Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Basisrecept pâte sucrée
200 g bloem 100 g poedersuiker 100 g koude boter 1/2 tl zout 4 eidooiers Voor een springvorm van 24 cm groot. Zeef de bloem en poedersuiker boven een kom. Snijd de boter in blokjes en schep ze door de bloem. Voeg zout, dooiers en 2-3 eetlepels ijskoud water toe en kneed met de vingertoppen alles snel een samenhangend deeg. Vorm van het deed een bal en duw deze met de muis van de hand uit tot 1 cm dikte om het deeg soepeler te maken. Vorm het deeg weer tot een bal en laat deze afgedekt in de koelkast een halfuur rusten. Rol het deeg op een met bloem bestoven werkvlak uit tot een lap van een 1/2 cm dik. Witte chocoladetaart met frambozen 1 x basisrecept pâte sucrée 500 g gedroogde peulvruchten of erwten (blindbakvulling) 150 g witte chocolade van goede kwaliteit 100 ml slagroom 350 g mascarpone 200 g verse frambozen + 50 g voor de garnering 50 g gehakte pistachenoten Verwarm de over voor op 180 C. Vet de springvorm in. Bekleed hem met het deeg en leg er aluminiumfolie op. Vul de vorm met een blindbakvulling. Bak de bodem 15 minuten, verwijder de folie en vulling en bak het deeg nog eens 5 minuten. Laat de bodem afkoelen. Smelt in een pan met een dikke bodem de chocolade met de slagroom. Roer dit tot een egale massa. Neem de pan van het vuur en laat het mengsel afkoelen tot de massa weer dikker wordt. Roer de chocolademassa met de mascarpone glad. Kneus de frambozen licht en verdeel ze over de deegbodem. Schep de roommassa op de frambozen en zet de taart 2.5 uur in de koelkast. Garneer de taart met de rest van de frambozen en pistachenoten. Wij hebben hem trouwens zonder pistachenoten gemaakt, want daar zijn we geen fan van. |
![]() |
|
^ Klinkt goed! Ik ga hem een keer opperen aan mijn taartbakvriendinnetje.
Met haar heb ik op Koninginnedag 100 chocolade-chilicakejes en botercrème van peach tree gemaakt. Ze waren superlekker. <3 Ik vond het wel moeilijk om beslag voor 100 cakejes te mixen, mijn mixer ging er echt vol chocolade van zitten. Weet iemand iets om dat op te lossen, of is het enige antwoord Minder Cakejes In Eén Keer Bakken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb alleen geen antwoord. Onze mixer wordt trouwens wel altijd heel erg warm. Echt heel warm ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar hij ziet er wel lekker uit ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ot: Ik heb vijftien eieren in de koelkast staan en wil daar graag iets mee bakken. Ik ben niet bijzonder van de eierkoeken, maar zou wel graag koekjes willen maken. Iemand ideeën? |
![]() |
||
Citaat:
![]() En mijn mixer kun je uitspoelen (dat is wat ik deed na het chocoladedebacle). Gewoon, onder de kraan houden en dan een dag laten drogen. Werkte wel prima. Ik heb gisteren stroopwafeltaart gebakken van dit recept. Hij is goed, maar mijn oven is een beetje ingewikkeld, dus hij is ook niet helemaal gaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Driedubbele chocoladekoekjes
Voor 20 stuks 75 g boter op kamertemperatuur 175 g lichtbruine basterdsuiker 1 ei 150 g zelfrijzend bakmeel 2 eetlepels cacaopoeder, ongezoet 100 g witte chocolade, gehakt 100 g melkchocolade, gehakt Klop de boter en suiker in een mengkom tot een licht en romig mengsel. (Dat wordt het niet echt. Het wordt gewoon te veel suiker gemengd met boter. Maar de boter moet wel echt echt zacht zijn ![]() Roer de gehakte chocolade erdoor. Again, beter kneden. Schep Maak met je handen ![]() Bak de koekjes 8 - 10 minuten in een op 180 graden voorverwarmde oven, tot ze licht verkleurd zijn. Laat ze 1 - 2 minuten hard worden. Haal ze dan los van de bakplaat en laat ze op een taartrooster volledig afkoelen. Deze koekjes smaken het best op de dag van bereiding. Ja, ze komen daadwerkelijk zacht uit de oven. Dat is niet erg dus. Voor chocolade-vanille-hazelnootkoekjes Volg het basisrecept, maar laat de cacao achterwege. Verhoog de hoeveelheid zelfrijzend bakmeel tot 175 g. Laat de witte chocolade weg en vervang deze door 50 g grof gehakte hazelnoten en 1 theelepel vanille-essence. Dit laatste hebben wij trouwens niet gedaan. Maar het lijkt me wel lekker, dus ik zet het er maar even bij ![]() Laatst gewijzigd op 15-06-2012 om 22:52. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Het grote (zoete) baksels topic 2 Hawahaai | 299 | 14-08-2015 19:07 | |
Eten & Drinken |
Cup cake hazelnoot-choco x2pluisje2x | 1 | 23-01-2013 16:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
onafhankelijkheid Kosovo een feit Verwijderd | 403 | 11-05-2009 21:59 | |