Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2010, 22:08
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nou, ze is chronisch depressief, al jaren hoor, en ze is al jaren aan het afbouwen (met medicijnen dus) en al jaren gaat het steeds weer fout, en dit is zo'n periode. Dus.
Oh, bah. Ernstig depressief? Hm.
Oud 20-08-2010, 22:11
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oh, bah. Ernstig depressief? Hm.
Ja, alsin het cliché depressief van ik ben waardeloos en hele dagen in bed doorbrengen enzo.
Oud 20-08-2010, 22:12
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja, alsin het cliché depressief van ik ben waardeloos en hele dagen in bed doorbrengen enzo.
Mjuh, dat zal voor jou allemaal ook wel zwaar zijn of niet? Als ze haar medicijnen wel gebruikt, gaat het dan wel goed?
Oud 20-08-2010, 22:18
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mjuh, dat zal voor jou allemaal ook wel zwaar zijn of niet? Als ze haar medicijnen wel gebruikt, gaat het dan wel goed?
Mja, aan de ene kant ben ik eraan gewend en aan de andere kant niet. Als ze is zoals nu en ik voel me kut daardoor, ga ik ook vaak dingen zeggen/doen die ik niet wil of meen. En daardoor zijn nu weer mijn zus en beste vriendin boos op me, snap je het nog?
Het is niet zo dat ze helemaal geen medicijnen meer gebruikt, ze gebruikt er minder (zoals 150 mg Serequel in plaats van 200 bijvoorbeeld). Dat probeert ze al jaren, en elke keer wordt de dosis weer terugveranderd naar 200.
Oud 20-08-2010, 22:21
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Mja, aan de ene kant ben ik eraan gewend en aan de andere kant niet. Als ze is zoals nu en ik voel me kut daardoor, ga ik ook vaak dingen zeggen/doen die ik niet wil of meen. En daardoor zijn nu weer mijn zus en beste vriendin boos op me, snap je het nog?
Het is niet zo dat ze helemaal geen medicijnen meer gebruikt, ze gebruikt er minder (zoals 150 mg Serequel in plaats van 200 bijvoorbeeld). Dat probeert ze al jaren, en elke keer wordt de dosis weer terugveranderd naar 200.
Dit is niet iets wat went volgens mij. Het blijft gewoon kut om je familie zo te zien. Maar wat voor soort dingen zeg je dan? Ja, ik snap het.

Wil ze graag van de medicijnen af dan? Volgens mij zit je daar namelijk pretty much de rest van je leven aan vast..
Oud 20-08-2010, 22:24
Verwijderd
godsamme, is het nou echt zo moeilijk om iemand een dienst te geven en dat dat dan vervolgens klopt. Blijkbaar wel nou ze mogen mooi die 4 uur die ze me beloofd hebben maar ik nu misloop gaan vergoeden.
Oud 20-08-2010, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Wat mist je moeder precies in haar leven?
Oud 20-08-2010, 22:28
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dit is niet iets wat went volgens mij. Het blijft gewoon kut om je familie zo te zien. Maar wat voor soort dingen zeg je dan? Ja, ik snap het.

Wil ze graag van de medicijnen af dan? Volgens mij zit je daar namelijk pretty much de rest van je leven aan vast..
Nou dan heb ik bijvoorbeeld mijn beste vriendin wat over mijn moeder verteld wat niet helemaal waar is omdat ik (overigens onterecht) boos op mijn moeder ben, en dan vertelt die vriendin dat door aan mijn zus (wat overigens ook een goede vriendin van haar is) en mijn zus zegt het tegen mijn moeder. Wat ik gemeen vind, want mijn moeder krijgt daar weer een volgende huilbui van en vindt zich dan weer dubbel zo waardeloos.

Ja, en dat is ook niet zo gek, aangezien er geen alternatieven zijn en die zooi onwijs slecht is voor je lichaam. En het is peperduur. De verzekering denkt de medicijnen wel, maar mijn moeder heeft dan ook een peperdure verzekering nodig. En dat kan nou eenmaal niet tot je 80e...
Oud 20-08-2010, 22:29
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Wat mist je moeder precies in haar leven?
Geen idee. Anders was er wel iets aan gedaan. Hoezo?
Oud 20-08-2010, 22:29
Verwijderd
Huh, zitten antidepressiva niet in het basispakket?
Oud 20-08-2010, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Geen idee. Anders was er wel iets aan gedaan. Hoezo?
Als je dat weet, dan kun je er iets aan doen!
Oud 20-08-2010, 22:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nou dan heb ik bijvoorbeeld mijn beste vriendin wat over mijn moeder verteld wat niet helemaal waar is omdat ik (overigens onterecht) boos op mijn moeder ben, en dan vertelt die vriendin dat door aan mijn zus (wat overigens ook een goede vriendin van haar is) en mijn zus zegt het tegen mijn moeder. Wat ik gemeen vind, want mijn moeder krijgt daar weer een volgende huilbui van en vindt zich dan weer dubbel zo waardeloos.

Ja, en dat is ook niet zo gek, aangezien er geen alternatieven zijn en die zooi onwijs slecht is voor je lichaam. En het is peperduur. De verzekering denkt de medicijnen wel, maar mijn moeder heeft dan ook een peperdure verzekering nodig. En dat kan nou eenmaal niet tot je 80e...
Hm, lekker dan. Beetje kut dat ze dat ook zo doorvertellen trouwens, heel volwassen. ;x

Mja, ze heeft ze waarschijnlijk gewoon nodig. Dus dan kan het wel slecht zijn voor je lichaam, maar het alternatief is cru genoeg gewoon nog slechter. Meh, kutsituatie.
Oud 20-08-2010, 22:32
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Als je dat weet, dan kun je er iets aan doen!
Wat een onzin, Kazet.

Depressies hebben vaak genoeg niks te maken met 'iets missen'.
Oud 20-08-2010, 22:33
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hm, lekker dan. Beetje kut dat ze dat ook zo doorvertellen trouwens, heel volwassen. ;x

Mja, ze heeft ze waarschijnlijk gewoon nodig. Dus dan kan het wel slecht zijn voor je lichaam, maar het alternatief is cru genoeg gewoon nog slechter. Meh, kutsituatie.
Ja, vond ik ook al. En ik ondertussen maar alle kutsmoesjes van mijn zus inslikken omdat 'mamma dat niet mag weten'.

En ja best wel. Maarja, er is niks aan te doen.
Oud 20-08-2010, 22:34
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja, vond ik ook al. En ik ondertussen maar alle kutsmoesjes van mijn zus inslikken omdat 'mamma dat niet mag weten'.

En ja best wel. Maarja, er is niks aan te doen.
Hm. Sterkte ermee enzo, in ieder geval.
Oud 20-08-2010, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Wat een onzin, Kazet.

Depressies hebben vaak genoeg niks te maken met 'iets missen'.
Oh ja, jij bent de academicus hier.
Oud 20-08-2010, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Goedzo Kittens zijn lief, maar er is een gigantisch kattenoverschot in Nederland, dus het is eigenlijk heel zielig om een poes zwanger te laten raken. Voor elke kitten die jullie weggeven blijft er immers een kat in een asiel achter. Adviseer de mensen aan wie je de kittens weggeeft dus ook vooral om ze te laten steriliseren/castreren zodra dat kan.
Het is niet mijn kat die bezwangert was, ik heb ze via marktplaats overgenomen. We hadden eerst een grijs schatje gevonden en wouden er een lapjes bij. Toen bleek dat de lapjes ook nog een zusje had waren we snel van gedachten veranderd.
Grijze kat heeft toch nog een fijn adres gekregen.
Oud 20-08-2010, 22:36
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik durf rustig te beweren dat ik er een héél stuk meer van weet dan jij.
Oud 20-08-2010, 22:37
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hm. Sterkte ermee enzo, in ieder geval.
Danku.

Citaat:
Nee, maar hij heeft wel gelijk.
Oud 20-08-2010, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Ja, je leert dan natuurlijk ook een hoop bij een hbo-thuisstudie.
Oud 20-08-2010, 22:38
Verwijderd
Oud 20-08-2010, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Slechts ten dele. Een depressie kan mede veroorzaakt worden door genetische factoren, maar is vaak ook te bestrijden door het gedrag c.q. de situatie aan te passen.
Oud 20-08-2010, 22:39
Verwijderd
ik ga even de popcorn halen!
Oud 20-08-2010, 22:40
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Danku.

Wat is het toch fijn dat sommige mensen het wel snappen. <3

Citaat:
Maar, meneer academicus, wat zijn ook alweer de regels bij een discussie betreffende persoonlijke aanvallen / aanvallen op basis van niveau en het maken van assumpties? Waren dat in het algemeen geen kenmerken van iemand die niet weet hoe hij een discussie moet voeren en bovendien aardig faalt in logisch nadenken?

Maar goed, ten eerste leer je inderdaad een hoop bij zo'n thuisstudie, en ten tweede beweerde ik geenszins dat mijn kennis daar vandaan komt.
Oud 20-08-2010, 22:42
Verwijderd
welke thuisstudie deed je ook alweer dp?
Verwijderd
Ik zit nu Knevel en Brink te kijken en het gaat weer eens over die rellen in Hoek van Holland waarbij agenten gericht hebben geschoten.

kan die verrekte discussie niet eens afgelopen zijn? Die mongolenouders van die neergeschoten sukkel gaan nog in twijfel brengen of die agent wel had mogen schieten. Echt wtf.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
ik ga even de popcorn halen!
*Naast egon zit*
Oud 20-08-2010, 22:43
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Slechts ten dele. Een depressie kan mede veroorzaakt worden door genetische factoren, maar is vaak ook te bestrijden door het gedrag c.q. de situatie aan te passen.
Je kunt ook gewoon chronisch depressief worden door een zwak geestelijk gestel en teveel gebeurtenissen die niet te verwerken zijn. Dat heeft niks met het aanpassen van een situatie te maken.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Er zijn niet alleen genetische factoren, maar ook bijvoorbeeld biologische factoren (missen (/tekort hebben) van bepaalde stofjes in de hersenen bijv.) en bij sommige soorten van depressies kan het inderdaad te maken hebben met de situatie waarin iemand verkeert. Then again, een hevig trauma kan ook voor een depressie zorgen en geen aanpassing van welke situatie dan ook die dat zomaar even oplost.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
welke thuisstudie deed je ook alweer dp?
Psychologie.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Citaat:
Citaat:
*popcorn met 100 tegelijk naar binnen propt*

Oud 20-08-2010, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Maar, meneer academicus, wat zijn ook alweer de regels bij een discussie betreffende persoonlijke aanvallen / aanvallen op basis van niveau en het maken van assumpties? Waren dat in het algemeen geen kenmerken van iemand die niet weet hoe hij een discussie moet voeren en bovendien aardig faalt in logisch nadenken?

Maar goed, ten eerste leer je inderdaad een hoop bij zo'n thuisstudie, en ten tweede beweerde ik geenszins dat mijn kennis daar vandaan komt.
Regels? Die zijn er niet. In oorlog en liefde is alles geoorloofd, en je weet toch dat ik van je hou?
Oud 20-08-2010, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Psychologie.
huh, op hbo niveau? is dat er joh?
Oud 20-08-2010, 22:45
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja.
Oud 20-08-2010, 22:45
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Regels? Die zijn er niet. In oorlog en liefde is alles geoorloofd, en je weet toch dat ik van je hou?
Waarom ga je het nou vergelijken met een van de domste uitspraken ooit?
Oud 20-08-2010, 22:46
Rationeel
Rationeel is offline
morgen hoor ik (als het goed is) of ik een huis heb of niet

ik schijt echt in mijn broek hier
Oud 20-08-2010, 22:47
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
morgen hoor ik (als het goed is) of ik een huis heb of niet

ik schijt echt in mijn broek hier
Fucking bruut

Forummer housewarmingparty?
Oud 20-08-2010, 22:48
Verwijderd
Attention!

Ik ga zo een uiltje knapen.
Verwijderd
Citaat:
WO psychologie is voor sommigen nog niet uitdagend genoeg.
Verwijderd
Citaat:
Attention!

Ik ga zo een uiltje knapen.
O rly?
Verwijderd
Gothver, m'n lasagne (die overigens ernstig imba is) wil maar niet afkoelen zodat 't in de koelkast kan.
Verwijderd
Citaat:
Ja.
ik loop weer eens achter in mijn hoofdje!
Verwijderd
oh yeah baby
moz naamzoek, vergeet vooral niet te lachen want het is leuk!

oh dit muziekje, die stem <3333
Oud 20-08-2010, 22:49
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
ik loop weer eens achter in mijn hoofdje!
Geeft niet hoor!
Oud 20-08-2010, 22:49
Verwijderd
Citaat:

Om hier even op in te haken.
Kijk als zij die medicijnen nodig heeft, dan is dat zo.
Heel veel mensen slikken medicijnen. Er zijn ook mensen die medicijnen slikken voor de bloeddruk. Geen medicijnen blijft altijd beter dan wél medicijnen, maar als het helpt.
Btw verzekering vergoed alles hoor. Dat hoeft niet duur te zijn.
Oud 20-08-2010, 22:50
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Om hier even op in te haken.
Kijk als zij die medicijnen nodig heeft, dan is dat zo.
Heel veel mensen slikken medicijnen. Er zijn ook mensen die medicijnen slikken voor de bloeddruk. Geen medicijnen blijft altijd beter dan wél medicijnen, maar als het helpt.
Btw verzekering vergoed alles hoor. Dat hoeft niet duur te zijn.
Nee, geen medicijnen is altijd beter als je ze niet nodig hebt. In alle andere gevallen is wél medicijnen slikken toch echt beter.
Oud 20-08-2010, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Nee, geen medicijnen is altijd beter als je ze niet nodig hebt. In alle andere gevallen is wél medicijnen slikken toch echt beter.
Neemt natuurlijk niet weg dat tegenwoordig veel medicijnen te snel voorgeschreven worden, vooral antidepressiva.
Oud 20-08-2010, 22:52
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Gothver, m'n lasagne (die overigens ernstig imba is) wil maar niet afkoelen zodat 't in de koelkast kan.
je moet shit gewoon warm in de koelkast/vriezer flikkeren
Oud 20-08-2010, 22:54
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Neemt natuurlijk niet weg dat tegenwoordig veel medicijnen te snel voorgeschreven worden, vooral antidepressiva.
Dat staat los van wat ik zei. En ik weet niet of dat te snel wordt gedaan. Ik vind vooral dat te snel diagnoses worden gesteld.
Oud 20-08-2010, 22:54
Verwijderd
Citaat:
je moet shit gewoon warm in de koelkast/vriezer flikkeren
Ik dacht altijd dat dat een slechte invloed had op het eten, maar ik kwam er een tijdje geleden achter dat ze dat alleen maar zeggen omdat je koelkast/vriezer dan harder moet werken ;x
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten