Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 17:00
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
NyNk3 schreef op 29-05-2004 @ 17:15 :
Ik hoorde dat veel mensen geklaagd hadden over het woord kanttekeningen in het examen nederlands. Ben ik nou de enige die dat vreemd vindt? Dat is toch een heel normaal woord? Je mag van een HAVO scholier toch wel verwachten dat die dat woord kent?!
ik wist het maar vind je reactie beetje TE
Waarom?! GEEN HAVO scholier, is zo gek om een woordenboek uit te gaan pluizen en dan bestaat er nog zoiets als een leraar die les HOORT te geven, en op zulke dingen kan wijzen, examen vorig jaar stond implicitiet en explicitiet Sorry maar dat had ik ook niet geweten als dat op mijn examen kwam dit jaar
Advertentie
Oud 29-05-2004, 17:04
mar87
mar87 is offline
Nou ik zat oko even te knipperen toen ik las over die klacht over die kanttekening, kvond dit een zeer normaal woord en dacht dat iedereen zo'n woord nog wel zou kennen. maargoed, blijkbaar dus niet, naja als 't punten op kan leveren vind ik het wel best. Vond het alleen een béétje errug vreemd.
Oud 29-05-2004, 17:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja, ik vind het ook zó raar dat er zoveel geklaagd wordt over het woord kanttekeningen... Waar is de woordenschat van de gemiddelde havo leerling heen??
Sorry hoor, maar ik snap het dus écht niet... Tenminste, niet zo massaal.
Oud 29-05-2004, 17:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-05-2004 @ 18:14 :
Ja, ik vind het ook zó raar dat er zoveel geklaagd wordt over het woord kanttekeningen... Waar is de woordenschat van de gemiddelde havo leerling heen??
Sorry hoor, maar ik snap het dus écht niet... Tenminste, niet zo massaal.
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Je mag toch écht verwachten dat leerlingen dat in de 5e kennen hoor! Het is een compleet normaal Nederlands woord!
Oud 29-05-2004, 17:48
Energie
Energie is offline
ik kende die woord ook niet hoor.. ik ben maar ervan uit gegaan dat het betekende wat ik dacht op dat moment
Oud 29-05-2004, 18:04
Fantôme
Fantôme is offline
ik vond het idd ook wel grappig soms...
maar dat had ik ook bij die huisdierentekst van duits (naja die dieren die leren computeren) toen er zoiets werd geschreven van dat je je dier ook nog op de gameboy kon laten spelen. zoiets was het... En bij geschiedenis, dat gedichtje, aan het einde dat die jonge dood was, daar had ik waarschijnlijk een hele rare gezichtsuitdrukking bij (niet lachend hoor) want mij lerares geschiedenis (die ook moest surveilleren) vroeg later waarom ik zo keek....
Oud 29-05-2004, 18:25
AliasGirl
AliasGirl is offline
Ik kende het woord ook niet. Ik bedoel, het is nou eenmaal niet een woord die je dagelijks gebruikt ofzo.. (of zelfs maandelijks)

Oud 29-05-2004, 18:48
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 29-05-2004 @ 19:04 :
ik vond het idd ook wel grappig soms...
maar dat had ik ook bij die huisdierentekst van duits (naja die dieren die leren computeren) toen er zoiets werd geschreven van dat je je dier ook nog op de gameboy kon laten spelen. zoiets was het... En bij geschiedenis, dat gedichtje, aan het einde dat die jonge dood was, daar had ik waarschijnlijk een hele rare gezichtsuitdrukking bij (niet lachend hoor) want mij lerares geschiedenis (die ook moest surveilleren) vroeg later waarom ik zo keek....
wahahahaha, dat gedicht sloeg echt nergens op!!! en die vragen daarbij waren echt klote..

maar uhm, ik wist bij nederlands ook niet wat kanttekenigen waren.. Ik heb maar gedaan wat ik op dat moment dacht dat het zou betekenen.

oh, en, misschien heel dom, maar ik had nog nooit van cirkelredenering gehoord..

Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 18:50.
Oud 29-05-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 29-05-2004 @ 19:48 :
wahahahaha, dat gedicht sloeg echt nergens op!!! en die vragen daarbij waren echt klote..

maar uhm, ik wist bij nederlands ook niet wat kanttekenigen waren.. Ik heb maar gedaan wat ik op dat moment dacht dat het zou betekenen.

oh, en, misschien heel dom, maar ik had nog nooit van cirkelredenering gehoord..
mja dat kanttekeningen wist ik ook niet echt, heb maar wat gedaan. en van die cirkelredeneringen stond in de examenbundel bij drogredenen. ze hadden gezegd dat je dat moest leren. ik heb het 1 keer doorgelezen de ochtend van te voren. omdat een vriendin had gezegd dat je dat moest kennen. anders had ik het ook neit geweten.
Oud 29-05-2004, 19:37
Fantôme
Fantôme is offline
ja, het stond idd bij drogredenen, maar die had ik alleen heel vluchtig gelezen en die niet echt waarschijnlijk, want ik herkende hem niet, maargoed... ik had de goeie gekozen, gelukkig
Oud 29-05-2004, 19:42
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 29-05-2004 @ 20:37 :
ja, het stond idd bij drogredenen, maar die had ik alleen heel vluchtig gelezen en die niet echt waarschijnlijk, want ik herkende hem niet, maargoed... ik had de goeie gekozen, gelukkig
ik niet, geloof ik..
Oud 29-05-2004, 19:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
AliasGirl schreef op 29-05-2004 @ 19:25 :
Ik kende het woord ook niet. Ik bedoel, het is nou eenmaal niet een woord die je dagelijks gebruikt ofzo.. (of zelfs maandelijks)

meen je dat serieus?

Ik gebruik het zelf zeker wel maandelijks en ik lees het minstends wekelijks.
Oud 29-05-2004, 19:44
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-05-2004 @ 20:43 :

meen je dat serieus?

Ik gebruik het zelf zeker wel maandelijks en ik lees het minstends wekelijks.
meen jij dit serieus? Ik had er ook nog nooit van gehoord
Oud 29-05-2004, 19:44
luchtballon
luchtballon is offline
Wel raar dat zoveel mensen niet weten wat kanttekeningen zijn.
Ik wist het ook niet, maar ik vond het nogal dom van mezelf.. ik dacht dat het eigenlijk toch wel een normaal woord was.
Oud 29-05-2004, 20:41
Balance
Balance is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 29-05-2004 @ 20:44 :
meen jij dit serieus? Ik had er ook nog nooit van gehoord
ja, meen ik serieus.

In de krant staat er heel vaak dat er 'een kanttekening bij kan worden geplaatst' en ook in de les kom ik het geregeld tegen (voornamelijk bij maatschappijleer), maar misschien scheelt het voor dat laatste dat ik vwo doe
Toch lijkt het me dat je het in het dagelijks leven vaak zat hoort van mensen of op tv. Maar misschien merk je dat pas op als je weet wat het betekent en luister/lees je daar anders overheen...
Oud 29-05-2004, 21:32
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-05-2004 @ 21:41 :
ja, meen ik serieus.

In de krant staat er heel vaak dat er 'een kanttekening bij kan worden geplaatst' en ook in de les kom ik het geregeld tegen (voornamelijk bij maatschappijleer), maar misschien scheelt het voor dat laatste dat ik vwo doe
Toch lijkt het me dat je het in het dagelijks leven vaak zat hoort van mensen of op tv. Maar misschien merk je dat pas op als je weet wat het betekent en luister/lees je daar anders overheen...
oh, dan ben ik best wel heel erg blond en dom
Oud 29-05-2004, 22:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 29-05-2004 @ 22:32 :
oh, dan ben ik best wel heel erg blond en dom
tuurlijk niet.
Want er zijn er blijkbaar nog veel meer die het woord niet kennen.
En ik denk dat als je een woord niet kent en het is normaal niet zo van belang, dat je het dan achterwege laat als je het tegenkomt. Je merkt het dan dus niet op denk ik...

Alleen had ik gewoon verwacht dat bijna iedereen het wel zou kennen, maar dat is dus niet het geval. Maar ik vind jou in ieder geval helemaal niet dom hoor.
Oud 29-05-2004, 23:20
Rochetta
Rochetta is offline
Ik had iid nog nooit gehoord van kanttekeningen gehoord, terwijl ik toch wel kranten lees
Oud 30-05-2004, 00:30
ccaass
ccaass is offline
je kan toch zelf ook wel bedenken wat het woord 'kanttekeningen' betekend?
Oud 30-05-2004, 10:25
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
ccaass schreef op 30-05-2004 @ 01:30 :
je kan toch zelf ook wel bedenken wat het woord 'kanttekeningen' betekend?
nee

al had ik dat gedeelte voor de helft goed. ik heb namelijk gewoon het belangerijkste opgeschreven verder om richting de 200 woorden te komen aangezien iets goed is en je krijgt punten is het fout krijg je geen aftrek dus.
Oud 30-05-2004, 11:02
L1
L1 is offline
Citaat:
ja, meen ik serieus.

daarvoor hoef je niet speciaal op VWO te zitten om je hierover te verbazen
Oud 30-05-2004, 11:49
Verwijderd
Sorry als mijn reactie een beetje TE was. Maar ik verbaasde me er nogal over dat zoveel mensen niet weten wat kanttekeningen zijn, ik hoop voor de mensen die deze betekenis niet wisten er punten voor zijn gegeven! (ook een beetje uit eigenbelang natuurlijk )
Oud 30-05-2004, 17:04
*tangled*
*tangled* is offline
ik vind zelf ook dat een gemiddelde havo leerling dit wel kan weten.. ik wist het wel en ik snap dat sommige het niet weten maar dat er massaal over wordt geklaagd vond ik wel heavy... niet dat iets uitmaakt of je het kent of niet.. nou ja ok een punt.. het maakt dus wel wat uit..
Oud 30-05-2004, 17:49
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
*tangled* schreef op 30-05-2004 @ 18:04 :
ik vind zelf ook dat een gemiddelde havo leerling dit wel kan weten.. ik wist het wel en ik snap dat sommige het niet weten maar dat er massaal over wordt geklaagd vond ik wel heavy... niet dat iets uitmaakt of je het kent of niet.. nou ja ok een punt.. het maakt dus wel wat uit..
iets van 6 punten
Oud 30-05-2004, 17:52
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
(voornamelijk bij maatschappijleer)
noem je ook net een vak.
onder dat vak maatschappijleer 1 dan sliep ik meestal was me boring. Alleen met de regering was nog wel leuk maar de rest gaap.
en ik sta een 8 ervoor en ik ben kanttekeningen nooit tegen gekomen in een pw
Oud 30-05-2004, 20:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 30-05-2004 @ 18:52 :
noem je ook net een vak.
onder dat vak maatschappijleer 1 dan sliep ik meestal was me boring. Alleen met de regering was nog wel leuk maar de rest gaap.
en ik sta een 8 ervoor en ik ben kanttekeningen nooit tegen gekomen in een pw
tja, als je gaat slapen tijdens de les dan verspil je ook het recht om te klagen

Regels voor berichten