Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Vorige week heb ik met m'n vriend citroenamandelcake gemaakt
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() recept? ![]() |
![]() |
|
Oh Apate, ik ben verliefd <33333
Ik had deze schattige aardbeien: ![]() Bij deze aardbeien-brownie, waar ik ook nog witte chocolade door had gedaan. ![]() Bol vanille-ijs erbij. Lekker toetje voor een meidenavondje afgelopen weekend ![]()
|
Die ingevroren bessen worden echt drab als ze ontdooit zijn, dus ik zou ze niet gebruiken (verpest je alleen maar je taart mee). MIsschien kun je iets van gedroogd fruit erop doen of toch geld besteden aan een doosje verse bessen? Door de creme de beurre kun je overigens prima een lepel jam mengen!
Verder kun je voor het gladstrijken het best een paletmes gebruiken. Blijft overigens moeilijk werkje met creme de beurre. Je kunt ook een spuitzak met spuitmondje gebruiken, maar dan krijg je een motief. En youtube heeft genoeg oefenfilmpjes ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ja! Het is allemaal gelukt, de taart was een groot succes en een motiefje heb ik gemaakt met de zeef. De botercreme was erg goed gelukt, ik heb er een lepel jam door heen gedaan. Ging erg goed! =)
Ik wil graag chocolademuffins maken zonder dat het meteen heel zwaar wordt, wat nogal vaak gebeurt. Heeft iemand ideeën voor recepten? Andere ideeën zijn ook van harte welkom! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wauw. Ik ging even alle foto's bekijken enzo, maar we hebben in het huidige jaar tot nu toe 12 verschillende dingen gebakken
![]() Nee, wacht. Ik heb ook zonder huisgenoot gebakken, wat betekent dat ik meer dan 12 dingen heb gebakken ![]() Vandaag is overigens Boston Cream Pie aan de beurt. Volgens het recept met gele room en ganache. Alleen deze gele room gebruikt geen vanille (alleen vanille-extract) of custardpoeder. Ik ben benieuwd ![]() Laatst gewijzigd op 05-04-2012 om 15:17. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De Boston Cream Pie was lekker
![]() Ik heb vandaag in mijn eentje brownies gemaakt (in een muffinblik, niet als "normale" brownies) met daarbovenop ijs en karamelsaus. Ik was niet helemaal tevreden met de karamelsaus, want ik vond het niet smaken naar karamel ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb laatst verschillende soorten koekjes gebakken. Havermout-cranberry, walnootkoekjes en pindakoekjes. Er zijn alleen nog pindakoekjes over. De eerste twee waren dan ook megalekker, de pindakoekjes zijn ook lekker hoor, maar misschien net iets teveel pinda.
|
Verwijderd
|
Ik heb wel een recept voor vetarme sinaasappelkwarktaart, dat gaat dan met dieetmargarine, hüttenkäse en magere kwark in plaats van vettere producten. Verder gaat er wel gewoon suiker in. Dan nog een vetarme pruimentaart ("bovendien 50 % minder vet dan een gewone geglazuurde taart"), een vetarme citroen-bosvruchtentaart ("perfecte traktatie als u een beetje op uw lijn wil letten") en vetarme bieten-worteltaart ("Deze taart bevat minder vet dan een gewone worteltaart") Daarbij zijn dan nog verschillende variaties, 5 per recept! Kan ik je daar blij mee maken
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Sinaasappelkwarktaart
110 g. tarwebiscuit, verkruimeld 50 g dieetmargarine, gesmolten 285 g hüttekäse 200 g magere kwark 130 g fijne kristalsuiker fijn geraspte schil van 2 grote sinaasappels sap van 1 citroen 2 tl maïzena, opgelost in 2 tl water 4 eieren Vet een ronde springvorm (20 cm) in. Roer de biscuitkruimels door de gesmolten margarine. Druk dit mengsel stevig tegen de bodem van de springvorm. Dek de springvorm af en zet hem minstens 30 min. in de koelkast. Maak de vorm waterdicht door de onder- en zijkant te bekleden met twee lagen aluminiumfolie. Verwarm de oven voor op 180 graden. Druk de hüttenkäse tweemaal door een fijne zeef en klop deze kaas met de kwark en suiker tot een glad, romig mengsel. Roer de sinaasappelschil, het citroensap en de maïzena erdoor. Klop een voor een de eieren erdoor. Giet het mengsel over de kruimelbodem. Zet de springvorm in een braadslee. Vul de braadslee met een laag kokend water van ongeveer 2.5-3.5 cm. Bak de taart ongeveer 50 min. tot hij aan de buitenkant stevig is, maar in het midden nog niet. Laat de taart afkoelen. Zet hem minstens 4 uur in de koelkast voor u hem uit de springvorm haalt. Variatietips: -Vervang de geraspte sinaasappelschil door de fijn geraspte schil van 1 citroen. -(Oke, weird, de tweede variatie tip is ![]() -Vervang de hüttenkäse door ricotta. -Vervang de verkruimelde tarwebiscuitjes door verkruimelde gemberkoekjes. -Volg het basisrecept, maar voeg tegelijk met de sinaasappelschil en het citroensap, 1.5 theelepel vanille-extract toe. Citroen-Bosvruchtentaart (voor de taart) 3 eieren 60 g fijne kristalsuiker 40 g zelfrijzend bakmeel, gezeefd fijn geraspte schil van 1 citroen 3 el gesmolten boter (voor de vulling en topping) 260 g magere kwark 4 el citroencurd ongeveer 230 g verse bosvruchten, zoals bosbessen, aardbeien, frambozen en rode bessen Verwarm de oven voor op 180 graden. Vet twee ronde bakvormen (20 cm) in en bekleed de bodems met vetvrij papier. Plaats een kom boven een pan zacht kokend water. Zorg dat de kom het water niet raakt. Doe de eieren en de suiker in de kom. Klop ongeveer 10 min tot het mengsel bleek en dik is en de garde een spoor achterlaat als u hem uit de kom haalt. Zeef ongeveer drie kwart van het bakmeel boven het mengsel en vouw het erdoor. Zeef de rest van het bakmeel boven het mengsel. Voeg heel geleidelijk de citroenschil en de boter toe, terwijl u het bakmeel door het mengsel vouwt. Schep het beslag in de bakvormen. Bak de taarthelften ongeveer 30 minuten tot ze gerezen en goudgeel zijn. Als u er een breinaald insteekt moet deze er schoon uit komen. Laat de taarthelften, zonder bakvorm, volledig afkoelen op een rooster. Roer de kwark en citroencurd door elkaar. Proef het mengsel en voeg zo nodig wat citroencurd toe. Verdeel iets minder dan de helft van dit mengsel over een taarthelft en leg de andere taarthelft erbovenop. Bestrijk de bovenkant van de taart met de rest van het mengsel en decoreer de taart met de verse bosvruchten. Variaties -Vervang de bosvruchten door verse, ontpitte kersen -Vervang de citroenschil door de fijn geraspte schil van 1 sinaasappel en vervang de citroencurd door sinaasappelcurd -Vervang de bosvruchten door ontpitte perziken zonder schil -Vervang de bosvruchten door partjes verse vijg -Vervang de bosvruchten door mango ( ![]() Als je ze gaat proberen laat dan even weten hoe het smaakt ![]() Verder, hier gaat het goed met de baksels! We hebben in het weekend iets genaamd paris-brest gemaakt, wat niet de wielerronde is, maar een ring van soezenbeslag met daarin gekarameliseerde gele room. En oh my, dat was lekker ![]() Dinsdag hebben we een chocoladetaart gemaakt waarbij de oven net iets te warm was, en dat was het enige. Hij was alsnog superlekker en deed een beetje brownieachtig aan, met een superchille binnenkant. Totaal niet zwaar op de maag, ook al zag hij er wel zo uit <3. |
![]() |
||
Citaat:
![]() toch wel jammer dat ik 13 ben ik kan niet zelf aan de slag met iets maken hoewel ik het wel graag wil ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heel simpel, ik heb hier een stuk of 10 boeken speciaal voor bakken staan, plus nog heel veel algemene kookboeken met daarin ook recepten voor cakes en dergelijke. Ik kan me dan toevallig meestal alleen herinneren waar het recept in staat. En we brengen zelf nog wel eens de nodige variaties aan die niet worden aangegeven, maar dat is het
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Precies, als ze zeggen 'dat mag nu niet' kun je misschien vragen wanneer het wel mag! En beginnen met kleine dingetjes waarvoor je maar 1 ding tegelijk hoeft te doen, om frustratie te voorkomen, en waarmee je geen uren bezig bent. Bijvoorbeeld zandkoekjes, appelflappen of cupcakes.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Het grote (zoete) baksels topic 2 Hawahaai | 299 | 14-08-2015 19:07 | |
Eten & Drinken |
Cup cake hazelnoot-choco x2pluisje2x | 1 | 23-01-2013 16:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |