Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2004, 22:15
D-sire
D-sire is offline
Ik heb vanmiddag 30+ kaas gekocht (Milner), ik weet dat het 'slechter' is dan 20+, maar dat laatste vond ik niet zo'n succes.
Ook heb ik halva jam gekocht bij Ah (die abrikozen), heeft iemand daar (positieve) ervaring mee?

Helaas moet ik wel alle producten die ik anders wil eten dan de rest van het gezin, zelf kopen. Daarom ben ik ook van plan bijv 1 keer in de maand kaas te kopen, want dat is echt duuur. Van de andere kant begrijp ik mijn ouders wel, die hebben ook geen zin om alles dubbel te kopen omdat ik het anders wil.

Vandaag me goed aan de richtlijn gehouden, een uur tennistraining gehad en 4 keer 10 minuten gefietst. Heb nu wel honger helaas Heb om half 8 nog 2 boterhammen gegeten omdat ik net terug was van tennis en dan altijd honger heb. Mja dat is na een paar uur dus gewoon weer terug..
Heb mn tanden al gepoetst dus mag niks meer eten

Tot morgen!
Oud 07-10-2004, 11:44
Verwijderd
Ik heb me aangemeld bij een fitnesscentrum en ik begin morgen.

Donderdag en vrijdag 1-2 uur fitnessen en maandagavond kickboxen leek me wel gaaf
Oud 07-10-2004, 16:54
Mijke16
Mijke16 is offline
lees nu al een aantal maanden dit onderwerp, en vind dat sommige mensen wel een erg slecht zelfbeeld hebben. Ik vind het wel super goed dat er altijd realistische adviezen worden gegeven over de voedingspatronen. Wordt dat op jullie scholen niet gegeven?

Groetjes,
Mijke

Laatst gewijzigd op 07-10-2004 om 16:57.
Oud 07-10-2004, 17:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vanavond ga ik vegetarisch eten: brocolli met tofu en dan pasta of rijst erbij en nou bedacht ik me ineens: is tofu nou trouwens niet mega gezond? Volgens mij zitten er heel veel eiwitten in en weinig calorieen enzo? Is dat nou zo of wil ik dat gewoon heel graag omdat ik het lekker vind?
Oud 07-10-2004, 18:16
MieX
MieX is offline
Citaat:
Mijke16 schreef op 07-10-2004 @ 17:54 :
lees nu al een aantal maanden dit onderwerp, en vind dat sommige mensen wel een erg slecht zelfbeeld hebben. Ik vind het wel super goed dat er altijd realistische adviezen worden gegeven over de voedingspatronen. Wordt dat op jullie scholen niet gegeven?

Groetjes,
Mijke
Ik ga er niet echt van uit dat ik (op de middelbare school) een leraar heb gehad die genoeg weet van gezonde voeding om daar realistische adviezen over te geven
Oud 07-10-2004, 18:45
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:

Groetjes,
Mijke
Eh nee, dat werd ook op de middelbare niet gegeven, schande eigenlijk tzou verplicht moeten worden. Vooralsnog is dit soort kennis voorbehouden aan degenen die zelfstudie verrichten.

Bij jou wel dan ?
Oud 07-10-2004, 19:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag is echt wel een van de beste dagen qua eten sinds ik op kamers zit denk ik, ik heb vanavond geweldig gegeten (qua lekkerheid maar ook wel qua gezondheidsgraag volgens mij), vandaag het volgende gegeten:

10.00 uur (uitgeslapen):
twee boterhammen met jam
glas melk

12.00 uur:
twee boterhammen met babybel kaas

13.00 uur:
LU Petit Dejeuner koekjes (soort van liga's)

13.30 uur:
drie geroosterde boterhammen, twee met soort van light kruidenkaas en een met niets
mager fruityoghurtje

17.00:
drie geroosterde zweedse broodjes

19.00 uur:
brocolli met gekruide tofu en tarly (emly heet dat hier maar het is gewoon tarly) en als toetje een grote appel (waarom heb ik altijd het idee dat ik gezond gegeten heb als ik vegetarisch eet? )

Broodbeleg is misschien niet geweldig maar ik vind mijn avondeten toch wel megagezond (toch zeker voor een student ). Het leuke is ook dat al mijn huisgenoten mijn eten er altijd zo lekker uit vinden zien of lekker vinden ruiken, het leuke van allemaal om dezelfde tijd zelf koken is dat je ideetjes op kan doen. Mijn doel is ook niet meer zo om af te vallen. Ik weet dat ik eigenlijk een gezond gewicht heb en zolang ik uit de buurt van de weegschaal blijf ben ik ook wel tevreden met mezelf, en als mijn vriend nou nog vaak blijft herhalen dat ik een goed figuur heb ga ik het ooit misschien nog wel geloven
Oud 07-10-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:

Groetjes,
Mijke
Als je voor een bepaald vak kiest krijg je daar wel 'les' over.. maar voor de rest niet echt nee...
Oud 07-10-2004, 22:22
Mara
Mara is offline
Vanmiddag en vanavond gewinkeld met m'n moeder, ook 'uit eten' geweest. Heb visfilet genomen, met gebakken aardappel, groente, sla en worteltjes. De saus heb ik niet gebruikt.
Oud 08-10-2004, 06:55
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-10-2004 @ 23:22 :
Vanmiddag en vanavond gewinkeld met m'n moeder, ook 'uit eten' geweest. Heb visfilet genomen, met gebakken aardappel, groente, sla en worteltjes. De saus heb ik niet gebruikt.
Wat knap van je! Ik denk dat als ik uit eten zou gaan, ik meteen zou zwichten voor al dat lekkers. En echt supergoed dat je die saus niet hebt gebruikt, jij bent een sterke meid volgens mij
Gisteren aten we quiche, ik kon nergens vinden hoeveel caloriëen dat was, maar toen ik 'hartige taart' bekeek werd het me wel duidelijk: redelijk veel. Naja vandaag eerst tennistraining en daarna inschrijven bij de sportschool met een vriendin, misschien meteen daarna ook nog ff sporten. En vanavond weer werken, dus van veel getussendoor en gesnaai zal het vandaag niet komen
Oud 08-10-2004, 08:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sonho schreef op 06-10-2004 @ 20:26 :
Btw ik heb al hulp
Dan zoek je betere hulp of je zorgt dat deze hulp je optimaal kan helpen door compleet eerlijk te zijn, ook hierover...
Oud 08-10-2004, 09:49
PrimRose
PrimRose is offline
Het lukt gewoon echt niet.

Ik wil wel, want ik word echt een beetje te dik. Geen idee hoeveel ik nu weeg (geen weegschaal op kamers) maar ik denk toch wel meer dan 47 kilo. Zal bij mij ongeveer een bmi van iets meer dan 22 zijn. Ik weet het, volgens de statistieken goed. Maar ik voel me er niet prettig bij (heb nu een buikje, bovenbenen met putjes en zo'n "wobble" (zoals ze dat vroeger bij ally mcbeal noemden, geen onderkin, maar wel vel wat eigenlijk wat strakker kan).
Ik weet dat ik weer moet beginnen met lijnen, en tot nu toe gaat het goed. (ben sinds vandaag weer begonnen). Maar ik vind het zooooo moeilijk.

Ben de laatste tijd ook vreselijk moe. Daarom kom ik niet aan sporten toe. Ik weet dat je er eigenlijk energie van zou moeten krijgen, maar ik ben zo futloos dat ik het niet kan opbrengen.

Tips, anyone??

Vandaag op mijn menu:

Ontbijt:
1 boterham met gebraden kipfilet (met een beetje zout en peper)
1 kop groene thee

Tussendoor
2 koppen thee (of meer)

Lunch
2 boterhammen (met jam)
2 koppen thee

Tussendoor
1 boterham (met niks)
1 cup-a-soup (kip of tomaat)
2 koppen thee (of meer)

Avondeten
1 bord stamppot (ik geloof andijvie of boerenkool, is niet super gezond, maar dat heb ik nog in de vriezer staan omdat ik vandaag alleen eet)

Tussendoor
1 glas marie-henriette (of meer)
1 zakje crackers (van haust, met zeezout, 4 crackers per zakje)

Waarschijnlijk vinden jullie dat ik te weinig eet. Maar ik heb 1 week geprobeerd te eten wat jullie allemaal zeggen, maar daarvan kom ik aan. Dus probeer ik het nu zo. Maandag ga ik weer boodschappen doen, dus dan komt er ook weer wat fruit op het menu te staan.
Oud 08-10-2004, 10:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 08-10-2004 @ 10:49 :

Ik wil wel, want ik word echt een beetje te dik. Geen idee hoeveel ik nu weeg (geen weegschaal op kamers) maar ik denk toch wel meer dan 47 kilo. Zal bij mij ongeveer een bmi van iets meer dan 22 zijn. Ik weet het, volgens de statistieken goed. Maar ik voel me er niet prettig bij (heb nu een buikje, bovenbenen met putjes en zo'n "wobble" (zoals ze dat vroeger bij ally mcbeal noemden, geen onderkin, maar wel vel wat eigenlijk wat strakker kan).
Ik weet dat ik weer moet beginnen met lijnen, en tot nu toe gaat het goed. (ben sinds vandaag weer begonnen). Maar ik vind het zooooo moeilijk.

Ben de laatste tijd ook vreselijk moe. Daarom kom ik niet aan sporten toe. Ik weet dat je er eigenlijk energie van zou moeten krijgen, maar ik ben zo futloos dat ik het niet kan opbrengen.

Tips, anyone??

Vandaag op mijn menu:
-schema-

Waarschijnlijk vinden jullie dat ik te weinig eet. Maar ik heb 1 week geprobeerd te eten wat jullie allemaal zeggen, maar daarvan kom ik aan. Dus probeer ik het nu zo. Maandag ga ik weer boodschappen doen, dus dan komt er ook weer wat fruit op het menu te staan.
Je hebt 1 week geprobeerd te eten wat wij zeggen en daar kom je van aan. Dat is natuurlijk onzin. Je gewicht kan zo 3 a 4 kilo verschillen van moment tot moment. Dus na een week kan je niet zeggen dat je ervan aankomt, of zelfs afvalt, want een week is gewoon te kort. Dit is inderdaad te weinig.

Je hebt te weinig energie om te sporten zeg je. Futloos gevoel. Had ik ook toen ik verkeerd at. Niet per se te weinig, maar verkeerd. Probeer toch te eten volgens de tips die hier gegeven worden, en ga gewoon sporten. Ik weet het, het is hartstikke moeilijk als je zo moe bent, maar op den duur zal 't makkelijker gaan.
Oud 08-10-2004, 11:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:

Tips, anyone??

Vandaag op mijn menu:

Ontbijt:
1 kop groene thee

Tussendoor
2 koppen thee (of meer)

Lunch
2 boterhammen (met jam)
2 koppen thee

Tussendoor
1 boterham (met niks)
2 koppen thee (of meer)

Avondeten
1 bord stamppot (ik geloof andijvie of boerenkool, is niet super gezond, maar dat heb ik nog in de vriezer staan omdat ik vandaag alleen eet)

Tussendoor

wat is er mis met stamppot?

Daarnaast, als je aankomt van gezond eten, geeft je lichaam aan dat je meer nodig hebt of je hebt zo lang veel te weinig gegeten dat je lichaam alles opspaart als ze eindelijk wat binnenkrijgt. Welke het is weet ik niet bij jou. Is het de 2e gaat dat vanzelf weer over, als je lichaam gewend raakt aan het feit dat ze voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt...

Drink je meer dan je daarvoor deed? Dat kan ook kilo's schelen...
Oud 08-10-2004, 11:20
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-10-2004 @ 11:50 :
Je hebt 1 week geprobeerd te eten wat wij zeggen en daar kom je van aan. Dat is natuurlijk onzin. Je gewicht kan zo 3 a 4 kilo verschillen van moment tot moment. Dus na een week kan je niet zeggen dat je ervan aankomt, of zelfs afvalt, want een week is gewoon te kort. Dit is inderdaad te weinig.

wist niet dat dat zoveel kon schelen, heb ik iig nooit gemerkt, ik sta meestal 1x per week op de weegschaal. Zelfs toen ik meerdere keren per dag woog, scheelde het misschien 0,5 a 1 kilo, nooit meer (scheelde ook of het net na het eten was oid)

punt is dat ik nooit 6-8 boterhammen op een dag heb gegeten. Dus ik snap niet waarom dat nu wel zou moeten, als ik af wil vallen moet ik toch minder calorien binnen krijgen, niet meer?

Tis niet alleen m'n gewicht (want dat weet ik op dit moment dus niet zeker, alleen een vermoeden) maar ik merk het ook aan mijn "omvang", mijn buik is meer opgezet dan normaal.

Laatst gewijzigd op 08-10-2004 om 11:25.
Oud 08-10-2004, 11:23
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-10-2004 @ 12:15 :
wat is er mis met stamppot?

Daarnaast, als je aankomt van gezond eten, geeft je lichaam aan dat je meer nodig hebt of je hebt zo lang veel te weinig gegeten dat je lichaam alles opspaart als ze eindelijk wat binnenkrijgt. Welke het is weet ik niet bij jou. Is het de 2e gaat dat vanzelf weer over, als je lichaam gewend raakt aan het feit dat ze voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt...

Drink je meer dan je daarvoor deed? Dat kan ook kilo's schelen...
ik dacht dat stamppot heel calorierijk was. Nouja, tis niet zo dat ik veels te weinig heb gegeten. Ik heb gewoon verkeerd gegeten. Ik probeer ook meer te drinken, maar ik loop om het half uur naar de wc, dus volgens mij kan het daar niet aan liggen.
Oud 08-10-2004, 12:22
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:

ik ben zo futloos dat ik het niet kan opbrengen.

Tips, anyone??

Vandaag op mijn menu:

Ontbijt:
1 kop groene thee

Tussendoor
2 koppen thee (of meer)

Lunch
2 boterhammen (met jam)
2 koppen thee

Tussendoor
1 boterham (met niks)
2 koppen thee (of meer)

Avondeten

Tussendoor
.
Ja, je kcal inname is veel te laag. Tussendoortjes als soep zijn waardeloos, je eiwit inname is helemaal veel te laag ! Bovendien bestaat het overgrote deel van wát je eet uit koolhydraten.

Natúúrlijk kom je aan als je eet, al die koolhydraten, het lichaam is uitgehongerd het slaat meteen glycogeen op als je wat eet.

Eerste optie : versnellings refeed. Eet eerst eens een dag of 5 elk uur. No matter what, gewoon íets. Let eens niet zo op die cijfers op de weegschaal en vertrouw kennis.

Dáárna start je een persoonlijk schema.
Oud 08-10-2004, 12:27
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-10-2004 @ 13:22 :
Ja, je kcal inname is veel te laag. Tussendoortjes als soep zijn waardeloos, je eiwit inname is helemaal veel te laag ! Bovendien bestaat het overgrote deel van wát je eet uit koolhydraten.

Natúúrlijk kom je aan als je eet, al die koolhydraten, het lichaam is uitgehongerd het slaat meteen glycogeen op als je wat eet.

Eerste optie : versnellings refeed. Eet eerst eens een dag of 5 elk uur. No matter what, gewoon íets. Let eens niet zo op die cijfers op de weegschaal en vertrouw kennis.

Dáárna start je een persoonlijk schema.
kan dat ook gewoon een handje druiven zijn ofzo, of moeten het perse boterhammen oid zijn?

edit: btw, ik heb het eens uitgerekend van de koolhydraten, eiwitten en vetten. Dit kwam er uit (bij een lengte van 1,48 (=5ft) een gewicht van 47 kilo (=104pounds) en mijn activity level is light (kantoorbaan)

To maintain your current weight you should consume:
1654 calories/day

According to the USDA, the number of calories should be broken down as follows:
992 Carbohydrates (koolhydraten), 165 Protein (eiwitten), 496 Fat (vetten)

kan dit kloppen, of hebben ze in Amerika een andere standaard voor wat gezond is?

bron: http://www.fitnessmagazine.com/fitne...alth/index.jsp

ben ik op geabonneerd, maar wacht nog steeds op mijn 1e tijdschrift wat thuisgestuurd wordt, maar als het goed is komt dat zeer binnenkort levertijd 10-12 weken en ik ben al over de 10 weken!!!
(1e tijdschrift heb ik nl. op vakantie gekocht)

Laatst gewijzigd op 08-10-2004 om 12:42.
Oud 08-10-2004, 12:59
MightyDuck
MightyDuck is offline
Damn dat is dat magazine

Koop dan gewoon sport & fitness dat is een stuk makkelijker verkrijgbaar en gewoon nederlands.

Die waarden wat je post zijn geloof ik in aantal kcal van de dagelijkse inname. Dat komt voor een normaal mens redelijk in de buurt maar dan nog vind ik het eiwit gehalte wel érg laag.

Maargoed, het is wel vrij gezond ja, maar niet echt geknipt voor iemand op dieet.

En een handje druiven, das niks. Levert wel iets dextrose op maar daar zijn betere dingen voor idd.
Oud 08-10-2004, 13:01
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-10-2004 @ 13:59 :
Damn dat is dat magazine

Koop dan gewoon sport & fitness dat is een stuk makkelijker verkrijgbaar en gewoon nederlands.

Maargoed, het is wel vrij gezond ja, maar niet echt geknipt voor iemand op dieet.
hoezo "dat" tijdschrift? En ik zag het in amerika toevallig liggen en het leek me gewoon leuk. Verder lees ik engels even makkelijk als nederlands dus dat is het probleem niet.

moet het dan minder zijn voor iemand op dieet?
Oud 08-10-2004, 13:21
MightyDuck
MightyDuck is offline
Nah volgens mij heb ik dat boekje wel es zien liggen op een gym, stond weinig zinnigs in, veelal korte tipjes enz.

Uiteraard moet iemand op dieet minder kcal eten dan nodig, maar de reductie moet vooral uit koolhydraten bestaan, het eiwit gehalte opschroeven kan je helpen nog lager in koolhydraten te gaan zonder o.a. een te e xtreem kcal tekort te creëeren en zonder je vvm te verprutsen.

Uiteraard hoef je niets als een bber 300 gram eiwit weg te werken op een dag, maar iets meer mag wel.

40-40-20% energieprocent van de dagelijkse kcal inname koolhydraat-eiwit-vet is oke. Een "normaal" mens hoeft imo niet lager te gaan in carbs.
Oud 08-10-2004, 13:33
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-10-2004 @ 14:21 :
Uiteraard moet iemand op dieet minder kcal eten dan nodig, maar de reductie moet vooral uit koolhydraten bestaan, het eiwit gehalte opschroeven kan je helpen nog lager in koolhydraten te gaan zonder o.a. een te e xtreem kcal tekort te creëeren en zonder je vvm te verprutsen.

Uiteraard hoef je niets als een bber 300 gram eiwit weg te werken op een dag, maar iets meer mag wel.

volgens mij bedoelen ze ook niet 165 gram, maar 165kcal bij de eiwitten. (dus van de 1653kcal moeten er 165 van eiwitten komen)

Maar volgens jouw berekeningen zou ik dus 661 kcal koolhydraten, 661 kcal eiwitten en 330kcal vet moeten eten op een dag? (of moet ik minder eten, en hoeveel max. kcal zou je dan aanbevelen?)

sorry dat ik zoveel vraag, maar ik wil het dit keer eens goed aanpakken.
Oud 08-10-2004, 14:02
MightyDuck
MightyDuck is offline
http://members.home.nl/petcho/EB.doc

Daar, vind je eigen behoefte.

Remember, het "perfecte" dieet vereist ontzettend veel inspanning, rekenwerk, getallen bijhouden etc.
Oud 08-10-2004, 14:16
PrimRose
PrimRose is offline
ke, maar dan moet ik dus eerst mijn vetpercentage laten berekenen.
Oud 08-10-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-10-2004 @ 09:45 :
Dan zoek je betere hulp of je zorgt dat deze hulp je optimaal kan helpen door compleet eerlijk te zijn, ook hierover...
Ik ben er pas twee keer geweest, dus kan het dan al gelijk helpen?
Oud 08-10-2004, 19:28
PrimRose
PrimRose is offline
JEEJ. I did it.

net mijn 20 minute work-out gedaan!

*is trots*

(vandaag ook niet gesnoept!)
Oud 08-10-2004, 20:04
D-sire
D-sire is offline
Is het zo dat je op dagen dat je veel caloriëen verbrandt je ook meer caloriëen binnen mag krijgen? Ik heb vandaag namelijk 1 uur getennist en ruim anderhalf uur gefietst. Verder op mijn werk nog 3 uur lang redelijk actief geweest en nu heb ik dus echt honger.. Zit al over de 1600 caloriëen terwijl 1500 mijn streven per dag is.
Oud 08-10-2004, 20:04
PrimRose
PrimRose is offline
volgens mij kun je dan idd wat meer eten, je verbrandt ook meer
Oud 08-10-2004, 20:08
Roos
Roos is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 08-10-2004 @ 21:04 :
Is het zo dat je op dagen dat je veel caloriëen verbrandt je ook meer caloriëen binnen mag krijgen? Ik heb vandaag namelijk 1 uur getennist en ruim anderhalf uur gefietst. Verder op mijn werk nog 3 uur lang redelijk actief geweest en nu heb ik dus echt honger.. Zit al over de 1600 caloriëen terwijl 1500 mijn streven per dag is.
Ja natuurlijk. Dat is toch logisch.
Oud 08-10-2004, 20:44
MightyDuck
MightyDuck is offline
Doh. Wat een vraag zeg, de logica is kennelijk ook niet algemeen verdeeld in de wereld..
Oud 08-10-2004, 21:44
Verwijderd
Vandaag gaan mn ouders barbeknoeien, ik niet, ik ga uit eten *juich* verjaardag vieren, ik en vrienden gaan in een restaurant eten (ikke gratis) kon niet sporten vandaag, maar heb wel keihard gewerkt vanochtend (kamersschoonmaken, vloeren dwijlen enzow) Kzie er alleen op tegen om op de weegschaal te staan... ik weet niet of ik wel vooruit ben gegaan deze week...

Ik ben ff in een superbui, en kom dr net ook achter dat de nederlandse winkelier met 15 minuten langskomt. (Da's een man die dingen uit nl importeert enzow, prijzig... maar tis het wel waard *heimwee*)

helemaal niet offtopic enzo.. sorry

Laatst gewijzigd op 08-10-2004 om 21:47.
Oud 08-10-2004, 23:10
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-10-2004 @ 21:44 :
Doh. Wat een vraag zeg, de logica is kennelijk ook niet algemeen verdeeld in de wereld..
Nou eh sorry hoor als ik dom overkwam Misschien had ik de vraag dan niet goed gesteld ofzo. Het was meer iets in de richting van wanneer je die kwijtgeraakte brandstof bij mag vullen en in welke mate. Voor mensen die op dieet zijn lijkt het me niet verstandig de grens ruim te overschrijden...
Oud 08-10-2004, 23:56
MightyDuck
MightyDuck is offline
Whehe twas niet gemeen bedoeld. Als je meer eet, moet je ook meer verbranden. Simpel. Hou dat maar in gedachte
Oud 09-10-2004, 07:59
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 09-10-2004 @ 00:56 :
Whehe twas niet gemeen bedoeld. Als je meer eet, moet je ook meer verbranden. Simpel. Hou dat maar in gedachte
Oke bedankt
Oud 10-10-2004, 14:58
Mara
Mara is offline
Ik was aan 't kijken op calorietabel.nl en toen viel me dit op:

1 ei:
82 kcal
7 eiwit
0 koolh
6 vet

1 ei (gekookt)
74 kcal
7 eiwit
0 koolh
5 vet

M.a.w. als je een ei kookt 'verdwijnt' opeens een gram vet? Dit kan toch niet? Enige verklaring, behalve een mogelijk foutje van de website?
Oud 10-10-2004, 16:01
Gothic
Gothic is offline
Ik ben zo moe dat ik gewoon geen energie heb om me te verzetten tegen lekkere dingen .
Dit weekend veel chocola, pepernoten, pinda's, chips, wafels en andere lekkere dingen gegeten.
Gelukkig is de chips maar 100 cal, gelijk aan een boterham dus. Maar die andere dingen erbij maakt het zeker niet beter...

Hopelijk voel ik me snel fitter en sterker...
Oud 10-10-2004, 16:57
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-10-2004 @ 17:01 :

Gelukkig is de chips maar 100 cal, gelijk aan een boterham dus.
100kcal ? Per handje zeker. Transvetzuren nog niet eens er bij opgeteld dat hoeft nog niet van de fabrikant
Oud 10-10-2004, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 10-10-2004 @ 15:58 :

1 ei:
82 kcal
7 eiwit
0 koolh
6 vet

1 ei (gekookt)
74 kcal
7 eiwit
0 koolh
5 vet

M.a.w. als je een ei kookt 'verdwijnt' opeens een gram vet? Dit kan toch niet? Enige verklaring, behalve een mogelijk foutje van de website?
Als je brood roostert dan 'verdwijnen' er toch ook ineens calorieen? Blijkbaar gebeuren er bij koken en roosteren soms rare dingen.
Oud 11-10-2004, 07:00
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 10-10-2004 @ 17:57 :
100kcal ? Per handje zeker. Transvetzuren nog niet eens er bij opgeteld dat hoeft nog niet van de fabrikant
Zo'n zakje. Achterop staat dat het uitgerekend ongeveer 100 is voor 27 gram...
Oud 11-10-2004, 09:19
MieX
MieX is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-10-2004 @ 22:05 :
Als je brood roostert dan 'verdwijnen' er toch ook ineens calorieen? Blijkbaar gebeuren er bij koken en roosteren soms rare dingen.
met geroosterd brood in kalorietabellen wordt meestal geroosterd brood uit een pak bedoeld, die sneeën zijn volgens mij ook veel kleiner dan een snee brood
Oud 11-10-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 10-10-2004 @ 15:58 :

1 ei:
82 kcal
7 eiwit
0 koolh
6 vet

1 ei (gekookt)
74 kcal
7 eiwit
0 koolh
5 vet

Misschien gaan ze bij '1 ei' uit van een gebakken ei? Of er verdampt een beetje vet tijdens het koken... maar ik weet niet hoe dat dan de eierschaal uit kan
Oud 11-10-2004, 15:40
MieX
MieX is offline
Ik moet zeggen dat ik me ook wel erger aan de nieuwe reclame van Modifast. "Als je verantwoord wil afvallen kun je niet op Modifast heen", eerder het tegenovergestelde
Oud 11-10-2004, 15:43
Verwijderd
Of de slimfast-leus: 'Stop met dieten, start met afvallen'
Alsof 'je mag 2 keer per dag een slimfast-shake, 3 keer per dag een slimpast-reep en avondeten van maximaal 600 kcal' geen dieet is.
Oud 11-10-2004, 16:32
Verwijderd
fantastisch hoor ik kom gewoon aan. of ik er nou om denk of niet. heb vreselijk last van mn buik laatste tijd, en dan bedoel ik mn darmen. mn moeder loopt rond te schreeuwen dat ik misschien wel zwanger ben. ach ja. volhouden maar, lijkt me.
gisteren wel eenv erjaardag. en toen kon ik me niet echt inhouden. heb eerst de taart afgeslagen, maar heb later toch vruchtengebak genomen. slap eigenlijk. ach ja. toch maar blijven proberen...
Oud 11-10-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Nattigheid schreef op 11-10-2004 @ 17:32 :
fantastisch hoor ik kom gewoon aan. of ik er nou om denk of niet. heb vreselijk last van mn buik laatste tijd, en dan bedoel ik mn darmen. mn moeder loopt rond te schreeuwen dat ik misschien wel zwanger ben. ach ja. volhouden maar, lijkt me.
gisteren wel eenv erjaardag. en toen kon ik me niet echt inhouden. heb eerst de taart afgeslagen, maar heb later toch vruchtengebak genomen. slap eigenlijk. ach ja. toch maar blijven proberen...
Hmm, zaterdag zei mijn kleine nichtje tegen mij: "Het is net of je een baby krijgt." Ze is 6 en bedoelt er niets mee, maar eh zo dik is mijn buik toch niet? (eigenlijk is het grappig.)
Heb je last van verstopping? Daardoor kan je een hele opgezette buik krijgen. Bij mij is het overgegaan toen ik 1 kop sterke chocokoffie per dag ging drinken. Koffie werkt laxerend.

Ik ga volgende week een keer meezwemmen bij een zwemvereniging, kijken of het een beetje gezellig is.
Oud 11-10-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 11-10-2004 @ 19:47 :
Hmm, zaterdag zei mijn kleine nichtje tegen mij: "Het is net of je een baby krijgt." Ze is 6 en bedoelt er niets mee, maar eh zo dik is mijn buik toch niet? (eigenlijk is het grappig.)
Heb je last van verstopping? Daardoor kan je een hele opgezette buik krijgen. Bij mij is het overgegaan toen ik 1 kop sterke chocokoffie per dag ging drinken. Koffie werkt laxerend.
*grinnikt om begin* kinderen zeggen wat ze denken. mja, heb daar wel last van. t kunnen ook idd darmproblemen zijn. mijn vader heeft nml pds (prikkelbaar darm syndroom). mn zus kreeg de laatste tijd ook last van dr buik, en ik dus nu ook. zou dus best in de familie kunnen zitten. maar dat koffie is wel een goede
Oud 11-10-2004, 20:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MieX schreef op 11-10-2004 @ 10:19 :
met geroosterd brood in kalorietabellen wordt meestal geroosterd brood uit een pak bedoeld, die sneeën zijn volgens mij ook veel kleiner dan een snee brood
Ahja, dat zou zeker kunnen. Kan het dan zijn dat een paar van die geroosterde zweedse broodjes dezelfde waarde van calorieen hebben als geroosterd brood?
Oud 12-10-2004, 12:02
PrimRose
PrimRose is offline
vandaag ingeschreven bij overgewicht.nl maar ik moest liegen over mijn gewicht anders mocht ik niet meedoen. Ik heb een "echt" bmi van 21,9 en ik wil graag 2 kilo kwijt en gezond gaan eten. Maar ja, om 2 kilo kwijt te raken kwam ik onder de 1200 kcal per dag (zelfs als ik de 2 kilo in 90 maanden wilde kwijtraken, volgens mij klopt er iets niet), dus toen heb ik een hoger gewicht ingevuld. Nu kan ik ook kijken wat ik eet en hoeveel vet en kcal erin zitten. Ik probeer een "dieet" van 1200 kcal en 40gram vet per dag vol te houden.
Oud 12-10-2004, 12:21
YPrue
YPrue is offline
Ik volg dit lijntopic ongeveer een maand, en ik heb er al veel tips uit kunnen halen. Ik ben tot nu toe 5,4 kilo kwijtgeraakt met een omstelling van mijn eetgewoontes en fitness.

Ik heb toch nog een paar vraagjes:

- Is sinaasappelsap heel erg slecht? Ik weet dat er fructose inzit, maar als je ongeveer een glas per dag drinkt, is dat dan erg? (Ik heb het over sinaasappelsap uit een pak waar verder niks aan toegevoegd is, dus puur sap.)

- En zijn garnalen ook in orde als je af wil vallen?
Oud 12-10-2004, 14:59
Lynn
Lynn is offline
Hoi!

Ik lees hier zo af en toe wel eens wat en nou heb ik een paar vraagjes. Namelijk wanneer iets echt ongezond is, boven de hoeveel kcal. moet je dan ong. zitten? Ik kan zelf wel zeggen of iets ongezond is of niet, maar waar zit die grens precies?

En waarvan kun je het beste veel/weinig binnenkrijgen, wat eiwitten, koolhydraten en vetten betreft? Ook hier weer: wat is nog gezond en wat niet meer? En hoeveel moet je minstens van deze stoffen binnenkrijgen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Misschien nodig om te vermelden, ik ben niet van plan me uit te gaan hongeren of iets dergelijks. Ik weeg genoeg met mijn BMI van 21.1, maar ik wil wel gezonder gaan eten. Nou eet ik best wel veel "verkeerde" dingen, omdat ik er geen idee van heb of iets "goed" of "slecht" is. Vandaar dat ik er wat meer kijk op wil hebben en jullie deze vragen stel.

Regels voor berichten