Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Uiteraard impliceert een verbod op besnijdenis niet dat het niet meer om medische redenen uitgevoerd zou kunnen worden. |
![]() |
||
Citaat:
Verder wat Kazet zegt.
Laatst gewijzigd op 30-03-2008 om 17:20. |
![]() |
||||||||||
Citaat:
Je kan daarnaast niet echt spreken van een nadeel als de voordelen groter zouden zijn. En volgens veel mensen, o.a. moslims, joden, maar ook christenen (vooral in de VS) zijn die groter dan de nadelen. Citaat:
En vanuit medisch oogpunt kan je niet altijd gewoon je lul wassen. 'Nuf said, waarom je niet zomaar een verbod hierop in moet stellen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beter wordt er wat gedaan aan de discriminatie op uiterlijk, dan aan het dragen opzich. Citaat:
Citaat:
Haat is slechts een illusie van iemands gedachte. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Opzich kon Balkenende zijn verkiezingszege zo goed als veilig kunnen stellen, als hij meer daadkracht had getoond en scherpere uitspraken had gedaan, en veel mensen zich daarin zouden vinden en dit breed uitgemeten zou worden in de media. Maargoed het is tijd voor een kabinet met D'66 en LibDem ![]() |
![]() |
||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat vrouwen met een hoofddoek minder kans hebben op een baan heeft niet alleen te maken met discriminatie. De burka is hier een nog beter voorbeeld van. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je sekten bedoelt, mijn beste vriend zat er in één IN Nederland.. zijn gehele familie trouwens.. dus ik heb het van een directe bron. Als je white power gangs bedoelt, heb ik dat ook al uit een directe bron. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Als je dat een beperking van een functie vindt, volstaat een paar littekens op het gezicht kerven ook wel voor mijn punt. |
![]() |
||
Citaat:
Alle drogredenaties ten spijt blijft besnijdenis zonder reden namelijk een onnodige verminking. Waarom de uitvoerders niet vervolgt worden is me een raadsel, verminking is onder het strafrecht gebracht, en voor verminking van vrouwen past men dit zelfs al toe, ondanks dat geestelijken beweren dat het verminken van vrouwen moet van fictieve goden. Wie desondanks voorstander is van besnijdenis raad ik aan eerst dit jongetje te overtuigen van zijn standpunt
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het enige dat van belang is, is dat eruit blijkt dat er grote risico's bestaan bij het onnodig verminken van mensen. Mensen die lijf en leden van anderen riskeren zijn laakbaar en vrijwel altijd strafbaar. Mensen die zomaar andere mensen verminken zijn strafbaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom haal je er een bron bij, die niet gaat om onnodig verminken? Haal er dan een relevante bron bij die laat zien dat die besnijdenis onnodig was, en mis ging |
![]() |
||||||||||||||
Citaat:
Bescherming van ziektes zoals HIV, krijg je juist door het verwijderen van de voorhuid. Bij seksueel genotsverandering zijn er uitlopende meningen, waaruit geconcludeerd kan worden dat sommige het ervaren als een verbetering, sommige als achteruitgang, en waarbij sommige het ervaren als een gelijke ervaring. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoofddoek =/= Burka. Een hoofddoek belemmert de communicatie niet, aangezien het hele gezicht zichtbaar is, een boerka belemmert dat juist wel. En is daarom niet wenselijk en daar mag wat mij betreft een verbod op. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lijkt me schieten met een olifant op een mug. Punt is ook: als je het gaat verbieden, doen ze het op vakantie in het thuisland, onder mogelijk nog veel riskantere omstandigheden. De vraag is natuurlijk of je een kind dat aan moet doen |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb het dus over besnijdenis van jongens. En nogmaals: Als je het gaat verbieden doen ze het illegaal met veel slechtere omstandigheden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij denkt dat ze dat zal tegenhouden? En vervolging heeft imho geen zin. Dan is het leed geleden, het velletje ligt eraf, en met veel geluk zonder al te erge schade. Wat heb jij liever: dat je in Nederland onder redelijk goede tot zeer goede omstandigheden besneden word, of ergens in de apenlanden met een keukenschaar? Ik zou het wel weten. Eigenlijk zou je dit ook voor vrouwenbesnijdenis kunnen stellen: want ook in dat geval kun je pas vervolgen als het te laat is. Dus eigenlijk zou het beter zijn om dat dan maar in een goed ziekenhuis te doen, waar de kans op complicaties kleiner is. Maar vrouwen besnijdenis is natuurlijk iets slechts |
![]() |
||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Om mezelf nog maar eens aan te halen: Citaat:
||
Citaat:
De bron bewijst dat er aan besnijdenis risico's verbonden zijn. Daarom moet het dus verboden worden, tenzij het medisch noodzakelijk is. Het is niet rechtvaardig een dergelijk risico te nemen als daar geen medische noodzaak voor is. En het risico is bij medische besnijdenis natuurlijk hetzelfde als bij besnijdenis om andere redenen.
||||
Citaat:
Klopt, maar een zeer risicovolle ingreep is het niet. Volgens wikipedia: Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat het risico op complicaties niet zo groot is, is ook niet belangrijk, omdat het een nutteloos risico is. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat heeft evenmin wat te maken met religie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Laat ik me eens anders proberen uit te drukken: ik vind niet dat je operaties ( MUV vrouwenbesnijdenis ) moet verbieden omdat bepaalde religies er misbruik van maken.
Want een verbod leidt tot illegaliteit, en dus verergering van de zaken, en je kunt niet alles voorkomen. En als het tot vervolging komt is het al te laat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder kan ik je argument ook toepassen op het religieus tenenknippen of littekens kerven. |
![]() |
|
Epidemic Methicillin-Resistant Staphylococcus Aureus: Dramatically Increased Risk for Circumcised Newborn Boys
Increased Dangers of Neonatal Circumcision International Human Rights Law and the Circumcision of Children Medical Ethics and the Circumcision of Children A Short Guide to Male Circumcision
|
Waarom haal je die medische noodzaak drogreden er telkens bij? Dat slaat nergens op, omdat iedereen hier het erover eens is dat operaties met een medische noodzaak uiteraard niet onder een eventueel verbod vallen. Can we please move on now?
||
Citaat:
||
Citaat:
Er zijn bovendien geen voordelen aan een besnijdenis die niet medisch noodzakelijk is. Dat terwijl er grote nadelen aan verbonden zijn, verminderde opwinding als eerste te noemen, op de voet gevolgt door grote risico's op infectie. Tevens wil ik erop wijzen dat een veelgehoorde drogreden, namelijk een VN studie over AIDS en besnijdenis ten eerste ondeugdelijk is vanwege een verkeerd statistisch verband, en ten tweede niet relevant is omdat het debiel zou zijn om AIDS te bestrijden met een middel dat een werking van nauwelijks een paar procent heeft, terwijl we middelen met 99,9% effectiviteit hebben.
Laatst gewijzigd op 30-03-2008 om 21:25. |
![]() |
||
Citaat:
Verder, wetenschappelijk onderzoek WHO: http://www.who.int/hiv/mediacentre/infopack_en_2.pdf |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012 Martiño | 233 | 22-07-2012 10:30 | |
Geert Wilders. Sander =D | 498 | 13-02-2011 11:38 | |
Tussentijdse peiling Verwijderd | 435 | 31-03-2009 17:28 | |
Nieuws (in? en) over het Midden-Oosten Gatara | 181 | 11-09-2008 16:31 | |
Gevolgen van Fitna: deel 2 Mobius | 100 | 07-04-2008 22:35 | |
uva studenten klagen wilders aan Joostje | 215 | 05-03-2008 18:44 |