![]() |
||
Citaat:
Ik wil hierbij toevoegen dat je naar mijn idee er nog steeds te veel vanuit gaat dat drugsgebruik per definitie slecht is. Ik mag hopen dat er ondertussen genoeg argumenten zijn aangevoerd om dit te ontkrachten. Ik snap dan ook niet zo goed wat je bedoeld met: Beter voorkomen dan genezen. Als je kind de interesse krijgt in drugs en er een aantal keer mee in aanraking is gekomen dan is het volgens mij als ouder zijnde zaak dat je je kind op een goede manier voorlicht over drugs. Natuurlijk dient hierbij benadrukt te worden dat drugsgebruik op wat voor manier dan ook een nadelig gevolg kan hebben op je gezondheid (zowel mentaal als fysiek) maar dat als je verantwoordelijk omgaat met drugs je er best af en toe gebruik van kan maken. Uiteindelijk ligt de keuze om drugs te gaan gebruiken toch echt bij de persoon die het doet en niet bij degene die hem of haar daar over voorlicht. Ik bedoel te zeggen dat je simpelweg niet kan voorkomen dat iemand het gaat gebruiken. Iedereen heeft zijn eigen wil en dus ook je eigen kind. Proberen te voorkomen dat iemand het doet door alleen maar te benadrukken dat het slecht is heeft over het algemeen meer het tegenovergestelde effect. Het kind zal denken dat de volwassene alleen maar een partij onzin uitkraamt omdat hij van zijn vriendjes en vriendinnetjes hoort dat het t3h fr3aking r3laxed is om jonkoz te sm0ren. Dit veroorzaakt tegenstrijdigheid waardoor het kind verward raakt en niet meer weet wat hij nou wel of niet moet geloven. Aangezien iedereen weet dat kinderen (ik vind je nog een kind als je 14 bent) zeer beïnvloedbaar zijn door bijvoorbeeld groepsdruk zal het kind eerder zwichten voor de mening van zijn groepsgenoten dan voor die van de ouders met alle mogelijk slechte gevolgen van dien .
|
![]() |
||
Citaat:
Nee het heeft geen directe invloed gehad, daarom zeg ik ook dat het waar is dat de juiste begeleiding vaak helpt bij de verantwoording van het kind t.o.v drugs
||
Citaat:
![]() Ik bedoel met beter voorkomen dan genezen dat wanneer het kind al in een cultuur opgroeit waar openlijk (en op een goede manier) over drugs wordt gepraat, maar wel wordt benadrukt dat het slechte invloed kan hebben op je gezondheid, het kind verantwoordelijk met de drugs om zal gaan. Echter wanneer dit niet van begin af aan gebeurt en pas vanaf het moment dat het kind met drugs in aanraking komt moeten de ouders min of meer 'genezen' (hier versta ik onder, het kind verstandig laten omgaan met de drugs) Dit is bij Tsasill in ieder geval goed uitgepakt en dus zie ik geen enkele reden waarom hij zich, en dat haal ik uit zijn post, aangevallen voelt ![]() [Edit] Uiteraard zijn kinderen (waar je mij onder verstaat) beinvloedbaar door de groep. Er zijn echter uitzonderingen, ik zal mij nooit zo snel laten beinvloeden; er zijn natuurlijk altijd mensen die dit wel doen--> j0nk0's szijn egt tan2 l3kk3er om te sm00kuh ![]()
Laatst gewijzigd op 09-01-2006 om 20:15. |
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk moet je kinderen het het meest zelf laten uitzoeken maar op het moment dat je als ouder in de gaten krijgt dat er iets aan de hand is dan dient hier wel op ingegrepen te worden. Je bent als ouder verantwoordelijk voor de opvoeding van je kinderen en als je ze niet straft door af en toe een keiharde grens te stellen zal het kind zijn eigen gang gaan en dit kan zeer fout aflopen dat lijkt me duidelijk. Ik denk echter (om je voor een deel gelijk te geven in je punt voorkomen is beter dan genezen) dat je nare situaties beter kunt voorkomen door alle onderwerpen bespreekbaar te maken. Laten merken dat jij degene bent die weet waar je het over hebt en niet je homieyvriendjes van het schoolplein die vet stoer zijn omdat ze 10 jonk0z per dag sm0ren. Door alle onderwerpen bespreekbaar te maken en ook vooral het kind te laten vertellen wat hij of zij er zelf van vindt, denk ik dat je hier zonder dat het kind hier verder iets van merkt een zeer grote invloed kan hebben op een goed verloop van zijn of haar jeugd. Oftewel ongeveer dat wat Wann ook al zei maar dan op mijn manier verwoord.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ok, voor mensen met reuma kan wiet tegen pijn helpen; in deze situatie ben ik er dan zeker niet op tegen. Drugs zijn dus inderdaad niet per definitie slecht want mentaal kunnen ze je wel enorm helpen. Fisiek zijn ze echter wel slecht want je raakt een deel van je controle kwijt
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Dus verslaving = slecht is geen argument vind ik. edit: Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 10-01-2006 om 17:07. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Goed, mijn verklaring is dat er, behalve dan het lekkere gevoel en de ontspanning verder geen positieve kanten zitten aan drugs. Ok, per definitie is misschien wel erg subjectief. Vergeet dat maar.
||
Citaat:
Dit eten is dodelijk etc.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt vast geen idee wat er in veevoer gestopt wordt, wat er op het land geflikkerd wordt om gewassen te besproeien en beter te laten groeien als je dit alleen over junkfood zegt. Daarom; Alles met mate! Zelfs water.... Je kan best wel een keer een week junkfood eten, maar dat moet je daarna wel compenseren. Verandering van spijs etc. het is trouwens verklaart en niet verklaard ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb echt geen zin elke twee posts dezelfde doordebochtbewering iets anders geschreven te moeten lezen. Zoek ign argumenten of drink dat glas van wammus leeg.
||
Citaat:
||
Citaat:
@ Christiana: Als je gaat blijven beweren dat drugs wel te alle tijden slecht voor je zijn dan denk ik dat dit topic wel op slot kan want dan schiet de discussie niet echt op. Het is inderdaad bekend dat het gebruik van drugs (op een recreatieve manier, medicinale toepassingen laat ik even buiten beschouwing omdat je dan uitgaat van een positief effect) over het algemeen genomen een zeer slechte invloed heeft op je gezondheid heeft(enige uitzonderingen waarvan ik ze zo niet kan benoemen maar die er ongetwijfeld zullen zijn daargelaten). Als dit je enige reden zou zijn om geen drugs te gebruiken vind ik je persoonlijk erg kortzichtig. Je maakt op het moment dat je voor de keuze komt te staan wel of geen drugs te gebruiken altijd de afweging of het goede opweegt tegen het slechte. In het geval van recreatief drugsgebruik denk ik dat de goede kanten die je er aan kan over houden (bijvoorbeeld het hebben van een leuke avond hoewel ik denk dat jij hier een andere mening over hebt maar dat is persoonsgebonden) uiteindelijk de doorslag geven om toch te gaan voor het gebruik. Voor een verdere verklaring hiervoor verwijs ik je naar Zeehonds post die je volgens mij nog steeds niet volledig hebt doorgelezen en begrepen.
||
Citaat:
|
Er was geen discussie over. De discussie met mij was over.
@Zeehond23, read you're post en het was erg interessant. Die oma die cannebis rookt om van haar pijn af te komen ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een beetje jammer is alleen wel dat we nu een beetje een punt missen om nog over te discusiëren (correct me if i'm wrong) en dat vind ik dan weer een wat mindere zaak.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Mooi ook dat je op een normale manier kan zeggen dat je het zelf niet gebruikt maar dat iedereen vrij is in zijn/haar keuze ![]() en om ff t emieren neuken: your post (your is bezittelijk), you're post is een samentrekking van 2 woorden, "you" en "are" (jij en bent). Voortaan de ' en de e weg laten ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Drugs mondeling Verwijderd | 5 | 18-01-2011 13:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat gebeurt er met zelfdoders in het hiernamaals? Severus | 37 | 28-10-2007 20:21 | |
Drugs & Alcohol |
Heeft uitgaan groei van het aantal mensen met een alcohol/drug verslaving tot gevolg? Lieke89 | 19 | 13-10-2006 12:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
dan gooien we die kankerkoningin er ook meteen uit Unexplained | 175 | 16-02-2003 14:58 | |
Muziek |
When the drugs don't work Rain down on me | 35 | 10-02-2003 19:01 | |
Drugs & Alcohol |
Drugs bij feesten als Impulz, Trance Energy, Sensation, Innercity...ect. Verwijderd | 26 | 06-02-2002 12:53 |