Troost je Barabas, ik moet als volwassene naar een school waarin onderbouw Kader Basis en GL zit. En twee instituten met moeilijk opvoedbare kinderen huren er een verdieping.
26-11-2009, 07:40
Verwijderd
Ergens bij ons op de gang hangt een plaatje met een nerdgrapje. Pi en de wortel van -1 staan afgebeeld, en dan zegt pi tegen de wortel van -1 "get real!" en die zegt terug "be rational!"
Ergens bij ons op de gang hangt een plaatje met een nerdgrapje. Pi en de wortel van -1 staan afgebeeld, en dan zegt pi tegen de wortel van -1 "get real!" en die zegt terug "be rational!"
Mwoa, ligt eraan hoe je rationele getallen wil definiëren; je kan ook integers definiëren zodanig dat gehelen maal i ook eronder vallen.
26-11-2009, 08:03
Verwijderd
Goedemorgen mensen ik ben een klein beetje ziek. Eigenlijk niet genoeg om in bed te blijven, maar wel te veel om tien uur lang actief en intelligent te zijn. Dus nu lig ik in bed maar dan met een schuldgevoel
26-11-2009, 08:04
Verwijderd
wat helemaal niet nodig is, want ze redden zich ook zonder mij, maar dat helpt er niets tegen. Was ik maar rationeel. En daarmee bedoel ik niet Rationeel.
Goedemorgen mensen ik ben een klein beetje ziek. Eigenlijk niet genoeg om in bed te blijven, maar wel te veel om tien uur lang actief en intelligent te zijn. Dus nu lig ik in bed maar dan met een schuldgevoel
De wortel uit -1 kan normaal gesproken niet (want x2 is altijd positief). Om dat op te lossen heeft men het getal i(=wortel(-1) bedacht, imaginaire eenheid. Imaginair vriendje.