Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2004, 15:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 05-10-2004 @ 15:58 :
Hey mensen, ik ben nu al een tijde bezig met lijnen, gaat ook al aardig goed, maar ik heb ff een vraagje: is drinken bij het eten goed of slecht? Of maakt t weinig uit? (ik heb het dan over water he)
En zijn er ook magnetronmaaltijden (die binnen 5 min klaar zijn) die niet heel vet/calorierijk zijn? Ik moet nl weleens op mn werk eten (werk bij de appie) en eet dan meestal maar pasta met kip en pesto, maar pasta is nogal calorierijk dacht ik..
als je geen saus eet bij je pasta is het helemaal niet zo calorierijk...

veel drinken is altijd goed... of het perse slecht is bij het eten, geen idee.
Oud 05-10-2004, 15:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-10-2004 @ 15:50 :
Vraagje: Weet niet of 't hier hoort trouwens, anders maak ik wel een nieuw topic aan.

Je ziet vaak van die mensen die aardig wat zijn afgevallen dat ze huid te veel hebben, en dat dat hangt.
Gaat dit vanaf een bepaalde hoeveelheid gewicht dat je afvalt (niet precies natuurlijk) of is 't altijd zo?
Als ik dus uiteindelijk zo'n 15kg ben afgevallen, kan ik daar dan ook last van hebben? En valt er iets aan te doen?
het ligt er maar net aan waar die kilo's zaten... sommige mensen hebben een huid die goed meerekt, anderen niet. Het verschilt per persoon. Ook hangt het af van de tijd dat je afvalt. Als jij in 3 maanden 15 kilo afvalt, zul je meer last hebben van overtollig huid dan als het gelijkmatiger met sporten ed gebeurt. Wij kunnen daar niets over zeggen...
Oud 05-10-2004, 15:05
Mara
Mara is offline
Trouwens (oud nieuws, ik weet 't ) maar toch:

Helft meisjes lijnt ongezond

Uitgegeven: 4 oktober 2004 14:24
Laatst gewijzigd: 4 oktober 2004 16:21
LEIDEN - De helft van de meisjes tussen de 13 en 18 jaar lijnt ongezond. Een kwart zoekt zelfs haar toevlucht in extreme en gevaarlijke vormen van lijnen. Dat stelt onderzoeksinstituut TNO in een maandag gepubliceerd onderzoek.

Extreem lijnende meisjes blijken vaker te roken dan niet of gezond lijnenden. Ook hebben zij minder zelfvertrouwen en geven vaker aan gelukkiger te zijn met een slank lijf. Uit het onderzoek blijkt ook dat niet alleen kinderen met overgewicht lijnen. Van de meisjes met ondergewicht lijnt één op de vijf ongezond.

Onder ongezond lijnen verstaat het onderzoeksbureau heel weinig eten, dieetdranken nemen, een afslankkuur volgen of dieetpillen slikken. Bij extreem lijnen is er sprake van dagen niet eten, laxeermiddelen nemen en opzettelijk overgeven. TNO ondervroeg 1188 meisjes naar hun lijngedrag.

Toch enigszins bedroevend.
Oud 05-10-2004, 15:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-10-2004 @ 16:04 :
het ligt er maar net aan waar die kilo's zaten... sommige mensen hebben een huid die goed meerekt, anderen niet. Het verschilt per persoon. Ook hangt het af van de tijd dat je afvalt. Als jij in 3 maanden 15 kilo afvalt, zul je meer last hebben van overtollig huid dan als het gelijkmatiger met sporten ed gebeurt. Wij kunnen daar niets over zeggen...
Ok, maak ik me al weer iets minder zorgen Ik val vrij geleidelijk af, niet snel, dus 't zou niet al te erg moeten zijn.
Oud 05-10-2004, 15:12
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-10-2004 @ 16:04 :
Hmwa dat valt toch wel mee joh, je bent nog jong. Als je 30/40 jaar bent ja dan hou je wat huidschorten. Of wanneer je echt extreem overgewicht hebt gehad.

Ik had ook wel wat last van een beetje losser vel, geen flubbertjes ofzo maar je kon wel merken dat het wat losser zat maar na een week of 2 is dat weer bijgetrokken.
Oud 05-10-2004, 15:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 05-10-2004 @ 16:12 :
Hmwa dat valt toch wel mee joh, je bent nog jong. Als je 30/40 jaar bent ja dan hou je wat huidschorten. Of wanneer je echt extreem overgewicht hebt gehad.

Ik had ook wel wat last van een beetje losser vel, geen flubbertjes ofzo maar je kon wel merken dat het wat losser zat maar na een week of 2 is dat weer bijgetrokken.
Mooi. Zag laatst een programma en daar werd ik niet vrolijk van zeg maar
Oud 05-10-2004, 15:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-10-2004 @ 16:16 :
Mooi. Zag laatst een programma en daar werd ik niet vrolijk van zeg maar
maar dat soort extreme gevallen vallen 80 kilo af oid ipv 15...
Oud 05-10-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 03-10-2004 @ 18:24 :
Dit riekt naar een vertekend lichaamsbeeld, ofwel het riekt er niet naar het ís het gewoon.

Dat kenmerkt zich door een niet realistische ratio ten opzichte van je lichaam, daardoor voel je je schuldig, waarschijnlijk ben jij zo iemand die zichzelf na een beetje flinke vreetpartij net een varken vind in de spiegel ?

First step : verdiep je in voeding, je word niet zomaar dik en je kunt heel veel eten zonder dik te worden.

Stap daarnaast : denk eens terug, analyseer dat beeld eens. Hoe komt het dat je niet objectief naar jezelf kunt kijken.

Zo eentje ben ik er ook en daarom post ik hier ook niet meer. Ik ben niet dik, gewoon normaal eigenlijk (bmi van 21 geloof ik) maar mijn zelfbeeld is meestal gewoon slecht alhoewel ik de laatste tijd wel wat realistischer naar mezelf kan kijken gelukkig. Tel daarbij op dat ik een niet zo goede (understatement) discipline heb (maar ook dat gaat beter) dus ik snoep veel, ook omdat ik het ene moment vind dat ik niet dik ben en gewoon normaal kan eten en ook weleens wat snoepen. Helaas denk ik er dan een kwartier later weer anders over, voel ik me schuldig en moet het er uit. Ik leer er ook niet van, dus ik zal verder ook niet gaan zeuren erover .

Niet dat jullie hier iets aan hebben maar oke.
Oud 05-10-2004, 15:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-10-2004 @ 16:20 :
maar dat soort extreme gevallen vallen 80 kilo af oid ipv 15...
Nee, verloren gewicht viel opzich best mee. En ik weet natuurlijk wel dat 't dan niet zó extreem wordt, dat had ik ook niet voor ogen, maar gewoon dat 't dan niet 'strak' wil worden zeg maar.
Oud 05-10-2004, 15:21
steefos
steefos is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-10-2004 @ 16:05 :
Trouwens (oud nieuws, ik weet 't ) maar toch:

Helft meisjes lijnt ongezond

Uitgegeven: 4 oktober 2004 14:24
Laatst gewijzigd: 4 oktober 2004 16:21
LEIDEN - De helft van de meisjes tussen de 13 en 18 jaar lijnt ongezond. Een kwart zoekt zelfs haar toevlucht in extreme en gevaarlijke vormen van lijnen. Dat stelt onderzoeksinstituut TNO in een maandag gepubliceerd onderzoek.enz.....
ja wij moesten na aanleiding van dat een formulier op school invullen wat je gewicht en lengte was en of je lijnde. Daarna was het de bedoeling dat je met elkaar erover ging praten. Ik heb het niet ingevuld en ik had ook geen zin om er over te praten, een aantal mesne keken me wel een beetje raar aan maar ik had geen zin om mezelf te vergelijken met die supperdunne meisjes uit mn klas.
Oud 05-10-2004, 15:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 05-10-2004 @ 16:20 :
Zo eentje ben ik er ook en daarom post ik hier ook niet meer. Ik ben niet dik, gewoon normaal eigenlijk (bmi van 21 geloof ik) maar mijn zelfbeeld is meestal gewoon slecht alhoewel ik de laatste tijd wel wat realistischer naar mezelf kan kijken gelukkig. Tel daarbij op dat ik een niet zo goede (understatement) discipline heb (maar ook dat gaat beter) dus ik snoep veel, ook omdat ik het ene moment vind dat ik niet dik ben en gewoon normaal kan eten en ook weleens wat snoepen. Helaas denk ik er dan een kwartier later weer anders over, voel ik me schuldig en moet het er uit. Ik leer er ook niet van, dus ik zal verder ook niet gaan zeuren erover .

Niet dat jullie hier iets aan hebben maar oke.
Als het je niet lukt om er zelf overheen te komen moet je naar een psycholoog, zo simpel is 't. Want 'r zit toch ergens iets mis waardoor je dit doet, en zo te zien kan je dat zelf niet ontdekken en eraan werken.
Oud 05-10-2004, 15:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 05-10-2004 @ 16:21 :
ja wij moesten na aanleiding van dat een formulier op school invullen wat je gewicht en lengte was en of je lijnde. Daarna was het de bedoeling dat je met elkaar erover ging praten. Ik heb het niet ingevuld en ik had ook geen zin om er over te praten, een aantal mesne keken me wel een beetje raar aan maar ik had geen zin om mezelf te vergelijken met die supperdunne meisjes uit mn klas.
Hebben ze bij ons niet gedaan. Ik had 't zelf wel eerlijk ingevuld, iedereen weet toch wel dat ik lijn. M'n klas weet 't, m'n collega's weten 't, alleen m'n familie (ooms en tantes) weten 't niet. Maar die zie ik toch nauwelijks, en dat gaat hun dan dus ook weinig aan.

Eigenlijk wou ik dat ze 't bij ons wel hadden gedaan. Zal ik ze eens de waarheid zeggen over jezelf te dik voelen en het gedrag van anderen.

Maar dat is een keuze natuurlijk
Oud 05-10-2004, 15:25
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-10-2004 @ 16:22 :
Als het je niet lukt om er zelf overheen te komen moet je naar een psycholoog, zo simpel is 't. Want 'r zit toch ergens iets mis waardoor je dit doet, en zo te zien kan je dat zelf niet ontdekken en eraan werken.
Hee zeg eh daarmee suggereer je ook dat er met mij iets mis is he Meelfriek

Tenslotte zijn de meningen van de buitenwereld over musculariteit ook anders dan die van mij..
Oud 05-10-2004, 15:30
steefos
steefos is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-10-2004 @ 16:24 :
Hebben ze bij ons niet gedaan. Ik had 't zelf wel eerlijk ingevuld, iedereen weet toch wel dat ik lijn. M'n klas weet 't, m'n collega's weten 't, alleen m'n familie (ooms en tantes) weten 't niet. Maar die zie ik toch nauwelijks, en dat gaat hun dan dus ook weinig aan.

Eigenlijk wou ik dat ze 't bij ons wel hadden gedaan. Zal ik ze eens de waarheid zeggen over jezelf te dik voelen en het gedrag van anderen.

Maar dat is een keuze natuurlijk
nee maar nu ik eindelijk tevreden ben en gezond heb ik geen zin om van die omerkingen te krijgen van lijn jij? enz. En ook om andere mensen niet op een idee te brengen
Oud 05-10-2004, 15:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 05-10-2004 @ 16:25 :
Hee zeg eh daarmee suggereer je ook dat er met mij iets mis is he Meelfriek

Tenslotte zijn de meningen van de buitenwereld over musculariteit ook anders dan die van mij..
Ik doelde erop dat haar zelfbeeld onnodig slecht is, ze vreetbuien heeft, 't dan weer uitkotst en 'r dan naar eigen zeggen niks van leert.

Daar heb jij toch geen last van neem ik aan?
Oud 05-10-2004, 15:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 05-10-2004 @ 16:30 :
nee maar nu ik eindelijk tevreden ben en gezond heb ik geen zin om van die omerkingen te krijgen van lijn jij? enz. En ook om andere mensen niet op een idee te brengen
Ik begrijp je wel. Misschien dat als ik 't zo opeens zou krijgen ik precies 't zelfde zou reageren, die kans is vrij groot, omdat ik dan niet durf om de mensen 'ns flink de les te lezen. Maar ik zou liever erover praten zeg maar
Oud 05-10-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 05-10-2004 @ 15:46 :
srry... dacht ik is een keer behulpzaam te kunnen zijn ...
Oh dat maakt ook niet uit, kon jij toch niet weten
Oud 05-10-2004, 17:39
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-10-2004 @ 16:34 :
Ik doelde erop dat haar zelfbeeld onnodig slecht is, ze vreetbuien heeft, 't dan weer uitkotst en 'r dan naar eigen zeggen niks van leert.

Daar heb jij toch geen last van neem ik aan?
He, ho, het zijn geen vreetbuien !
Oud 05-10-2004, 17:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 05-10-2004 @ 18:39 :
He, ho, het zijn geen vreetbuien !
Ach sorry, verkeerd verwoord, maar je weet wat ik bedoel. En je weet ook dat dat kotsen niet goed is en dat ik gelijk heb. Loop je al bij een psycholoog? Zo nee, beloof je me dan dat je binnen een week je dokter belt?
Oud 05-10-2004, 19:36
D-sire
D-sire is offline
ff een vraagje: mijn moeder heeft bij de aldi gegrilde kalkoenfilet voor op brood gekocht (vleeswaar dus). Kan ik dat (qua kaloriëen) vergelijken met gebraden kipfilet? Ik kan het nergens op internet vinden namelijk en volgens mij staat er ook geen voedingswaarde op die verpakking...
Oud 05-10-2004, 19:39
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-10-2004 @ 20:36 :
ff een vraagje: mijn moeder heeft bij de aldi gegrilde kalkoenfilet voor op brood gekocht (vleeswaar dus). Kan ik dat (qua kaloriëen) vergelijken met gebraden kipfilet? Ik kan het nergens op internet vinden namelijk en volgens mij staat er ook geen voedingswaarde op die verpakking...
Ja, bevat praktisch dezelfde hoeveelheid kcal en vet enz. Volgens mij is 't zelfs nog iets magerder.
Oud 05-10-2004, 19:54
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-10-2004 @ 20:39 :
Ja, bevat praktisch dezelfde hoeveelheid kcal en vet enz. Volgens mij is 't zelfs nog iets magerder.
Heel mooi Ik vind het nog lekkerder dan kipfilet ook!
Oud 05-10-2004, 20:21
Verwijderd
Ontbijt:
2 b. boterhammen vlokken
1 plakje ontbijtkoek

Tussendoor:
1 plakje ontbijtkoek

Lunch
2 b. boterhammen 20+ kaas

Tussendoor
1 boterham appelstroop
1 boterham vlokken

Avondeten
twee kleine schepjes macaroni en een spinazie ietsje met kaassausje. Twee/drie scheppen.

1.5 liter water (en dat is heel veel voor mij) en 1 pakje vitamientje.

Zo meteen miss nog thee, mar dit was het voor vandaag.

Ik vind zelf mn ontbijt te groot en de tussen lunch en avondeten een boterham minder (maar ik had honger dus dit beter dan chips oid). En de vlokken moeten sowieso weg. Maar wat vinden jullie?

En wat kan ik nog eten op brood naast 20+ kaas, want alleen dazt is een beetje saai aan 't worden.

greetz,
Oud 05-10-2004, 20:25
Mara
Mara is offline
@Sonho: De vlokken weg en evt. de ontbijtkoek 's ochtends. Niet meer, dan eet je te weinig. 2 kleine schepjes pasta is wel erg weinig.
Ook moet je na 't avondeten nog iets eten.

Ik vind 't persoonlijk te weinig.
Oud 05-10-2004, 20:32
Verwijderd
Iig thanks voor je snelle reactie.

Vlokken ga ik idd wegdoen en de ontbijtkoek ook. Normaal eet ik wel wat meer macaroni, maar had er niet zo'n trek in vandaag. En wat zou ik dan bv 's avonds nog kunnen eten? Iets van fruit bv?

(En iemand miss nog een idee voor broodbeleg? Ik eet geen vlees dus 't word een beetje moeilijk vind ik dan, met wat ik nog wel kan eten.)
Oud 05-10-2004, 20:34
MieX
MieX is offline
Citaat:
sonho schreef op 05-10-2004 @ 21:21 :
En wat kan ik nog eten op brood naast 20+ kaas, want alleen dazt is een beetje saai aan 't worden.
Veel vleessoorten (rosbief, kipfilet, filet americain was dacht ik ook vlees) zijn goed, maar ik weet niet of je vlees eet. Ik vind zelf philedelphia light goed te eten

edit: oh je eet geen vlees dus. Je eet ook al appelstroop, dat vind ik zelf niet zo slecht (MD wel ivm fructose), dan kun je bijvoorbeeld ook light jam eten
Oud 05-10-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 05-10-2004 @ 21:32 :
(En iemand miss nog een idee voor broodbeleg? Ik eet geen vlees dus 't word een beetje moeilijk vind ik dan, met wat ik nog wel kan eten.)
Ik eet 's ochtends cruesli, omdat ik 's morgens brood niet lekker vind. Misschien is dat een idee. Of cornflakes ofzo...
Oud 05-10-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 05-10-2004 @ 21:34 :
Veel vleessoorten (rosbief, kipfilet, filet americain was dacht ik ook vlees) zijn goed, maar ik weet niet of je vlees eet. Ik vind zelf philedelphia light goed te eten

edit: oh je eet geen vlees dus. Je eet ook al appelstroop, dat vind ik zelf niet zo slecht (MD wel ivm fructose), dan kun je bijvoorbeeld ook light jam eten
Aha philadelphia light en lightjam zal ik es kopen. (was daar nooit zo'n fan van maar kan het best es proberen.

@ Bootz: Ja dat doe ik wel es, maar is dat niet veeel meer calorien dan twee boterhammen? (En het kan ook niet altijd, omdat ik soms pas in de trein ontbijt, heb om 7 uur echt geen trek in ontbijt eerlijk gezegt).

Thanks beide
Oud 05-10-2004, 20:57
Miracle
Miracle is offline
Is dat light van die roomkaas wel light genoeg? Roomkaas is sowieso super vet. Ik heb het een keer gehad en het smaakte nog erg lekker, dus dan moet er wel flink nog wat vet in zitten.

Filet is dus ook goed voor afvallen?
Oud 05-10-2004, 21:02
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MieX schreef op 05-10-2004 @ 21:34 :

Omdat het aan alle kanten een suiker bom is ja !
Oud 05-10-2004, 21:30
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
dreen schreef op 05-10-2004 @ 21:57 :
Is dat light van die roomkaas wel light genoeg? Roomkaas is sowieso super vet. Ik heb het een keer gehad en het smaakte nog erg lekker, dus dan moet er wel flink nog wat vet in zitten.

Filet is dus ook goed voor afvallen?
Volgens mij zit er in de 'light' roomkaas inderdaad nog redelijk wat vet. Dan kan je beter 15+ smeerkaas nemen bijvoorbeeld.

Bedoel je filet américain? Ja, dat is erg mager en dus verantwoord broodbeleg naar mijn weten Enne... erg lekker vind ik!
Oud 05-10-2004, 21:33
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 05-10-2004 @ 22:02 :
Omdat het aan alle kanten een suiker bom is ja !
Qua kaloriëen valt appelstroop toch best mee? Of vergis ik me...
Oud 06-10-2004, 03:01
Verwijderd
Vreemde vraag: zijn appelstroop en molasse famillie? (Ik ben heus intelligent)

Vanochtend gewogen: 65.5 kg, net iets minder dan een kilo kwijt sinds laatste keer wegen (2 week geleden) en volgens het meetlint is dat gewicht van mn buik verdwenen.
Ik merk het wel een beetje meer nou, met broeken enzo... en in de spiegel als ik naar mn billen kijk.. het 'blubbert' minder
...ik durf het alleen niet echt te geloven
Ben dus nu in een maand ongeveer 3 kilo kwijt (heb geen digitale weegschaal dus precies weet ik het ook allemaal niet)

Heb me vandaag weer gedragen, desondanks het feit dat ik jarig ben, moest toch werken en kon niks doen enzo dus... ga vrijdag mn verjaardag vieren, smiddags me tfamillie, savonds met vrienden. Is dan ook gelijk mn junkdag, mischien iets te vroeg maar tis mn verjaardag potverdorie
Oud 06-10-2004, 06:30
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-10-2004 @ 22:30 :
Dan kan je beter 15+ smeerkaas nemen bijvoorbeeld.
Ik geloof dat ik die niet zo lekker vond.
Oud 06-10-2004, 07:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
dreen schreef op 06-10-2004 @ 07:30 :
Ik geloof dat ik die niet zo lekker vond.
Smaakt 'tzelfde als elke andere smeerkaas vind ik zelf

@Sonho: Die philadelphia is helemaal niet zo goed. Was vorige week in de aanbieding, heb 't toen maar 's bestudeerd en kwam dat de conclusie dat de 'gewone' heel vet is en de light met bieslook een klein beetje beter, maar nog steeds niet goed.

Wat je op brood kan doen:
Qua kaas kan je natuurlijk iig al verschillende dingen, hoeft niet alleen gewone kaas. Smeerkaas, gerookte kaas, gewone kaas, komijnkaas, er is van alles mogelijk.
(Light) jam en appelstroop zijn ook goed. Wissel je brood eens af met bijv. roggebrood, knäckebrood of zoiets anders, dan wordt de maaltijd meteen een stuk anders van. Ook kan je bijv. bij je ontbijt Cruesli, cornflakes of havermout nemen. De mogelijkheden zijn eindeloos
Oud 06-10-2004, 12:45
PrimRose
PrimRose is offline
hmpf, slechte discipline deze week. Maar vandaag gaat het tot nu toe goed.

ontbijt:
2 plakken peperkoek (ik weet het te weinig, geen brood in huis, te laat thuis, winkels waren gisteren al dicht, vanaaf ga ik brood halen, dus mrogen eet ik weer gewoon)

tussendoor:
1 sinaasappel

lunch:
2 boterhammen met 2 plakjes gebraden kipfilet
1 cup-a-soup tomaat
Oud 06-10-2004, 14:58
Mara
Mara is offline
Ik heb ongelofelijke behoefte aan een glas cola, maar er is geen light-caffeïnevrije-coca cola in huis

Vanochtend gejogd, vanmiddag gym gehad en vanavond sport. Ik ga kijken of ik m'n huiswerk zo kan plannen dat ik meer kan sporten, dan ga ik ook fitness doen. Even zien of dat lukt
Oud 06-10-2004, 15:27
Verwijderd
ik walg echt van mezelf af en toe vanmorgen op de weegschaal weer een kilo zwaarder. terwijl ik toch echt op m'n eten let. en vandaag toch rustig weer dropjes eten. en het suckt allemaal. kutlichaam.
Oud 06-10-2004, 15:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heeft iemand nog goede tussendoortjes tips die erg goed vullen maar niet gelijk calorieenbommen zijn? Sinds ik op kamers zit heb ik zoveel honger, ik ben ook wel meer in beweging en ik studeer weer dus dat vreet ook wel energie maar het is echt niet normaal. Mijn schema van vandaag:

7.30 uur:
twee boterhammen met jam
glas melk

9.30 uur:
Liga evergo

10.45 uur:
twee boterhammen met kipfilet

13.30 uur:
cup a soup indian curry (of iets wat op cup a soup lijkt)
drie geroosterde boterhammen zonder beleg

16.15 uur:
drie zweedse broodjes (van die geroosterde, knoertharde, t zijn mini's) met dun boter
glas light frisdrank

Verder drink ik de hele dag water, vanavond eet ik om 18.30 uur paella met sla en daarna misschien nog een koekje maar verder niets. Ik dacht eigenlijk dat ik vreselijk slecht had gegeten maar ik vind het nog wel meevallen. Het enige punt is: ik heb nog honger eigenllijk heb ik de hele dag honger, wat doe ik hier nou tegen?
Oud 06-10-2004, 15:41
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-10-2004 @ 16:35 :
Heeft iemand nog goede tussendoortjes tips die erg goed vullen maar niet gelijk calorieenbommen zijn? Sinds ik op kamers zit heb ik zoveel honger, ik ben ook wel meer in beweging en ik studeer weer dus dat vreet ook wel energie maar het is echt niet normaal. Mijn schema van vandaag:

7.30 uur:
twee boterhammen met jam
glas melk

9.30 uur:
Liga evergo

10.45 uur:
twee boterhammen met kipfilet

13.30 uur:
cup a soup indian curry (of iets wat op cup a soup lijkt)
drie geroosterde boterhammen zonder beleg

16.15 uur:
drie zweedse broodjes (van die geroosterde, knoertharde, t zijn mini's) met dun boter
glas light frisdrank

Verder drink ik de hele dag water, vanavond eet ik om 18.30 uur paella met sla en daarna misschien nog een koekje maar verder niets. Ik dacht eigenlijk dat ik vreselijk slecht had gegeten maar ik vind het nog wel meevallen. Het enige punt is: ik heb nog honger eigenllijk heb ik de hele dag honger, wat doe ik hier nou tegen?
Die cup-a-soup zou je kunnen vervangen door iets vezelrijks dat dus ook meer vult (denk bijv aan brood). Misschien kun je rond 17.30 nog iets kleins nemen om je honger een beetje te stillen? Vind dat daar namelijk nogal een groot gat zit en ik heb voor het avondeten altijd vreselijk veel honger...
Tja verder heb ik niet zoveel aan te merken, ipv dat koekje 's avonds misschien nog een boterham/cracker oid?
Oud 06-10-2004, 15:55
Mara
Mara is offline
Weet iemand trouwens hoe 't komt dat men 's avonds en vlak voor 't avondeten altijd zin krijgt in lekkere dingen? Valt me op dat dat de probleemtijden zijn voor de meeste mensen
Oud 06-10-2004, 15:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-10-2004 @ 16:55 :
Weet iemand trouwens hoe 't komt dat men 's avonds en vlak voor 't avondeten altijd zin krijgt in lekkere dingen? Valt me op dat dat de probleemtijden zijn voor de meeste mensen
Vlak voor het avondeten komt volgens mij omdat je bloedsuikerspiegel dan net in een dal zit en dan krijg je trek in lekkere dingen. 's Avonds laat weet ik niet, ik heb na het eten nooit meer zo'n honger eigenlijk.
Oud 06-10-2004, 15:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 06-10-2004 @ 16:41 :
Die cup-a-soup zou je kunnen vervangen door iets vezelrijks dat dus ook meer vult (denk bijv aan brood). Misschien kun je rond 17.30 nog iets kleins nemen om je honger een beetje te stillen? Vind dat daar namelijk nogal een groot gat zit en ik heb voor het avondeten altijd vreselijk veel honger...
Tja verder heb ik niet zoveel aan te merken, ipv dat koekje 's avonds misschien nog een boterham/cracker oid?
Dankjewel voor je 'analyse' Ik had vandaag cup a soup genomen omdat ik al drie boterhammen had en anders vond ik het zo saai maar normaal gesproken eet ik ook wel wat meer brood dus dat komt wel goed. 's Avonds drink ik vaak (oplos)koffie en daar vind ik een koekje toch wat beter bij passen dan een boterham en ik eet dat koekje ook meer voor het lekker dan omdat ik echt honger heb.
Oud 06-10-2004, 16:20
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-10-2004 @ 16:58 :
Vlak voor het avondeten komt volgens mij omdat je bloedsuikerspiegel dan net in een dal zit en dan krijg je trek in lekkere dingen. 's Avonds laat weet ik niet, ik heb na het eten nooit meer zo'n honger eigenlijk.
Ik denk inderdaad dat dat iets met je bloedsuikerspiegel te maken heeft, je hebt dan (als het goed is) al een tijdje niets gegeten en bovendien is je lichaam gewend om rond die tijd brandstof binnen te krijgen.
Ik heb 's avonds meestal wel honger/trek. Bij mij ligt de oorzaak er denk ik in dat ik me dan begin te vervelen en bijv voor de tv hang en dan zin krijg om wat te eten. Maar als ik bijvoorbeeld druk bezig ben met huiswerk ofzo, grijp ik niet zo snel naar eten. Misschien is dat bij meerdere mensen het geval?
Oud 06-10-2004, 16:22
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-10-2004 @ 16:59 :
Dankjewel voor je 'analyse' Ik had vandaag cup a soup genomen omdat ik al drie boterhammen had en anders vond ik het zo saai maar normaal gesproken eet ik ook wel wat meer brood dus dat komt wel goed. 's Avonds drink ik vaak (oplos)koffie en daar vind ik een koekje toch wat beter bij passen dan een boterham en ik eet dat koekje ook meer voor het lekker dan omdat ik echt honger heb.
Graag gedaan hoor Ik zei dat van die boterham 's avonds alleen omdat ik het zelf beter vind tegen de honger dan een koekje. Maar als jij het neemt omdat je het gewoon lekker vindt is dat natuurlijk prima
Oud 06-10-2004, 17:01
kliwie
kliwie is offline
vandaag gegeten:

6.30 kiwi
7.15 brinta met magere melk

10.00 boterham met gerookte worst en half roggebroodje met 20+ kaas

12.00 boterham met gerookte worst en appel en half roggebroodje met 20+ kaas.

15.00 boterham met gerookte worst en een mandarijn

17.30 sperziebonen met sla van wortel en komkommer en rozijntjes met 1 opscheplepel krieltjes uit de magnetron en half stuk tonijn (het was een groooot stuk tonijn joh! )

vanavond ga ik magere kwark eten. en nog magere melk drinken met honing erin (warm)
Oud 06-10-2004, 17:12
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kliwie schreef op 06-10-2004 @ 18:01 :
vandaag gegeten:

6.30 kiwi
7.15 brinta met magere melk

10.00 boterham met gerookte worst en half roggebroodje met 20+ kaas

12.00 boterham met gerookte worst en appel en half roggebroodje met 20+ kaas.

15.00 boterham met gerookte worst en een mandarijn

17.30 sperziebonen met sla van wortel en komkommer en rozijntjes met 1 opscheplepel krieltjes uit de magnetron en half stuk tonijn (het was een groooot stuk tonijn joh! )

vanavond ga ik magere kwark eten. en nog magere melk drinken met honing erin (warm)
erg weinig. Je bent nog in de groei en ontwikkeling...
Oud 06-10-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-10-2004 @ 08:42 :
@Sonho: Die philadelphia is helemaal niet zo goed. Was vorige week in de aanbieding, heb 't toen maar 's bestudeerd en kwam dat de conclusie dat de 'gewone' heel vet is en de light met bieslook een klein beetje beter, maar nog steeds niet goed.

Wat je op brood kan doen:
Qua kaas kan je natuurlijk iig al verschillende dingen, hoeft niet alleen gewone kaas. Smeerkaas, gerookte kaas, gewone kaas, komijnkaas, er is van alles mogelijk.
(Light) jam en appelstroop zijn ook goed. Wissel je brood eens af met bijv. roggebrood, knäckebrood of zoiets anders, dan wordt de maaltijd meteen een stuk anders van. Ook kan je bijv. bij je ontbijt Cruesli, cornflakes of havermout nemen. De mogelijkheden zijn eindeloos
Hmm oke dus geen philadelphia.

Ik zal iig es andere soorten kaas kopen en die light jam (is dat beter dan appelstroop?)

En owja over die cruesli is dat niet veel meer kcal dan twee boterhammen met iets? En welke cruesli kan ik dan het beste nemen? Naturel gewoon?
Vandaag:
Ontbijt: 1 b boterham appelstroop, glas biol appelsap

Lunch: 1 b boterham 20+ kaas.

Om 16.30 1 b boterham 20 + kaas, twee plakken ontbijtkoek.

Flesje water.

Ja te weinig, I know, maar we hadden nog maar drie boterhammen en ik moest veel op de computer doen op school en kan dan niet eten. Nu hebben we weer gewoon brood enz dus morgen ga ik het beter doen!
Oud 06-10-2004, 18:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sonho schreef op 06-10-2004 @ 18:21 :
Hmm oke dus geen philadelphia.

Ik zal iig es andere soorten kaas kopen en die light jam (is dat beter dan appelstroop?)

En owja over die cruesli is dat niet veel meer kcal dan twee boterhammen met iets? En welke cruesli kan ik dan het beste nemen? Naturel gewoon?
Vandaag:
Ontbijt: 1 b boterham appelstroop, glas biol appelsap

Lunch: 1 b boterham 20+ kaas.

Om 16.30 1 b boterham 20 + kaas, twee plakken ontbijtkoek.

Flesje water.

Ja te weinig, I know, maar we hadden nog maar drie boterhammen en ik moest veel op de computer doen op school en kan dan niet eten. Nu hebben we weer gewoon brood enz dus morgen ga ik het beter doen!
Zoek hulp. Excusen zijn er overal. Als je honger hebt, koop je een brood. Doe brood in de diepvries zodat er sowieso brood is... Zo zijn er nog vele andere oplossingen te vinden.
Oud 06-10-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 06-10-2004 @ 19:47 :
Zoek hulp. Excusen zijn er overal. Als je honger hebt, koop je een brood. Doe brood in de diepvries zodat er sowieso brood is... Zo zijn er nog vele andere oplossingen te vinden.
Ja ik weet het. Er hoort altijd brood te zijn, weet ik veel waarom het er nu niet is. Als ik het van te voren wist had ik het wel gekocht. En toen ik honger had heb ik gegeten. Ik heb gewoon niet meer honger gehad.

Maar anyway, exuces maken heeft geen zin. Nu is er weer genoeg eten etc dus morgen ga ik meer eten. Ik weet heel goed dat dit te weinig was.

Btw ik heb al hulp
Topic gesloten

Regels voor berichten