|
|
Bekijk resultaten poll: europese verkiezingen: wat stem jij? | |||
CDA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 5.60% |
PvdA |
26 | 11.21% |
VVD |
26 | 11.21% |
Groenlinks |
54 | 23.28% |
CU/SGP |
11 | 4.74% |
d'66 |
25 | 10.78% |
SP |
36 | 15.52% |
Democratisch Europa |
4 | 1.72% |
Leefbaar Europa |
2 | 0.86% |
Partij voor het Noorden |
4 | 1.72% |
Nieuw Rechts |
14 | 6.03% |
Europa Transparant |
11 | 4.74% |
LPF |
9 | 3.88% |
Partij voor de Dieren |
16 | 6.90% |
Respect.Nu |
2 | 0.86% |
Ik stem blanco |
7 | 3.02% |
Ik stem niet |
12 | 5.17% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 232. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() De "gewone" partijen richten zich enkel op mensen. Weliswaar zijn de "issues" omtrent mensen divers, maar hun doelgroep is uniform: mensen. De PvdD richt zich op een aanmerkelijk hoger aantal dieren, dan slechts 1. Bovendien zijn de "issues" omtrent reeds afzonderlijke diergroepen manifest, en niet minder divers. Als nu de gewone partijen niet aangemerkt mogen worden als one-issue partijen, dan kan de PvdD al helemaal niet als zodanig aangemerkt worden.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan hebben we het nog niet eens over die sociofobe, contactgestoorde ir.'s. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind het wel grappig dat ik de meeste dingen die ik je hier hoor verklaren ook op de radio hoorde bij BNN, die kwamen zelfs met het belachelijke advies om als je van plan was niet te stemmen om dan toch maar op de PvdD te gaan stemmen, dat slaat helemaal nergens op (IMHO) Tuurlijk heb je gelijk als je zegt dat dierenwelzijn meer aandacht moet krijgen maar een partij als de PvdD schiet hierin haar doel ruimschoots voorbij. Partijen als Groenlinks en de SP besteden ook aandacht aan dierenwelzijn maar stellen dit niet (altijd) op de eerste plaats. Het zou een beetje raar zijn als we in wetgeving dierenwelzijn boven het welzijn van de gehele samenleving gaan stellen. (waarmee ik overigens niet zeg dat dierenwelzijn geheel onbelangrijk is!)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
Mijn getyp was 100% van mezelf. Maar heeft BNN aandacht geschonken aan de bioindustrie? Goedzo. Hoe vaker zulke onderwerpen op tv komen des te beter. Overigens zijn deze 'kreten' niet raar hoor. Ze worden al tientallen jaren gezegd. Citaat:
Citaat:
En sinds langer dan een eeuw bestaat er een dierenbescherming. En vegetarisme bestaat al millenia lang. En de afgelopen eeuw zijn dierenwelzijns en dierenrechten bewegingen opgekomen. Het lijkt me alles behalve belachelijk als een partij voor de dierne geen bestaansrecht heeft. En het doel is om die haas in de marathon te zijn...die voorzetter...zorgen dat andere partijen het onderwerp weer op de agenda zetten ipv de kast en niet bij gelegenheden te voorschijn toveren zoals nu vooral gebeurd. Citaat:
Mijn persoonlijke mening is dat mensen totaal de dieren niet moet gebruiken. En men heeft het recht ook niet om zich uit te roepen toch meester over alles.
||
![]() |
Citaat:
mensen: - gezondheid: watervervuiling, luchtvervuiling, stankoverlast, productvervuiling (ziektes: bse), lage kwaliteit door massaproductie, hormoonvervuiling, etc.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En er is ook teveel productie idd. Ook de vraag is te groot van de consument wat ook steeds groeit. De consument vraagt meer dan deze nodig heeft. We (de mens dus gemiddeld -> ik niet dus) eten 3 tot 4 keer zoveel vlees als nodig is. Als je eens dan bekijkt hoeveel voeding er dan weer nodig is voor de dieren. Dan is het toch onefficient. Het eten voor het vee kan je beter gebruiken om de rest van de wereld te voeden. Nog niet te spreken over de melkproductie. Dit word ook steeds hoger.
|
Verwijderd
|
Als ik kwaliteit wil, dan ga ik wel naar een restaurant. In een supermarkt verwacht ik eten van lage tot middelbare kwaliteit voor een lage prijs.
Ik koop liever een nepbiefstuk uit de supermarkt die matig smaakt dan een biefstukje waar ik het tienvoudige voor moet dokken. In die zin bevordert de massaproductie het leven van mensen dus wel, aangezien mensen hun geld ergens anders aan kunnen besteden, wat welvaartverhogend is. Ik vind dat we eerst maar eens moeten zorgen dat we het als mensen een beetje goed hebben geregeld. De dieren komen dan later wel. Het voeden van de wereld klinkt misschien mooi, maar in de praktijk werkt het niet omdat de economieën van derdewereldlanden draaien op de landbouw, en als we massaal voedsel erheen brengen stort daar de economie in. (dit is dus wat gebeurt d.m.v. landbouwsubsidies) |
![]() |
||
Citaat:
2 Misschien is dat meer het idee van een actiegroep dan voor een politieke partij die op europees vlak wil opereren waar ze te maken zullen krijgen met VEEL meer en hele verschillende onderwerpen waar ze als volksvertegenwoordigers ook in mee moeten beslissen. 3 Ja op een plek en bij partijen als Groenlinks en de SP staat dit ook al jaren op een plek, niet op de eerste maar wel op een belangrijke net als de rest van de natuur. Deze partijen zijn ook tegen bioindustrie. 4 En dat vind ik onzin, we eten al sinds we bestaan dieren, dat is onze plaats in de voedselketen. Dit is bewezen door allerlei soorten onderzoek zowel biologisch als archeologisch en op allerlei andere manieren. We zijn nou eenmaal omnivoren en naast planten eten wij ook vlees omdat we dat nou eenmaal nodig hebben. En om vlees te kunnen eten moeten we nou eenmaal dieren doden. Ik ben het er mee eens dat bioindustrie de verkeerde manier is om aan vlees te komen maar vleesproductie moet imho wel bestaan.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||||||||
![]() |
Citaat:
Ok, ik dacht dat je de partij belachelijk vind. Maar je bedoeld om blindelings stemmen belachelijk is. Ja vind ik ook. Men zou zich wat meer in politiek moeten verdiepen. Citaat:
Echter het is belangrijk om dierenwelzijn op de politieke agenda's te krijgen. Daarom is dat focussen op dit onderwerp belangrijk. Het betekent niet dat de partij geen mening zou hebben over andere onderwerpen. Een actiegroep kan ook werken. Maar is het niet verstandiger om via meer wegen rome te bereiken? De politieke weg is nog nooit echt geprobeerd. Alleen via andere partijen (via lobbyen) kwam er wel wat dingen, maar daarnaast is het toch slecht gesteld. Daarom een nieuwe manier met nieuwe kansen voor verbetering. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo ook de mens. Wij eten naar omgeving. Vlees is niet perse nodig. De voedingsstoffen zijn in alle andere dingen te vinden. Citaat:
Ik denk dat de mens over een tijd echt geen vlees meer zal maken. Niet eens uit dierenrechten opzicht, maar meer omdat wij steeds verder op de kunstmatige toer gaan. Men is zelfs bezig om vlees te kweken met alleen een paar cellen van dieren. Dan zou er geen dier (of misschien maar eentje) nodig zijn om een productie te creeeren.
||
![]() |
Citaat:
lekker moet niet verkozen worden boven leed.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Is het geen idee om gewoon een PvdD topic te openen ipv deze hijack voort te zetten?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Man gooit schoen naar Breivik De Veroorzaker | 80 | 19-05-2012 13:42 | |
Europese Parlementsverkiezingen Lorelei | 488 | 19-07-2009 11:58 | |
Europese Verkiezingen EuropaJa | 4 | 23-05-2009 16:17 | |
De Kantine |
Kinder bueno saai #591 Verwijderd | 500 | 02-05-2009 21:43 | |
Chávez maakt aanspraak op Nederlandse Antillen en Aruba Gatara | 500 | 13-12-2007 19:58 | |
Turkije rijp voor onderhandelingen ^ | 129 | 26-10-2004 21:47 |