Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 18:19
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Iemand hier nog naar de prerelease van Fifth Dawn geweest?
Zelf ga ik dit weekeinde naar 2 instore prereleases, die altijd 1 week later zijn dan de officiële. Als je bent geweest, decklist en pulls aub
Oud 24-05-2004, 19:28
beeble
beeble is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef op 24-05-2004 @ 19:19 :
Iemand hier nog naar de prerelease van Fifth Dawn geweest?
Zelf ga ik dit weekeinde naar 2 instore prereleases, die altijd 1 week later zijn dan de officiële. Als je bent geweest, decklist en pulls aub
nee helaas niet stomme rot examens altijd
Oud 24-05-2004, 20:40
AlexOnAcid
AlexOnAcid is offline
k niet-ben niet echt fan van de "newe"magic
Oud 26-05-2004, 08:52
Martok
Martok is offline
Ik ga wel, heb alleen op dinsdag Engels tekst, en op Donderdag Aardrijkskunde.
Dus genoeg tijd om te leren.
Oud 26-05-2004, 20:14
Pletterprater
Pletterprater is offline
Ik heb meegedaan aan de prerelease... maar gezien de onspeelbare rares die ik kreeg (confusion in the ranks, Gate to the Aether, Salvaging Station (zonder goede 1 mana cost artifacts), Summoner's Egg, Auriok Champion (zonder goede witte kaarten verder) en Vulshok Battlemaster (middelmatig) en verder ook geen top commons of uncommons... was mijn deck ook niet goed ... eerste ronde verloren, volgende 2 eerder gewonnen doordat de anderen een nog slechter deck speelden (dacht dat het onmogelijk was), daarna maar gedropt en meegedaan aan de draft.

Bij de draft had ik het volgende deck:

Horned Helm
Conjurer's Bauble
Cranial Plating (altijd in je deck stoppen)
Chimeric Coils
3X Myr Servitor

Moriok Rigger
Devour in Shadow
2X Lose Hope (na sideboarden werd er vaak nog 1 in gedaan, voor de volgende kaart)
Nim Grotesque
2X Cackling Imp
Mephidross Vampire

4X !!! Condescend
3X Trinket Mage
Hoverguard Sweepers
Thought Courier

7 Islands
7 Swamps (lande voor zover ik heb onthouden)

Won met dit deck vrij makkelijk de draft ... die kleine Myrs samen met de Cranial hakken lekker door . En 4 counters in je deck houd ook de beats aan de andere kant tegen (terwijl ik zelf een 4 tal beats in mijn deck had zitten)

... was wel een geslaagde dag verder.
Oud 30-05-2004, 20:40
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ben dit weekeinde naar 2 instore prereleases geweest. Beide sealed. De eerste was zeer geslaagd. Niet qua rares (Necrogen Mists, Myr Incubator, Summoner's Egg, Mephidross Vampire, Hoverguard Sweepers en de enige die ik wel speelde: Empyrial Plate) maar zeker wel qua commons/uncommons. Ben ook eerste geworden met het volgende deck:

8x Mountain
5x Forest
3x Plains

1x Bottle Gnomes
1x Sylvok Explorer
1x Krark-Clan Shaman
1x Leaden Myr
1x Silver Myr
1x Mirror Golem
1x Vulshok Sorcerer
2x Suntouched Myr
2x Spark Elemental
1x Furnace Whelp
1x Composite Golem
1x Sawtooth Thresher
1x Spikeshot Goblin

1x Empyrial Plate
1x Cranial Plating
1x Vulshok Gauntlets
2x Dawn´s Reflection
1x Pyrite Spellbomb
1x Pentad Prism
1x Heliophial
1x Goblin Cannon
1x Detonate

Dus nog 5 boosters erbij gewonnen (Staff of Domination , Eon Hub, Suncrusher, Plunge into Darkness , Spectral Shift )

Vandaag ging het wat minder goed...zal wel komen omdat mijn rares iets beter waren (Beacon of Tomorrows, Joiner Adept, Clearwater Goblet, Tower of Murmurs, Trash for Treasure, Copperhoof Vorrac) en ik geen Spikeshot Goblin had (wel 2 Cranial Platings en een foil Loxodon Warhammer ). Ik heb het deck echter al uit elkaar gehaald , maar het waren dezelfde 3 kleuren (Mountain en Plains omwisselen) met meer vliegers, minder schietbeesten (maar wel een Viridian Longbow), minder schoppers maar veel meer leven per game gemiddeld. Ben ermee 10e geworden van de 20 met de volgende uitslagen (5 rondes): 2-0, 2-1, 1-1, 1-2, 0-2
Oud 01-06-2004, 08:21
beeble
beeble is offline
skullclamp is geband is standard en miroodin block constructed
bron: mtgnews.com
Oud 01-06-2004, 09:06
AlexOnAcid
AlexOnAcid is offline
goh-we zage t echt niet aankome (echt!!)
ok-hij is heel goed maar je moet wel dat beest zien dood te krijge en equip cost betale.
maar idd-
2 kaarten trekken+2 schade xtra (toch?)
tegenover
manacost+beest gemold

hijs wel goed nu dat ik erover nadenk
maar dan mogen ze van mij ook broodstar+ravager bannen en wat meer plaats gunnen aan creatievere dex
Oud 01-06-2004, 09:51
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Eigenlijk denk ik dat ze nu misschien een inschattingsfout hebben gemaakt. Ze zeggen dus dat op de grote toernooien teveel clamp gespeeld wordt en dat ze het daarom geband hebben. Even vergetend dat 70-80% van die decks Ravager affinity zijn. Het enige dat Ravager draaiende houdt is Disciple of the Vault, dat vaak leest (B): Target opponent loses 10-20 life.
Wat is er met de huidige metagame gebeurt:

Ravager breekt een nagel
Gobbo verliest een teen
WWe verliest een ledemaat
Elves verliest zijn huis, familie, vrienden en krijgt geen goud terug
T&N/Slide ziet het toe, gaapt nog eens en slaapt verder

Wellicht dat dit de terugkeer voorspelt van Broodstar affinity? Aangezien zij de disciple/ravager kunnen counteren. En ze hebben geen Skullclamp nodig (Thoughtcast/Thirst for Knowledge)
Oud 01-06-2004, 09:54
beeble
beeble is offline
ja die disciple moeten ze gewoon bannen
Oud 01-06-2004, 10:27
AlexOnAcid
AlexOnAcid is offline
dat ding is best wel goed idd. maar kspeel r toch niet mee-alleen tot scourge zitten kaarte in mn deq.

kheb 1 all mirrodin all artifact dun deq:

4x alle artifact lands (24)
4x alle spellbombs (20)
4x chromatic sphere
4x lodestone myr
4x myr incubator
4x quicksilver fountain of andere goede artifact.

bombs saccen om kaarten te trekken totdat je of een lodestone trekt of een cube-->bij cube->sacccen->hele deq removen behalve de lodestones en pyrite spellbombs en wat landjes-->
et voila 40-50 1/1 tokens. Werkt t beste in multiplayer btw--> coat of arms
Oud 01-06-2004, 10:33
AlexOnAcid
AlexOnAcid is offline
Citaat:
AlexOnAcid schreef op 01-06-2004 @ 11:27 :
dat ding is best wel goed idd. maar kspeel r toch niet mee-alleen tot scourge zitten kaarte in mn deq.

kheb 1 all mirrodin all artifact dun deq:

4x alle artifact lands (24)
4x alle spellbombs (20)
4x chromatic sphere
4x lodestone myr
4x myr incubator
4x quicksilver fountain of andere goede artifact.

bombs saccen om kaarten te trekken totdat je of een lodestone trekt of een cube-->bij cube->sacccen->hele deq removen behalve de lodestones en pyrite spellbombs en wat landjes-->
et voila 40-50 1/1 tokens. Werkt t beste in multiplayer btw--> coat of arms
maar om door te gaan waar we t eigenlijk over hadden-kvind t niet echt zo verrassen dat r van die overdreve sterke kaarten verschijnen-wotc begint inspiratie te verliezen-logisch-maar tis wel jammer
Oud 01-06-2004, 11:31
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
AlexOnAcid schreef op 01-06-2004 @ 11:33 :
maar om door te gaan waar we t eigenlijk over hadden-kvind t niet echt zo verrassen dat r van die overdreve sterke kaarten verschijnen-wotc begint inspiratie te verliezen-logisch-maar tis wel jammer
Dat wordt al gezegd vanaf 4th edition ofzo... maar ze leven nog steeds, verzinnen nieuwe abilities en nieuwe kaarten. Daarbij zitten dan coole kaarten, grappige kaarten, kaarten die zoveel doen dat je al veel intelligentie moet bezitten om ze te snappen )laat staan te spelen) en kaarten die zeer sterk zijn.

LET ER OP... dit is altijd zo geweest en MOET ook niet veranderen. Dit is wat magic maakt en breekt. Ik denk dat WoTC nog genoeg weet te verzinnen. Dit tonen ze onder andere door de regelbrekende kaarten, de nieuwe abilities die nu veel sneller op de markt gebracht worden dan voorheen (dit omdat de spelers hierom gevraagd hebben).

Je moet weten, in de wereld van Magic the Gathering zijn miljoenen mogelijkheden voor Card-design, veel zullen op elkar lijken kwa abilitie, maar ze moeten ook kaarten ontwerpen die geheel anders zijn dan andere kaarten.Het overpowered zijn van kaarten komt omdat WoTC niet genoeg getest heeft met de kaarten... alhoewel de kaarten goed getest worden.

Als een kaart overpowered wordt, is dit omdat de SPELERS een mogelijkheid hebben gevonden de kaart te misbruiken.

hierbij is dit dus niet specifiek de schuld van WoTC. Hoogstens van Development en Testing... maar ook zij kunnen er niet alles uit halen.
Oud 01-06-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Baron Sengir schreef op 01-06-2004 @ 10:51 :
Eigenlijk denk ik dat ze nu misschien een inschattingsfout hebben gemaakt. Ze zeggen dus dat op de grote toernooien teveel clamp gespeeld wordt en dat ze het daarom geband hebben. Even vergetend dat 70-80% van die decks Ravager affinity zijn. Het enige dat Ravager draaiende houdt is Disciple of the Vault, dat vaak leest (B): Target opponent loses 10-20 life.
Wat is er met de huidige metagame gebeurt:

Ravager breekt een nagel
Gobbo verliest een teen
WWe verliest een ledemaat
Elves verliest zijn huis, familie, vrienden en krijgt geen goud terug
T&N/Slide ziet het toe, gaapt nog eens en slaapt verder

Wellicht dat dit de terugkeer voorspelt van Broodstar affinity? Aangezien zij de disciple/ravager kunnen counteren. En ze hebben geen Skullclamp nodig (Thoughtcast/Thirst for Knowledge)
Ha! Hier hebben we het al over gehad, en je zit er redelijk fout mee. Het was nu gewoon zo dat je of met Skullclamp speelde, of er tegen speelde. Hé, is dit nou niet zoiets als bij Necropotence? Hé, werd die toen maar niet gebanned? Disciple of the Vault is sterk. Helemaal waar. Maar zonder de doorloop van sac-fodder voor Ravager (wat volledig te wijten is aan Skullclamp), zal DotV veel minder gevaarlijk worden. Je zult nu vrijwel nooit meer in één beurt dood zijn zodra de DotV neer gelegd wordt, tenzij je al in beurt 5 o.i.d. zit. Zoals het is, ben ik tevreden met de ban van Skullclamp. Het is de juiste beslissing geweest.

Oh ja, dat stukje heb je gejat van een ander board

Ik denk niet dat Broodstar affinity goed terug zal kunnen komen. Tuurlijk, het was een sterk deck. Maar met de komst van Granulate wordt het riskanter om dat deck te spelen. Het kan goed lopen, het kan fout lopen. Hangt er vanaf hoe sterk Granulate echt blijkt te zijn.

Op een heel andere voetnoot, ik ben afgelopen weekend ook naar een instore-prerelease geweest, 4e plek weten te bemachtigen met een resultaat van 3 gewonnen, 1 verloren, waarmee ik nog 2 extra boostertjes heb weten te winnen. Ik heb geen zin om mijn hele deck te gaan posten, zo interessant zal dat toch niet zijn, hier de hoogtepunten van mijn deck:

Groen:
Glissa Sunseeker
Eternal Witness

Rood:
Shatter
Detonate

Artifact:
Engineered Explosives
Razormane Masticore
Goblin Charbelcher
Loxodon Warhammer

Geopend uit de prijzen:
Silent Arbiter
Cosmic Larva
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 19:42
AlexOnAcid
AlexOnAcid is offline
ikkreeg vandaag 2 pax 5th dawn en haalde als rares een engineerd explosives en n summoning station--ik gebruik die kaarten echt niet-iemand ruilen ??
Oud 03-06-2004, 11:51
Verwijderd
Citaat:
AlexOnAcid schreef op 02-06-2004 @ 20:42 :
ikkreeg vandaag 2 pax 5th dawn en haalde als rares een engineerd explosives en n summoning station--ik gebruik die kaarten echt niet-iemand ruilen ??
In een Engineered Explosives heb ik wel interesse, ik wil een playset hebben
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 17:31
Verwijderd
Gigantische *bump*

Ik en mijn broer (Baron Sengir) zullen zaterdag 19 juni op de NK Qualifier in Amsterdam zijn om te proberen ons te plaatsen voor het NK. Iemand anders die erheen gaat? Of wel eens naar zo'n evenement is geweest?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 13:46
beeble
beeble is offline
Citaat:
MagicGotenks schreef op 14-06-2004 @ 18:31 :
Gigantische *bump*

Ik en mijn broer (Baron Sengir) zullen zaterdag 19 juni op de NK Qualifier in Amsterdam zijn om te proberen ons te plaatsen voor het NK. Iemand anders die erheen gaat? Of wel eens naar zo'n evenement is geweest?
nog grotere bump
Oud 24-06-2004, 15:03
-=TsA=- Silence
-=TsA=- Silence is offline
Ik ben een oldskool magicer nog beta gespeelt ( snapte er toen nog niet veel van ).. ooit eens 100ste van de nl gestaan
sinsdien is het alleen maar slechter gegaan met de ranglijst... agt ja.... niet veel mensen kunnen zeggen dat ze 100ste stonden, ik vind alleen wel kunt dat ongeveer mijn heledeck gebanned is op officiele tournementen... pokke deck van 500 euries (minstens ) kan ik er niet mee spelen... stelletje eikels bij wizard
(nog ff een magic quote )
*I dont need a plan just a goal, the rest will follow on its own*
(temper, uit tempest geloof ik )
Oud 24-06-2004, 19:26
beeble
beeble is offline
Citaat:
-=TsA=- Silence schreef op 24-06-2004 @ 16:03 :
Ik ben een oldskool magicer nog beta gespeelt ( snapte er toen nog niet veel van ).. ooit eens 100ste van de nl gestaan
sinsdien is het alleen maar slechter gegaan met de ranglijst... agt ja.... niet veel mensen kunnen zeggen dat ze 100ste stonden, ik vind alleen wel kunt dat ongeveer mijn heledeck gebanned is op officiele tournementen... pokke deck van 500 euries (minstens ) kan ik er niet mee spelen... stelletje eikels bij wizard
(nog ff een magic quote )
*I dont need a plan just a goal, the rest will follow on its own*
(temper, uit tempest geloof ik )

heb je nog veel beta kaarten????en welke?
dat is idd wel irritant ja dat ban gebeuren
Oud 28-06-2004, 14:47
-=TsA=- Silence
-=TsA=- Silence is offline
Citaat:
heb je nog veel beta kaarten????en welke?
ik was toen een gastje van 11, nee niet egt veel, ben vet geripped in die tijd , maar nu rip ik... trouwens heb wel allen gems
Oud 29-06-2004, 18:10
Verwijderd
Hebben hier nog wat mensen Magic Workstation? Het is een gratis programma waarmee je ook online tegen elkaar Magic: The Gathering kunt spelen. Misschien dat als er genoeg mensen mee willen doen we een Sealed Event kunnen houden, lijkt me wel grappig.

Klik hier om Magic Workstation te vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten