Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2009, 23:44
Verwijderd
Dit vind ik wel cool:

Amerikaanse blijkt ‘dubbel zwanger’
Uitgegeven: 25 september 2009 16:34
Laatst gewijzigd: 25 september 2009 19:15

AMSTERDAM – Een Amerikaanse vrouw blijkt tijdens haar zwangerschap in verwachting te zijn geraakt van een tweede baby.
De 31-jarige Julia Grovenburg was al tweeënhalve week in verwachting, toen doktoren een tweede, jongere baby in haar buik ontdekten op een echo.

De vrouw blijkt niet in verwachting te zijn van een tweeling. Ze is twee keer vlak achter elkaar zwanger geraakt van haar man Todd Grovenburg. Dat meldt de Britse krant The Times.

De medische naam voor een dubbele zwangerschap is superfecundatie.

Meisje en jongen

“We proberen al drie jaar om kinderen te krijgen”, zo verklaarde Julia Grovenburg. “Maar het lukte steeds niet. We wilden geen vruchtbaarheidsbehandeling ondergaan, omdat we geen tweeling of drieling wilden. Maar nu lacht god als laatste.”

Grovenburg verwacht eerst een meisje dat waarschijnlijk rond 24 december zal worden geboren. De andere baby zal in de maand januari ter wereld komen.

Tegelijkertijd

Volgens doktoren is er echter ook een grote kans dat de twee baby’s tegelijkertijd zullen worden geboren.

Superfecundatie is extreem zeldzaam. Er zijn slechts tot nu toe slechts 10 gevallen beschreven in de medische literatuur.
Advertentie
Oud 26-09-2009, 23:48
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
woow
Oud 27-09-2009, 00:02
Verwijderd
Haha, hoe kut is het als dat je overkomt.
Oud 27-09-2009, 00:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar nu lacht god als laatste.”
Oud 27-09-2009, 00:26
Verwijderd
Ik ga lachen als de een blank is en de ander zwart is ofzo, terwijl pappa/mamma dat geen van beiden zijn.

"Something is not right..."
-What is it dear?
Oud 27-09-2009, 00:30
Verwijderd
Twee blanke ouders kunnen ook een negerkindje krijgen he, door een onschuldige genmutatie of iets in die richting. En andersom werkt het ook. Ik vraag me wel af hoeveel huwelijken er zijn kapotgelopen op zoiets.
Oud 27-09-2009, 00:35
Verwijderd
Vrij weinig, denk ik. En dat wist ik, maar toch zou het extreem grappig zijn. Twee keer feest achter elkaar, maar de tweede keer is geen feest, nee, de tweede keer is srs bsns!
Oud 27-09-2009, 00:36
Verwijderd
Oud 27-09-2009, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Haha, hoe kut is het als dat je overkomt.
vind je dat kut? Het is juist wel uniek enzo. Ik vind het wel leuk eigenlijk. Als je toch al kinderen wil.
Citaat:
Vrij weinig, denk ik. En dat wist ik, maar toch zou het extreem grappig zijn. Twee keer feest achter elkaar, maar de tweede keer is geen feest, nee, de tweede keer is srs bsns!
Er zijn tweelingen waarbij dat zo is. Zelfs nog enkele maanden geleden.
Oud 27-09-2009, 00:37
Verwijderd
Blast Hardcheese!
Oud 27-09-2009, 00:40
Verwijderd
Citaat:
vind je dat kut? Het is juist wel uniek enzo. Ik vind het wel leuk eigenlijk. Als je toch al kinderen wil.
Nouja, het geeft wel een flink verhoogde kans op complicaties, lijkt me. Vooral als het oudste kind te vroeg geboren wordt. En die mensen wilden specifiek geen tweeling, dus dat is ook genaaid.
Oud 27-09-2009, 00:41
Verwijderd
Slab Bulkhead!
Oud 27-09-2009, 00:42
Verwijderd
Punch Rockgroin!
Oud 27-09-2009, 00:42
Verwijderd
Rip Steakface!
Oud 27-09-2009, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Nouja, het geeft wel een flink verhoogde kans op complicaties, lijkt me. Vooral als het oudste kind te vroeg geboren wordt. En die mensen wilden specifiek geen tweeling, dus dat is ook genaaid.
Nouja met die complicaties zal het wel meevallen heb ik het idee. En geen tweeling willen is zoiets van jaaa we vinden dit leuker. Moet je maar lekker niet aan kinderen beginnen.

En dit is een coole tweeling. Niet eens een echte tweeling. Een neptweeling.
Oud 27-09-2009, 00:54
Verwijderd
Dat gaat wel uitleggen worden als ze bij elkaar in de klas zitten maar niet tegelijkertijd jarig zijn :')
Oud 27-09-2009, 01:05
Verwijderd
Zeggen dat de lelijkste geadopteerd is.
Oud 27-09-2009, 01:07
Verwijderd
Citaat:
Nouja met die complicaties zal het wel meevallen heb ik het idee. En geen tweeling willen is zoiets van jaaa we vinden dit leuker. Moet je maar lekker niet aan kinderen beginnen.

En dit is een coole tweeling. Niet eens een echte tweeling. Een neptweeling.
Ja ee en als je niet overreden wil worden dan moet je maar lekker niet de straat op gaan? Twee kinderen tegelijkertijd is heel zwaar, ik zou het wel genaaid vinden als ik opeens een tweeling kreeg. En al helemaal zo'n semi-tweeling die voor allemaal naargeestige complicaties kan zorgen. Een gewone tweeling zorgt al voor allemaal bijkomende narigheid, dus dit al helemaal. Dit bijvoorbeeld:

Citaat:
Intrauterine Growth Retardation (IUGR)
Intrauterine growth retardation can occur in any pregnancy, although it is much more common in women who are expecting twins or multiples, with as much as 50% of all multiples experiencing some degree of IUGR. IUGR occurs when one (or more than one) baby experiences difficulties with growth and development while in utero. Specifically, IUGR is diagnosed when a baby is less than 10% of her expected weight for her fetal age.

IUGR can be caused by a number of factors, including infection and poor placental blood circulation. However, in multiple pregnancies, it is most commonly caused by overcrowding in the uterus. IUGR can be quite serious because it can lead to preterm labor.
Dat tweede kind zal hier standaard last van hebben, want die eerste ontwikkelt zich veel sneller. En dat is weer gevaarlijk, want als het een vroegtijdige bevalling wordt dan is het voor dat tweede kind nog gevaarlijker dan voor de eerste, omdat die 2,5 week jonger is. Dus dat wordt dan nog kutter, want:

Citaat:
According to the March of Dimes, more than 50 percent of all twins are born prematurely, which means they arrive before the 37th week of pregnancy. On average, twin pregnancies last only 35 weeks, or four weeks shorter than single pregnancies. Most babies born at 35 weeks will do just fine, requiring only some extra attention in the hospital nursery.
Als het eerste kind na 35 weken geboren wordt, wat een gemiddelde is, dan is het tweede kind maar 33,5 week oud. Met 35 weken zit je al een beetje in een twijfelachtig gebied, maar 33,5 week is echt heel vroeg.

En dan dit:

Citaat:
Twins don't always share equally. In roughly 30 percent all twin births, one baby will be larger than the other. Some studies suggest that if one of your babies is at least 25 percent heavier than the other, one or both of them may be more likely to have breathing problems or need intensive care . Your doctor will track the growth of both your babies throughout your pregnancy.
Die tweede is natuurlijk standaard kleiner dan die eerste. Hopla, breathing problems en intensive care.

En dit dan:

Citaat:
Twin transfusion syndrome poses a dangerous threat to identical twins who share a single placenta. It's normal for such twins to exchange blood during a pregnancy. But in about 20 percent of cases, one twin starts pumping large amounts of blood to the other twin, putting both of them at risk. In severe cases, the twin receiving the extra blood may develop heart failure while the other twin becomes dangerously anemic.
Als dat gebeurt dan is dat nog veel gevaarlijker dan bij een gewone tweeling, want die 'large amounts of blood' zijn dan relatief. Als de oudere het doet zit die jongere veel sneller tegen hartfalen aan, omdat 'ie veel kleiner is.

En dit is maar met een paar minuutjes googlen. Ik durf te wedden dat er nog veel meer bij komt kijken.

Dus nee, doe mij maar gewoon één kind. Of als het echt moet, een gewone tweeling. Niet zo'n eng uitzonderingsgeval waarbij je straks nog een doodgeboren mutantje uitperst.
Oud 27-09-2009, 01:15
Verwijderd
Doe mij voorlopig sowieso maar geen kinderen :')
Oud 27-09-2009, 01:21
Verwijderd
Ja, dat sowieso
Oud 27-09-2009, 01:22
Verwijderd
Citaat:
Ja ee en als je niet overreden wil worden dan moet je maar lekker niet de straat op gaan? Twee kinderen tegelijkertijd is heel zwaar, ik zou het wel genaaid vinden als ik opeens een tweeling kreeg. En al helemaal zo'n semi-tweeling die voor allemaal naargeestige complicaties kan zorgen. Een gewone tweeling zorgt al voor allemaal bijkomende narigheid, dus dit al helemaal. Dit bijvoorbeeld:

Dat tweede kind zal hier standaard last van hebben, want die eerste ontwikkelt zich veel sneller. En dat is weer gevaarlijk, want als het een vroegtijdige bevalling wordt dan is het voor dat tweede kind nog gevaarlijker dan voor de eerste, omdat die 2,5 week jonger is. Dus dat wordt dan nog kutter, want:

Als het eerste kind na 35 weken geboren wordt, wat een gemiddelde is, dan is het tweede kind maar 33,5 week oud. Met 35 weken zit je al een beetje in een twijfelachtig gebied, maar 33,5 week is echt heel vroeg.

En dan dit:

Die tweede is natuurlijk standaard kleiner dan die eerste. Hopla, breathing problems en intensive care.

En dit dan:

Als dat gebeurt dan is dat nog veel gevaarlijker dan bij een gewone tweeling, want die 'large amounts of blood' zijn dan relatief. Als de oudere het doet zit die jongere veel sneller tegen hartfalen aan, omdat 'ie veel kleiner is.

En dit is maar met een paar minuutjes googlen. Ik durf te wedden dat er nog veel meer bij komt kijken.

Dus nee, doe mij maar gewoon één kind. Of als het echt moet, een gewone tweeling. Niet zo'n eng uitzonderingsgeval waarbij je straks nog een doodgeboren mutantje uitperst.
dat telt niet
Oud 27-09-2009, 01:26
Verwijderd
Oud 27-09-2009, 01:30
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nouja, op zich zeur ik, want de AH is hier gewoon tot 22:00 geopend, er is een nachtwinkel op loopafstand en er zit hier ook een pizzeria die 24 uur per dag bezorgt. Maar dan nog. In het centrum kun je om vier uur 's nachts nog falafel, Ben & Jerry's en verse perziken halen, dat wil ik ook.
hier is het dichtstbijzijnde dat 's avonds open is op zn minst 20 minuten fietsen
Oud 27-09-2009, 01:34
Verwijderd
Well stacked refrigerator ftw,
Oud 27-09-2009, 01:37
Verwijderd
Ja, ik haal ook standaard voor meerdere dagen aan voer in huis Lekker dagenlang je huis niet uit hoeven. In theorie dan.

Maar het is ook meer de mogelijkheid die ertoe doet, dat je gewoon op elk gewenst moment van de dag naar een geopende winkel kan lopen.

Ik wou dat er in Amsterdam een wijk was waar alles 24 uur per dag geopend was, dan ging ik daar wonen.
Oud 27-09-2009, 01:39
Verwijderd
Ik moet 15 minuten fietsen bij de de dichtstbijzijnde kebabtoko te komen.
Oud 27-09-2009, 01:41
Verwijderd
Ja ee met 15 minuten fietsen ben ik ook zowat in het centrum, waar alles nog open is. Maar dat doet 't 'm niet. Kruipafstand wil ik, KRUIPAFSTAND
Oud 27-09-2009, 01:43
Verwijderd
Dat zou wel ideaal zijn. maarja...
Oud 27-09-2009, 03:15
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
waarom heeft koffie zoveel effect op me wanneer het niet moet en amper wanneer het wél moet
Oud 27-09-2009, 03:17
Verwijderd
Omdat het slecht voor je is, Imene.
Deze PC heeft gare instellingen wbt ` en ' en " enzo, dus ik kan hem niet correct doen
Oud 27-09-2009, 03:20
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
dan schrijf je mn naam gwn niet of zeg je minie
koffie is slecht omdat het niet doet wat je wil?
Oud 27-09-2009, 03:43
Verwijderd
Koffie is bah. Minie.
Oud 27-09-2009, 03:59
Verwijderd
Drink je geen koffie, Havock? Dat had ik nou niet verwacht.
Oud 27-09-2009, 04:05
Verwijderd
Nee, ik krijg het niet weg :')
Oud 27-09-2009, 04:42
Verwijderd
En energiedrank?
Oud 27-09-2009, 05:28
Verwijderd
Dat gaat er wel in tijdens de nachtdiensten :')
Oud 27-09-2009, 06:06
Verwijderd
Zeg, raptor, wat zit je me te :')'en? Mis ik soms subtiel sarcasme en zit je me nu uit te lachen terwijl je vijf liter koffie intraveneus inbrengt?
Oud 27-09-2009, 06:48
Verwijderd
Citaat:
qft. Ik vind mezelf te vaak op straat, hopende dat er in de wijde omgeving nog iets te halen valt.
De mac is tot 4 uur open
Oud 27-09-2009, 07:54
Verwijderd
op rode rozen vallen traaaanen ♪
waarom word ik wakker met dit soort liedjes in mijn hoofd
Oud 27-09-2009, 07:58
Verwijderd
nu heb ik koos alberts opgezet ;x

zijn het je oooogen is het je steeeem ♪
Oud 27-09-2009, 08:37
Verwijderd

Oud 27-09-2009, 09:10
Tink*
Tink* is offline
Zometeen Spangasweekoverzicht.
Oud 27-09-2009, 09:10
Tink*
Tink* is offline
Maar nu heb ik wel een week gemist geloof ik, omdat ik nog steeds niets via internet kan kijken.
Oud 27-09-2009, 09:20
Verwijderd
respecteer altijd een anderrr
Oud 27-09-2009, 09:47
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Omdat het slecht voor je is, Imene.
*bitchslapt*

Citaat:
Koffie is bah. Minie.
*bitchslapt nog een keer*

Citaat:
Nee, ik krijg het niet weg :')
*stompt op neus*

goedemorgen trouwens
Oud 27-09-2009, 09:49
Verwijderd
Oud 27-09-2009, 09:57
Rationeel
Rationeel is offline
al die freaky shit die jij mooi vindt en dit vindt je dan ?

Oud 27-09-2009, 10:08
Verwijderd
Citaat:
al die freaky shit die jij mooi vindt en dit vindt je dan ?

Ja hallo die effectjes en die honden en die vis die hij opeens in z'n mond heeft
Oud 27-09-2009, 10:31
Verwijderd
Koffie is lekker en Boer zoekt vrouw is een heerlijk programma Ben nu bezig aan het huidige en het vorige seizoen, prima tijdverdrijf
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten