Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2003, 21:09
heavinly
heavinly is offline
Just Married

Hoe voorspelbaar kan je een film maken. Maar goed, het ging dan ook om Ashton als ik eerlijk moet zijn. En ik heb ook wel gelachen, om dat autootje bijvoorbeeld. *grin*

Catch me if you can

Nog niet helemaal af gezien, maar ik ga 'm wel huren, want wat ik tot nu toe heb gezien vond ik gaaf!
Advertentie
Oud 05-10-2003, 21:55
sublime
sublime is offline
Citaat:
Type schreef op 05-10-2003 @ 12:46:

Niet mee eens, ik vond'm iets te pedagogisch verantwoord. Het was een iets te plotse ommeslag van Norton naar het brave blanke schooljongetje. Kom op, hij was extreem anti-niggers, en ineens (jaja, ik weet dat hij verschrikkelijke dingen mee heeft gemaakt in de bak), maar ineens is'ie helemaal relaxt ermee en bla bla bla.
Ik vond het net iets te saai, amerikaans, te flauwtjes afgewerkt. Als je zo'n film durft te maken, DURF dan ook echt.

Ik ben zelf geen extremist, maar ik heb wel genoten van die stukjes als het zingen van die dikke in die auto. "My eyes have seen the glory" etc... Gewoon omdat het gedurfd was, omdat het lekker lomp was, maar omdat ze het maar wel mooi deden.
dit is echt zo'n discussie zonder eind al erg vaak gevoerd, maar goed:

ten eerste, het is niet zo dat ie maar een week in de bak zit, hij zit r drie jaar; en amerikaanse gevangenissen zijn nou niet echt dat je noemt leuk

ten tweede, hij wordt gepakt (letterlijk ) door de mensen die hij dacht te kunnen vertrouwen, die hij toch wel enigzins als zn vrienden beschouwde

ten derde, een 'nigger' red zijn leven

ten vierde, een andere 'nigger' is een van de weinigen die in hem blijft geloven

ten vijfde, derek heeft een IQ; en mensen met een IQ zien vroeg of laat in dat ze in de shit zitten. en de gevangenis ziet hij veel, die laatste tijd had ie ook veel contact met sweeney, hij ziet in de gevangenis door de zaakjes tussen nazi's en latino's hoe hypocriet alles is, hij hoort dat die kerel > weet zo gauw niet hoe hij heet, de baas van dat white power gedoe waar danny ook bij zit, cameron dacht ik? > dat die kerel dus maten verlinkt heeft om zelf uit de gevangenis te blijven > kortom hij komt er achter dat heel zijn wereld gebaseerd is op leugens, hypocritie enz. > daar verander je wel door. (zeker als je een IQ hebt > derek is niet het standaard type neo nazi, dat wordt de hele film door duidelijk gemaakt, er wordt meerdere keren gehamerd op zijn intelligentie)

en hij is helemaal niet opeens 'relaxt' met alles, hij wil er eigenlijk nix meer mee te maken hebben en gewoon met zn familie in een hutje op de hei gaan wonen, maar door het aandringen van sweeney en die politieagent later, kiest hij er toch voor om te proberen iets te bereiken.

en als je de film zo zwart/wit ziet dat het "pedagogisch verantwoorde" gelijk duf is en de lompheid van nazi set is gedurfd... tja. ik denk juist dat de boodschap in de film het gedurfde is, in feite is de film wel een aanval op het amerikaanse systeem. misschien niet zo duidelijk (en provocerend) als micheal moore dat doet met bowling for columbine, maar het laat wel zien dat het er aardig fucked up is...

ja het is een film met een boodschap en daarom is het ook niet alleen maar extreme lompheid en geweld... als je daar op zit te wachten moet je deze film ook niet kijken.

vind ik

*kom niet aan AHX dan kom je aan mij *
Oud 05-10-2003, 21:57
sublime
sublime is offline
net vanavond Spider gezien, en vond m echt supervaag.

snap er helemaal nix van, moet m nog maar een x gaan zien
Oud 05-10-2003, 21:58
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 05-10-2003 @ 13:19:
Nu lees ik resensies over de film en er is verschrikkelijk veel kritiek
Ik heb echt genoten! Ik vond het een lord-of-the-ring/matrix/buffy-film

Wat vond jij van deze film?
Ik vond m dubbelniks
Oud 05-10-2003, 22:06
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
american pie 3

ik vond m wel leuk, voor zover ik m gezien heb.
t meisje naast me was veel leuker
Oud 06-10-2003, 01:02
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Salo, or the 120 days of Sodom..

Oeh, wat een HEERLIJK foute film.. Geile scatofagie scenes, en martelingen! Op het laatst werden er een paar slaafjes gebrandmerkt, ogen uitgesneden, tongen afgesneden en er werd ook iemand gescalpeerd.

Ik bedoel, films met teksten zoals dit (wel vertaald, 't is italiaans)
zijn toch GEWELDIG?
"Delicious creature, do you want my dirty underpants?"

"All things are good when taken to excess"

"How old are you?
Seven, Professor
You are fifty years younger than me
Then he gave me another kiss"

Moet ik nog verder doorgaan om jullie ervan te overtuigen dat deze film de moeite waard is?
Oud 06-10-2003, 10:15
niña
niña is offline
gatver (zie boven). hmn laatste film... the others voor de 2e keer op mn laptoppi. is wel kool
Oud 06-10-2003, 14:10
scala
scala is offline
Citaat:
sublime schreef op 05-10-2003 @ 22:55:
dit is echt zo'n discussie zonder eind al erg vaak gevoerd, maar goed:

ten eerste, het is niet zo dat ie maar een week in de bak zit, hij zit r drie jaar; en amerikaanse gevangenissen zijn nou niet echt dat je noemt leuk

ten tweede, hij wordt gepakt (letterlijk ) door de mensen die hij dacht te kunnen vertrouwen, die hij toch wel enigzins als zn vrienden beschouwde

ten derde, een 'nigger' red zijn leven

ten vierde, een andere 'nigger' is een van de weinigen die in hem blijft geloven

ten vijfde, derek heeft een IQ; en mensen met een IQ zien vroeg of laat in dat ze in de shit zitten. en de gevangenis ziet hij veel, die laatste tijd had ie ook veel contact met sweeney, hij ziet in de gevangenis door de zaakjes tussen nazi's en latino's hoe hypocriet alles is, hij hoort dat die kerel > weet zo gauw niet hoe hij heet, de baas van dat white power gedoe waar danny ook bij zit, cameron dacht ik? > dat die kerel dus maten verlinkt heeft om zelf uit de gevangenis te blijven > kortom hij komt er achter dat heel zijn wereld gebaseerd is op leugens, hypocritie enz. > daar verander je wel door. (zeker als je een IQ hebt > derek is niet het standaard type neo nazi, dat wordt de hele film door duidelijk gemaakt, er wordt meerdere keren gehamerd op zijn intelligentie)

en hij is helemaal niet opeens 'relaxt' met alles, hij wil er eigenlijk nix meer mee te maken hebben en gewoon met zn familie in een hutje op de hei gaan wonen, maar door het aandringen van sweeney en die politieagent later, kiest hij er toch voor om te proberen iets te bereiken.

en als je de film zo zwart/wit ziet dat het "pedagogisch verantwoorde" gelijk duf is en de lompheid van nazi set is gedurfd... tja. ik denk juist dat de boodschap in de film het gedurfde is, in feite is de film wel een aanval op het amerikaanse systeem. misschien niet zo duidelijk (en provocerend) als micheal moore dat doet met bowling for columbine, maar het laat wel zien dat het er aardig fucked up is...

ja het is een film met een boodschap en daarom is het ook niet alleen maar extreme lompheid en geweld... als je daar op zit te wachten moet je deze film ook niet kijken.

vind ik

*kom niet aan AHX dan kom je aan mij *
mag ik je even bedanken voor 't verhaal, dacht precies hetzelfde
Oud 06-10-2003, 22:12
Type
Type is offline
Citaat:
sublime schreef op 05-10-2003 @ 22:55:
*knip knip*
Tja, ik heb dan de arrogantie in me om mezelf ook op zich wel als intelligent te beschouwen, en ik moet zeggen dat ik nooit zelfs heb gedacht aan
1. radicaal neo-nazi worden
2. een afro-amerikaan (om maar even helemaal politiek correct te doen) op de stoep zetten met zijn tanden, en dan tegen zijn achterhoofd aan te stampen.

Als je zo intelligent bent, weet je sowieso al dat je daar problemen mee gaat krijgen.
Doe dan nog steeds stoer en neo-nazi/white nigger achtig, en 'bust een cap in z'n ass', imho. Je houdt je reputatie hoog bij je vriendjes, en je blijft verdomme uit de bak.

Ja, en dan zit je daar toch. Aardig slim ben je dan. Heb je het ook ver geschopt enzo. Ondertussen heb je ook nog eens je broertje aangestoken met racistische ideeën en denkbeelden, dus je kan er al gif op innemen dat hij later dezelfde richting op gaat. Oh, universitair niveau, hij denkt ook gigantisch ver vooruit enzo. Geweldig, die Derek. (ja, het druipt hier van sarcasme)

En zelfs al zit je in de bak, en zelfs al gebeurt dit alles om je heen, ik denk dan "blijf trouw aan waar je in gelooft, als je er ECHT ingelooft". Als hij dat nl in eerste instantie al had gedaan, dan was hij nooit 'gepakt' door zijn neonazivrienden. Hoogstens door de 'gekleurden' in de gevangenis. Maar ja, dan had hij ook een team achter zich gehad.
Je wil niet weten hoe goed die gevangenissen in elkaar zitten, met een hele hiërarchie en alles.

En ja, ik vind dat lompe in het nazi-gedeelte gedurfd. Wie heeft dat ooit eerder laten zien? Kubrick, 1971, A Clockwork Orange (naar het geweldige boek van Anthony Burgess), verkrachtingen. Je ziet schaamhaar, voor die tijd al gedurfd. Je krijgt het gevoel van 'oh, nu gaat hij haar verkrachten'

Fight Club -> fist to fist gevechten. Op zich ook al aardig gedurfd, vooral de bloederige aard hiervan. Ook erg gedrufd (vooral met in het achterhoofd het aardig kapitalistische idee van de Amerikaanse maatschappij) was het minimalistisch denken van 'Tyler Durden' (gezien als Pitt of gezien als de aan MPD lijdende Norton, beide zijn goed, zelfde brein.)

Er zijn niet zoveel films waarin zulke sterke gevoelens van haat naar buiten komen, zulke intense verachting van elkaar. En als je dat durft te laten zien, vooral op een redelijk ongecensureerde manier, dan vind ik dat een mooi punt. Zeker. Getuigt van lef.
En wat is de scene uit American History X (ik doe niet aan afkortingen) die het meest besproken wordt? Juist: "Die neger met zijn tanden op de stoep."

Dus ja, een belangrijk punt van die hele film is de lompe aard, en de extreme manier waarop Derek denkt. Want ook al is'ie nog zo intelligent, hij denkt toch redelijk zwart-wit hoor (Zwart slecht, wit goed, grunt)

Dat hij door verraad omslaat snap ik dan op zich nog wel, maar zo radicaal... Nee, dan zou het logischer zijn als zijn denkwijze hetzelfde blijft, maar dat hij gewoon een ander kliekje vrienden uit zou zoeken.
Zo'n plotse ommeslag is denk ik vooral om de Amerikaanse kijkers weer een beetje te sussen, zodat ze niet meteen in shock zitten allemaal, en niet meteen American History X uit de bios/videotheek (hadden) laten halen.

Tja, ik vond het een anticlimax als einde, en heb me daar ook redelijk aan zitten ergeren. Vooral ook omdat het een voorspelbaar einde was, maar dat is bijzaak. (Ja, het einde is gruwelijk voorspelbaar ja, en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is, en had je het niet kunnen voorspellen, mijn god, laat je dan nakijken.) (ik ga hier verder ook niets zeggen, ivm spoilers, maar...)
Oud 07-10-2003, 13:46
the tourist
the tourist is offline
Lizzie McGuire --> Was wel leuk, het is geen geweldige film, maar wel leuk voor een keer.
The thin red line --> Erg mooi.
Nutty Professor (had ik nog nooit gezien ) --> Was wel grappig, maar minder leuk dan ik verwachtte.
Oud 07-10-2003, 16:22
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Better luck tomorrow ... wel kick
Oud 07-10-2003, 16:30
rsieswerda
rsieswerda is offline
Confessions of a Dangerous Mind

Wel een aparte film, op zich wel goed geacteerd, maar wel vreemd opgezet. Er lopen een paar tijdlijnen gewoon compleet door elkaar en dat moet je wel heel goed bijhouden, maar vind het wel een lekker over the top filmpje
Oud 07-10-2003, 17:29
Type
Type is offline
Citaat:
rsieswerda schreef op 07-10-2003 @ 17:30:
Confessions of a Dangerous Mind

Wel een aparte film, op zich wel goed geacteerd, maar wel vreemd opgezet. Er lopen een paar tijdlijnen gewoon compleet door elkaar en dat moet je wel heel goed bijhouden, maar vind het wel een lekker over the top filmpje
Ah, kijk, die heb ik bijna binnen... Dus over een paar daagjes ook mijn visie op deze film
Oud 07-10-2003, 18:12
-Daniël-
-Daniël- is offline
American Pie; The Wedding

tja, what can i say
altijd fun.
Oud 08-10-2003, 02:38
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Bad Guy van Kim Ki-Duk

na het zien van het prachtige en poëtische The Isle van dezelfde regisseur is dit een tegenvaller...
Oud 08-10-2003, 10:40
lucy48
lucy48 is offline
Volle maan
Opzich wel vermakelijk, maar een beetje saai en een beetje weinig verhaal
Oud 08-10-2003, 10:47
Cheops
Cheops is offline
The Ring

Intrigerend, maar ik had dr iets meer van verwacht... ga 'm straks maar nog een keertje kijken
Oud 08-10-2003, 12:08
Verwijderd
voor de eerste keer American History X...
Oud 08-10-2003, 12:35
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
azaziël schreef op 08-10-2003 @ 13:08:
voor de eerste keer American History X...
dies ik wil em ook weer een keer zien
Oud 08-10-2003, 12:39
Blubje
Blubje is offline
My Boss's Daughter...in de sneak, ik vond hem verschrikkelijk slecht...

vanavond ga ik naar American Pie 3 (of naar Phileine zegt Sorry, daar zijn we nog niet uit ) maar ik ben benieuwd
Oud 08-10-2003, 13:18
fucking hero
fucking hero is offline
lola rennt. op aanraden van een vriendin. Zij had de film voor ckv met een klas gezien ofzo, en sommigen uit haar klas zeiden dat ze het irritant vonden dat 'het steeds opnieuw begon', maar ik vond dat helemaal niet, mocht van mij nog wel een paar keer.
Erg vermakelijk, en leuk idee. Wel jammer dat ie een beetje kort is.
heeft veel weg van Groundhog day. Die laatste vind ik toch beter.
Oud 08-10-2003, 13:30
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
poop schreef op 08-10-2003 @ 14:18:
lola rennt. op aanraden van een vriendin. Zij had de film voor ckv met een klas gezien ofzo, en sommigen uit haar klas zeiden dat ze het irritant vonden dat 'het steeds opnieuw begon',
Zit die vriendin van jou in een klas met debieltjes ofzo?

Ik heb laatst Princess Mononoke gezien..
Oud 08-10-2003, 14:47
Anonymous John
Anonymous John is offline
The Italian Job (2003)...wel aardig.
Oud 08-10-2003, 15:07
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-10-2003 @ 15:30:
Zit die vriendin van jou in een klas met debieltjes ofzo?
Oud 08-10-2003, 16:55
rsieswerda
rsieswerda is offline
Bad Boys

"Bad Boys, Bad Boys, whatcha gonna do when they come for you"

topfilm
Oud 08-10-2003, 17:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Blubje schreef op 08-10-2003 @ 13:39:
[B]My Boss's Daughter...in de sneak, ik vond hem verschrikkelijk slecht...
]
Toch niet toevallig in nieuwegein hé?
Oud 08-10-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef op 08-10-2003 @ 13:35:
dies ik wil em ook weer een keer zien
als je in de buurt bent, kom langs
Oud 08-10-2003, 17:59
Verwijderd
the dish
goeie film
Oud 08-10-2003, 18:05
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-10-2003 @ 18:00:
Toch niet toevallig in nieuwegein hé?
nopez, in Breda...en t was heel stom, want het beeld werd helemaal wazig steeds, ws hadden een paar mensen hun telefoon niet uitgezet ofs, echt dom...mja de film zelf was ook kut, dus t was niet zo erg
Oud 08-10-2003, 22:18
Joshua
Joshua is offline
Seven.... Geweldig, meer hoef ik er niet over te zeggen...
Oud 08-10-2003, 23:35
Remqo
Remqo is offline
Forrest Gump op Video

Grappige maar vooral ook een mooie film
Oud 09-10-2003, 10:33
Pla
Pla is offline
The Recruit
Ik vond hem echt heel erg stoer..
Oud 09-10-2003, 20:02
Pla
Pla is offline
Net Phileine zegt Sorry in de bios gezien..
De Nederlandse films gaan goed in mijn opzicht
Oud 09-10-2003, 23:34
Sithan
Sithan is offline
Phileine zegt sorry
Bad boys 2
Oud 10-10-2003, 07:51
Verwijderd
De paardenfluisteraar
geweldige film
Oud 10-10-2003, 08:17
Anne
Anne is offline
Serendipity... erg cliché en romantisch...
Oud 10-10-2003, 09:02
miro
miro is offline
Bad boys II

Precies t zelfde idee als een alleen met veel meer humor, heb regelmatig hardop moeten lachen. NIet dat t een supergoedefilm was, maar dat weet je van tevoren. De eerste was meer een Will Smith promo, deze was gewoon grappig.
Oud 10-10-2003, 10:18
-Daniël-
-Daniël- is offline
Phileine zegt sorry,

Oud 10-10-2003, 13:34
belgo
belgo is offline
Kill Bill

tofffffff.
Oud 10-10-2003, 13:40
lorenzo30
lorenzo30 is offline
bad boys 2

deel1 was beter
Oud 10-10-2003, 13:41
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
The Ring (japanse) vond ik waardeloos. Voor het eerst dat Amerikanen iets jatten en het dan niet verneuken

Traffic, vond ik wel goed. Er had iets meer actie in gemogen.
Oud 10-10-2003, 13:46
sharkkkie
sharkkkie is offline
The man who knew too much
Niet echt heel spannende film, maar vond hem toch wel leuk.
Best leuk zo'n film in jaren 50 sfeer
Oud 10-10-2003, 16:22
Pla
Pla is offline
Snatch...
Ik weet nog niet wat ik ervan vond.. Ik moet hem denk ik nog maar een keer kijken, want ik zat niet helemaal op te letten..
Oud 10-10-2003, 16:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 10-10-2003 @ 14:41:
[B]The Ring (japanse) vond ik waardeloos. Voor het eerst dat Amerikanen iets jatten en het dan niet verneuken

Zondaar.
Oud 10-10-2003, 16:32
Aurora
Aurora is offline
Don't Say A Word.

Ik zeg een ding: Sean Bean.
Oud 10-10-2003, 16:53
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-10-2003 @ 17:30:

Zondaar.
ja tis wel zo vind ik.

ik heb net fear and loathing nog maals gezien, en hij blijft zelfs na de 5e keer geweldig
Oud 10-10-2003, 18:11
Pechstrooksken
Pechstrooksken is offline
gisteravond Traffic gezien, en hij is goed...
Oud 10-10-2003, 20:01
lana
lana is offline
Dirty Pretty Things

goede film.

audrey tautou is weer jaloersmakend mooi
Oud 10-10-2003, 20:56
Anti-Schaap
Anti-Schaap is offline
Freaky Friday, in de bios
wel leuk maar niet echt een verhaal, gewoon grappig om naar te kijken
Oud 10-10-2003, 22:07
Verwijderd
Cypher; prachtig gefilmd, geweldige espionage, niet al te complex, maar zeker ook niet te simpel.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten