Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, schijnbaar mag je wel één vijf halen zonder compensatie, maar twee vijven of een vier moet gecompenseerd worden tot een gemiddelde zes.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar gewoon. Op het moment dat ik heel hard voor iets zou moeten werken, en dat heb ik met alles hoor, zonder daar wat voor terug te krijgen (namelijk, veel kennis en een goede beheersing van de stof) ja. Dan heb ik daar geen zin in. Want ik vind persoonlijk dat je als je een 6 krijgt op een tentamen, je nog behoorlijk veel niet weet ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hm, ik ken zat mensen die met weinig inspanning achten haalden voor de tentamens, maar vervolgens steeds ternauwernood 'voldoende' voor de voortgangstoets (een grote toets 4 keer per jaar die niet voor te bereiden is en over alle leerstof gaat). Dan haal ik toch liever met veel inspanning zessen en zevens voor de tentamens en bij elke voortgangstoets een 'goed' als bevestiging dat ik het geleerde niet vergeten ben. Cijfers zijn momentopnames van wat je kunt reproduceren direct na het leren, dat zegt niet zo veel over wat je écht beheerst van de stof.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ja, het lijkt me bij geneeskunde ook nogal anders. Ten minste, ik weet niet hoe het bij jou ging, maar mijn huisgenoten hebben elke 3 weken een ander vak volgens mij, en ook elke 3 weken een tentamen. Dan leer je natuurlijk heel anders dan als je, zoals ik, 1 keer in het blok, dus ook maar 4 keer per jaar tentamens hebt.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Daar geef ik je wel gelijk in Sarah, maar als ik toch met veel inspanning zesjes bleef halen, zou ik me daar toch niet echt fijn bij voelen. Het lijkt me dat er dan meer van me gevraagd wordt dan ik kan.
Maar eigenlijk mag ik nog helemaal niet meepraten, want ik studeer niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Of laat ik het zo zeggen: ik had ook wel studiegenoten die alleen voor de sociale contacten naar college gingen, zich drukten in werkgroepen, nauwelijks een boek opensloegen en een week voor het tentamen een samenvatting kochten, die een keertje doorlazen en kennelijk zo'n magisch geheugen danwel tentamen-talent hadden dat ze er weer een zesje voor haalden, en die vervolgens hun coschappen haalden omdat ze zo spontaan en assertief waren dat ze zich overal wel doorheen bluften (of omdat de begeleider een verenigingsvriendje van hun vader was). Als ik ooit ziek wordt hoop ik niet dat één van die mensen mijn dokter is.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maargoed, nu ga ik naar huis! ![]() |
![]() |
|
Door dit topic krijg ik weer een 'ik had eigenlijk moeten leren en dingen moeten doen'-schuldgevoel.
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh en ik heb ook wel trucjes gehoord om te doen alsof je veel weet. Zoals je anatomieboek mee nemen naar een OK-dag (staat gemotiveerd) en vlak voor de OK drie anatomische structuren opzoeken die je tegen gaat komen, liefst zo obscuur mogelijk. En dan steeds als je die herkent uitroepen 'ah! de ....us!' zodat de chirurg denkt dat je alles weet van de anatomie. Dat wordt niet standaard gedaan hoor, geen zorgen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben anders verdomd goed in Akkadisch, al zeg ik het zelf
![]() En dat andere is echt 40 pagina's uit een boek, en wat aantekeningen. En ik ben wel altijd bij de colleges, en dit is de derde keer dat ik die verhalen erover hoor. Het is altijd een beetje hetzelfde, en dan nog net wat meer! |
![]() |
|
Ik snap natuurkunde niet echt heel goed. Maar dat doe ik al een tijdje niet helemaal meer, en ik sta toch iets van een 7. En ik heb twee herkansingen na deze periode, dus ik kan best natuurkunde én wiskunde herkansen, toch?
![]()
|
Verwijderd
|
Co-schappen zijn denk ik makkelijker te halen dan de bachelor. Alleen kosten ze meer tijd, omdat je doorgaans wel van acht tot zes aanwezig moet zijn. Maar ik ken maar drie mensen die ooit een onvoldoende voor een coschap hadden en het over moesten doen, tegenover de meerderheid die wel een keer een vak heeft moeten herkansen.
|
![]() |
|
|