Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nog een warrig postje: Mijn verdachten zijn nu Uice, Dun Hout en Femic. Uice omdat zie hierboven, FP associeert zich met hem (jaja, vergezocht). Femic omdat hij haar nergens noemt (om niet de aandacht op haar te vestigen?) Dun Hout vond ik al langer verdacht, dus die krijgt mijn stem morgen. Ik begin alvast het lijstje!
Dun Hout Katje Laatst gewijzigd op 18-08-2008 om 17:27. Reden: geen dooien in mijn lijstje |
![]() |
|
Ik vind basjeeh erg raar met zijn stemmen op azaelia de hele tijd die eigenlijk nergens op sloegen. Ook de discusse met azaelia over het stemmen in de beurt van de wolven maakt hem een beetje verdacht. En de conversatie met Dun Hout over het wel/niet bekend maken van stemmen vind ik maar apart. (Dun Hout vind ik na aanleiding hiervan ook een beetje verdacht omdat dit zijn aantal posts nogal verhoogd, maar niks toevoegt. Sowieso post Dun Hout vaak inhoudsloze dingen, maar valt hij niet echt op al zijnde stil...)
Basjeeh had wel een punt met de twee posts van Röps die elkaar een beetje tegenspraken. Eerst gelooft hij niet dat LL de functie heeft opgevraagd, en daarna is hij ineens ovegehaald door de meerderheid. Hierdoor wordt basjeeh weer wat minder verdacht en Röps een beetje meer.. Fizzle vind ik aan de ene kant verdacht omdat ze wel heel weinig weet. Ook omdat ze de post wel gelezen heeft dat je stemt door naar de spelleider te pm'en, maar het vervolgens alsnog vergeet. Ik ben ook n00b geweest, maar dit vind ik wel een beetje raar. Ook dat ze de spelregels niet snapte vind ik apart. Wat valt daar niet aan te snappen? Aan de andere kant trekt ze altijd wel wat aandacht en denk ik dat ik het dus nog even aan kijk. |
![]() |
|
Woehoe!
Ik snap niet zo goed waar de verdenking op Dun Hout vandaan komt? Ik had dus fizzle en Basjeeh als verdachten. FP vindt Basjeeh verdacht (maar niet heel erg) en spreekt fizzle vrij (op een schaapmanier overigens, dus miss niet al te veel waarde aan hechten). Wat dat betreft zou van mijn 2 verdachten fizzle vooralsnog de meeste kans maken op mijn stem. Maar misschien moet ik mijn tunnel verbreden en nog even goed bedenken wat ik van anderen vind.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Mijn theorie dat basjeeh verrader is kan ook de prullenbak in en als wolf was hij vorig spel wel anders bezig ![]() Fizzle vind ik ook minder verdacht, nog steeds door dat van de spelleider (sorry). Katje ook. Femic ziet niet waar de verdenking op Dun Hout vandaan komt en dat lijkt me terecht opgemerkt. Blijven over: Uice, Kunst en Sherco.
||
Nee, lekker dankbaar! Ik ben nog eens de vieze vuile verrader!
![]() Citaat:
![]()
|
@ Minke: bedankt voor het schrijven van het verhaal vandaag!
![]() ![]() Morgen zal ik weer een verhaaltje in elkaar zetten ![]()
|
Verwijderd
|
Ik zat te denken *leuk leuk*
Als je verrader bent, wil je natuurlijk niet opgegeten worden. Dus ga je subtiel spelen zodat de wolven weten dat je verrader bent, maar de dorpelingen niet. Ga je dan juist wel of juist niet veel tegen wolven praten? Of is dat niet waar we op moeten letten? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Op het moment durf ik niet zo goed voor nog een stille speler te gaan, want dat pakte zo slecht uit de vorige keer.
Misschien is ht idd zo dat de wolven er mee belang bij hebben om *(foute!)* theorieen te posten dan dat dorpelingen dat belang hebben bij het posten van theorieen omdat die niet weten wat er goed en wat er fout is.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sowieso is het tijd om wolven te eten, schreeuwerige en verkeerde theorieen spuiende wolven. Maar hoe herken je die uit de schreeuwerige, verkeerde theorieen spuiende, domme dorpelingen? *jeetje ik moet echt slapen zo* Eigenlijk moet ik nu stemmen, want morgen verhuis ik en ik weet niet hoe ik daar internet heb, kabels of wachtwoorden ofzo. Sowieso ben ik te laat ingericht om te stemmen morgen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn verdachtenlijstje op volgorde
basjeeh (omdat ik het niet met hem eens ben, hij alles analyseert maar met weinig theorieen komt en om zijn vage redenen om op azaelia te stemmen) uice (omdat hij eerst meldt dat hij er op tegen is om op stille mensen te stemmen en dan toch mee gaat met die reden en omdat hij pas achteraf melde dat hij dat gedaan heeft) sherco (omdat ze er op tegen lijkt te zijn om mensen af te straffen voor weinig posten omdat het meer om inhoud gaat en daarna mij verdacht vindt omdat ik me theorieeen kom. Daarnaast kraakt ze basjeeh en dunhout af om vervolgens fizzle te verdenken..) dun hout (omdat hij veel gecontroleerder speelt dan ik me kan herinneren, alsof hij hulp heeft) femic (omdat ze mij NOOIT op valt, ook niet in andere spellen) neko* (omdat het enige dat ik verdacht vind, de random twink stem is, maar ze niet veel opvallends post) Rops (omdat ik het redelijk eens ben met zijn laatste post) fizzle fluffy (omdat ze te veel aandacht trekt voor een wolf, hoewel dat mss ook weer expres is) Katje (omdat ik het met haar eens ben, hoewel ik er wel naast zat op mutsie en zij dat mss expres deed) |
![]() |
|
Kunst is iig zojuist op mijn verdachtenlijstje omhoog geklommen, want die doet alsof ze niet weet dat er maar drie wolven zijn. Dat er vier wolven waren, is alweer lang geleden, dus die act geloof ik niet. Verder vind ik Basjeeh nog steeds verdacht, omdat hij rare theorieën heeft, waarin ie imo erg veel met de wolven meedenkt.
Fizzle-fluffy blijf ik verdacht vinden met die act van 'r, maar is wel onder Kunst en Basjeeh gekropen. Op dit moment denk ik dat ik op Kunst stem, maar ik wacht nog even af wat de dag brengt. Basjeeh kan ook.
|
Bas en Dun vind ik dus allebei niet verdacht. Ik ga voor Sherco, Kunst (die nog wat verdachter wordt door haar vraag over 4 slechteriken), Uice of Neko*. Een boel namen, maar ik wil wel dat m'n stem zin heeft en daarom wacht ik nog even.
Neko* is toch weer terug op m'n verdachtenlijst gekomen, omdat ik het idee heb dat ze in die post van 18:36 gisteren een aantal puntjes bij elkaar heeft gezocht om een soort van theorie te bouwen, maar er eerder een soort beschouwing van maakt. Aan de ene kant dit, aan de andere kant dat, maar geen eigen inbreng en ze heeft mijn post over dat Basjeeh fraud-quote, vlak voor het verhaal van eergisteren, niet meegenomen.
|
Ik ga denk ik voor Kunst vandaag, gezien haar eruit werken van Muts, en ook wat Femic hierboven zei. Tenzij er een gelijkspel actie ingezet word (hebben we nog niet gedaan geloof ik he?), dan ben ik bereid mijn stem te lenen
![]()
|
Ik stem nu vast, omdat ik op m'n werk ben en bang ben dat ik 't vergeet. Ik ga toch voor Kunst, vanwege haar 'er zijn toch 4 wolven' en verder eh.. tja onderbuikgevoel I guess. Als ik nog op tijd weer kijk en zie dat er gelijkspel dreigt, ben ik nog wel bereid m'n stem te wijzigen, want gelijkspel is wel het laatste dat we nu willen. Plus Basjeeh vind ik nog steeds verdacht, dus zou 't ook niet erg vinden als hij eruit gaat. Maar mijn gevoel zegt Kunst.
Basjeeh Dun Hout Kunst Dun Hout Katje Kunst Sherco? Femic
|
Verwijderd
|
Gelijkspel is wel een interessant plan op zich. Maar zo te zien gaat het dan tussen Kunst en Basjeeh want die krijgen zo te zien de meeste stemmers, en die vind ik allebei niet verdacht. Kunst ben ik niet helemaal zeker van, maar Basjeeh werd verdacht gevonden door Ford Prefect de verrader, en ik vind hem zelf uberhaupt niet echt verdacht dit spel. Hoewel Ford Pr. in de 1 na laatste post die ik had gequote Basjeeh weer wat lijkt te verdedigen..
Voorlopig blijft mijn stem iig bij DH staan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Even een uitleg waarom gelijkspel imo nu geen ramp zou zijn, voor de goede orde: we zijn nu met zn tienen, waarvan drie wolven, dat is verhoudingsgewijs een groot aantal stouterds die niet kunnen stemmen, en er zijn geen heks en verrader meer om roet in het eten te gooien. Dus de kans dat gelijkspel in het stemlijstje ook uitmondt in gelijkspel->wolven kiezen is niet zo groot, het is waarschijnlijker dat dan 1 van de twee sterft, en dan weten we in welk rijtje sowieso een wolf zit.
|
![]() |
|
Ja gelijkspel lijkt me ook wel interessant, met nog 10 spelers is daar zeker wel wat uit af te leiden.
Sherco dient een beetje twijfelend haar stem in. Het voelt een beetje alsof Kunst ook niet de goede optie is. En de manier zoals ze Muts er uit werkte... het was in ieder geval ruim onderbouwd en zou een wolf dat zo ruim onderbouwen? Ik ga nu toch weer twijfelen aan kunst en ik heb het idee dat een wolf haar stem wel eens op kunst zou kunnen zetten om oa. mij ook op haar te laten stemmen en zo een burger er uit te stemmen. Zijn er nog vrijwilligers voor Uice of Sherco? Of voor Neko*?
|
Ja, eens, gelijkspel op papier kan informatie verschaffen. Maar gelijkspel met echte stemmen willen we voorkomen I s'pose. Dus dan moeten we ervoor zorgen dat er op papier precies een gelijkspel komt. Er moet wel in één van de rijtjes een wolf zitten en dan weten we dus meteen in welk rijtje.
Alhoewel.. Wat als er in beide rijtjes een wolf zit? Dan is 't dus tóch gelijkspel en weten we nog niks..
|
Verwijderd
|
Ja, als de derde wolf op iemand anders stemt. Maar dan weten we dat er in ieder rijtje 1 wolf zit.
Voorbeeldjes ter verduidelijking: 4 mensen stemmen op Kunst 4 mensen stemmen op Basje 2 mensen stemmen op iets anders Uitslagen: Kunst sterft --> in Basjeehs rijtje zit minstens een wolf Basjeeh sterft --> in Kunsts rijtje zit minstens een wolf Gelijkspel --> in beide rijtjes zit 1 wolf, en de derde is een van die 2 alto-stemmers Even er vanuitgaande dat iedereen eerlijk is over zijn stem en niemand vergeet te stemmen. Wat ook kan is proberen om 5 stemmen op Kunst en 5 stemmen op Basjeeh te krijgen, dan hebben we ook duidelijkheid. Maar dan moet iedereen wel mee willen werken. En wie dat niet doet is dan ook verdacht ![]() |
![]() |
|
Die 5 vs 5 lijkt me niet zo handig, want dan weet je nog niks. Stel 5 stemmen op Basjeeh en 5 stemmen op Kunst en Basjeeh vliegt eruit. Dan kunnen er 2 of 3 wolven in het rijtje van Kunst zitten. En dus 0 of 1 wolf in het rijtje van Basjeeh. Het enige waar je dan achter bent is dat er minimaal 2 wolven in het rijtje van Kunst zitten en maximaal 1 in het rijtje van Basjeeh. Dus 3 vs 3 of 4 vs 4 is dan beter..
Ok, nu moet ik echt weer hard aan 't werk, ik zal aan 't begin vd avond nog wel ff checken en zonodig m'n stem wijzigen.
|
Röps, jouw post dat Basjeeh jou verkeerd had gequote staat na mijn verhaal. En het spijt me dat ik dat dan over het hoofd heb gezien, maar het was ook veel bijleeswerk.
Ik ga wel zeker Basjeeh stemmen, simpelweg omdat ik Kunst helemaal niet verdacht vind, en hij toch bovenaan mijn verdachtenlijstje staat. |
![]() |
|
Ik heb het nagelezen, en ik vind het alleen maar nog verdachter van Basjeeh, dat jouw maar half gequote heeft. Alsof hij zichzelf minder verdacht wil laten lijken door jou aan te wijzen.. Ik weet het ook allemaal niet, ik ga in ieder geval op Basjeeh stemmen.
pfff, weerwolfspellen zijn zo moeilijk altijd. >< |
![]() |
|||||
Citaat:
Desalniettemin ga ik denk ik liever voor Basjeeh, omdat ik denk dat er toch een reden moet zijn dat Prefect opgegeten is. Aangezien hij een verrader is is het onwaarschijnlijk dat hij de wolven vaak verdacht heeft gemaakt. Misschien een enkele keer om zich in te dekken. Wat dat betreft valt het op wat hij over Basjeeh zegt: eerst verdedigt hij hem met een wat vreemde (gezochte?) reden: Citaat:
Citaat:
Verder is zijn argumentatie vaak gebrekkig (ook hier geldt: liever een zwakke dan een sterke dorpeling eruit) en ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken: Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-08-2008 om 12:11. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Dun Hout, jij stemt nu (weer) op mij, maar de eerste keer dat je stemde was volgens mij in de ronde dat Mutsieprutsie werd opgehangen. Toen gaf je wel een argumentatie om op mij te stemmen, maar daarna zei je iets van 'ik vind Mutsieprutsie ook wel verdacht, maar ik wil geen meeloper zijn, dus mijn stem blijft op Basjeeh'. En daarna stem je nog twee keer op mij, zonder een verdere argumentatie. Kun je dat verklaren?
![]() Edit: de quotes: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-08-2008 om 12:10. Reden: Toevoeging. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Basjeeh
Dun Hout Kunst Neko Uice Dun Hout Katje Kunst Sherco? Femic Röps Blugh wat een geschaap op Basjeeeh. Dan maar degene stemmen die ik van Kunst en Basjeeeh het meest verdacht vind. ![]()
|
Basjeeh
Dun Hout Kunst Neko Uice Dun Hout Katje Kunst Sherco Femic Röps Ik maak mijn stem op Kunst definitief en hoop dat we er een gelijkspel uit kunnen slepen (of een dode wolf, natuurlijk ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 deel 2 Spelleider | 501 | 16-11-2011 23:16 | |
De Kantine |
Kapsaailon #1403 Edelweiss | 500 | 11-06-2011 15:16 | |
De Kantine |