Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
op de een of andere manier ben ik, ondanks mijn voornemens, toch de wereld van twilight binnengesleept
![]() twilight 1 - 5/10 alleen maar een 5 omdat elk vervolg maar slechter er slechter lijkt te worden en je nou eenmaal niet de negatieven in kan. twilight 2 - 4/10 twilight 3 - 3/10 twilight 4.1 - 2/10 nog niet gezien, en hopelijk gaat dat ook nog even niet gebeuren, maar ik heb voorspellende gaven. twilight 4.2 - 1/10 zie hierboven.. stardust - 6.5/10 het verhaal heeft weinig om het lijf, maar het is een degelijke en best vermakelijke fantasie-film met een handvol goede acteurs en leuke personages. waar het hoge cijfer op imdb vandaan komt, weet ik alleen niet. the green butchers - 7.5/10 ja leuk ![]() ![]() |
![]() |
|
Who's Afraid of Virginia Woolf
Hm, een herkijk (ruim 6 jaar later!) heeft mijn waardering voor deze film flink doen zakken. Vond ik het destijds een psychologisch kat-en-muis-spel van de bovenste plank, nu vind ik het eigenlijk iets te theatraal en ongeloofwaardig op veel punten. Dat de personages zoveel vernedering en verbale scheldkannonades over zich heen laten gaan en zich zo kunnen beheersen is verre van realistisch. En dat ze soms verschrikkelijk out-of-character gaan is ook niet echt goed gedaan. Maar sommige momenten in de film zijn weer subliem gespeeld, met enkele mooie, gevatte opmerkingen. Vooral Elizabeth Taylor en Richard Burton vond ik prima spelen, met een flinke chemie, want ze kunnen heerlijk tegen elkaar uitvallen. Van een 8/10 naar een 6/10
|
The Guard 7/10
Zwarte politiecomedy over een Ierse, norse, niet helemaal zuivere agent (Brendan Gleeson) die tegen wil en dank wordt betrokken bij een drugsonderzoek wat geleid wordt door een Amerikaanse FBI-agent (Don Cheadle). Het verhaal heeft niet veel om het lijf, maar leuke rol van Gleeson die erg goed op de grens zit van 'is hij nou een domme lul of is hij nou sluw bezig', met aardige grappen jegens de 'Amerikanen' en Cheadle's huidskleur. Jammer dat de boeven wat eendimensionaal waren, maar dat mocht de pret niet drukken.
|
We Need to Talk about Kevin (2011)
Mijn god, wat een deprimerende film. Over een moeder die al vroeg ziet wat voor monster haar kind aan het worden is, met als dieptepunt een vreselijke misdaad door zoonlief. De manier van filmen was vrij irritant, met sprongen tussen verleden en heden. Het was ook vrij ongenuanceerd en oppervlakkig. Ik had iets meer plot verwacht, in plaats van die losse flarden verhaal. 6/10
|
![]() |
j. edgar - 8,5/10
ik ben fan van eastwood, dus hij kan sowieso niets fout doen bij mij, maar het komt er gewoon op neer dat hij ook nooits iets fout doet ![]() niet zijn állerbeste film, want hij voelt wat 'gewoontjes', maar wel weer hartstikke degelijk. als je je vantevoren niet verdiept in het persoon j. edgar, staat je een aardige verrassing te wachten. wat een kerel ![]() ![]() |
![]() |
|
Gantz: Perfect Answer - 5/10
Op de bloederige finale na, weinig soeps. Het scenario is onlogisch en de morele dilemma's, die in de eerste film gelukkig ontbraken, komen hier volledig onverwachts tevoorschijn. En dan ook nog op de meest misplaatste momenten. Irritant, want wie zit er nou te wachten op ethische discussies over het doden van aliens, als die aliens op het punt staan om iedereen af te maken? ![]() De actiescenes zijn qua choreografie en montage wel in orde, hoewel de cg soms behoorlijk tegevalt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wtf waarom zitten er hondslelijke cgi-wolven in Twilight
![]() |
![]() |
|
The tree of life
Mooie sfeerbeelden, maar voor de rest vond ik er niets aan. Of ik snap het gewoon niet, dat kan ook. En wat is in godsnaam de bijdrage van Sean Penn in dit alles? 4/10 The breakfast club[/B] Vermakelijk, maar nu wel heel erg stereotype jaren '80 en stereotype alles ![]() 6/10
|
Verwijderd
|
Up
De film begon prachtig. Tranen in mijn ogen bij het niet gesproken stuk over het leven van Carl en Ellie. Een prachtig stuk animatie. Ook daarna bleef het vermakelijk en creatief, het huis met de ballonnen is een erg mooi beeld. Helaas vond ik het vanaf de landing matig worden. Ik begrijp dat het een fantasiefilm is, maar iets meer achtergrond over de pratende honden was niet overbodig geweest. Vond het nogal een vreemd gegeven. En hoe kan het dat de ontdekkingsreiziger nog leefde? Dat was onmogelijk gezien de leeftijd van de oude man. Slordig en vreemd. De film wordt mooi afgemaakt, en het ziet er allemaal uiteraard weer geweldig uit. Maar toch had ik de film qua verhaal wat simpeler en minder gezocht willen zien. Ik weet het niet, het was apart. Maar mooi uitgangspunt, en zeer mooie animatie, dat zeker. Niet Pixars beste, uiteraard wel ruim voldoende. 7,5/10 |
![]() |
||
Citaat:
En die leeftijd kan toch best? Die ontdekkingsreiziger is wel in een betere conditie, maar als er een verschil zit van 20 jaar tussen Carl en de ontdekkingsreiziger (hij is gebaseerd op Howard Hughes, die was ook op z'n 20e al beroemd), kan Carl 60 zijn en de ontdekkingsreiziger 80. Ofzo. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En, Carl schijnt 78 te zijn (stond in de beschrijving van de film). Dan zou de ontdekkingsreiziger minstens 98 moeten zijn ofzo, en dat lijkt me toch niet. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou weleens een Pixarfilm willen zien die het niveau van het eerste half uur van bijvoorbeeld Wall-E vasthoud, iets serieuzer, en misschien gericht op een iets ouder publiek. Ik vind Pixar namelijk allang niet meer alleen grappige films maken die het moeten hebben van de karakterhumor, ze hebben de laatste tijd juist ook veel gevoel en en serieus mooie scenes in huis. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Art of Revenge - 7/10
Wat is dat toch met die Koreanen? Waarom gaan ze elkaar altijd te lijf met messen en slagwapens? Waarom schieten ze elkaar niet gewoop kapot, zoals normale gangsters dat doen? Dat is toch veel effectiever, gekke spleetogen! Maar verder wel weer een kunstig gemaakte film met de gebruikelijke combinatie van goed acteerwerk in de rustige scenes en hilarisch theatrale stierenpoep als er gehuild moet worden. Het slotstuk is geweldig.
||
Citaat:
7/10
|
Friends with Benefits
Wat een heeeeeeeeeeeeeeeerlijke film ![]() ![]() Maar goed, ik ben natuurlijk enorm verliefd op Mila Kunis en stiekem ook op Justin Timberlake ![]() En eigenlijk wil ik de film gewoon nog een keer aanzetten. 8/10
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #148 Verwijderd | 500 | 16-08-2009 11:10 |