Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2012, 21:29
ItsJustMe
Avatar van ItsJustMe
ItsJustMe is offline
Hallo!!! (ik weet niet precies waar ik dit zou moeten plaatsen dus ik doe het hier :3)

Om een lang verhaal kort te maken: ik zit erover na te denken boeddhist te worden. Ik ben van huis uit niet gelovig opgevoed en ik heb ook nooit iets met geloof gehad, maar een jaar of twee jaar geleden las ik eens een keer een boek, waar het boeddhisme wel zo'n beetje centraal stond. En het is me altijd wel een beetje blijven hangen.

Op school hebben we het nu bij levensbeschouwing (godsdienst) over boeddhisme, en voor mij klopt alles wel wat er in het boeddhisme wordt gezegd.

Nu wil ik eigenlijk weten of iemand misschien ook boeddhist is, of ook zoiets als mij heeft.
Xx
__________________
Hakuna matata

Laatst gewijzigd op 24-09-2012 om 21:30. Reden: Onlogische zin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2012, 12:37
Verwijderd
Nooit een reden kunnen bedenken om opeens in iets te gaan geloven omdat je iets in een boek las.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 19:07
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Een meid bij mij op school is een boeddhist. Ze is een dievegge en bijna niemand mag haar.

Oh en wat Reverend zegt.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 19:42
ItsJustMe
Avatar van ItsJustMe
ItsJustMe is offline
Citaat:
Nooit een reden kunnen bedenken om opeens in iets te gaan geloven omdat je iets in een boek las.
Het is niet zo dat ik door het boek nu boeddhist wil worden, wat ik daarmee wil zeggen is dat ik op die manier achter het boeddhisme ben gekomen.

Citaat:
Een meid bij mij op school is een boeddhist. Ze is een dievegge en bijna niemand mag haar.
Wat moet ik daarmee? Het is zeker niet zo dat iedereen die boeddhist is slecht is of zo.

De reden dat ik mijn bericht plaatsten is om een beetje te lezen hoe andere mensen (/jongeren) boeddhist zijn (geworden).
__________________
Hakuna matata
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 19:56
Sebastien
Avatar van Sebastien
Sebastien is offline
Ik ben Atheist en zal dat waarschijnlijk mijn hele leven wel blijven. maar als ik al een geloof zou moeten kiezen zou boeddhisme een goede kans maken. Puur omdat ik zeer fel tegen de christelijke kerk en hun manipulatie/propaganda ben en ik sommige islamitische gebruiken gewoon niet kan begrijpen. ik denk dat boeddhisme zeker een interessant geloof zou kunnen zijn, al zou ik als ik jou was me wel wat meer verdiepen in het hoe en wat. Verder moet jij gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt, en als dat het boeddhisme, Christendom of de Islam is, dan moet je dat gewoon doen.
__________________
always give 100%, unless you are donating blood.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 20:01
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Ik ben zelf ook Atheïst en heb geen behoefte om een geloof te kiezen, al weet ik dat het boeddhisme wel bij me past, maar daardoor hoef ik niet meteen boeddhist te worden.
__________________
When nothing goes right, go left.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 08:56
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Een meid bij mij op school is een boeddhist. Ze is een dievegge en bijna niemand mag haar.

Oh en wat Reverend zegt.
Waar slaat het nou weer op om dit te zeggen? Ten eerste lijkt het me sterk dat dat meisje een echte boeddhist is als ze jat, en ten tweede kan je ook gewoon niks zeggen als je niks te melden hebt.

Ik ben ook atheist, maar heb wel altijd de meeste 'sympathie' gehad voor 't boedhisme. Ik vind de ideeèn erachter goed en mooi, maar ik zou zelf m'n leven niet zo kunnen leiden. Maar eigenlijk weet ik het meeste door een aantal artiesten die ik goed vind en die boedhist bleken te zijn.

Maar ik ben 't er met Reverend eens dat alleen in een boek iets lezen over zoiets niet genoeg is om ergens in te geloven/je te bekeren tot een geloof. Mss kan je er wat meer 'onderzoek' naar doen? Google eens naar wat het écht inhoudt en wat je zou moeten doen om Boedhist te worden, want ik denk niet dat je hier veel behulpzame reacties gaat krijgen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 26-09-2012 om 09:01.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 13:37
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
De boeddhisten waren een voorbeeld voor Hitler. De boeddhisten gebruikten namelijk ook swastika-symbolen.
'nuff said.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 13:52
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
De boeddhisten waren een voorbeeld voor Hitler. De boeddhisten gebruikten namelijk ook swastika-symbolen.
'nuff said.
Wow, iets met klokken en klepels.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 14:28
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik ben atheïst en je zou me kunnen omschrijven boeddhist. Boeddha heeft niks met goden te maken dus het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik vind wat Siddhartha leerde heel interessant en die dingen pas ik toe in mijn leven. Het heeft ervoor gezorgd dat ik een heel fijn leven heb en al sinds mijn 17de geen ruzie meer heb gehad. Ik volg eigenlijk alleen het 8-voudige pad, de rest is naar mijn mening vooral bijzaak. En het ethische in het 8-voudige pad laat ik voortvloeien door de andere paden te volgen. Ik doe eigenlijk dus vooral wat me uitkomt, haha, maar het is voor mij een heel goede leidraad in het leven.

O, wat ik zelf fijn vind, boeddhisme is geen religie, een ander kan je dus niet vertellen dat je goed of verkeerd bezig bent. Het gaat puur om de eigen ervaring en het groeien daarin.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 16:39
Verwijderd
Boeddhisme is geen geloof (ik denk dat dit en dit bestaat) maar een levensinstelling (de mens zou zo of zo moeten zijn). Groot verschil.

Hitler was ook vegetariër. Nuff said?
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1865478 Dit topic is een mooi voorbeeld van hoe de mens is, maar niet zou zijn als iedereen met een boeddhistische instelling zou leven.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 18:32
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Ik ben atheïst en je zou me kunnen omschrijven boeddhist. Boeddha heeft niks met goden te maken dus het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik vind wat Siddhartha leerde heel interessant en die dingen pas ik toe in mijn leven. Het heeft ervoor gezorgd dat ik een heel fijn leven heb en al sinds mijn 17de geen ruzie meer heb gehad. Ik volg eigenlijk alleen het 8-voudige pad, de rest is naar mijn mening vooral bijzaak. En het ethische in het 8-voudige pad laat ik voortvloeien door de andere paden te volgen. Ik doe eigenlijk dus vooral wat me uitkomt, haha, maar het is voor mij een heel goede leidraad in het leven.

O, wat ik zelf fijn vind, boeddhisme is geen religie, een ander kan je dus niet vertellen dat je goed of verkeerd bezig bent. Het gaat puur om de eigen ervaring en het groeien daarin.
Ik heb ook nooit echte ruzie's. Daar heb ik geen boeddhisme voor nodig trouwens, ik ben gewoon welbespraakt, aardig en sociaal.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 18:59
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik probeer me soms enigszins aan Jezus Christus' ideeën te houden. Op zich had hij geen verkeerde filosofie. Maar ik heb er mijn eigen.draai aan gegeven en ben gewoon mezelf en doe wat ik goed acht, in principe.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2012, 12:06
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
De boeddhisten waren een voorbeeld voor Hitler. De boeddhisten gebruikten namelijk ook swastika-symbolen.
'nuff said.
Dit is een grapje toch?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2012, 16:00
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Dit is een grapje toch?
50/50 zo iets.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 12:41
xXmathXx
xXmathXx is offline
rastafarianisme
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 10:02
ItsJustMe
Avatar van ItsJustMe
ItsJustMe is offline
Bedankt iedereen!! Hier kan ik zeker mee verder!!
x
__________________
Hakuna matata
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Boeddhisme
HybridTheory
195 01-06-2008 13:55
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Boeddhisme werkstuk
Miertjuhh
7 17-05-2008 09:26
Levensbeschouwing & Filosofie Boeddhisme
ninie
160 27-05-2007 19:25
Levensbeschouwing & Filosofie boeddhisme
Saraï_h
58 11-08-2005 22:30
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie nog een boeddhisme vraag
qazxsw
2 20-06-2004 20:08
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is jouw mening over Boeddhisme?
barbara & joyce
39 30-06-2003 11:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.