Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Acht biertjes thuis, vier in de auto. De Bob parkeert, je stapt uit en je helpt je beste vriend uit de auto te slepen. Naar de rij voor de ingang van Ahoy. Kaartjes pakken, en af en toe willekeurig 'Slayer' roepen. Buurman in de rij complimenteren op vies grijs gewassen 'White Zombie European Tour 1987'-T-shirt. De deuren naderen. Naast je kotst iemand. Je juicht. Vlak daarna schreeuwt iemand weer 'Slayer', weer juichen. Bij de ingang, overdosis testosteron macho's en lesbiennes in de vorm van security willen je betasten. Hagenees voor je scheldt een lesbienne uit voor lelijke trol. 'Slayer!' Je zwalkt na het betasten door daar de foyer. Waar zijn je vrienden? Rondjes draaien om ze te proberen te spotten. Je roept ze. 'Ronald', 'Fons', 'Jack', 'Kareltje'. Maar pas als je weer 'Slayer' roept word je gevonden. Fons kijkt je stomdronken aan door zijn beslagen brilglazen en zegt, 'moekje jasop pange?'. Euro lichter, en je wacht terwijl er in de grote zaal achter je hels gedonder losbarst. Het voorprogramma is begonnen. Naast je kotst weer iemand, je slaat hem op zijn rug en zegt: 'Slayer rules.' De kotser staat even recht, kijkt je aan en zegt 'Yup,' alvorens hij verder gaat met het treurliederen van zijn avondmaal. Fons komt schijnbaar niet meer terug, dus je besluit maar de hal in te gaan door je aan te sluiten bij de mensenmassa. Door de sluis, door de trechter, je maag draait om maar je rug wordt rechter. In de zaal kom je de drummer van die Death Metal band uit Coevorden tegen. Je probeert conversatie te maken ('Slayer!' schreeuwen), maar het blijft bij tevergeefse pogingen. De muziek van het voorprogramma scheurt jouw woorden aan flarden. 'Laat maar.' Maar de drummer van die Death Metal band uit Coevorden verstaat het toch niet, die hoort alleen. 'Sl..yer? aat..m..r..' Je besluit de wijsvinger en pink op te steken en boos te kijken. Je krijgt een vriendschappelijke doch zeer pijnlijke stomp op je schouder. Naar de bar. Of je mij kunt helpen? Bier! Eén! Bier! Wat? Drie euro? Ja ok. Dan maar duur bier. '..lay.r!' Bier achterover nokken, en ritmisch het hoofd op en neer bewegen, alsof je met je voorhoofd een denkbeeldige pan met aardappels in puree wilt veranderen. Nog één restje bier, weg smijten die handel. Wijsvinger en pink in paraatheid. Hé, daar is Ronald! Hé Ronald! 'R..ald! Hé! .on.ld! G.dv.rdo.me! Sl.yer!' Ronald komt direct op je af en omhelst je op een echte mannenmanier, dat het pijn doet en je zijn acné op je gezicht voelt openspatten. Afvegen, biertje aanbieden. Ja lekker, naar de bar. Je was al dronken, nu ben je té dronken. Voorprogramma is afgelopen, biertje halen met Ronald. Je vraagt hem waar de rest is. 'Kareltje is al lang pleite, Jack ligt in de EHBO en Fons liep met twee jassen bij de garderobe rond te dwalen en 'Slayer' te schreeuwen.' Nou da's gunstig. Biertje gehaald, naar voren. Onderweg struikelen jij en Ronald halverwege de zaal over Jack, die klaarblijkelijk terug is uit de EHBO. Of jij even een biertje voor hem wilt halen. Waar hij was? Ja, bij de EHBO werken altijd lekkere wijven. Is goed, ik haal een biertje. Terug met drie halfvolle bierglazen (na meerdere aanvaringen met lotgenoten van Jack), net als het zaallicht dimt. Introtape start, drie halfvolle bierglazen worden geleegd, al dan niet liggend op de smerige vloer. Tom Araya komt op, Kerry King steekt zijn gebalde vuist richting het publiek. Tienduizend vuisten of pinkwijsvinger combinaties groeten terug. Naast je staat iemand te pissen, achter je kotst iemand en bij de eerste maten van 'God Hates Us All' slaat de helft van het publiek elkaar halfdood en gooit met laatste restjes bier tussen het 'Slayer' schreeuwen en het betere pinkwijsvinger opsteken door. Voor je na het derde nummer dronken in elkaar stort kun je een hardnekkige glimlach niet langer onderdrukken, en begrijpt waar je het allemaal voor doet. Slayer.
||
Citaat:
|
Overigens vind ik dat je niet alle 'moshpits' over een kam mag scheren, gezien bepaalde subgenres voornamelijk lager-opgeleide figuren aantrekken die denken dat ze in een dojo staan en epileptisch met hun ledematen zwaaien.
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Green Lizard niet natuurlijk <3 ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik wist wel even niet hoe ik die post van Quis moest interpreteren ![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Mensen vertel nog eens even iets heel grappigs zodat ik met een goed humeur mijn koffiepauze weer verlaat!
Of iets wat me ervan overtuigd dat met dit weer binnen zitten echt beter is dan buiten sportieve activiteiten ondernemen. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
|