Advertentie | |
|
![]() |
|
Jeroen van Merwijk
"Dat vinden jongens leuk" Papieren pijltjes door een keukenraam Grapjes op een achternaam Een opgezwollen zwellichaam Een omgewaaide haringkraam En rozenbottelpitjes in een meidennek In de hoop op moeilijk bij te komen jeuk Dat vinden jongens leuk Dat vinden jongens leuk En kattekwaad begaan Bovenop een salamander staan En een vrouw met weinig aan Zomaar even ergens tegen slaan Een bananenschil een blinde oude vrouw Een glijpartij, een gecompliceerde breuk Dat vinden jongens leuk Dat vinden jongens leuk Een beetje rondhangen op straat De stoetoetoetoetoere jongenspraat En vreemdelingenhaat Met z'n allen tegen de draad En oeverloos gemoppentop, eindeloos gebierdrink En even snel nog wat geneuk Dat vinden jongens leuk Dat vinden jongens leuk En samen naar een oorlog gaan Met allemaal dezelfde pakjes aan Lekker doen wat je nooit eerder hebt gedaan Met je voortplantingorgaan Alles toegestaan Vastgebonden mannen slaan Op een bijna dode oude vrouw gaan staan En met soldatenlaarzen buitenlandse plaggehutdeur intrappen En een goed gelukte plaggehuttenvredebreuk Een brandwond op een lichaam maken Met een uitgedrukte sigarettenpeuk Of met een mes je eigen naam in vrouwenruggen kerven Of een zelfverzonnen spreuk Ja, dat vinden jongens leuk Dat vinden jongens leuk ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ja, ik hou daar wel van. Waarschijnlijk omdat onze CKV-leraar daar zo leuk over kon vertellen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
mja, ik voel mezelf altijd een beetje een nepperd. Want ik ben een kunstliefhebber, maar in een museum ben ik vooral blij en trots als ik een schilderij weet te herkennen qua artiest en naam. Ik ga niet een kwartier staan kijken hoe geweldig het geschilderd is en hoe de impasto eruitziet.
Ik lees dan liever een boek over kunst. Vooral begin 20e eeuw vind ik vet. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had ook iets gelezen over een kunstenares die in een ruimte zat met een aantal voorwerpen, en een geladen pistool. De mensen die kwamen kijken hadden haar dus kunnen verwonden of neerschieten als ze dat hadden gewild. Brr. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, btw, de vriendin waarmee ik naar Tori Amos was, heeft wel een idee voor theater in de openbare ruimte. In de trein. Maar gewoon góede scènes, die luchtig en grappig zijn en niet dramatisch. Ze zag mij wel als chagrijnige bruid die boos is omdat de verrassingshuwelijksreis naar Center Parks met de trein, nogal tegenvalt. Of zoiets. Dat lijkt me dan wel weer grappig om te doen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hier stapte een keer een meisje in de bus, helemaal verkleed als roodkapje, die uitgebreid ging lopen vertellen De Wolf en dat ze aan het vluchten was, maar ze wist niet of ze genoeg strippen had wahdiewahdiewah... Dat had opzich leuk kunnen zijn, waren het niet dat roodkapje werd gespeeld door een ontzettende arty-farty toneelschoolkut die zichzelf helemaal de bom vond en ontzettend overdreven aan het ACTEREN was.
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hm, ik geef wat kunst betreft weinig om feitenkennis en veel om mooie dingen, dus ik vergeet heel vaak namen maar ik kan wel heel lang naar een schilderij blijven kijken. En ik houd ook vooral van moderne maar niet-pretentieuze kunst, wat kennelijk een nichemarkt is. En dat is enerzijds heel jammer, want sommige mensen verdienen echt zo veel meer lof en eer dan ze nu krijgen, maar anderzijds maak ik geregeld mee dat er afgezien van mij en mijn eventuele metgezellen niemand in de expositieruimte aanwezig is, dus dat is teh_chill
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|