Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2012, 17:05
Em.
Em. is offline
Ik vind frikandel en gehaktbal overigens niet lekker. Kroket en patat wel. Met mayonaise. Maar het állerlekkerste is de Zaanse mayonaise (of heet het frietsaus? geen idee) - in zo'n tube. Maar die hebben we maar één keer gehad oid.

En @Aldan: als ik naar het eerste plaatje kijk snap ik de naam berenklauw op zich wel. Dat bruine zijn wel een beetje klauwen van een beer.
Oud 10-02-2012, 17:05
Verwijderd
Ik vind het allemaal lekker, behalve een kaassoufflé.
Oud 10-02-2012, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vind frikandel en gehaktbal overigens niet lekker. Kroket en patat wel. Met mayonaise. Maar het állerlekkerste is de Zaanse mayonaise (of heet het frietsaus? geen idee) - in zo'n tube. Maar die hebben we maar één keer gehad oid.

En @Aldan: als ik naar het eerste plaatje kijk snap ik de naam berenklauw op zich wel. Dat bruine zijn wel een beetje klauwen van een beer.
Dan hadden ze het forum net zo goed jodenster kunnen noemen omdat het ook nogal hoekig is.
Oud 10-02-2012, 17:07
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nou de persoonlijkheidsstoornissen zijn onder te verdelen in drie clusters.
Cluster A bevat de excentrieke persoonlijkheden: paranoïde (gekenmerkt door achterdocht), schizoïde (gekenmerkt door afstandelijkheid en ongevoeligheid) en schizotypisch (gekenmerkt door merkwaardige manier om dingen te ervaren).
Cluster B bevat de 'lastig voor anderen' persoonlijkheden: antisociaal (gekenmerkt door egoïsme), borderline (gekenmerkt door instabiliteit), theatraal (gekenmerkt door emotionaliteit en actief aandacht zoeken) en narcistisch (gekenmerkt door egocentrisme).
Cluster C bevat de 'lastig voor zichzelf' persoonlijkheden: vermijdend (gekenmerkt door onzekerheid), afhankelijk (gekenmerkt door onzelfstandigheid) en obsessief-compulsief (gekenmerkt door perfectionisme)
Ah, interessant. Ik heb wrs wel wat Cluster C trekjes, maar in mijn familie komt aardig wat Cluster B voor, volgens mij. Is dat erfelijk?
Oud 10-02-2012, 17:09
Miekje*
Miekje* is offline
Oh kut, het project is ingeleverd en ik zie nu dat we twee puntjes zijn vergeten. Een één is bestwelbelangrijk. Godver .
Verwijderd
Citaat:
Ah, interessant. Ik heb wrs wel wat Cluster C trekjes, maar in mijn familie komt aardig wat Cluster B voor, volgens mij. Is dat erfelijk?
Hmm ik weet het fijne niet van de erfelijkheid! Het zal wel, zoals de meeste dingen, een combinatie zijn van erfelijkheid, opvoeding en overige omgevingsfactoren.
Verwijderd
Ik heb m'n Cluster B-trekjes de laatste jaren losgelaten!
Zit nu meer in Cluster C, vooral qua vermijding.
Oud 10-02-2012, 17:13
Verwijderd
Ik zit niet echt in één cluster meer dan in een andere, denk ik.
Oud 10-02-2012, 17:14
Verwijderd
De psychiatrie vindt ook dat mensen hun gedrag en gedachten en alles wel kunnen veranderen, maar hun persoonlijkheid niet . Bv. een borderliner kan wel een stabiel leven leiden, maar zal daar altijd meer moeite mee hebben dan anderen en moeten vechten tegen de instabiliteit, en iemand met vermijdende persoonlijkheidsstoornis kan vanalles bereiken, maar zal zichzelf altijd tien keer vaker onder de kont moeten schoppen dan anderen.
Miekje*
Miekje* is offline
Zal ik straks gaan schaatsen? Maar dan moet ik alleen, dan voel ik me zo... levenloos. Maar ik vind het wel leuk. Hmmmmm...
Em.
Em. is offline
Ik zou mezelf cluster C noemen als ik moest kiezen. Al blink ik volgens mij niet uit in zelfkennis, maar type C lijkt me het meest lui. Hoewel ik naast onzeker mezelf ook wel heel arrogant vind, zo af en toe.
Oud 10-02-2012, 17:15
Verwijderd
Het lijkt me echt héél erg om een psychiatrische aandoening te hebben. Het lijkt me vooral zo extreem beangstigend.
Uice
Uice is offline
Citaat:
'Berenklauw' is wel echt een belachelijke naam voor een snack. Bijna nog lelijker dan kapsalon.
Het is ook een belachelijke snack. Als je hem eet, moet je hem toch van het stokkie af duwen, dus dan kun je net zo goed gewoon een gehaktbal en een ui eten.
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
[afbeelding]

Ga je dit ook missen Vowel?
Ja. En Chinees. En broodjes kebab, en en en.
Verwijderd
Citaat:
Ik zou mezelf cluster C noemen als ik moest kiezen. Al blink ik volgens mij niet uit in zelfkennis, maar type C lijkt me het meest lui. Hoewel ik naast onzeker mezelf ook wel heel arrogant vind, zo af en toe.
Lui kan in elke persoonlijkheid behalve misschien obsessief-compulsief.
Oud 10-02-2012, 17:16
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het lijkt me echt héél erg om een psychiatrische aandoening te hebben. Het lijkt me vooral zo extreem beangstigend.
Wat vind jij vallen onder psychiatrische aandoening? Want dat verschilt nogal per persoon, is mijn ervaring .
Verwijderd
Citaat:
Het is ook een belachelijke snack. Als je hem eet, moet je hem toch van het stokkie af duwen, dus dan kun je net zo goed gewoon een gehaktbal en een ui eten.
een gefrituurde ui, dat dan weer wel.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb het vermijden tot een kunst verheven!
Verwijderd
Ik vind mezelf denk ik nog het meest type A. Vooral als ik gedronken heb. Anders allemaal ongeveer evenveel.
Oud 10-02-2012, 17:17
Verwijderd
Door jullie heb ik nu zin in patat en frikandellen speciaal enzo.
Oud 10-02-2012, 17:18
Uice
Uice is offline
Ik helemaal niet! Ik heb net een flink vullende burrito gegeten.
Oud 10-02-2012, 17:19
Verwijderd
Ik heb net een verjaardagsmaal met heel veel vis, kip, taart, mayonaise en zelfgemaakte wijn met vijftien procent alcohol of zo op.
Vowel
Vowel is offline
Ik zit trouwens in al die clusters.
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ook niet, want ik heb net een diepvriespizza naar binnen geschoven .
Oud 10-02-2012, 17:20
Verwijderd
Ik wil ook eten, maar ik heb geen boodschappen gedaan en ik heb ook geen zin om naar buiten te gaan. Dus ik ga denk ik een tosti met salade eten
Verwijderd
Ik weet niet of Theodoor vanavond normaal kan eten, maar zo niet, dan overweeg ik om hem patat pindasaus voor me te laten halen
Verwijderd
Citaat:
je bent gebalanceerd!
Miekje*
Miekje* is offline
Over welke clusters hebben we het? Over die van persoonlijkheidsstoornissen neem ik aan?
Oud 10-02-2012, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Over welke clusters hebben we het? Over die van persoonlijkheidsstoornissen neem ik aan?
ja, mijn schuld
Oud 10-02-2012, 17:22
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh Martinnetje toch. Ik zou tien keer op en neer naar Berlicum fietsen, daarna past hij zeker weer!
Niet eens zo'n slechte tip Misschien eens een eindje gaan fietsen als het lekker is.
Citaat:
Martin, je bent hartstikke slank!
Haha, jij hebt me al eeuwen niet gezien, dus hoe weet je dat? Ik ben zeker niet dik, maar ik was ooit slanker (ik weeg nu 76, paar maanden geleden nog 74 ), ik moet eens minder bureauwerk gaan doen.
Citaat:
fatty!
gemenerd
Citaat:
Spijkerbroek? net uit de was?
Ja, al weken in de kast
Citaat:
Nou de persoonlijkheidsstoornissen zijn onder te verdelen in drie clusters.
Cluster A bevat de excentrieke persoonlijkheden: paranoïde (gekenmerkt door achterdocht), schizoïde (gekenmerkt door afstandelijkheid en ongevoeligheid) en schizotypisch (gekenmerkt door merkwaardige manier om dingen te ervaren).
Cluster B bevat de 'lastig voor anderen' persoonlijkheden: antisociaal (gekenmerkt door egoïsme), borderline (gekenmerkt door instabiliteit), theatraal (gekenmerkt door emotionaliteit en actief aandacht zoeken) en narcistisch (gekenmerkt door egocentrisme).
Cluster C bevat de 'lastig voor zichzelf' persoonlijkheden: vermijdend (gekenmerkt door onzekerheid), afhankelijk (gekenmerkt door onzelfstandigheid) en obsessief-compulsief (gekenmerkt door perfectionisme)

Ook zonder persoonlijkheidsstoornis heb je natuurlijk een persoonlijkheid, en de meeste mensen kun je wat hun persoonlijkheid betreft wel aan één van de clusters koppelen.

Ik ben niet zozeer onzeker, maar ik ben nu wel duidelijk bezig met het vermijden van het maken van een keuze en daarbij wil ik twee dingen goed doen die niet allebei kunnen, wat je perfectionistisch zou kunnen noemen, en ben ik, om daar geen verantwoordelijkheid over te hoeven dragen, hier een lange post aan het typen, waarmee ik me wel wat afhankelijk opstel. Dus dit is duidelijk cluster C gedrag
Ik ben duidelijk een C, denk ik.
Citaat:
Ik wil ook eten, maar ik heb geen boodschappen gedaan en ik heb ook geen zin om naar buiten te gaan. Dus ik ga denk ik een tosti met salade eten
Ik ga pasta met komkommer, paprika, sour creme (weinig vet!!) en chilisaus maken. Restjesdag. En een paar wortels erbij, die moeten op.
Oud 10-02-2012, 17:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Oud 10-02-2012, 17:23
Verwijderd
Ik heb sla, komkommer, tomaten. Dat is het wel ongeveer. En brood enzo natuurlijk
Oud 10-02-2012, 17:23
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
ja, mijn schuld
Oh, faal, ik lees het net terug .

Ik zit in geen cluster, geloof ik :'). Of moet je per sé in een cluster vallen? Ik ben wel heel perfectionistisch.
Oud 10-02-2012, 17:24
Pierrot
Pierrot is offline
Eten en persoonlijkheidsstoornissen, .
Oud 10-02-2012, 17:25
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Eten en persoonlijkheidsstoornissen, .
Lijkt me een mooie titel voor een Rufus Wainwrightliedje
Oud 10-02-2012, 17:26
Verwijderd
Oud 10-02-2012, 17:27
Pierrot
Pierrot is offline
Mijn moeder is op de bank in slaap gevallen en snurkt zo hard dat ik de tv niet meer kan horen.
Oud 10-02-2012, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Haha, je bent dus een clusterfuck

Zelf ben ik een C'tje denk ik. Behalve dan dat ik niet vermijdend, afhankelijk en/of onzeker ben. Wel perfectionist. Denk ik.
Oud 10-02-2012, 17:30
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Haha, je bent dus een clusterfuck

Zelf ben ik een C'tje denk ik. Behalve dan dat ik niet vermijdend, afhankelijk en/of onzeker ben. Wel perfectionist. Denk ik.
Ik ook, perfectionistisch. Maar eh clusterfuck? Pfft je hebt een hekel aan me de laatste tijd.
Oud 10-02-2012, 17:31
Verwijderd
Dronken ben ik wel echt een paranoïde, hallucinerende ras-A. Insecten, óveral.
Oud 10-02-2012, 17:31
Miekje*
Miekje* is offline
Nou, ik ga nog maar even schaatsen . Dag piep0l!
Oud 10-02-2012, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Ik ook, perfectionistisch. Maar eh clusterfuck? Pfft je hebt een hekel aan me de laatste tijd.
Welnee, ik maak schaamteloos gebruik van het gegeven dat jij wel tegen een (plaag)stootje kunt
Oud 10-02-2012, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Doet me denken aan Beestjes van Ronnie en de Ronnies, de moeite waard om even te jodenbuizen
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Welnee, ik maak schaamteloos gebruik van het gegeven dat jij wel tegen een (plaag)stootje kunt
Ja klopt, maar ik blijf een V-lid dus ik moet af en toe even zeuren en dramatisch doen.
Vowel
Vowel is offline
Okay, ik moet gaan. Mevrouw Lisa wacht op mij! Bai!
Oud 10-02-2012, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Zie je insecten als je dronken bent ?
Oud 10-02-2012, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Doet me denken aan Beestjes van Ronnie en de Ronnies, de moeite waard om even te jodenbuizen
Een week voor ik wegging liet mijn zusje me die zien. Weet je wat ik zie als ik gedornken heb... beeeheeheeestjes!
Oud 10-02-2012, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Zie je insecten als je dronken bent ?
Ja, en mensen die me achtervolgen, en bizarre verbanden, en ik word onsamenhangend en dat duurt vier dagen en dan nog vier voor het helemaal over is. En insecten dus, echt overal, vooral op muren, of dat ik ineens een grote duizendpoot ergens zie, op mijn hand ofzo. Het is doodeng.
Oud 10-02-2012, 17:38
Verwijderd
Over V-lidgedrag gesproken, ik speel met de gedachte morgen iets heel moreel verwerpelijks te doen. Nou ga ik natuurlijk niet in details treden, maar op een of andere manier is er een stemmetje in mijn hoofd die maar blijft fluisteren "Ach, waarom ook niet?" En dat vind ik een zorgwekkende ontwikkeling. Aan de andere kant: waarom ook niet?
Oud 10-02-2012, 17:38
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oeh mensen, ik heb eindelijk 2 van mijn bestelde boeken binnen! Nu de andere 3 nog, maar de eerste 2 zijn al heel tof.

Voor wie wil post ik een 'gedichtje' uit het eerste boekje over sterrenbeelden/horoscopen. Kom maar op!

Regels voor berichten