Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Salo, or the 120 days of Sodom..
Oeh, wat een HEERLIJK foute film.. Geile scatofagie scenes, en martelingen! Op het laatst werden er een paar slaafjes gebrandmerkt, ogen uitgesneden, tongen afgesneden en er werd ook iemand gescalpeerd. Ik bedoel, films met teksten zoals dit (wel vertaald, 't is italiaans) zijn toch GEWELDIG? "Delicious creature, do you want my dirty underpants?" "All things are good when taken to excess" "How old are you? Seven, Professor You are fifty years younger than me Then he gave me another kiss" Moet ik nog verder doorgaan om jullie ervan te overtuigen dat deze film de moeite waard is?
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
1. radicaal neo-nazi worden 2. een afro-amerikaan (om maar even helemaal politiek correct te doen) op de stoep zetten met zijn tanden, en dan tegen zijn achterhoofd aan te stampen. Als je zo intelligent bent, weet je sowieso al dat je daar problemen mee gaat krijgen. Doe dan nog steeds stoer en neo-nazi/white nigger achtig, en 'bust een cap in z'n ass', imho. Je houdt je reputatie hoog bij je vriendjes, en je blijft verdomme uit de bak. Ja, en dan zit je daar toch. Aardig slim ben je dan. Heb je het ook ver geschopt enzo. Ondertussen heb je ook nog eens je broertje aangestoken met racistische ideeën en denkbeelden, dus je kan er al gif op innemen dat hij later dezelfde richting op gaat. Oh, universitair niveau, hij denkt ook gigantisch ver vooruit enzo. Geweldig, die Derek. (ja, het druipt hier van sarcasme) En zelfs al zit je in de bak, en zelfs al gebeurt dit alles om je heen, ik denk dan "blijf trouw aan waar je in gelooft, als je er ECHT ingelooft". Als hij dat nl in eerste instantie al had gedaan, dan was hij nooit 'gepakt' door zijn neonazivrienden. Hoogstens door de 'gekleurden' in de gevangenis. Maar ja, dan had hij ook een team achter zich gehad. Je wil niet weten hoe goed die gevangenissen in elkaar zitten, met een hele hiërarchie en alles. ![]() En ja, ik vind dat lompe in het nazi-gedeelte gedurfd. Wie heeft dat ooit eerder laten zien? Kubrick, 1971, A Clockwork Orange (naar het geweldige boek van Anthony Burgess), verkrachtingen. Je ziet schaamhaar, voor die tijd al gedurfd. Je krijgt het gevoel van 'oh, nu gaat hij haar verkrachten' Fight Club -> fist to fist gevechten. Op zich ook al aardig gedurfd, vooral de bloederige aard hiervan. Ook erg gedrufd (vooral met in het achterhoofd het aardig kapitalistische idee van de Amerikaanse maatschappij) was het minimalistisch denken van 'Tyler Durden' (gezien als Pitt of gezien als de aan MPD lijdende Norton, beide zijn goed, zelfde brein.) Er zijn niet zoveel films waarin zulke sterke gevoelens van haat naar buiten komen, zulke intense verachting van elkaar. En als je dat durft te laten zien, vooral op een redelijk ongecensureerde manier, dan vind ik dat een mooi punt. Zeker. Getuigt van lef. En wat is de scene uit American History X (ik doe niet aan afkortingen) die het meest besproken wordt? Juist: "Die neger met zijn tanden op de stoep." Dus ja, een belangrijk punt van die hele film is de lompe aard, en de extreme manier waarop Derek denkt. Want ook al is'ie nog zo intelligent, hij denkt toch redelijk zwart-wit hoor ![]() Dat hij door verraad omslaat snap ik dan op zich nog wel, maar zo radicaal... Nee, dan zou het logischer zijn als zijn denkwijze hetzelfde blijft, maar dat hij gewoon een ander kliekje vrienden uit zou zoeken. Zo'n plotse ommeslag is denk ik vooral om de Amerikaanse kijkers weer een beetje te sussen, zodat ze niet meteen in shock zitten allemaal, en niet meteen American History X uit de bios/videotheek (hadden) laten halen. Tja, ik vond het een anticlimax als einde, en heb me daar ook redelijk aan zitten ergeren. Vooral ook omdat het een voorspelbaar einde was, maar dat is bijzaak. (Ja, het einde is gruwelijk voorspelbaar ja, en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is, en had je het niet kunnen voorspellen, mijn god, laat je dan nakijken.) (ik ga hier verder ook niets zeggen, ivm spoilers, maar...)
|
Confessions of a Dangerous Mind
Wel een aparte film, op zich wel goed geacteerd, maar wel vreemd opgezet. Er lopen een paar tijdlijnen gewoon compleet door elkaar en dat moet je wel heel goed bijhouden, maar vind het wel een lekker over the top filmpje
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
lola rennt. op aanraden van een vriendin. Zij had de film voor ckv met een klas gezien ofzo, en sommigen uit haar klas zeiden dat ze het irritant vonden dat 'het steeds opnieuw begon', maar ik vond dat helemaal niet, mocht van mij nog wel een paar keer.
Erg vermakelijk, en leuk idee. Wel jammer dat ie een beetje kort is. heeft veel weg van Groundhog day. Die laatste vind ik toch beter. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb laatst Princess Mononoke gezien.. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 6 AJMouse | 500 | 22-08-2004 07:25 | |
Films, TV & Radio |
Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 5 AJMouse | 500 | 14-07-2004 01:03 | |
Films, TV & Radio |
Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4 AJMouse | 500 | 17-05-2004 18:33 | |
Films, TV & Radio |
Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 3 AJMouse | 500 | 20-03-2004 15:19 | |
Films, TV & Radio |
Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 2 Verwijderd | 500 | 13-01-2004 23:03 | |
Films, TV & Radio |
Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? Toet0r | 6 | 16-10-2003 20:03 |