Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2013, 18:32
rietjeex
rietjeex is offline
julie kunnen hier vragen of opmerkingen kwijt over pdd nos omdat ik benieuwd ben van wat julie er van vinden

xxxx rietjeex
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2013, 22:49
Anne794
Anne794 is offline
Ik heb ook pdd nos, verder weet ik eigenlijk niets te zeggen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2013, 09:29
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind de naam ontwikkelingsstoornis misleidend en klinken alsof je er vanaf kunt komen. Verder heb ik er ook weinig over te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2013, 12:33
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ik vind de naam ontwikkelingsstoornis misleidend en klinken alsof je er vanaf kunt komen.
Wat vind je er dan zo misleidend aan? Overigens wordt er inmiddels niet meer gesproken over klassiek autisme (ook wel klassiek autisme of kernautisme genoemd) of het syndroom van Asperger of PPD-NOS, maar maakt men onderscheid in ernstig autisme, mild autisme en licht autisme, waarbij ernstig autisme in de plaats van klassiek autisme, mild autisme in de plaats van het syndroom van Asperger en licht autisme in de plaats van PPD-NOS is gekomen. Dit heeft te maken met de invoering van de DSM-V in mei dit jaar.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 02-12-2013, 17:43
rietjeex
rietjeex is offline
^ nu in het nederlands aub?
Citaat:
Wat vind je er dan zo misleidend aan? Overigens wordt er inmiddels niet meer gesproken over klassiek autisme (ook wel klassiek autisme of kernautisme genoemd) of het syndroom van Asperger of PPD-NOS, maar maakt men onderscheid in ernstig autisme, mild autisme en licht autisme, waarbij ernstig autisme in de plaats van klassiek autisme, mild autisme in de plaats van het syndroom van Asperger en licht autisme in de plaats van PPD-NOS is gekomen. Dit heeft te maken met de invoering van de DSM-V in mei dit jaar.
__________________
Met citaat reageren
Oud 02-12-2013, 18:15
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
^ nu in het Nederlands aub?
Wat begrijp je niet?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 04-12-2013, 14:53
rietjeex
rietjeex is offline
Citaat:
Wat begrijp je niet?
nix
Met citaat reageren
Oud 04-12-2013, 18:30
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
nix
Zo komen we ook niet veel verder. Je moet weten dat voor 1 mei dit jaar onderscheid gemaakt werd tussen 3 vormen van autisme die ieder een aparte naam hadden gekregen, waaronder dus ook PDD-NOS. Sinds 1 mei dit jaar wordt er door artsen, psychologen en psychiaters gebruik gemaakt van een nieuwe versie van het handboek dat voor het stellen van diagnoses wordt gebruikt. Dit handboek heet de DSM-V. Hierin worden geen aparte namen meer gebruikt voor de verschillende vormen van autisme, maar maakt men alleen nog een onderscheid tussen ernstig, mild en licht autisme. Wat eerst PPD-NOS werd genoemd heet nu licht autisme.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 14:22
rietjeex
rietjeex is offline
oke k snap t eindelijk
((blont he)ondangs dat ik havo doe)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 17:50
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
oke k snap t eindelijk
Mooi zo. Zelf weet ik sinds 18 maart 2003 dat ik een milde vorm van autisme heb die toen nog bekend stond als het syndroom van Asperger.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 18:34
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Mooi zo. Zelf weet ik sinds 18 maart 2003 dat ik een milde vorm van autisme heb die toen nog bekend stond als het syndroom van Asperger.
Was het ook altijd zo dat PDD-NOS, Asperger en klassiek autisme (min of meer) overeenkwamen met licht, mild en ernstig autisme? Ik dacht dat het gewoon met wat andere kenmerken te maken had (en wellicht ook dat PDD-NOS en Asperger minder ernstig/opvallend waren, maar dat is misschien ook omdat ik niemand ken waarvan ik weet dat diegene klassiek autisme heeft) en dat je van elke variant gewoon een zwaardere en minder zware variant kon hebben. Of zit er ook daadwerkelijk verschil tussen hoe die vormen van autisme 'in elkaar' zitten?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 21:49
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Wat vind je er dan zo misleidend aan? Overigens wordt er inmiddels niet meer gesproken over klassiek autisme (ook wel klassiek autisme of kernautisme genoemd) of het syndroom van Asperger of PPD-NOS, maar maakt men onderscheid in ernstig autisme, mild autisme en licht autisme, waarbij ernstig autisme in de plaats van klassiek autisme, mild autisme in de plaats van het syndroom van Asperger en licht autisme in de plaats van PPD-NOS is gekomen. Dit heeft te maken met de invoering van de DSM-V in mei dit jaar.
Volgens mij klopt dat niet helemaal zo De hele mik - PDD-NOS, Asperger en klassieke autisme samen met nog wat andere stoornissen - wordt voor zover ik begrijp wel op één hoop gegooid, het Autism Spectrum Disorder. Maar je kunt het niet één op één overnemen naar 'licht, middel, zwaar'. De ene vorm van autisme is over het algemeen wel zwaarder dan de ander, vooral klassiek autisme, maar dit hoeft niet noodzakelijk het geval te zijn. Zoals Em opmerkt; de oude diagnose was op basis puur van kenmerken, de nieuwe meer op basis van hoe belemmerend die kenmerken zijn. Aan de hand van criteria kom je dus wel in een bepaalde categorie qua zwaarte van dit spectrum te vallen. Iemand die eerst de diagnose van Asperger in lichte mate had zal dus in principe lager in het spectrum vallen dan iemand die 'zwaar' PDD-NOS als diagnose had. Deel van de onduidelijkheid van deze stoornissen is dat de zwaarte ervan nogal per individu verschilt. In het geval van PDD-NOS in het bijzonder, waar het per definitie al niet strikt omschreven is.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 18:39
Verwijderd
Ik heb ook pdd-nos.
Hier zijn ze achter gekomen toen ik 27 was.
Ik ben nu 36.
Ik vond het in het begin erg moeilijk om er mee om te gaan dat ik autisme heb.
Ik heb een cursus over autisme gevolgd, die heet "ik ben speciaal".
Zo ben ik erachter gekomen wat autisme bij mij inhoud.
Ik vind het fijn om ervaringen uit te wisselen met andere mensen en kijken hoe zij om gaan met hun autisme en waar ze tegen aan lopen enz.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 12:14
Music-lover
Music-lover is offline
ja ik heb ook ´´Ik ben speciaal`` gedaan
Ik vond het best wel leuk en heb er veel van geleerd
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 14:37
love-in-the-air
Avatar van love-in-the-air
love-in-the-air is offline
pdd nos is toch een vorm van autisme? Ik ken iemand die dat heeft. Maar hij is best oké
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 18:39
Music-lover
Music-lover is offline
ja het is een vorm van autisme maar het verschilt per persoon welke symptomen en in hoe erge mate die gene het heeft
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 19:28
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik wordt een beetje kriegelig van de cursusnaam 'ik ben speciaal' Alsof het met alle geweld als een gunstige eigenschap beschouwd moet worden.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 14:32
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je min of meer kan functioneren in de samenleving lijkt me zo'n diagnose vrij nutteloos.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-12-2013, 16:06
Music-lover
Music-lover is offline
Ja maar als je pdd-nos hebt heb je altijd dingen die je lastig vind of anders doet waardoor je zoals jij het zegt moeilijker kan functioneren in de samenleving. sommige pdd-nossers kunnen misschien heel sociaal zijn zodat ze door hun omgeving niet direct als anders worden beschouwd maar die persoon heeft dan alsnog dingen die diegene erg lastig vind waardoor het zoals jij het zegt moeilijker word om te functioneren in de samenleving alleen valt dat bij anderen dan niet altijd op. Als dit niet het geval is en je hebt zelf ook niet het gevoel dat je anders bent of sommige dingen een stuk lastiger vind dan anderen dan heb je waarschijnlijk ook geen pdd-nos
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 16:07
Music-lover
Music-lover is offline
Citaat:
Ik wordt een beetje kriegelig van de cursusnaam 'ik ben speciaal' Alsof het met alle geweld als een gunstige eigenschap beschouwd moet worden.
Speciaal hoeft toch niet perse een positieve betekenis te hebben?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 17:09
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Speciaal hoeft toch niet perse een positieve betekenis te hebben?
Speciaal staat behoorlijk aan de positieve kant van het spectrum; als het niet gebruikt wordt om iets puur bijzonders aan te kaarten in positieve zin, wordt het heel eufemistisch gebruikt om iets wat afwijkt aan te kaarten op een positieve noot Die cursustitel lijkt zich er juist op te richten om het als een zegen te zien.

Ik weet niet op welke leeftijdsgroep die cursus zich richt, maar het klinkt heel erg als een geruststelling voor jonge deelnemers (en/of hun ouders) dat ze 'speciaal anders' zijn. Natuurlijk snap ik ook wel dat je juist in je vormende jaren liever niet wilt horen dat je afwijkt van de rest en niet per se op een gunstige wijze; zeker in je puberteit heb je al genoeg problemen om je 'normaal' te voelen. Begeleiders en ouders spreken ook liever over hoe speciaal hun autistische kind is omdat het moeilijk voor (sommige) ouders is om een afwijking van hun kroost te accepteren en/of omdat ze die willen beschermen.
Maar er zal dus ook een groep PDD-NOSsers/ASDers zijn die ernstiger belemmerd worden door hun stoornis en ongunstig anders zijn, en het probleem met stoornissen in dit spectrum is dat er ook een groot deel zich hiervan hoogfunctionerend is. Die zijn zich bewust van het feit dat ze anders functioneren en afwijken van de maatschappelijke waarden, met alle bijbehorende gevolgen. Dan kan je dat rooskleurig 'speciaal' noemen, maar dat zal in werkelijkheid bar weinig betekenen als je het als een vloek ervaart dus vandaar dat ik die cursusnaam al vrij misleidend vind

In andere gevallen hoeft dat natuurlijk niet te gelden en als iemand een betrekkelijk normaal leven kan leiden ondanks - of misschien zoals hij/zij het ervaart; dankzij - een stoornis mag die van mij zich best speciaal noemen als hem/haar dat helpt
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 17:27
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ik word een beetje kriegelig van de cursusnaam 'ik ben speciaal' .
Eigenlijk zouden ze daar "Ik ben niet-neurotypisch" van moeten maken...

Citaat:
Alsof het met alle geweld als een gunstige eigenschap beschouwd moet worden.
In sommige opzichten is dat wel zo. Mensen met een vorm van autisme zijn altijd eerlijk, hebben een goed geheugen en een sterk gevoel voor detail.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 17:39
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Eigenlijk zouden ze daar "Ik ben niet-neurotypisch" van moeten maken...


In sommige opzichten is dat wel zo. Mensen met een vorm van autisme zijn altijd eerlijk, hebben een goed geheugen en een sterk gevoel voor detail.
Ik weet niet wat er precies tijdens zo'n cursus gedaan wordt maar vroegah noemden ze het 'Sociale Vaardigheidstrainingen', waar het op neer kwam, en dat werkt ook

Dat is nogal stereotyperend en niet echt waar of eveneens vaak rooskleurig omschreven Elk element ervan heeft ook zo z'n nadeel.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 17:41
Music-lover
Music-lover is offline
Citaat:
Speciaal staat behoorlijk aan de positieve kant van het spectrum; als het niet gebruikt wordt om iets puur bijzonders aan te kaarten in positieve zin, wordt het heel eufemistisch gebruikt om iets wat afwijkt aan te kaarten op een positieve noot Die cursustitel lijkt zich er juist op te richten om het als een zegen te zien.

Ik weet niet op welke leeftijdsgroep die cursus zich richt, maar het klinkt heel erg als een geruststelling voor jonge deelnemers (en/of hun ouders) dat ze 'speciaal anders' zijn. Natuurlijk snap ik ook wel dat je juist in je vormende jaren liever niet wilt horen dat je afwijkt van de rest en niet per se op een gunstige wijze; zeker in je puberteit heb je al genoeg problemen om je 'normaal' te voelen. Begeleiders en ouders spreken ook liever over hoe speciaal hun autistische kind is omdat het moeilijk voor (sommige) ouders is om een afwijking van hun kroost te accepteren en/of omdat ze die willen beschermen.
Maar er zal dus ook een groep PDD-NOSsers/ASDers zijn die ernstiger belemmerd worden door hun stoornis en ongunstig anders zijn, en het probleem met stoornissen in dit spectrum is dat er ook een groot deel zich hiervan hoogfunctionerend is. Die zijn zich bewust van het feit dat ze anders functioneren en afwijken van de maatschappelijke waarden, met alle bijbehorende gevolgen. Dan kan je dat rooskleurig 'speciaal' noemen, maar dat zal in werkelijkheid bar weinig betekenen als je het als een vloek ervaart dus vandaar dat ik die cursusnaam al vrij misleidend vind

In andere gevallen hoeft dat natuurlijk niet te gelden en als iemand een betrekkelijk normaal leven kan leiden ondanks - of misschien zoals hij/zij het ervaart; dankzij - een stoornis mag die van mij zich best speciaal noemen als hem/haar dat helpt
Ik snap je punt en ik ben het er ook wel mee eens maar ik heb zelf de cursus gedaan. en of je het nou een vreemde naam vind of niet ik heb er veel van geleerd en ik kan over de cursus zelf alleen maar positief zijn omdat ik nu veel beter weet wat het inhoud als je een autisme-spectrum stoornis hebt.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 17:51
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik snap je punt en ik ben het er ook wel mee eens maar ik heb zelf de cursus gedaan. en of je het nou een vreemde naam vind of niet ik heb er veel van geleerd en ik kan over de cursus zelf alleen maar positief zijn omdat ik nu veel beter weet wat het inhoud als je een autisme-spectrum stoornis hebt.
Het zal natuurlijk wel de nodige informatie en duidelijkheid bieden en je op die manier helpen, dat ongetwijfeld Ik ken de cursus en de verdere benadering ook niet dus daar kan ik verder niet over oordelen. Door iets te verklaren wat je niet goed begrijpt kan je een boel angst wegnemen, daar sluit ik mij wel bij aan. Maar op het moment dat je op een serieuze belemmering door je stoornis stuit, ook al weet je hoe en waarom, zal je je echt niet 'speciaal' vinden.

2 weken terug zat ik in het vliegtuig en achter mij zag een meisje dat heel veel vliegangst had. Ze had op aanraden een boekje gekocht dat alles vertelde over de werking van vliegtuigen en het vliegen, en dat kalmeerde haar omdat ze wist wat er gebeurde. Ik weet niet hoe het boekje heette, maar als de titel 'Een vliegtuigcrash - je bent uitverkoren' zou luiden zou dat in de praktijk betekenen dat als we wel een crash hadden gehad, ze alsnog bijzonder miserabel zou zijn
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2013, 21:17
Music-lover
Music-lover is offline
Citaat:
Het zal natuurlijk wel de nodige informatie en duidelijkheid bieden en je op die manier helpen, dat ongetwijfeld Ik ken de cursus en de verdere benadering ook niet dus daar kan ik verder niet over oordelen. Door iets te verklaren wat je niet goed begrijpt kan je een boel angst wegnemen, daar sluit ik mij wel bij aan. Maar op het moment dat je op een serieuze belemmering door je stoornis stuit, ook al weet je hoe en waarom, zal je je echt niet 'speciaal' vinden.

2 weken terug zat ik in het vliegtuig en achter mij zag een meisje dat heel veel vliegangst had. Ze had op aanraden een boekje gekocht dat alles vertelde over de werking van vliegtuigen en het vliegen, en dat kalmeerde haar omdat ze wist wat er gebeurde. Ik weet niet hoe het boekje heette, maar als de titel 'Een vliegtuigcrash - je bent uitverkoren' zou luiden zou dat in de praktijk betekenen dat als we wel een crash hadden gehad, ze alsnog bijzonder miserabel zou zijn
Die vergelijking maar ja idd wat je zegt klopt helemaal
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 09:39
Verwijderd
Citaat:
pdd nos is toch een vorm van autisme? Ik ken iemand die dat heeft. Maar hij is best oké
(Een vorm van) autisme maakt gelukkig niet iemand standaard tot een vervelend persoon

Ik heb nogal wat personen in mijn omgeving met allerlei vormen van autisme, de meesten zijn prima, anderen zijn wat moeilijker en sommigen zijn ronduit onuitstaanbaar. Het zijn net mensen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 09:59
rietjeex
rietjeex is offline
nu in t Nederlands ik praat geen Chinees
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 15:17
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
nu in t Nederlands ik praat geen Chinees
wat snap je er niet van? misschien is het handiger als je iets gerichter vragen stelt over wat je niet snapt.
Dus niet gaan roepen dat je helemaal niets snapt, want dat is onzin.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 21-12-2013, 20:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Wat vind je er dan zo misleidend aan? Overigens wordt er inmiddels niet meer gesproken over klassiek autisme (ook wel klassiek autisme of kernautisme genoemd) of het syndroom van Asperger of PPD-NOS, maar maakt men onderscheid in ernstig autisme, mild autisme en licht autisme, waarbij ernstig autisme in de plaats van klassiek autisme, mild autisme in de plaats van het syndroom van Asperger en licht autisme in de plaats van PPD-NOS is gekomen. Dit heeft te maken met de invoering van de DSM-V in mei dit jaar.
Mijn vraag is dan wat het verschil is tussen mild en licht.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2013, 10:02
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Mijn vraag is dan wat het verschil is tussen mild en licht.
Laat ik in dat verband maar even toelichten waarvoor de term PDD-NOS geďntroduceerd is. Men heeft besloten om dat te doen omdat er mensen zijn die wel kenmerken van een vorm van autisme vertonen, maar te weinig om daar de diagnose klassiek (ernstig) autisme of het syndroom van Asperger (mild autisme) aan toe te kennen. Men heeft toen besloten om in dat geval van PDD-NOS(Pervasive Developmental Disorder Not Otherwise Specified) te spreken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 23-12-2013, 21:09
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Laat ik in dat verband maar even toelichten waarvoor de term PDD-NOS geďntroduceerd is. Men heeft besloten om dat te doen omdat er mensen zijn die wel kenmerken van een vorm van autisme vertonen, maar te weinig om daar de diagnose klassiek (ernstig) autisme of het syndroom van Asperger (mild autisme) aan toe te kennen. Men heeft toen besloten om in dat geval van PDD-NOS(Pervasive Developmental Disorder Not Otherwise Specified) te spreken.
Dat wist ik wel, maar het ging me meer om dat je de ene mild noemt en de ander licht. Komt naar mijn mening als het zelfde over. Ik heb zelf namelijk ook Asperger en als ze ernaar vragen, zeg ik altijd dat het een lichte vorm van autisme is, i.p.v. een milde vorm.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2013, 03:10
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Is het ook niet verschillend per persoon, wat licht&wat mild is? Ik ken bijv iemand met pdd in een 'ernstige' vorm en iemand met asperger in een 'lichte' vorm (om maar even in jou termen te blijven. ) Maw. Persoon 2 kan stukken beter meedraaien in de maatschappij dan persoon 1.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Is het ook niet verschillend per persoon, wat licht&wat mild is? Ik ken bijv iemand met pdd in een 'ernstige' vorm en iemand met asperger in een 'lichte' vorm (om maar even in jou termen te blijven. ) Maw. Persoon 2 kan stukken beter meedraaien in de maatschappij dan persoon 1.
dat is denk ik ook afhankelijk van welke symptonen ze hebben
als de ene met asperger symptonen hebben waar hij toevallig geen last van heeft en die met pdd-nos heeft net hele vervelende symtonen dan kan het inderdaad zijn/lijken alsof die persoon met asperger beter meedraaid

wat ik ook wel hoor en zie is dat mensen met asperger ook iets hebben waar ze heel goed in zijn. een oud collega die asperger had was niet zo heel sociaal maar die kon wel een stuk of 7 talen spreken. ook ken ik nog een kind met asperger (die is rond de 14 jaar ofso) en die is hoogbegaaft.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2014, 17:04
mariecke123
mariecke123 is offline
Ik heb PDD-NOS, het is soms wel moeilijk en je merkt er wel wat van, maar persoonlijk vind ik het fijner als ik toch wel word behandeld als een normaal persoon, anders voel je je echt stom
Met citaat reageren
Oud 03-01-2014, 21:30
rietjeex
rietjeex is offline
idd zodra anderen weten dat je pdd nos hebt behandelenze je anders
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie PDD-NOS, wel of niet vertellen?
anoniempie199
13 10-06-2014 23:42
Liefde & Relatie pdd-nos en 'wereldvreemd'
Verwijderd
28 24-03-2012 19:55
Psychologie PDD-NOS Diagnose... wtf?
Lychee
9 14-04-2010 23:13
Psychologie Pdd-nos
Verwijderd
44 27-12-2009 10:34
Psychologie Autisme, GTS, PDD-NOS, ADHD
PsychoBoy
38 06-09-2003 22:29
Liefde & Relatie pdd-nos
Roan
26 28-06-2003 17:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.