Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2010, 23:25
Verwijderd
De echte naam van die 'happenings' is 'pretentieuze nonkunst'. Verbod op bestaansrecht pending.
Advertentie
Oud 10-10-2010, 23:26
Verwijderd
Abramovic inderdaad
Oud 10-10-2010, 23:26
Verwijderd
chinese muur en alles
Oud 10-10-2010, 23:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vrees van wel ja
wa un sukkels
Oud 10-10-2010, 23:27
Verwijderd
Citaat:
En ze hadden ook zo'n act waarbij ze hun lippen tegen elkaar hielden en leefden van elkaars adem, zegmaar. En een act dat ze allebei naakt tegen een spiegel aanstonden, die om zou vallen als er één weg zou lopen.
jaaaa dat!

Dat kregen wij bij CKV2, en ik vond dat zo'n leuke les. De docent had daar een boek over, ik wil dat boek echt graag.

Niet per se omdat ik dat nou zulke vernieuwende of geweldige ideeën vind, maar omdat ze zulke heerlijke achterlijke dingen verzinnen.
Oud 10-10-2010, 23:29
Carn
Carn is offline
Jeroen van Merwijk
"Dat vinden jongens leuk"

Papieren pijltjes door een keukenraam
Grapjes op een achternaam
Een opgezwollen zwellichaam
Een omgewaaide haringkraam

En rozenbottelpitjes in een meidennek
In de hoop op moeilijk bij te komen jeuk
Dat vinden jongens leuk
Dat vinden jongens leuk

En kattekwaad begaan
Bovenop een salamander staan
En een vrouw met weinig aan
Zomaar even ergens tegen slaan

Een bananenschil een blinde oude vrouw
Een glijpartij, een gecompliceerde breuk
Dat vinden jongens leuk
Dat vinden jongens leuk

Een beetje rondhangen op straat
De stoetoetoetoetoere jongenspraat
En vreemdelingenhaat
Met z'n allen tegen de draad

En oeverloos gemoppentop, eindeloos gebierdrink
En even snel nog wat geneuk
Dat vinden jongens leuk
Dat vinden jongens leuk

En samen naar een oorlog gaan
Met allemaal dezelfde pakjes aan
Lekker doen wat je nooit eerder hebt gedaan
Met je voortplantingorgaan

Alles toegestaan
Vastgebonden mannen slaan
Op een bijna dode oude vrouw gaan staan
En met soldatenlaarzen buitenlandse plaggehutdeur intrappen
En een goed gelukte plaggehuttenvredebreuk

Een brandwond op een lichaam maken
Met een uitgedrukte sigarettenpeuk
Of met een mes je eigen naam in vrouwenruggen kerven
Of een zelfverzonnen spreuk
Ja, dat vinden jongens leuk
Dat vinden jongens leuk
Oud 10-10-2010, 23:30
Verwijderd
Ik zou er nog niet heengaan al kreeg ik er geld bij.
Oud 10-10-2010, 23:31
Verwijderd
Maar egon, kunstmensjes, er is een andere naam voor happenings. Voor kunstenaars die iets raars doen en dat mensen dat kunnen bekijken. Hoe heet dat ook alweer?
Oud 10-10-2010, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Maar egon, kunstmensjes, er is een andere naam voor happenings. Voor kunstenaars die iets raars doen en dat mensen dat kunnen bekijken. Hoe heet dat ook alweer?
gewoon, een performance? Volgens mij was dat wel een gebruikelijke term in de tijd voor kaprow maar ik weet niet helemaal waar je op speelt.
Oud 10-10-2010, 23:33
Verwijderd
toch geen flashmob he?
Verwijderd
Lijkt me ook gewoon performance art, ja.
Verwijderd
Citaat:
gewoon, een performance? Volgens mij was dat wel een gebruikelijke term in de tijd voor kaprow maar ik weet niet helemaal waar je op speelt.
Ohja, performance-art natuurlijk

Ja, ik hou daar wel van. Waarschijnlijk omdat onze CKV-leraar daar zo leuk over kon vertellen.
Oud 10-10-2010, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Ik zou er nog niet heengaan al kreeg ik er geld bij.
Same here. Heb er echt bijzonder weinig mee.
Oud 10-10-2010, 23:35
Verwijderd
Maar, zoals ik al zei, het is best raar, ik lees liever over kunst, en de ideeën waarmee het gemaakt is, dan dat ik het daadwerkelijk ga bekijken in een museum.
Verwijderd
Dag dropjes. Ik ben net terug uit Amsterdam en het was heel leuk <3 Nu moet ik over 5 uurtjes opstaan
Carn
Carn is offline
allemaal smerige linkse hobbies!
Verwijderd
ik had wel graag bij iets van joseph beuys geweest ookal is dat ook maar que pasa. Maar ik heb een beetje een zwak voor hem geloof ik.
Oud 10-10-2010, 23:36
Verwijderd
ik verlaat musea altijd met een wáánzinnig kloppende hoofdpijn
Oud 10-10-2010, 23:37
Verwijderd
Citaat:
allemaal smerige linkse hobbies!
Oooh, fuck off
Oud 10-10-2010, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ze gezien ja. Jullie vallen idd wel mee, maar gewoon eh, de sfeer spat er in het algemeen wel vanaf.
Jammer dan sann er niet is, ik vind die van mij en haar ook wel leuk om te posten.
Je bedoelt dat ik boven jou hang & je omhels zeg maar? Ik geloof dat ik die ook wel grappig vind, maar ik kom er morgen nog even op terug met een nuchtere mening
Oud 10-10-2010, 23:38
Verwijderd
mja, ik voel mezelf altijd een beetje een nepperd. Want ik ben een kunstliefhebber, maar in een museum ben ik vooral blij en trots als ik een schilderij weet te herkennen qua artiest en naam. Ik ga niet een kwartier staan kijken hoe geweldig het geschilderd is en hoe de impasto eruitziet.
Ik lees dan liever een boek over kunst. Vooral begin 20e eeuw vind ik vet.
Oud 10-10-2010, 23:38
Carn
Carn is offline
Citaat:
ik verlaat musea altijd met een wáánzinnig kloppende hoofdpijn
Ja, idem. Ik kan er slecht tegen, een zooitje verzamelde kunstwerken bij elkaar, en dan al die vervelende mensen. Ik hou best van kunst, maar niet in een museum.

Citaat:
Oooh, fuck off
huhu haphap
Oud 10-10-2010, 23:40
Verwijderd
Citaat:
mja, ik voel mezelf altijd een beetje een nepperd. Want ik ben best een kunstliefhebber, maar in een museum ben ik vooral blij en trots als ik een schilderij weet te herkennen qua artiest en naam. Ik ga niet een kwartier staan kijken hoe geweldig het geschilderd is en hoe de impasto eruitziet.
Ik lees dan liever een boek over kunst. Vooral begin 20e eeuw vind ik vet.
Heb ik ook een beetje ja. Ik kick meer op de kennis dan dat ik het echt uitgebreid ga staan te beschouwen. Dat is bij theater wel een ander verhaal bij mij natuurlijk.

Citaat:
huhu haphap
tja, ach.
Oud 10-10-2010, 23:42
Verwijderd
En performancekunst vind ik soms best fascinerend, maar inderdaad níet om bij te zijn, gewoon om iets over te lezen. En die geschiedenis van Marina Abramovic enzo vind ik interessant, maar ben blij dat ik er niet bij was!
Oud 10-10-2010, 23:43
Verwijderd
Schop me eens naar bed
Oud 10-10-2010, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Ja, idem. Ik kan er slecht tegen, een zooitje verzamelde kunstwerken bij elkaar, en dan al die vervelende mensen. Ik hou best van kunst, maar niet in een museum.

huhu haphap
kunst in de openbare ruimte is al helemaal om te janken. Ik vind de kunst in musea wel tof en ik kan ook echt zo bij iedere zaal denken van 'hadden ze hier niet iets van...wacht eens even...oh ja, daar is het. *BAM, kleine implosie in het hoofd door tof schilderij*. Maar ik vind elk ander mens in een museum er een teveel. En dat zooitje verzamelde kunstwerken, tja mmm. ik ren er altijd gewoon doorheen totdat ik dat zie wat ik zocht.
Oud 10-10-2010, 23:45
Verwijderd
ik heb me toch een verdomd lelijke muts op
Verwijderd
Citaat:
En performancekunst vind ik soms best fascinerend, maar inderdaad níet om bij te zijn, gewoon om iets over te lezen. En die geschiedenis van Marina Abramovic enzo vind ik interessant, maar ben blij dat ik er niet bij was!
Nee, ik kan daar ook echt niet tegen denk ik.

Ik had ook iets gelezen over een kunstenares die in een ruimte zat met een aantal voorwerpen, en een geladen pistool. De mensen die kwamen kijken hadden haar dus kunnen verwonden of neerschieten als ze dat hadden gewild.
Brr.
Verwijderd
Oh, btw, de vriendin waarmee ik naar Tori Amos was, heeft wel een idee voor theater in de openbare ruimte. In de trein. Maar gewoon góede scènes, die luchtig en grappig zijn en niet dramatisch. Ze zag mij wel als chagrijnige bruid die boos is omdat de verrassingshuwelijksreis naar Center Parks met de trein, nogal tegenvalt. Of zoiets. Dat lijkt me dan wel weer grappig om te doen (en te zien)
Oud 10-10-2010, 23:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
kunst in de openbare ruimte is al helemaal om te janken. Ik vind de kunst in musea wel tof en ik kan ook echt zo bij iedere zaal denken van 'hadden ze hier niet iets van...wacht eens even...oh ja, daar is het. *BAM, kleine implosie in het hoofd door tof schilderij*. Maar ik vind elk ander mens in een museum er een teveel. En dat zooitje verzamelde kunstwerken, tja mmm. ik ren er altijd gewoon doorheen totdat ik dat zie wat ik zocht.
mjah, dat dus. Ik hou sowieso niet zo van mensen in het algemeen
Oud 10-10-2010, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Oh, btw, de vriendin waarmee ik naar Tori Amos was, heeft wel een idee voor theater in de openbare ruimte. In de trein. Maar gewoon góede scènes, die luchtig en grappig zijn en niet dramatisch. Ze zag mij wel als chagrijnige bruid die boos is omdat de verrassingshuwelijksreis naar Center Parks met de trein, nogal tegenvalt. Of zoiets. Dat lijkt me dan wel weer grappig om te doen (en te zien)
Daar heb ik ook weleens dingen over gehoord ja. Een ogenschijnlijk normaal gesprek wat dan heel extreem of bizar wordt. Echt leuk
Oud 10-10-2010, 23:47
Verwijderd
Citaat:
misantropische boks *boks*
Oud 10-10-2010, 23:48
Verwijderd
Guerillatheater. Dat vind ik wel echt een gaaf iets.
Gewoon van die stomme dingen als met popcorn in de Media Markt voor een tv gaan hangen ofzo.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik had ook iets gelezen over een kunstenares die in een ruimte zat met een aantal voorwerpen, en een geladen pistool. De mensen die kwamen kijken hadden haar dus kunnen verwonden of neerschieten als ze dat hadden gewild.
Brr.
Dat kan ook zonder pistool lijkt me, dus ik zie de meerwaarde niet echt behalve aandachttrekkerij
Verwijderd
Citaat:
Dat kan ook zonder pistool lijkt me, dus ik zie de meerwaarde niet echt behalve aandachttrekkerij
Aandachttrekkerij is het sowieso.
Verwijderd
Me negeren kan natuurlijk ook gewoon

slaap lekker schatjes <3.
Oud 10-10-2010, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Nee, daar valt over te discussieren natuurlijk. Ik vind het ook niet per se geweldige 'kunst', maar wel leuk om over te lezen enzo.
Verwijderd
Citaat:

ik heb een spandoek voor je gemaakt maar nu zeg ik wel gewoon welterusten!
Verwijderd
Sann

Slaap lekker dan maar. ik moet zelf eigenlijk ook maar eens gaan.
Oud 10-10-2010, 23:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ja, klinkt wel leuk, maar dan moet het wel goed gedaan worden.
Hier stapte een keer een meisje in de bus, helemaal verkleed als roodkapje, die uitgebreid ging lopen vertellen De Wolf en dat ze aan het vluchten was, maar ze wist niet of ze genoeg strippen had wahdiewahdiewah...
Dat had opzich leuk kunnen zijn, waren het niet dat roodkapje werd gespeeld door een ontzettende arty-farty toneelschoolkut die zichzelf helemaal de bom vond en ontzettend overdreven aan het ACTEREN was.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Aandachttrekkerij is het sowieso.
Ik zou het leuker gevonden hebben als ze dat pistool tegen haar hoofd hield en een einde aan het leven maakte als er niet genoeg mensen kwamen kijken, dat is iig een statement

Citaat:

Citaat:
Guerillatheater. Dat vind ik wel echt een gaaf iets.
Gewoon van die stomme dingen als met popcorn in de Media Markt voor ee tv gaan hangen ofzo.
Ik doe ook aan theater. Ik ga elke dag werken en doe alsof ik het heel leuk vind als ik weer een stomme klant geholpen heb
Verwijderd
Citaat:

Sorry, trusten!!
Verwijderd
Avond!
Verwijderd
Neeee, ik wil niet dat jullie allemaal gaanslapen, ik wil nog forummen!

hoe dronkener ik ben hoe grager ik over dingen wil praten!
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hier stapte een keer een meisje in de bus, helemaal verkleed als roodkapje, die uitgebreid ging lopen vertellen De Wolf en dat ze aan het vluchten was, maar ze wist niet of ze genoeg strippen had wahdiewahdiewah...
Dat had opzich leuk kunnen zijn, waren het niet dat roodkapje werd gespeeld door een ontzettende arty-farty toneelschoolkut die zichzelf helemaal de bom vond en ontzettend overdreven aan het ACTEREN was.
Dan zou je aan mij een kwaaie hebben als ik in die bus zat en er komt zo`n hysterisch wijf de bus in met zo`n verhaal.
Verwijderd
Hm, ik geef wat kunst betreft weinig om feitenkennis en veel om mooie dingen, dus ik vergeet heel vaak namen maar ik kan wel heel lang naar een schilderij blijven kijken. En ik houd ook vooral van moderne maar niet-pretentieuze kunst, wat kennelijk een nichemarkt is. En dat is enerzijds heel jammer, want sommige mensen verdienen echt zo veel meer lof en eer dan ze nu krijgen, maar anderzijds maak ik geregeld mee dat er afgezien van mij en mijn eventuele metgezellen niemand in de expositieruimte aanwezig is, dus dat is teh_chill
Verwijderd
Oh ik zie dat archont ook weer terug is. Welkom terug!

Ehm ja dag dus! Morgen wordt zwaaaar
Oud 10-10-2010, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Avond!
O haaai!

De rollen zijn omgedraaid, nu ben ik dronken
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Citaat:
Dubbele boks.

*chagrijnig hoofd*
Verwijderd
Citaat:
Eens. En dat komt wel goed, denk ik.

Citaat:
Ik doe ook aan theater. Ik ga elke dag werken en doe alsof ik het heel leuk vind als ik weer een stomme klant geholpen heb
Dat is net zoiets als ouders die zeggen 'Ohh, mijn kind hoeft niet meer op toneel, want die kan al toneel speulen! Gister nog, net doen alsof ie geen snoepje gepakt heeft!'
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten