Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2008, 19:00
geen punt :|
geen punt :| is offline
Verhaal helemaal bijgelezen! Echt super gaaf! Dat bootje xD
Advertentie
Oud 17-08-2008, 19:03
Spelleider
Spelleider is offline
Het volgende verhaal staat alweer te dringen om gepost te worden, maar het moet nog even geduld hebben tot 20.30 uur...

Ik wil overigens vast melden dat het kán dat Fantome morgen het verhaal laat schrijft, of anders ik heel vroeg, wat dan zou betekenen dat de wolven hun stem voor half 6 al moeten doorgeven Ik wacht nog even op antwoord van Fantome, maar als jullie al een voorkeur hebben voor één van de twee, laat het maar even weten.
Oud 17-08-2008, 19:05
Verwijderd
Als de wolven al voor die tijd en stem hebben doorgegeven...
Oud 17-08-2008, 19:06
Spelleider
Spelleider is offline
... dan?
Heb je dat het liefste?
Oud 17-08-2008, 19:06
Verwijderd
Ja.
Oud 17-08-2008, 19:32
Spelleider
Spelleider is offline
Het was 11 uur ’s avonds. Mister Ford en zijn nieuwe Zweedse handlanger zette een sprintje in toen ze zich bedachten dat het hotel binnen een half uur zijn deuren zou sluiten. Femic was ook al onderweg, maar met haar conditie liep zij stukken sneller dan de mannen, en door hen ver voor te blijven zou ze niet door hen ontdekt worden.

De volgende dag mocht iedereen weer vroeg uit de veren, het ontbijt stond al klaar toen de gasten de foyer binnenkwamen. Fizzle dook gretig op het buffet en schepte een flinke portie eieren, worst en witte bonen in tomatensaus op. Dit hotel had duidelijk zijn pijlen gericht op de Engelse toerist, dat kon ze wel waarderen. Met haar volle bord en een flinke kop thee liep ze naar het dichtstbijzijnde tafeltje. De andere gasten liepen haar in paradepas voorbij, om maar niet bij haar aan tafel te hoeven zitten. Het irriteerde haar een beetje, maar al snel besloot ze dat ze zich te goed voelde voor deze omhooggevallen buitenlanders met hun kuddegedrag. Stomme pubers waren het! Ze stak haar tong uit, ging zitten en nam een slok van haar thee. Hij werd meteen weer uitgespuugd. Zout! Snel probeerde ze de vieze smaak weg te werken met een grote hap witte bonensmurrie. Bedorven! Dit was zo mogelijk nog smeriger. Fizzle voelde haar tranen alweer dringen om naar buiten te mogen, maar ze wist waartoe ze in staat was als die zich lieten zien, dus ze hield zich in. Ze wilde opstaan om een glaasje water te gaan halen, maar haar billen waren vastgeplakt aan de stoel. Dat was het moment dat de tranen het toch weer wonnen van Fizzle-fluffy en ze zich uit alle macht van de stoel los probeerde te maken, onder luid gekrijs: “Help me!” De reisleidsters schoten haar te hulp. Met z’n drieën stonden ze, ieder aan een andere kant van het levend kunstwerk, Fizzle uit elkaar te trekken. Ze schreeuwde het uit van de pijn, maar na een kleine tien minuten lag ze dan uiteindelijk toch op de grond, met een bord bedorven Engels ontbijt dampend op haar hoofd. Ze hoorde twee dames opvallend onopvallend giechelen. Er begon haar plots iets te dagen en ze keek kwaad de kant van Kunst en Mutsieprutsie op. Ze had gelijk. De dames wierpen haar een ogenschijnlijk lief kushandje toe en zwaaiden. Ze grinnikten naar elkaar en aten verder. Fizzle-fluffy moest zich niet zo aanstellen. Ze hadden haar eenvoudigweg een koekje van eigen deeg gegeven en bovendien was dit slechts het onschuldige begin van de horror die hun reisgenote nog te wachten stond…

Toen de eetzaal weer zo’n beetje schoongemaakt was, Fizzle zichzelf opgeknapt had en iedereen zijn bord had leeggegeten, presenteerde Missy het programma van de dag. De reis zou verder gaan vandaag, naar de andere kant van het land; Limburg. Hier zouden ze een mooie wandeling gaan maken en genieten van het Bourgondische leven, zo had Missy aangekondigd. Kunst zag het al helemaal zitten. Ze zat dan ook als eerste in de bus. Maar toen ze uit haar raampje keek, zag ze op de stoep voor het hotel twee bekenden liggen; het waren Ford Prefect en Røps, ze herkende hen meteen. Toen de rest van de groep bij de bus arriveerde, wees ze naar de twee slaapkoppen op de stoep. “Och,” zei Missy vol medelijden, “ze hebben hun bed niet kunnen vinden gisteravond! De twee slaapbanken in de bus zijn vandaag voor de heren!” De hele groep begon gelijk te protesteren. Røps kreeg een rits verwijten van zijn broer naar zijn kop geslingerd. Jøce had de hele avond in zijn eentje karaoke moeten spelen, Røps had hem gewoon in de steek gelaten! Hij hoefde dus niet op zijn steun te rekenen. Dun Hout had spierpijn en had een slaapbank echt nodig om weer in goede conditie te komen. Katje en Neko weigerde het een goede stoel af te staan aan mannen met een kater. Alcohol, daar hadden ze een hekel aan. En ook Femic had bezwaar. Zij was degene geweest die de twee gisteren hun snode plannen had zien uitvoeren en met slimme vragen probeerde ze nu een bekentenis los te weken. “Dus jullie hadden te veel gedronken? En wat hebben jullie met dat rubberbootje daar gedaan? Was er trouwens niet nog iemand bij op het strand? Waar hebben jullie die eigenlijk gelaten?” Helaas voor haar sprak niemand haar taal, dus haar bewijsvoering had vrij weinig zin. Maar de rest van de groep was nog lang niet klaar met bekvechten. En nu het met woorden niet meer lukte, besloot Basjeeh om zijn spieren eens ander werk te laten verrichten. Ford Prefect, nog maar net wakker, kon een paar flinke zwarte meppen van de neger incasseren. Dit was voor Røps het sein om de Amerikaanse Ford bij te vallen. Hij sprong op Basjeehs rug en timmerde erop los. Hierop volgde Katje, een pittige tante. Ze trok aan Røps’ haren en krijste nare Chinese termen in zijn oren, waarvan hij nog twee dagen doof zou zijn. De reisleiding probeerde in te grijpen, maar niemand luisterde. In een grote vechtende klont waar de stofwolken vanaf kwamen rolde de groep tegen de bus aan en ze veroorzaakte daarmee grote deuken, waardoor het onmogelijk werd om nog te gaan rijden. Missy zuchtte. Met trillende stem riep ze uit DAT HET EEN GEZELLIGE VAKANTIE MOEST ZIJN! De klont hield stil, iedereen keek op. Plotseling had iedereen erg veel medelijden met haar. Ze deed zo haar best het iedereen naar de zin te maken, en zij maakten er een potje van. Missy klaarde op en herpakte zich onmiddellijk. Ze zouden de ANWB bellen en in de tussentijd spelletjes spelen op de stoep. Ze wist zelf een erg leuk spel. “Eén om elkaar beter te leren kennen”, zei ze in vijf talen. “Ik stel steeds een vraag aan jullie en jullie moeten dan eerlijk antwoord geven. Het zijn persoonlijke, interessante vragen. Leuk hè?” Missy besloot zich niets aan te trekken van de rij gefronste wenkbrauwen voor zich en stelde de eerste, uitgebreide vraag. “Ben je snel boos? Hoe uit je dat? Gaat de deur eraan? Ga je erdoor huilen? Begin je dan met schelden? Kan je jezelf dan inhouden of gaat het dak eraf? Maak je het zelf dan ook meestal goed of niet?” Nog voor ze de laatste vraag had uitgesproken, was de hele groep alweer een paar meter van haar verwijderd. Zoveel medelijden hadden ze nu ook weer niet.

Als blikken konden doden… De haat in Dun Houts ogen waren gericht op Basjeeh en voorspelden weinig goeds. Katje zag het van een meter afstand en ze begon zich er ineens aan te ergeren. Die eeuwige concurrentie tussen die twee krachtpatsers! Dat stomme gesport de hele dag door! Ze was niet voor niets de Olympische Spelen in haar eigen land ontvlucht! Ze stapte af op Dun Hout, die recht voor Basjeehs neus interessante beenoefeningen aan het uitvoeren was, dwars door al zijn spierpijn heen. “Zo, en nu is het afgelopen!” krijste Katje, want Chinezen zijn technisch gezien niet gemaakt om een vriendelijke stem op te zetten. Andijvie vertaalde haar voorstel. “We doen nog één wedstrijdje. De winnaar mag vanavond bij mij op de kamer slapen en de verliezer krijgt mijn vriendinnetje Neko in zijn bed. En vanaf dan zijn we gewoon allemaal weer vriendjes!” De mannen keken haar verbaasd aan. Wat een gek voorstel was dat! Desalniettemin besloten ze ermee in te stemmen. Tot aan de lindeboom 200 meter verderop zouden ze rennen. Na het startsein vertrokken ze allebei, tot ieders verbazing, in hun beste slakkentempo naar de finish. Drie uur en een gerepareerde bus later stond Dun Hout te juichen bij de boom. Eindelijk had hij zijn kwaliteiten optimaal benut! Basjeeh baalde. Zijn snelheid had hem Katje opgeleverd, terwijl ook hij veel liever Neko in zijn bed had gehad. Hij besloot om nooit meer te gaan hardlopen en een Ethiopisch restaurant te beginnen als hij weer thuis was.

De bus stond weer uitnodigend open. Na een helse vertraging konden ze nu eindelijk aan hun reis naar Limburg beginnen. Kunst glunderde, en ook haar Russische vriendin was goedgemutst. Helaas was de goede bui van de laatste maar van korte duur. Juist op het moment dat Mutsieprutsie de bus in wilde stappen, stopte er een auto naast haar. Het was een grote zwarte patserbak met geblindeerde ramen en een voor alle reizigers onbekend soort nummerbord. De deur ging open en twee gewapende mannen in pak stapten de auto uit. De groep deinsde achteruit, toen de twee angstaanjagende Russische kreten uitslaakten en hun geweren op hen richtten. Mutsieprutsie werd met geweld de auto in geduwd en de mannen verdwenen weer net zo snel als ze verschenen waren. Zo ook de auto. Voordat iedereen beseft had wat er zojuist gebeurd was, was de auto, mét Mutsieprutsie, al uit het zicht verdwenen, om nooit meer weder te keren…

Jammer mensen, Mutsieprutsie was geen slimme keus... De tovenaar hangt!
En morgen is het weer de beurt aan de wolven. Zij hoeven niet bang meer te zijn voor de tovenaar en hebben honger! Misschien moeten jullie dus je bestelling doorgeven voor half 6 i.p.v. half 9. Dat laat ik jullie nog weten.

Uice
Ford Prefect
Kunst
Lucky Luciano (ziener)
Röps
Cherry Springs (dorpeling/geliefde)
Mutsieprutsie (tovenaar)
Sherco
Katje
Femic
Basjeeh
fizzle-fluffy
Kazet Nagorra (dorpeling/geliefde)
Krynn (leerlingheks)
Azaelia (dorpeling)
Dun Hout
Neko
Twinkebel (heks)

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
paars = gestorven aan liefdesverdriet
Oud 17-08-2008, 19:35
Azaelia
Azaelia is offline
Snelle uitslag, wel k*t maar welkom op mijn wolkje mutsieprutsie!
Oud 17-08-2008, 19:36
Verwijderd
Oud 17-08-2008, 19:42
Verwijderd
fail
Oud 17-08-2008, 19:46
Batave
Batave is offline
wolven doen het goed
Oud 17-08-2008, 20:00
Uice
Uice is offline
Ai. Ik had op Mutsie gestemd, uiteindelijk, bij gebrek aan beter, maar achteraf was alles beter geweest.
Oud 17-08-2008, 20:01
Citaat:
Ik wil overigens vast melden dat het kán dat Fantome morgen het verhaal laat schrijft, of anders ik heel vroeg, wat dan zou betekenen dat de wolven hun stem voor half 6 al moeten doorgeven
Toen dacht ik al, de tovenaar zal wel opgehangen worden/zijn

Is het trouwens afgelopen met de stemlijstjes?
Oud 17-08-2008, 20:02
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Lekker bezig wij.
Oud 17-08-2008, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Toen dacht ik al, de tovenaar zal wel opgehangen worden/zijn

Is het trouwens afgelopen met de stemlijstjes?
Ik zie nu pas hoe je dat daaruit kunt concluderen, sorry.
Oud 17-08-2008, 20:35
Femic
Femic is offline
Lekker bezig dan.. Daarom wil ik nooit mensen hangen omdat ze weinig dan wel veel posten. Wát er gepost wordt, is veel interessanter. Maar goed, gedane zaken enzovoorts.
Oud 17-08-2008, 20:37
Hanneke
Hanneke is offline
Ik moest lachen om de "!" in het verhaal
Oud 17-08-2008, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Ik moest lachen om de "!" in het verhaal
Spuit 11.
Oud 17-08-2008, 21:13
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
en net nu ik vandaag onverwacht de hele dag weg moest! Maar helaas...ik ga me graf in! Wel leuk dat ik mee heb mogen spelen
Oud 17-08-2008, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Ik stoor me enorm aan basje voor het maar half quoten van mijn post. In diezelfde post kwam namelijk een edit en die heeft ie niet meegenomen. Volgens mij is hij verrader. Eerst die zwakke redenen voor azaelia en nu die fraud-quote. Ik kom dus terug op wat ik eerder zei en stem wel op hem.
Ik snapte die edit niet, dus ik liet 'm weg. Maar zou je 'm dan even kunnen uitleggen?
Oud 17-08-2008, 21:58
Verwijderd
Jeetje Jullie hebben gelijk, je moet niet te veel letten op hoe veel iemand post. Maar ze had ook echt niets nuttigs gepost..

Zitten er nog andere voor dorpelingen positieve functies in?
Oud 17-08-2008, 21:59
Ik zal 'm er even voor je bijhalen Basje
Citaat:
Verder denk ik inderdaad niet dat LL Krynn heeft opgevraagd. Anders zou hij wel op haar gestemd hebben. Hij stemde Katje.
Edit: of nee als ziener stem je juist niet meteen op een slechte omdat anders de wolven je doorhebben *hardop denkt*
Daarmee bedoel ik:
Citaat:
Hij stemde niet (openlijk) op Krynn omdat ze anders door zou hebben dat Lucky ziener is. Dat zal het verklaren.
In die tweede quote begreep je 't schijnbaar wel

Dus gelieve geen posts meer half te quoten
Oud 17-08-2008, 22:00
Verwijderd
Ooh op die manier!
Maar "of nee als ziener stem je juist niet meteen op een slechte omdat anders de wolven je doorhebben" klopt ook niet helemaal, volgens mij moet je juist zorgen dat 'de groep' op de slechterik(ken) stemt.
Oud 17-08-2008, 22:03
Als je meerdere slechteriken hebt gezien is dat wel logisch, maar ik vind het ook wel redelijk logisch dat de ziener niet meteen de heks naar voren schuift met als resultaat dat hij de rest van de nachten geblokkeerd wordt.

Als ziener haak je eerder in op wat verdachtmakingen op slechte personen, dan dat je deze zelf voor gaat dragen meestal.
Oud 17-08-2008, 22:04
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Citaat:
Ooh op die manier!
Maar "of nee als ziener stem je juist niet meteen op een slechte omdat anders de wolven je doorhebben" klopt ook niet helemaal, volgens mij moet je juist zorgen dat 'de groep' op de slechterik(ken) stemt.
Ja, daar moet je wel voor zorgen, maar niet zo openlijk dat de wolven je als een bedreiging gaan zien en je dus meteen opgegeten wordt. Want dat wil je voorkomen lijkt me.
Oud 17-08-2008, 22:04
Verwijderd
Ach, je moet het natuurlijk een beetje subtiel doen.
Oud 17-08-2008, 22:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jammer!
Sorry muts
Oud 18-08-2008, 06:52
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oud 18-08-2008, 09:08
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Spuit 11.
Ik naamzoek dk niet zo vaak en het weerwolfspeltopic is niet echt een topic om bij te lezen.
Oud 18-08-2008, 09:29
Sherco
Sherco is offline
Zo, weer terug van Lowlands, en ik heb alleen even snel de resultaten geskimd. Fijn dat Krynn de heks was, hoewel we dat eigenlijk al een beetje zeker wisten, en jammer van onze tovenaar! Vanavond lees ik alles bij!
Oud 18-08-2008, 12:45
Neko*
Neko* is offline
Terug van Lowlands en eindelijk wakker. Nu eerst douchen en wat eten, daarna ga ik alles lezen!
Oud 18-08-2008, 15:10
Sherco
Sherco is offline
Hm, het is mij eigenlijk een beetje onduidelijk waarom er nou precies op Muts gestemd werd. Blijkbaar schijnt een post van Kunst iedereen massaal over gehaald te hebben, maar ik zie er eigenlijk vrij weinig logica in. Daarbij heb ik het nog niet helemala overzichtelijk, maar volgens mij worden in het topic meer stemmen voor Bas en Fizzle gepost dan voor Muts. Maar we doen blijkbaar dit topic niet aan overzichtelijke stemlijstjes...
In elk geval, ik vind Kunst nu vrij verdacht, omdat ze iedereen zo makkelijk meekreeg op Muts, met een redenering die voor mij kant nog wal raakte. Daarbij ging Fizzle vrijwel direct mee met deze nonredenering. Daarbij opgeteld haar "ik snap het niet" gedrag, is zij mijn tweede verdachte.
Oud 18-08-2008, 15:13
Sherco
Sherco is offline
Daar wil ik nog 2 dingen aan toevoegen:
- Het "gesprek" tussen Dun Hout en Basjeh op pagina 6 (geloof ik), is een hele makkelijke manier om veel posts te krijgen zonder heel veel inhoud te hebben. Aangezien mensen blijkbaar afgeslacht worden omdat ze weinig posts hebben, niet om wat ze zeggen, is dat vrij makkelijk. Ik hou deze twee ook nog even in de gaten, vooral omdat het vlak daarna gevolgd werd door allerlei opmerkingen over mensen die weinig posten (ik kijk meestal meer naar inhoud dan naar postaantal).
- Het is SherCo, met een C
Oud 18-08-2008, 15:14
Verwijderd
De stemmen waren nogal verdeeld, er waren ook stemmen voor Neko, Basje, Rops en Fizzle, ja. Een stemlijstje was wel handig geweest. Ik las net even terug, maar het is niet bepaald overzichtelijk allemaal ;x
Oud 18-08-2008, 15:15
Verwijderd
Oh, en Sherco, Femic en Uice begonnen over dat mensen worden opgehangen omdat ze weinig posten, maar zowel Kunst als ik hebben aangegeven dat het niet alleen daarom ging, maar ook dat haar posts niet echt inhoud hadden en ze alleen maar meeschaapte. Daar leest iedereen blijkbaar overheen.
Oud 18-08-2008, 15:21
Neko*
Neko* is offline
Mijn opmerking over Krynn was tegenover azaelia, niet tegenover katje. Daarin staat ook uitgelegd dat ik niet snap dat je zelf de missende functie moet hebben om hem te missen in het rijtje, en dat ik dát geen reden vind om Krynn te stemmen. Later stem ik wel op haar omdat ik LL geloofde.
Mijn stem op katje was random. Maar als jullie goed hadden gelezen had je dat ook kunnen weten.

Verder wacht ik nog even met theorieën posten tot na de wolvenronde, zo kan ik het ook nog een paar keer nalezen.
Oud 18-08-2008, 15:23
Femic
Femic is offline
Idd. Sorry. Maar 'weinig posten' was wel het main argument voor de meesten volgens mij.. Heeft er niemand zin om een stemlijstje van de vorige ronde te maken? (A)

Oh en komt de uitslag vandaag nou om half 6 of juist vanavond laat?

Edit: Mijn "Idd. [...] volgens mij..." was tot Katje gericht.
En ik doe wel ff stemlijstje proberen te achterhalen van vorige ronde.. Zit toch maar te niksen op m'n werk..
Oud 18-08-2008, 15:26
Verwijderd
De uitslag komt zo rond half 6 vandaag.
En morgen schrijft Fantome dan weer.
Oud 18-08-2008, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Idd. Sorry. Maar 'weinig posten' was wel het main argument voor de meesten volgens mij.. Heeft er niemand zin om een stemlijstje van de vorige ronde te maken? (A)
Dat wilde ik gaan doen, maar toen zag ik wat een chaos het was en stemmen van lowlandsmensen die drie dagen eerder zijn doorgegeven en pfff, dus ik heb het maar opgegven

En, oeh, vroege uitslag
Oud 18-08-2008, 15:28
Verwijderd
Nu nog voor half 6 een verhaal zien te produceren...
Oud 18-08-2008, 15:36
Femic
Femic is offline
Stemlijstje afgelopen ronde:
Basjeeh
Dun Hout
Röps

fizzle-fluffy
Femic

Mutsieprutsie
Katje
Kunst
fizzle-fluffy

Röps
Basjeeh

Neko
Ford Prefect

Niet gestemd: Neko en Sherco (wegens Lowlands). Niet gestemd/stem niet bekend gemaakt: Uice.

Hm je zou hieruit kunnen opmaken dat er tussen de mutsieprutsiestemmers geen wolf zit, anders zou het gelijkspel zijn geweest. Tenzij Dun Hout of Röps ook een wolf is. Ben ook wel benieuwd naar Uice's stem, want dat kan ook nog wel veelzeggend zijn voor de uiteindelijke stemverhoudingen.

Oeh over uurtje al uitslag dan, ben benieuwd!
Oud 18-08-2008, 15:39
Verwijderd
Het lijkt me wel aannemelijk dat er minstens één wolf in het meerderheidslijstje zitten, dat is meestal zo. Dat betekent dat Röps of Dun Hout ook een wolf moet zijn. En dan hangt het er nog vanaf wat Uice heeft gestemd..En hebben we ook nog een verrader?
Oud 18-08-2008, 15:44
Femic
Femic is offline
Citaat:
oke
We hebben drie wolven, een verrader, een heks, een ziener, een tovenaar, een wolfsbane, cupido (dus ook geliefden), een leerling en 8 'gewone' dorpelingen.
Yep. Had ik even niet aan gedacht overigens, die kan natuurlijk ook liegen over z'n stem en daardoor helemáál de boel vertekend weergeven. Blijft een lastig spel.
Oud 18-08-2008, 15:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
Niet gestemd: Neko en Sherco (wegens Lowlands). Niet gestemd/stem niet bekend gemaakt: Uice.
Ik heb gisteren gewoon bekend gemaakt dat ik op Mutsieprutsie gestemd heb.
Oud 18-08-2008, 15:52
Uice stemde dus op Mutsie, zei ie achteraf:

Citaat:
Ai. Ik had op Mutsie gestemd, uiteindelijk, bij gebrek aan beter, maar achteraf was alles beter geweest.
Ik heb daar wel zo m'n bedenkingen bij trouwens. Ofwel is ie wolf en zorgt ie er hiermee voor dat de 3 mutsiestemmers niet meteen te boek staan als burger, ofwel probeert ie op een andere manier iemand verdacht ermee te maken (ik weet even niet wie), maar vorig potje deed Flowtje een zelfde soort actie, ofwel is ie gewoon eerlijk.

Zijn dat alle stemmen trouwens dan? Het doet een beetje karig aan?
Oud 18-08-2008, 15:56
Verwijderd
Ja, behalve die van Neko en Sherco dan, want die waren op Lowlands.

We zijn nog maar met 11. En over een half uur nog met 10
Oud 18-08-2008, 16:02
Femic
Femic is offline
Tenzij de wolven de bane proberen te eten.. Als diens bescherming nog werkt natuurlijk..

@ Uice: sorry, had niet verder gekeken dan de uitslag en jouw post was daarna, vandaar.
Oud 18-08-2008, 16:51
Spelleider
Spelleider is offline
De busreis verliep rustig. De meesten waren aangedaan door wat er met Mutsieprutsie was gebeurd. Vooral Kunst was weinig spraakzaam. De tranen rolden over haar wangen, maar er kwam geen woord over haar lippen. Zelfs niet toen Sherco naast haar kwam zitten en haar zachtjes vroeg hoe het met haar ging, kwam er geen antwoord. Kunst verstond haar ook niet.
Dun Hout hing heerlijk genietend van de muziek op zijn mp3-speler tegen zijn hoofdprijs Neko aan, die met een doodsbange blik in haar ogen tegen het raam geplakt werd en haar mond niet open dúrfde te doen. Basjeeh keek met afschuw naar het koppel en smeerde zich – meer uit verveling dan uit noodzaak – in met zonnebrand. Zijn buurvrouw Fizzle-fluffy scheurde haar tissues in vieren, want nu ze zoveel moest huilen had ze er niet genoeg meer.
Ford Prefect lag zijn roes uit te slapen op de – toch nog door hem veroverde – slaapbank. Naast hem lag Røps, ook in dromenland. Zijn blonde broer neuriede zachtjes liedjes van Pippi Langkous. Katje maakte Chinese puzzels en Sherco dacht aan haar verdwenen zusje. En Femic? Die bedacht snode plannen om die twee ongure types op de achterbank te ontmaskeren…

Missy kon eindelijk eens ademhalen. Maar toen ze, bij de laatste plasstop, vertelde dat ze de komende nachten in een herberg zouden verblijven en niet in een hotel, was het weer gedaan met de rust. Ford Prefect en Fizzle-fluffy waren degenen die het hardst protesteerden. Ze waren bang voor de beesten en al het stof. Ook Basjeeh was het er duidelijk niet mee eens. Zo’n herberg zou toch niet erg goed zijn voor zijn huid…
In Limburg aangekomen nam de groep een radicaal besluit. Ze besloten er met z’n allen, zonder reisleiding, op uit te gaan. Ze waren de bemoeizuchtige dames met hun slechte ideeën meer dan beu. Missy jammerde en klaagde. ‘Ik laat jullie verbannen uit Nederland hoor!” dreigde ze, maar er was niemand die zich daar iets van aantrok. Voor het eerst was de groep eensgezind, dat had Missy dan toch wel voor elkaar. Maar verdrietig trok ze zich terug in de herberg. Andijvie en Hanneke sjokten teleurgesteld achter haar aan.

Sherco had het zwaar. Ze had nu vier grote koffers te dragen; twee van haar en twee van haar verdwenen zusje. Ze had de rest van de groep al geboden maar vast door te lopen, als ze op haar moesten wachten dan hadden ze morgen nog geen slaapplaats. Opgelucht zetten de meesten er de pas in en ze verdwenen de heuvel over. Maar Jøce keek het arme hoopje Sherco onder al die koffers hoofdschuddend aan. Waarom moesten vrouwen toch altijd zoveel bagage meenemen? Hij had een tasje met wat stringetjes en zijn laptop bij zich en daar kwam hij de dagen wel mee door… Hij besloot om Sherco te gaan helpen en bood aan een koffer van haar over te nemen. Snel schoot ook Basjeeh haar te hulp. Dat die gekke Zweed nu de mooiste vrouw van het gezelschap voor zijn neus zou wegkapen, liet hij natuurlijk niet gebeuren. Sherco echter, wees de hulp van beide welwillende heren doodleuk af en sjokte verder. Verbaasd keken Jøce en Basjeeh elkaar aan. Wat had dat mens? “Køm øp nøu!” riep Jøce en hij trok aan een hengsel van één van de koffers. Hierbij sprong de koffer en de inhoud verrasten de twee mannen uitermate. Grote zakken gevuld met wit poeder verspreidden zich over het zandpad. Geschrokken keek Sherco de mannen aan. Het schaamrood stond op haar kaken. Vluchtig pakte ze de twee kleinste koffers op en ze zette het op een lopen, de verkeerde kant op, al vrij snel niet meer te zien. De tweede koffer die ze achtergelaten had werd opengemaakt. Deze inhoud was minder spannend, maar Jøce wist er wel raad mee. De bh’tjes en zomerjurkjes waren leuk materiaal voor de bonte avond vanavond. Hij hield een jurkje voor zich en droomde langzaam weg. Hij zag het al voor zich, vanavond kon hij samen met zijn broer hun befaamde ABBA-act laten zien. Toen Jøce zijn ogen weer opende, was Basjeeh met de waardevolle andere koffer verdwenen…

De rest van de groep was inmiddels bij een schattig hotelletje aangekomen. Dun Hout trok een tegenstribbelende Neko aan haar arm mee naar de lift. “Wij gaan de mooiste kamer uitzoeken en dan gaan we het heel gezellig hebben saampjes,” fluisterde hij. Neko kokhalsde, en dat terwijl ze niet eens kon verstaan wat hij zei…
De suite was gevonden. Dun Hout plofte voldaan neer op het hemelbed. Neko stond nog bij de deur en maakte snel van de gelegenheid gebruik om te vluchten. Zachtjes verliet ze de kamer en als een speer rende ze door de gangen. Bijna liep ze Katje omver. Katje keek haar na. “Neko! Neko! Neee-kooo!” Toen Neko niet stopte met rennen besloot Katje haar achterna te gaan. De twee Chinese meisjes verlieten zo ook weer het hotel, het Limburgse landschap in…

’s Avonds werd er in de suite van Dun Hout, die alweer over de teleurstelling heen was, een bonte avond gehouden voor alle reizigers die nog over waren. Dat waren er niet veel meer, maar iedereen had het erg naar zijn zin. Met z’n allen vielen ze op het grote hemelbed in slaap…
Maar midden in de nacht werd de groep ineens wakker van een oorverdovend lawaai. Er werd er hard op de deur gebonsd en ze herkenden de stem van Missy die riep “Doe open! Doe verdomme die deur open! NU!” Iedereen keek elkaar aan. Wat te doen? Ze klonk niet erg toerekeningsvatbaar. Ford Prefect besloot dat hij de nobelste man van het gezelschap was en hij liep naar de deur. Toen hij de deur van het slot haalde werd hij met een grote zwieper opengeslagen en daar stond Missy, met een grote honkbalknuppel in haar handen. Het vuur in haar ogen. “IK BEN HET ZAT!” riep ze uit, “NA ALLES WAT IK VOOR JULLIE GEDAAN HEB!” Ze stormde op het bed met de geschrokken toeristen af. Op dat moment gooide Jøce een rølmøps, één van zijn pas ontdekte Hollandse specialiteiten, naar haar hoofd. Raak. Missy lag bewusteloos op de grond. Pfiew, dat was op het nippertje. Fizzle-fluffy liep naar de deur om hem weer te sluiten. Achter de deur lag Ford Prefect, morsdood.

De dorpelingen konden een mooie meevaller wel eens gebruiken. Vandaag hebben de wolven hun eigen verrader opgegeten. Jammer, jammer, jammer... Ach, ook wolven maken wel eens fouten.
Morgen mogen de dorpelingen weer stemmen, voor 20.30 uur graag. Kom op jongens, het wordt tijd dat er eens een wolf uit gaat!

Uice
Ford Prefect (verrader)
Kunst
Lucky Luciano (ziener)
Röps
Cherry Springs (dorpeling/geliefde)
Mutsieprutsie (tovenaar)
Sherco
Katje
Femic
Basjeeh
fizzle-fluffy
Kazet Nagorra (dorpeling/geliefde)
Krynn (leerlingheks)
Azaelia (dorpeling)
Dun Hout
Neko
Twinkebel (heks)

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
paars = gestorven aan liefdesverdriet
Oud 18-08-2008, 16:54
Wow geweldig! Hier zou wel eens wat uit af te leiden kunnen zijn Na het eten maar eens even posts erbij halen.
Oud 18-08-2008, 16:54
Uice
Uice is offline
Fail.
Oud 18-08-2008, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Wow geweldig! Hier zou wel eens wat uit af te leiden kunnen zijn Na het eten maar eens even posts erbij halen.
Inderdaad hopelijk heeft onze n00bverrader zich flink vaak versproken
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten