Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2004, 14:24
$un$hine
$un$hine is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-06-2004 @ 15:06 :

En vraag 8, is alleen Duitsland goed denk je?
Ik had NL, die rivieren stromen toch via NL de noordzee in??
In het antwoord betrekken ze de oosteuropese landen erbij, maar in de vraag niet

he gelukkig! nog iemand die nederland had ik dacht al dat ik een heel erg raar antwoord had gegeven, maar als ik niet de enige ben valt t weer mee Ik had dus ook NL, omdat de rivieren hier bij elkaar komen en Nederland dus een soort van afvoerputje is voor verontreinigd water (ofzo.. iets in die richting had ik iig )

maarja ik ben niet goed in aardrijkskunde
Advertentie
Oud 02-06-2004, 14:26
Atje85
Atje85 is offline
'Fuck them all

http://forum.eindexamen.nu/eindexame...454c0c5230b92b tig topics over AK, handig als hulp bij je klachten
Oud 02-06-2004, 14:27
heavinly
heavinly is offline
Ik heb 't zo goed als zeker NIET gehaald. En dus 'n &$*(@#&$(#@-her.
Oud 02-06-2004, 14:33
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef op 02-06-2004 @ 15:27 :

stond je nog meer onvoldoendes dan?
Oud 02-06-2004, 14:36
=vi-jooltje=
=vi-jooltje= is offline
ik had Nederland... omdat die zo laag ligt, en bij verontreiniging van zoetwater dus meteen de gevolgen merkt in de landbouwsector, omdat het water makkelijk kan doordringen tot het grondwater!

ik vond hem erg ingenieus

maar helaas
Oud 02-06-2004, 14:40
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
=vi-jooltje= schreef op 02-06-2004 @ 15:36 :
ik had Nederland... omdat die zo laag ligt, en bij verontreiniging van zoetwater dus meteen de gevolgen merkt in de landbouwsector, omdat het water makkelijk kan doordringen tot het grondwater!

maar helaas
Klagen!!

In de vraag staat "Welk van de vijftien oude EU-lidstaten het meest directe belang bij maatregelen betreffende de verontreiniging van zoet oppervlaktewater?" In het antwoordmodel staat Duitsland.

In de vraag stond echter niet: "Welk van de vijftien oude EU-lidstaten het meest directe belang bij maatregelen VOOR NIEUWE EU-LIDSTATEN betreffende de verontreiniging van zoet oppervlaktewater?" Ik had Nederland geantwoord, en dat antwoord is zeker het goede antwoord op de gestelde vraag.

--
En je redenering is goed, dus dient goedgekeurd te worden!
Oud 02-06-2004, 14:40
Maura
Maura is offline
Citaat:

maar helaas
Kijk, daar is over nagedacht
Oud 02-06-2004, 14:46
schietgeweer
schietgeweer is offline
Tussen de 5.5 en de 7.0. Welja.
Oud 02-06-2004, 14:53
=vi-jooltje=
=vi-jooltje= is offline
Citaat:

maar helaas
geklaagd
Oud 02-06-2004, 14:57
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Volgens mij is het niet per definitie zo als het niet in het antwoordmodel staat is het fout. Je hebt toch ook nog zoiets als een leraar die het nakijkt?
Oud 02-06-2004, 15:00
Verwijderd
precies. Er staat ook vaak: een voorbeeld van een goed antwoord is:..
Oud 02-06-2004, 15:01
BCR
BCR is offline
BLUUUUUUUUH, ik durf het echt niet na te iijken. Ik vond m echt freakin' moelijk. Alle Mens en Milieu vragen gegokt. Al die kaarten die je zelf moet opzoeken Heb je verkeerde kaart --> verkeerd antwoord

Nee, niet zo'n fijn einde van mn examens

Ik had ook Lyon btw. Heb die hele stomme rot Mulhouse nergens gezien
Oud 02-06-2004, 15:01
=vi-jooltje=
=vi-jooltje= is offline
meestal als er nog andere antwoorden mogelijk zijn staat er 'een voorbeeld van een goed antwoord is...', maar bij vraag 8/9 was dit niet zo... dus je zou er vanuit gaan dat men dit als enige goede antwoord rekent
Oud 02-06-2004, 15:03
BCR
BCR is offline
Litouwen is t antwoord bij die ene vraag? Daar zat ik nog over te twijfelen, maar ik dacht dat dat geen nieuw lid vd EU was Dus heb maar Hongarije gedaan.
Is het wel kaart 70L?
Oud 02-06-2004, 15:03
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 02-06-2004 @ 15:33 :

stond je nog meer onvoldoendes dan?
Ik heb Geschiedenis ook niet gehaald en 2 in je profiel is te veel. Of het moet echt gigantisch meevallen.. maar daar reken ik niet op.
Oud 02-06-2004, 15:04
M@rco
M@rco is offline
Hmm, ik heb best wel heel veel goed

Alleen bij die Franse stad als knooppunt, had ik Straatsburg... ik zag Mulhouse ook wel maar ik dacht, daar heeft toch nog nooit iemand van gehoord, dat wordt vast geen knooppunt
Oud 02-06-2004, 15:05
kroot
kroot is offline
Ik had er wel redelijk voor geleerd, maar dat had helemaal niet uitgemaakt. Ik vond hem echt redelijk moeilijk. Ik heb iets van 24 punten en dus tussen 3,5 en 5. Ik moet een vier hebben.
Ik hoop dat ze heel lief zijn en de norm soepel doen.
En mijn aardrijkskundeleraar nog wel zeggen dat er op school nog nooit iemand een onvoldoende had gehaald voor aardrijkskunde
Oud 02-06-2004, 15:05
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Blue Crystal Rose schreef op 02-06-2004 @ 16:03 :
Litouwen is t antwoord bij die ene vraag? Daar zat ik nog over te twijfelen, maar ik dacht dat dat geen nieuw lid vd EU was Dus heb maar Hongarije gedaan.
Is het wel kaart 70L?
Ja dat had ik ook... had eerst Litouwen, toen Slowakije van gemaakt omdat ik niet zeker wist of Litouwen wel een aspirant-lid was. Toen toch weer veranderd in Litouwen, phew

Maar 70L is wel goed.
Oud 02-06-2004, 15:06
BCR
BCR is offline
Citaat:
kroot schreef op 02-06-2004 @ 16:05 :

En mijn aardrijkskundeleraar nog wel zeggen dat er op school nog nooit iemand een onvoldoende had gehaald voor aardrijkskunde
Oud 02-06-2004, 15:07
gleanus
gleanus is offline
Waar kan ik zien hoeveel klachten er waren per vak??? Kan iemand me helpen
Oud 02-06-2004, 15:07
BCR
BCR is offline
Citaat:
M@rco schreef op 02-06-2004 @ 16:05 :
Ja dat had ik ook... had eerst Litouwen, toen Slowakije van gemaakt omdat ik niet zeker wist of Litouwen wel een aspirant-lid was. Toen toch weer veranderd in Litouwen, phew

Maar 70L is wel goed.
Oh, gelukkig voor je ja

En 70L.. Yeah, iig 1 puntje
Oud 02-06-2004, 15:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Blue Crystal Rose schreef op 02-06-2004 @ 16:07 :
Oh, gelukkig voor je ja

En 70L.. Yeah, iig 1 puntje
Hey, waarom zit jij niet op msn??
Oud 02-06-2004, 15:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
gleanus schreef op 02-06-2004 @ 16:07 :
Waar kan ik zien hoeveel klachten er waren per vak??? Kan iemand me helpen
www.eindexamen.nu/eekl/stats
Oud 02-06-2004, 15:18
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Jullie zijn echt geweldige mensen, jullie vinden dat al mijn foute antwoorden goed behoren te zijn !! *hulde aan forummers*

Grom, ik dacht tijdens het examen dat het best lekker ging, maar ik heb bij zóveel vragen steeds maar 1 van de 2 puntjes gehaald dat ik het eigenlijk echt bagger heb gedaan. Ben nog steeds wel geslaagd voor dit vak, gelukkig, maar het is doodzonde van mijn mooie PTA en al dat achterlijke geleer van mij

En verder over een aantal vragen: ik had Noorwegen ipv Australië, Dijon ipv Mullhouse en Roemenië ipv Litouwen (hoe ik dáár nou weer bij kwam... ). O en ik had inderdaad Nederland ipv Duitsland met precies dezelfde redenering als Atje (geloof ik?). En als massagoederen bij die havens had ik tarwe... stond op zo'n handelsoverzicht van de hele wereld...

Zo, dat was mijn gal
Oud 02-06-2004, 15:24
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
wel grappig dat sommige mensen met een best ingewikkelde/vergezochte verklaring komen, die eigenlijk ook wel goed kan zijn, je kan blijkbaar wel je creativiteit kwijt. hopelijk dat de AK leraren etc. dit ook waarderen

die vraag met oppervlakte water en duitsland had ik goedgegokt, dat was ook wel leuk

maar after all 25 puntjes
Oud 02-06-2004, 15:33
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Fladdergeval schreef op 02-06-2004 @ 16:18 :
Jullie zijn echt geweldige mensen, jullie vinden dat al mijn foute antwoorden goed behoren te zijn !! *hulde aan forummers*
En als massagoederen bij die havens had ik tarwe... stond op zo'n handelsoverzicht van de hele wereld...

Zo, dat was mijn gal
Ik had ook tarwe, ben benieuwd of ze het goed rekenen.
Oud 02-06-2004, 15:36
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-06-2004 @ 15:40 :
Klagen!!

In de vraag staat "Welk van de vijftien oude EU-lidstaten het meest directe belang bij maatregelen betreffende de verontreiniging van zoet oppervlaktewater?" In het antwoordmodel staat Duitsland.

In de vraag stond echter niet: "Welk van de vijftien oude EU-lidstaten het meest directe belang bij maatregelen VOOR NIEUWE EU-LIDSTATEN betreffende de verontreiniging van zoet oppervlaktewater?" Ik had Nederland geantwoord, en dat antwoord is zeker het goede antwoord op de gestelde vraag.

Daarom heb ik ook Nederland gekozen, het was met niet duidelijk dat het met de nieuwe lidstaten te maken had.
Oud 02-06-2004, 15:41
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef op 02-06-2004 @ 15:27 :
zelfde geldt voor mij, of de normering moet 1.3 worden
Oud 02-06-2004, 15:52
Balance
Balance is offline
Er is btw al heel veel geklaagd voor AK.
Op dit moment heeft 23% van de mensen met AK geklaagd. Om dat te vergelijken met andere vakken: Engels (met z'n 6000 stemmen) staat op bijna 19%.
Oud 02-06-2004, 15:58
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
raaah schreef op 02-06-2004 @ 16:41 :
zelfde geldt voor mij, of de normering moet 1.3 worden
Ja. Voor mij ook zoiets inderdaad..
Oud 02-06-2004, 16:00
dwight88
dwight88 is offline
waar zijn die percentages te vinden????

En bij die ene vraag had ik ook Dijon, vond dat die wel mooi centraal lag op die corridor... dat hele Mulhouse ofzo heb ik niet eens gezien

en waar kan je vonden wat voor soort massagoed er bij die 2 havens in frankrijk binnenkwam? kon ik dus echt nietttttt vinden
Oud 02-06-2004, 16:01
Verwijderd
maar Dijon, lag dat eigenlijk wel bij een rivier ofzoiet? Anders heb ik er misschien nog een puntje voor gekregen.
Oud 02-06-2004, 16:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 02-06-2004 @ 17:00 :
waar zijn die percentages te vinden????
Zelf berekenen:
Aantal klachten / aantal mensen dat examen doet in dat vak * 100

Aantal klachten staat hier: http://www.eindexamen.nu/eekl/stats/
Aantal mensen dat examen doet staat hier: http://www.minocw.nl/download/2004/p...idaten_vwo.pdf
Oud 02-06-2004, 16:06
Zazoo
Zazoo is offline
ik heb t echt zo erg verpest... niet een beetje maar gewoon verschrikkelijk. misschien een her, of gezakt, of geslaagd...
t is toch achterlijk dat je nooit een toets met atlas krijgt en dan drie boekjes moet leren en t hele examen over de atlas gaat. dat ligt me dus juist niet... heel fijn. heb een klacht ingediend en ben zo te zien niet de enige want de klachten vliegen omhoog. een norm van 2 lijkt mij redelijk aangezien ze dit kutexamen niet in de prullenbak kunnen gooien en weer opnieuw maken.
Oud 02-06-2004, 16:08
BCR
BCR is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-06-2004 @ 16:10 :
Hey, waarom zit jij niet op msn??
Nu wel
Oud 02-06-2004, 16:09
Robin85
Robin85 is offline
Ik heb ff een vraagje voor de mensen die Bosatlas editie 51 kregen. Bij die vraag welk land het meest zal zijn voor die prijscompensatie met die kernenergie. In het kaartje stond dat Litouwen niet zou toetreden tot de EU. Litouwen was licht geel en alleen de donker gele landen zouden toetreden. Kaart 61C
Oud 02-06-2004, 16:13
heavinly
heavinly is offline
Aantal leerlingen die examen doen:
Geschiedenis : 18188
Aardrijkskunde : 13880

Aantal klachten:
Geschiedenis : 4050
Aardrijkskunde : 3344

En ik dacht dat geschiedenis veel klachten had.
Oud 02-06-2004, 16:17
$un$hine
$un$hine is offline
Citaat:
Fladdergeval schreef op 02-06-2004 @ 16:18 :

En verder over een aantal vragen: ik had Noorwegen ipv Australië, ... en Roemenië ipv Litouwen (hoe ik dáár nou weer bij kwam... ). O en ik had inderdaad Nederland ipv Duitsland met precies dezelfde redenering als Atje (geloof ik?). En als massagoederen bij die havens had ik tarwe... stond op zo'n handelsoverzicht van de hele wereld...

huh? hadden wij een onderlinge band tijdens t examen? die antwoorden heb ik ook toevallig
Oud 02-06-2004, 16:19
Vada
Vada is offline
Ik had ook Nederland.. Als soort van afvoerputje ja..

En ik had het niet goed geleerd, maar ik ben ook blij dat ik er niet meer tijd ingestoken heb want het had niks uitgemaakt. Er viel eigenlijk niet veel te leren, je moest alles opzoeken in de atlas en zelf inzicht hebben enzo.

Maar heb het niet zo goed gemaakt... Gelukkig kan ik een 38 ofzo halen
Oud 02-06-2004, 16:20
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
$un$hine schreef op 02-06-2004 @ 17:17 :
huh? hadden wij een onderlinge band tijdens t examen? die antwoorden heb ik ook toevallig
En ik ook..
Oud 02-06-2004, 16:23
KoffieBoontje
KoffieBoontje is offline
heeft iemand een vraag voor vraag lijstje met klachten oid?
kan ik klagen over die dingen die ik fout heb en wel goed zijn...bv nederland ipv duitsland....engels ipv katholiek... etc zou wel handig zijn, want dan kan iedereen makkelijk zijn persoonlijke klachten bij laks leggen
Oud 02-06-2004, 16:29
BCR
BCR is offline
Citaat:
Robin85 schreef op 02-06-2004 @ 17:09 :
Ik heb ff een vraagje voor de mensen die Bosatlas editie 51 kregen. Bij die vraag welk land het meest zal zijn voor die prijscompensatie met die kernenergie. In het kaartje stond dat Litouwen niet zou toetreden tot de EU. Litouwen was licht geel en alleen de donker gele landen zouden toetreden. Kaart 61C
Echt! En dan ga ik klagen!! (Ff mn bosatlas erbij pakken.)
Oud 02-06-2004, 16:35
Robin85
Robin85 is offline
Citaat:
Blue Crystal Rose schreef op 02-06-2004 @ 17:29 :
Echt! En dan ga ik klagen!! (Ff mn bosatlas erbij pakken.)
Ja volgens de 51e editie wel.
Oud 02-06-2004, 16:40
miekelang
miekelang is offline
heb het gevoel dat ik echt heel scheel ben.. Bij vraag 11.. over die financiele compensatie van het sluiten van kerncentrales..mijn atlas 52e editie heeft geen kaart 70L is dat over 51 editie? Ik heb namelijk besloten om niet meer te kijken naar de antwoorden..ik moet er namelijk nog 2 en wil niet weer zo overstuur worden als vorige week .... Kaart 73 Cwas zo vaag met al die stippen en bollen..dus ik denk daar kun je het antwoord niet duidelijk uithalen..Ikke verder zoeken..kwam ik op een geweldige kaart (vond ik zelf) namelijk 188 D.. Nog iemand deze kaart gevonden? Via deze kaart kwam ik dus bij Honagrije

Hihi..na het examen stonden we na te praten met onze leraar a'kunde..En mensen hadden het dus over die vraag waarbij Duitsland het goede antwoord was..Dus ik tegen mijn leraar, ja Duitsland is toch goed? Hij: (tijdens het surveilleren het examen bekeken) Nee hoor, dat moest Nederland zijn! Ik dacht: shit! da was 1 van de vragen waarvan ik zeker wist dat het goed was..
Maar wat blijkt? Ik ben gewoon beter dan mijn leraar a'kunde! WOEHOE! (helaas wil dat niet zeggen dat ik ook meteen ben geslaagd..ach ja..nog 2 te gaan en dan kijk ik het na!)
Maarre misschien dat jullie dus via LAKS wel kunnen zorgen dat Nederland ook goed is..Als mijn leraar a'kunde dat ook vindt!
Oud 02-06-2004, 16:44
blondesmurfin!
blondesmurfin! is offline
mmmmmmm ik heb iets van 27-29 punten denk ik........en ik moest een 4.8 halen...ik denk dat ik ben gezakt voor ak...
echt al mijn verklaringen zijn gewoon fout..terwijl ik er echt heilig van overtuigd was dat t goed was..
ik had ook nl!!grrrrrrrrren die spoorwegenvraag #%% moeilijk!!
x
Oud 02-06-2004, 17:00
Zoie
Zoie is offline
Vraag 7 had ik een geweldig antwoord, de vraag was van:
Stelling: Je moet voorlopig aan de nieuwe lidstaten minder hoge milieueisen stellen dan aan de landen die al langer lid zijn van de EU

Dus ik als tegenargument (met me hoofd nog steeds in de economie).... Omdat er dan sprake is van oneerlijke concurrentie, de grenzen zijn dan namelijk open en er is dus vrij verkeer van goederen, maar de nieuwe lidstaten hoeven niet aan de mileueisen te voldoen en hoeven deze maatregelen dus niet zoals de huidige lidstaten door te berekenen in de prijs....

Dit is maar even een voorbeeldje he, maar zo heb ik ongeveer de helft van mijn examen gemaakt....fout dus, maar ik vind het wel een goed antwoord!
Hoe moet ik in hemelsnaam weten welke kant ze willen dat ik opdenk???
Oud 02-06-2004, 17:02
blondesmurfin!
blondesmurfin! is offline
IK HAD PRECIES HETZELFDE!!ik had ook dat prijze daardoor lager worden omdat ze niet aan milieu hoeve te denke..dus meer concurrentie voor oude leden.........
dik economisch..maar wel goed toch???
zo hebi k ook hele exame gemmakt
Oud 02-06-2004, 17:23
Margriet!
Margriet! is offline
Actuele stand van zaken:
3713 klachten
Oud 02-06-2004, 17:43
heavinly
heavinly is offline
Ik heb 't volgens mij helemaal knap gedaan, ik heb niet meer dan 2 punten voor 't hele Mens & Milieu onderdeel.
Oud 02-06-2004, 17:45
Sjenne
Sjenne is offline
3774 zelfs En dat na 1 dag!
Kom op mensen nog ff doorzeike en we gaan Geschiedenis voorbij!

Regels voor berichten