Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2011, 19:43
Verwijderd
Hahaha, bij Uit De Kast, een jongen die uit de kast kwam tegenover z'n, vrij boerse, vriendenclub.

Reactie van een van die jongens: 'maakt toch niet uit! is een keuze die je maakt toch!'

Advertentie
Oud 19-07-2011, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Hahaha, bij Uit De Kast, een jongen die uit de kast kwam tegenover z'n, vrij boerse, vriendenclub.

Reactie van een van die jongens: 'maakt toch niet uit! is een keuze die je maakt toch!'

Oud 19-07-2011, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Is ''poetic license'' wat in het Nederlands ''dichterlijke vrijheid'' is?
Ja. Ik ben nogal vrij met mijn woorden en mensen vallen er snel over. Ik word ook al snel als cynisch of bitter gezien, terwijl ik dat in principe helemaal niet ben. Subtiliteit is bij mij ver te zoeken en mijn "convictions" zijn nogal sterk en daar wijk ik niet vanaf.

Ik ben er trouwens nooit op uit om mensen te kwetsen en ik snap gewoon niet dat het zo makkelijk is. Vooral op een forum, jeetje.
Verwijderd
Citaat:

Die heb ik ook gezien ja, fantastisch
Verwijderd
jesses Syori voor iemand zonder lange tenen reageer je anders behoorlijk fel.
Oud 19-07-2011, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Geen probleem, ik wilde een avondje thuis en dat heb ik nu. Ik hoef er niet vroeg uit, dus wat mij betreft mag je ook laat komen!
Okay. Maar ik kom niet heel laat hoor, alleen ga ik rond negenen niet redden.

Citaat:
Joh, ik ben zelden politiek correct, ik maak aan de lopende band grappen over vrouwen, ik wilde zeggen en joden en negers, maar eigenlijk vooral over vrouwen Maar een beetje open staan voor elkander en een beeeetje rekening met elkaar houden (tot in bepaalde mate natuurlijk) maakt wsz juist een gezellig topic
Misschien zat een verschil er in dit geval ook wel in dat het naar eigen zeggen juist niet als grap werd ingezet?

Maar goed, ik zou erover ophouden. Daarom nu: luister Architecture in Helsinki. Het is belachelijk en briljant.
Oud 19-07-2011, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Joh, ik ben zelden politiek correct, ik maak aan de lopende band grappen over vrouwen, ik wilde zeggen en joden en negers, maar eigenlijk vooral over vrouwen Maar een beetje open staan voor elkander en een beeeetje rekening met elkaar houden (tot in bepaalde mate natuurlijk) maakt wsz juist een gezellig topic
Ja, dat snap ik wel, maar als ik zou gaan zitten miepen iedere keer dat jij een vrouwen-grap maakt, dan zou je toch ook zoiets hebben van "mens, loop niet te miepen!" Vooral omdat je er helemaal niet bij stilstaat dat er mensen zijn die dat überhaupt als kwetsend kunnen opvatten..
Oud 19-07-2011, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Ja. Ik ben nogal vrij met mijn woorden en mensen vallen er snel over. Ik word ook al snel als cynisch of bitter gezien, terwijl ik dat in principe helemaal niet ben. Subtiliteit is bij mij ver te zoeken en mijn "convictions" zijn nogal sterk en daar wijk ik niet vanaf.

Ik ben er trouwens nooit op uit om mensen te kwetsen en ik snap gewoon niet dat het zo makkelijk is. Vooral op een forum, jeetje.
Gaat voor deze kwestie niet helemaal op maar: in wsz kent iedereen elkaar natuurlijk wel. Van random forumers trek ik me weinig tot niks aan, maar hier zitten mensen die ik bijna allemaal irl ken.
Verwijderd
Citaat:
Die heb ik ook gezien ja, fantastisch
Maar ik heb er ook weleens hele mooie reacties gezien hoor.

Zo'n beetje provinciale gast, die meteen zei: voor mij verandert er niks hoor, enz, vond ik echt mooi om te zien <3
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Vrouwen grapjes zijn minder erg dan holocaust grapjes, uitdrukking of niet.
Ik vond het ook niet erg netjes
Oud 19-07-2011, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat snap ik wel, maar als ik zou gaan zitten miepen iedere keer dat jij een vrouwen-grap maakt, dan zou je toch ook zoiets hebben van "mens, loop niet te miepen!" Vooral omdat je er helemaal niet bij stilstaat dat er mensen zijn die dat überhaupt als kwetsend kunnen opvatten..
Yeah, maar hier was dus niet meteen duidelijk dat het om een grap ging, plus dat ik bijv. geen (harde) jodengrappen maak als Rivka er is, want ik weet dat zij daar moeite mee heeft. Waarom zou ik me dan niet even aanpassen?
Verwijderd
Ik ken niemand van wsz!
Verwijderd
Citaat:
Maar ik heb er ook weleens hele mooie reacties gezien hoor.

Zo'n beetje provinciale gast, die meteen zei: voor mij verandert er niks hoor, enz, vond ik echt mooi om te zien <3
Het is vaak wel een fijne mengeling tussen en awww <3 ja
Oud 19-07-2011, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Ik ken niemand van wsz!
Jij bent hier ook nog maar relatief kort, net als Syori
Oud 19-07-2011, 19:50
Verwijderd
Dat is waar. En niet eens relatief kort . Gewoon kort hoor .
Verwijderd
Citaat:

Mijn vraag was letterlijk bedoeld! Ik vroeg me echt af of poetic license vertaald kan worden naar dichterlijke vrijheid.

Maarum, ja. Ik snap jou en ik snap de andere kant. En ik ben er dan weer niet op uit mensen te bemoederen maar zo komt het toch over. Tja, nadeel van fora.
En ten overvloede: Het ene forum is het andere niet hè. De ''trend'' is hier gewoon iets diplomatieker dan op Onzin bijvoorbeeld, dit is het liev&sagte slijmforum.
Verwijderd
Citaat:
Waarom worden vrouwen ongesteld?
Spoiler
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde je niet kwetsen!!!11!!1!
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik ken niemand van wsz!
Vrijdag is er een meet!
Oud 19-07-2011, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Waar ben jij eigenlijk forumbaas?
Oud 19-07-2011, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde je niet kwetsen!!!11!!1!
Nou als dat al kwetsen is .
Verwijderd
Citaat:
Nou als dat al kwetsen is .
Het was een grapje.
Verwijderd
Citaat:
Het gaat ook om context, toon en omstanders.
Verwijderd
Ik ben op Geld & Recht en Studiezaken!
Oud 19-07-2011, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Het was een grapje.
Je humor is zoek!!!
Verwijderd
Citaat:
Je humor is zoek!!!
Kom snel hier heen want dit komt niet meer goed!1!!
Verwijderd
Citaat:
Vrouwen grapjes zijn minder erg dan holocaust grapjes, uitdrukking of niet.
Ik vond het ook niet erg netjes
Boeiend, ga je een maatstaf introduceren voor wat wel, minder en niet netjes is?
Oud 19-07-2011, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Het was een grapje.
Nu ben ik echt gekwetst hoor! . Je meent het gewoon niet!

Verwijderd
Is 't forum bij jullie ook traag?
Verwijderd
Citaat:
Is 't forum bij jullie ook traag?
nee
Verwijderd
Citaat:
Yeah, maar hier was dus niet meteen duidelijk dat het om een grap ging, plus dat ik bijv. geen (harde) jodengrappen maak als Rivka er is, want ik weet dat zij daar moeite mee heeft. Waarom zou ik me dan niet even aanpassen?
Het was ook geen grap. Het was een uitdrukking. Een beetje zoiets als "ach, val toch dood." Als je dat zegt wens je iemand toch ook niet letterlijk dood? Tenminste, ik niet. Het is gewoon een uitdrukking. En als ik "godverdomme" zeg, dan associeer ik dat ook niet met god. Het is gewoon een woord, net als alle ziektes waarmee mensen strooien. Woorden, nothing more.

En tja, ik kan ook niet ruiken dat we hier mensen hebben die niet tegen grapjes kunnen, hoor. En ja, dat klinkt weer lekker harteloos, niet zo bedoeld, maar come on.

Citaat:
Waarom worden vrouwen ongesteld?
Spoiler
Die kende ik al.
Verwijderd
Nee, verbazingwekkend genoeg niet
Oud 19-07-2011, 19:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Boeiend, ga je een maatstaf introduceren voor wat wel, minder en niet netjes is?
Zeg ik dat?
Oud 19-07-2011, 19:55
Verwijderd
Hmm, als je het zo alleen op je kamer luisterd is het best wel kutmuziek. Terwijl het live heel erg gaaf en feestelijk was. Hmpf.
Oud 19-07-2011, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Het was ook geen grap. Het was een uitdrukking. Een beetje zoiets als "ach, val toch dood." Als je dat zegt wens je iemand toch ook niet letterlijk dood? Tenminste, ik niet. Het is gewoon een uitdrukking. En als ik "godverdomme" zeg, dan associeer ik dat ook niet met god. Het is gewoon een woord, net als alle ziektes waarmee mensen strooien. Woorden, nothing more.

En tja, ik kan ook niet ruiken dat we hier mensen hebben die niet tegen grapjes kunnen, hoor. En ja, dat klinkt weer lekker harteloos, niet zo bedoeld, maar come on.

Die kende ik al.

Ja whatevs, uitdrukking/grap, het is wel een verschil met denken dat je het echt meent, en dat was mijn punt.

Anyhow, genoeg hierover.
Oud 19-07-2011, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Kom snel hier heen want dit komt niet meer goed!1!!
Was zit er eindelijk -gesorteerd- in! Nu nog een broek vinden en verder moet je het met mijn grauwe en onopgemaakte gezicht doen want ik ben lui.
Oud 19-07-2011, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Was zit er eindelijk -gesorteerd- in! Nu nog een broek vinden en verder moet je het met mijn grauwe en onopgemaakte gezicht doen want ik ben lui.
Oh same, dus we kunnen lekker samen lelijk zijn
Oud 19-07-2011, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Zeg ik dat?
Nouja als je zegt dat hollocastgrapjes minder netjes zijn dan vrouwengrapjes, dan is er dus kennelijk een maatstaf. Waar staan negergrapjes, moslimsgrapjes, mongolengrapjes, aidsgrapjes en woutengrapjes?
Verwijderd
Citaat:
Oh same, dus we kunnen lekker samen lelijk zijn
dan kom ik ook
Verwijderd
Citaat:
dan kom ik ook
Je bent van harte welkom!
Verwijderd
Citaat:
dan kom ik ook
Oud 19-07-2011, 19:59
Verwijderd
Of moeten we nu zeggen: STEF DOE NORMAAL JE BENT NIET LELIJK!

Ik snap niet meer hoe we nu in saai met elkaar om moeten gaan
Oud 19-07-2011, 19:59
Verwijderd
Citaat:

Oud 19-07-2011, 20:02
Verwijderd
Citaat:

Ik zat precies met hetzelfde dilemma. En ook of ik op jouw reactie eigenlijk had moeten zeggen: buhuhuh ze vindt me lelijk zonder make-up. /zm en alles. Toch maar niet.
Oud 19-07-2011, 20:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nouja als je zegt dat hollocastgrapjes minder netjes zijn dan vrouwengrapjes, dan is er dus kennelijk een maatstaf. Waar staan negergrapjes, moslimsgrapjes, mongolengrapjes, aidsgrapjes en woutengrapjes?
Er is altijd een verschil tussen acceptabel, op het randje en onacceptabel, die grens hoef ik niet te stellen, denk ik.

En ik hoef er verder ook niet over in discussie te gaan.
Oud 19-07-2011, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Er is altijd een verschil tussen acceptabel, op het randje en onacceptabel, die grens hoef ik niet te stellen, denk ik.

En ik hoef er verder ook niet over in discussie te gaan.
Als forumbaas hoor je wel de grens te stellen wat onacceptabel is
Oud 19-07-2011, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Als forumbaas hoor je wel de grens te stellen wat onacceptabel is
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nu ineens wel ja?

Ik denk dat iedereen hier intelligent genoeg is om dat zelf in te schatten hoor.
Verwijderd
Hej die is leuk.
Oud 19-07-2011, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Nu ineens wel ja?

Ik denk dat iedereen hier intelligent genoeg is om dat zelf in te schatten hoor.
Ok, ik bookmark deze post even.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten