Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Ik zal 'm er even voor je bijhalen Basje
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Dus gelieve geen posts meer half te quoten ![]()
|
Als je meerdere slechteriken hebt gezien is dat wel logisch, maar ik vind het ook wel redelijk logisch dat de ziener niet meteen de heks naar voren schuift met als resultaat dat hij de rest van de nachten geblokkeerd wordt.
Als ziener haak je eerder in op wat verdachtmakingen op slechte personen, dan dat je deze zelf voor gaat dragen meestal.
||
Citaat:
|
Zo, weer terug van Lowlands, en ik heb alleen even snel de resultaten geskimd. Fijn dat Krynn de heks was, hoewel we dat eigenlijk al een beetje zeker wisten, en jammer van onze tovenaar! Vanavond lees ik alles bij!
|
Hm, het is mij eigenlijk een beetje onduidelijk waarom er nou precies op Muts gestemd werd. Blijkbaar schijnt een post van Kunst iedereen massaal over gehaald te hebben, maar ik zie er eigenlijk vrij weinig logica in. Daarbij heb ik het nog niet helemala overzichtelijk, maar volgens mij worden in het topic meer stemmen voor Bas en Fizzle gepost dan voor Muts. Maar we doen blijkbaar dit topic niet aan overzichtelijke stemlijstjes...
In elk geval, ik vind Kunst nu vrij verdacht, omdat ze iedereen zo makkelijk meekreeg op Muts, met een redenering die voor mij kant nog wal raakte. Daarbij ging Fizzle vrijwel direct mee met deze nonredenering. Daarbij opgeteld haar "ik snap het niet" gedrag, is zij mijn tweede verdachte.
|
Daar wil ik nog 2 dingen aan toevoegen:
- Het "gesprek" tussen Dun Hout en Basjeh op pagina 6 (geloof ik), is een hele makkelijke manier om veel posts te krijgen zonder heel veel inhoud te hebben. Aangezien mensen blijkbaar afgeslacht worden omdat ze weinig posts hebben, niet om wat ze zeggen, is dat vrij makkelijk. Ik hou deze twee ook nog even in de gaten, vooral omdat het vlak daarna gevolgd werd door allerlei opmerkingen over mensen die weinig posten (ik kijk meestal meer naar inhoud dan naar postaantal). - Het is SherCo, met een C ![]()
|
Verwijderd
|
Oh, en Sherco, Femic en Uice begonnen over dat mensen worden opgehangen omdat ze weinig posten, maar zowel Kunst als ik hebben aangegeven dat het niet alleen daarom ging, maar ook dat haar posts niet echt inhoud hadden en ze alleen maar meeschaapte. Daar leest iedereen blijkbaar overheen.
|
![]() |
|
Mijn opmerking over Krynn was tegenover azaelia, niet tegenover katje. Daarin staat ook uitgelegd dat ik niet snap dat je zelf de missende functie moet hebben om hem te missen in het rijtje, en dat ik dát geen reden vind om Krynn te stemmen. Later stem ik wel op haar omdat ik LL geloofde.
Mijn stem op katje was random. Maar als jullie goed hadden gelezen had je dat ook kunnen weten. Verder wacht ik nog even met theorieën posten tot na de wolvenronde, zo kan ik het ook nog een paar keer nalezen. |
![]() |
|
Idd.
![]() Oh en komt de uitslag vandaag nou om half 6 of juist vanavond laat? Edit: Mijn "Idd. ![]() En ik doe wel ff stemlijstje proberen te achterhalen van vorige ronde.. Zit toch maar te niksen op m'n werk..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En, oeh, vroege uitslag ![]() |
![]() |
|
Stemlijstje afgelopen ronde:
Basjeeh Dun Hout Röps fizzle-fluffy Femic Mutsieprutsie Katje Kunst fizzle-fluffy Röps Basjeeh Neko Ford Prefect Niet gestemd: Neko en Sherco (wegens Lowlands). Niet gestemd/stem niet bekend gemaakt: Uice. Hm je zou hieruit kunnen opmaken dat er tussen de mutsieprutsiestemmers geen wolf zit, anders zou het gelijkspel zijn geweest. Tenzij Dun Hout of Röps ook een wolf is. Ben ook wel benieuwd naar Uice's stem, want dat kan ook nog wel veelzeggend zijn voor de uiteindelijke stemverhoudingen. Oeh over uurtje al uitslag dan, ben benieuwd!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Uice stemde dus op Mutsie, zei ie achteraf:
Citaat:
Zijn dat alle stemmen trouwens dan? Het doet een beetje karig aan?
|
De busreis verliep rustig. De meesten waren aangedaan door wat er met Mutsieprutsie was gebeurd. Vooral Kunst was weinig spraakzaam. De tranen rolden over haar wangen, maar er kwam geen woord over haar lippen. Zelfs niet toen Sherco naast haar kwam zitten en haar zachtjes vroeg hoe het met haar ging, kwam er geen antwoord. Kunst verstond haar ook niet.
Dun Hout hing heerlijk genietend van de muziek op zijn mp3-speler tegen zijn hoofdprijs Neko aan, die met een doodsbange blik in haar ogen tegen het raam geplakt werd en haar mond niet open dúrfde te doen. Basjeeh keek met afschuw naar het koppel en smeerde zich – meer uit verveling dan uit noodzaak – in met zonnebrand. Zijn buurvrouw Fizzle-fluffy scheurde haar tissues in vieren, want nu ze zoveel moest huilen had ze er niet genoeg meer. Ford Prefect lag zijn roes uit te slapen op de – toch nog door hem veroverde – slaapbank. Naast hem lag Røps, ook in dromenland. Zijn blonde broer neuriede zachtjes liedjes van Pippi Langkous. Katje maakte Chinese puzzels en Sherco dacht aan haar verdwenen zusje. En Femic? Die bedacht snode plannen om die twee ongure types op de achterbank te ontmaskeren… Missy kon eindelijk eens ademhalen. Maar toen ze, bij de laatste plasstop, vertelde dat ze de komende nachten in een herberg zouden verblijven en niet in een hotel, was het weer gedaan met de rust. Ford Prefect en Fizzle-fluffy waren degenen die het hardst protesteerden. Ze waren bang voor de beesten en al het stof. Ook Basjeeh was het er duidelijk niet mee eens. Zo’n herberg zou toch niet erg goed zijn voor zijn huid… In Limburg aangekomen nam de groep een radicaal besluit. Ze besloten er met z’n allen, zonder reisleiding, op uit te gaan. Ze waren de bemoeizuchtige dames met hun slechte ideeën meer dan beu. Missy jammerde en klaagde. ‘Ik laat jullie verbannen uit Nederland hoor!” dreigde ze, maar er was niemand die zich daar iets van aantrok. Voor het eerst was de groep eensgezind, dat had Missy dan toch wel voor elkaar. Maar verdrietig trok ze zich terug in de herberg. Andijvie en Hanneke sjokten teleurgesteld achter haar aan. Sherco had het zwaar. Ze had nu vier grote koffers te dragen; twee van haar en twee van haar verdwenen zusje. Ze had de rest van de groep al geboden maar vast door te lopen, als ze op haar moesten wachten dan hadden ze morgen nog geen slaapplaats. Opgelucht zetten de meesten er de pas in en ze verdwenen de heuvel over. Maar Jøce keek het arme hoopje Sherco onder al die koffers hoofdschuddend aan. Waarom moesten vrouwen toch altijd zoveel bagage meenemen? Hij had een tasje met wat stringetjes en zijn laptop bij zich en daar kwam hij de dagen wel mee door… Hij besloot om Sherco te gaan helpen en bood aan een koffer van haar over te nemen. Snel schoot ook Basjeeh haar te hulp. Dat die gekke Zweed nu de mooiste vrouw van het gezelschap voor zijn neus zou wegkapen, liet hij natuurlijk niet gebeuren. Sherco echter, wees de hulp van beide welwillende heren doodleuk af en sjokte verder. Verbaasd keken Jøce en Basjeeh elkaar aan. Wat had dat mens? “Køm øp nøu!” riep Jøce en hij trok aan een hengsel van één van de koffers. Hierbij sprong de koffer en de inhoud verrasten de twee mannen uitermate. Grote zakken gevuld met wit poeder verspreidden zich over het zandpad. Geschrokken keek Sherco de mannen aan. Het schaamrood stond op haar kaken. Vluchtig pakte ze de twee kleinste koffers op en ze zette het op een lopen, de verkeerde kant op, al vrij snel niet meer te zien. De tweede koffer die ze achtergelaten had werd opengemaakt. Deze inhoud was minder spannend, maar Jøce wist er wel raad mee. De bh’tjes en zomerjurkjes waren leuk materiaal voor de bonte avond vanavond. Hij hield een jurkje voor zich en droomde langzaam weg. Hij zag het al voor zich, vanavond kon hij samen met zijn broer hun befaamde ABBA-act laten zien. Toen Jøce zijn ogen weer opende, was Basjeeh met de waardevolle andere koffer verdwenen… De rest van de groep was inmiddels bij een schattig hotelletje aangekomen. Dun Hout trok een tegenstribbelende Neko aan haar arm mee naar de lift. “Wij gaan de mooiste kamer uitzoeken en dan gaan we het heel gezellig hebben saampjes,” fluisterde hij. Neko kokhalsde, en dat terwijl ze niet eens kon verstaan wat hij zei… De suite was gevonden. Dun Hout plofte voldaan neer op het hemelbed. Neko stond nog bij de deur en maakte snel van de gelegenheid gebruik om te vluchten. Zachtjes verliet ze de kamer en als een speer rende ze door de gangen. Bijna liep ze Katje omver. Katje keek haar na. “Neko! Neko! Neee-kooo!” Toen Neko niet stopte met rennen besloot Katje haar achterna te gaan. De twee Chinese meisjes verlieten zo ook weer het hotel, het Limburgse landschap in… ’s Avonds werd er in de suite van Dun Hout, die alweer over de teleurstelling heen was, een bonte avond gehouden voor alle reizigers die nog over waren. Dat waren er niet veel meer, maar iedereen had het erg naar zijn zin. Met z’n allen vielen ze op het grote hemelbed in slaap… Maar midden in de nacht werd de groep ineens wakker van een oorverdovend lawaai. Er werd er hard op de deur gebonsd en ze herkenden de stem van Missy die riep “Doe open! Doe verdomme die deur open! NU!” Iedereen keek elkaar aan. Wat te doen? Ze klonk niet erg toerekeningsvatbaar. Ford Prefect besloot dat hij de nobelste man van het gezelschap was en hij liep naar de deur. Toen hij de deur van het slot haalde werd hij met een grote zwieper opengeslagen en daar stond Missy, met een grote honkbalknuppel in haar handen. Het vuur in haar ogen. “IK BEN HET ZAT!” riep ze uit, “NA ALLES WAT IK VOOR JULLIE GEDAAN HEB!” Ze stormde op het bed met de geschrokken toeristen af. Op dat moment gooide Jøce een rølmøps, één van zijn pas ontdekte Hollandse specialiteiten, naar haar hoofd. Raak. Missy lag bewusteloos op de grond. Pfiew, dat was op het nippertje. Fizzle-fluffy liep naar de deur om hem weer te sluiten. Achter de deur lag Ford Prefect, morsdood. De dorpelingen konden een mooie meevaller wel eens gebruiken. Vandaag hebben de wolven hun eigen verrader opgegeten. Jammer, jammer, jammer... Ach, ook wolven maken wel eens fouten. ![]() Morgen mogen de dorpelingen weer stemmen, voor 20.30 uur graag. Kom op jongens, het wordt tijd dat er eens een wolf uit gaat! Uice Ford Prefect (verrader) Kunst Lucky Luciano (ziener) Röps Cherry Springs (dorpeling/geliefde) Mutsieprutsie (tovenaar) Sherco Katje Femic Basjeeh fizzle-fluffy Kazet Nagorra (dorpeling/geliefde) Krynn (leerlingheks) Azaelia (dorpeling) Dun Hout Neko Twinkebel (heks) blauw = opgehangen rood = opgegeten paars = gestorven aan liefdesverdriet
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 deel 2 Spelleider | 501 | 16-11-2011 23:16 | |
De Kantine |
Kapsaailon #1403 Edelweiss | 500 | 11-06-2011 15:16 | |
De Kantine |
Saaisend PM's #1165 Verwijderd | 500 | 14-10-2010 17:20 | |
De Kantine |