Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2003, 20:27
SilentFairy
SilentFairy is offline
Helaas voor mij momenteel enigszins onmogelijk, maar ik hoop binnenkort toch weer mijn passie te kunnen gaan beoefenen:

Klimmen, en dan vooral alpine.

Zijn er hier nog meer klimmers?

En wat voor een bergen hebben jullie al beklommen???

Hoop in contact te komen met mensen met dezelfde passie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2003, 21:46
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik klim zelf niet, is ook niks voor mij denk ik.
Volgens mij zijn er niet zoveel heel erg veel klimmers hier op dit forum maar iig succes met zoeken.
Misschien kun je ook ff vertellen wat er zoal leuk enzo aan is aan zo'n berg.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 12:07
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Ik ben een enthousiaste sport- en alpineklimmer, al heb ik niet echt het idee dat ik erg getalenteerd ben. Sportklimmen vanaf de winter van '99-00, alpine vanaf 2000, toen ik een C1-cursus gevolgd heb bij de NKBV. In 2001 een C2 sneeuw/ijs, in 2002 een gegidste tocht en afgelopen zomer met m'n broer en een vriend zelfstandig op pad. Hier een paar fotootjes van afgelopen zomer in NW-Italie (Gran Paradiso en Wallis), eerste is vanaf de normaalroute van de Mont Brule (iets van 3550m), normaalgesproken een eenvoudige sneeuwtour maar vanwege de extreme temperaturen werd het een vrij pittige ijstour. Tweede en derde foto is onderweg naar de Gran Paradiso via de oostzijde. Stuk lastiger dan de normaalweg maar volledig uitgestorven







En nog een sportklimfoto van afgelopen voorjaar:

Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:06
SilentFairy
SilentFairy is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 24-11-2003 @ 22:46:
Ik klim zelf niet, is ook niks voor mij denk ik.
Volgens mij zijn er niet zoveel heel erg veel klimmers hier op dit forum maar iig succes met zoeken.
Misschien kun je ook ff vertellen wat er zoal leuk enzo aan is aan zo'n berg.
Hmm... wat er leuk aan is...
Ten eerste is het uitzicht dat je vaak hebt gewoon fantastisch, het verandert constant naarmate je vordert gedurende je toch... En het wordt eigenlijk steeds maar mooier...
Het idee dat jij daar zit, met die bergen om je heen... jij alleen met de natuur, is fantastisch, je bent echt even helemaal weg uit de drukte... weg van alles. Het is zo´n andere wereld vergeleken met waar je normaal bent... (boven op een berg staan is ook op geen enkele manier te vergelijken met in de alpen op een camping zitten of op wintersport zijn)
Jah, en wat ik zelf ook heel mooi vind is als je eenmaal bovenop een berg staat na een tocht van een dag of 2... De voldoening die je dan voelt, en het zicht dat je dan vaak hebt... Echt fantastisch gewoon...

@ NERD: Ik ben ook in de buurt van de gran paradiso geweest... 2 jaar geleden... wou zelf daar samen met mn vader de barre des écrins (4100 meter oid) beklimmen... Helaas kon dit niet doorgaan ivb met mijn knieproblemen (veroorzaakt door de ziekte van lyme ) Erg jammer...
Ik heb een jaar geleden de Gross Glocknerr (hoogste berg Oostenrijk, 3800 m) beklommen... Met moeite, mn knieproblemen hebben voor mij de afdaling tot een hel gemaakt... En ik was behoorlijk ziek gedurende de tocht naar de top... Achteraf snap ik niet wat me bezielde door te gaan, maar ik wist toen zelf nog niet dat ik écht ziek was. Maar ik was met een gids mee, en ik zou alleen maar voor oponthoud zorgen als ik zou stoppen... Dus ik ben doorgegaan, de top gehaald, en toen 2 dagen doodziek in een hut gelegen... Maar ik heb het gehaald, en ik ben er trots op
Afgelopen jaar helaas (weer ivb met die ziekte) niet kunnen klimmen. Maar ik hoop toch komende zomer (eigenlijk het liefst voorjaar) weer te kunnen beklimmen. En ik hoop ook binnen nu en 2 jaar de Mont Blanc te hebben bestegen. Hoe moeilijk dat ook gaat worden met mn ziekte... Dat is toch mijn doel.

Overigens klim ik al sinds ik kan lopen Op mn 6e mn eerste top, op mn 10e mn eerste huttentocht. (dreilanderspitze) Op mn 11e de Dachstein.
Leukse wat ik tot nu toe heb gedaan is toch ondanks dat ik zo ziek was, de Gross Glockner.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 20:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ben geen klimmer, maar een wandelaar.

Wel behoorlijk zware wegen, 't lijkt soms meer op klimmen aan handen en voeten. Ben bv. al eens bijna in een gletsjerspleet gelazerd etc.

Hier vind je mijn foto's van afgelopen zomer, van het Oberengadin (zuid-oost Zwitserland: Piz Bernina, St. Moritz):
http://members.lycos.nl/danielzutphen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:35
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-11-2003 @ 21:56:
Ik ben geen klimmer, maar een wandelaar.

Wel behoorlijk zware wegen, 't lijkt soms meer op klimmen aan handen en voeten. Ben bv. al eens bijna in een gletsjerspleet gelazerd etc.

Hier vind je mijn foto's van afgelopen zomer, van het Oberengadin (zuid-oost Zwitserland: Piz Bernina, St. Moritz):
http://members.lycos.nl/danielzutphen
Ga jij alleen op pad?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 11:21
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 25-11-2003 @ 23:35:
Ga jij alleen op pad?
Zo extreem zijn die foto's toch niet?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 11:51
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
NERD schreef op 26-11-2003 @ 12:21:
Zo extreem zijn die foto's toch niet?
Maar om dat nou allemaal alleen te doen lijkt me zo saai.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 15:27
Henk Biertank
Avatar van Henk Biertank
Henk Biertank is offline
Lui efkes een vraagje.. Ik ga normaal mee op klimkampen van jongerentouroperator (goed nederlands woord ) VINEA mee.. maar ik vraag me af of de NKBV ook klimkampen voor jongeren verzorgd .. ervaringen mee?
__________________
Save an animal be a cannibal
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 15:29
Henk Biertank
Avatar van Henk Biertank
Henk Biertank is offline
*correctie : wandelkampen (ik ben idd. ook geen klimmer maar wandelaar)
__________________
Save an animal be a cannibal
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 14:59
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
Henk Biertank schreef op 30-11-2003 @ 16:29:
*correctie : wandelkampen (ik ben idd. ook geen klimmer maar wandelaar)
NKBV heeft volgens mij geen verzorgde wandelkampen voor jongeren. Je hebt alleen de keuze tussen een alpine cursus met leeftijdgenoten of een zogeheten "bergsportkamp" waar je kunt kiezen of je alpine touren wilt maken of "gewoon" wilt wandelen. Gezien je leeftijd is dat meer iets om samen met je ouders te doen, aangezien er verder niet echt iets geregeld is. Je neemt zelf kampeerspullen mee en zorgt veelal zelf voor je eten en de tochtplanning (evt. tezamen met een aantal andere deelnemers).

Mocht je voor a.s. zomer eens iets meer willen proberen dan bergwandelen kan je voor informatie hier terecht: http://www.nkbv.nl/reisprogramma/disciplines/jeugd
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 16:27
Henk Biertank
Avatar van Henk Biertank
Henk Biertank is offline
Citaat:
NERD schreef op 01-12-2003 @ 15:59:
NKBV heeft volgens mij geen verzorgde wandelkampen voor jongeren. Je hebt alleen de keuze tussen een alpine cursus met leeftijdgenoten of een zogeheten "bergsportkamp" waar je kunt kiezen of je alpine touren wilt maken of "gewoon" wilt wandelen. Gezien je leeftijd is dat meer iets om samen met je ouders te doen, aangezien er verder niet echt iets geregeld is. Je neemt zelf kampeerspullen mee en zorgt veelal zelf voor je eten en de tochtplanning (evt. tezamen met een aantal andere deelnemers).

Mocht je voor a.s. zomer eens iets meer willen proberen dan bergwandelen kan je voor informatie hier terecht: http://www.nkbv.nl/reisprogramma/disciplines/jeugd
dank!
__________________
Save an animal be a cannibal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd top 5 leukste sporten...
Verwijderd
315 23-10-2005 18:50
Lichaam & Gezondheid trainen voor backpacken
Verwijderd
25 25-11-2003 17:35
Vrije tijd klimmen
Verwijderd
26 08-05-2003 12:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.