Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Liefde is mijn leven
![]() tenminste, dat is waar ik het meest aan denk en wat het meeste mijn stemming beinvloedt etc. Maar een toekomst zonder vaste partner lijkt me vreselijk. Tuurlijk zijn dingen zoals je baan en sport ook belangrijk, maar in je eentje lijkt het me allemaal een stuk minder leuk. ik sluit me gedeeltelijk aan bij utopia5
|
ik zie mezelf niet als de eeuwige vrijgezel, ik wil later wel gezellig thuiskomen bij een leuk mannetje die op me wacht ofzo
![]()
|
![]() |
Ik snap wel dat er mensen zijn die de liefde Het belangrijkste is in hun leven voor mense die veel eenzaam zijn... voor mij is dit ook wel een heel belangrijk onderdeel van mijn leve hoor... als ik geen vriend heb voel ik me ook vlug eenzaam enzo... dus ja voor mij wel redelijk belangrijk! baay xxx
|
Voordat ik een vriend kreeg kon ik het prima alleen redden zegmaar. Ik was niet op zoek en miste ook niets. Sinds ik een vriend heb ben ik wel een beetje veranderd. Op dit moment gaat het niet zo goed met me en dan merk ik wel dat ik hem heel erg nodig heb, bij hem ben ik even weg van alles wat naar is. Ik mis hem ook heel erg nu hij niet bij me is terwijl hij echt 10 minuten van me vandaan woont. Toch ga ik niet steeds naar hem toe, of komt ie naar mij, omdat we ook onze eigen dingen hebben. We zetten niet alles voor elkaar aan de kant. We doen allebei school, we werken allebei, hij heeft zn vrienden, ik ook. Dat is allemaal van elkaar gescheiden.
Ik ben wel een tijdje heel bang geweest om te afhankelijk van hem te worden en teveel met hem bezig te zijn zodat ik niet meer met mezelf en mijn persoonlijke ontwikkeling vooruit ging. Gelukkig denk ik daarover na en als ik merk dat het de verkeerde kant opgaat dan doe/probeer ik er wat aan te doen. Dus om een duidelijk antwoord op de vraag te geven; hij is niet alles in mn leven, dat zou ik doodeng vinden, maar hij is wel heel belangrijk voor me, hij is de enige waar ik me even af kan zonderen van de rest van de wereld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik denk al heel errug lang aan een doodnormaal vrijgezellen-leventje
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik ben vaak alleen en heb vaak genoeg aan mezelf maar dat vertrouwde met iemand in een goede relatie dat overstijgt àlles. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het jammer dat je het woord "liefde" alleen maar gebruikt voor wat we maar de relationele liefde zullen noemen. Jij noemt jezelf de belangrijkste in je leven. Terecht. Op deze leeftijd is dat ook zo. En, je kunt de ander pas liefhebben als je jezelf liefhebt. Dus... |
![]() |
|
Ik heb een vriendje, maar het is niet zo dat mijn vriendje mijn leven is: ik vind het belangrijk dat we allebei gewoon ons eigen leven houden met onze eigen dingen. Daarnaast hebben we samen een leven. Ja, ik zie toekomst met hem, maar niet in de zin van dat ik zeker weet dat we voor altijd bij elkaar blijven en het is niet zo dat als ik aan later denk, ik alleen een leven zie met hem. Ik bedoel, hoe het verder loopt zien we wel... ik denk daar nu nog niet zo over na. Als we nu maar gelukkig zijn, daar gaat het om. En ja, ik hoop over 20 jaar nog steeds bij hem te zijn, maar je weet niet hoe het loopt.
Ik denk zeker dat je als vrijgezel ook gelukkig kan worden, toch denk ik dat ik mezelf later liever zie met een relatie: iemand waar je altijd op kan terugvallen, die je steunt, waar je liefde aan geeft en liefde van krijgt: een soort soulmates. Dat lijkt me fantastisch ![]()
|
Als ik mijn toekomst voor me zie dan denk ik idd aan huisje, boompje beestje. Tis echt nu je dit topic maakt dat ik dr over na ga denken eigenlijk. Van de ene kant ben ik graag onafhankelijk.
Ik doe graag dingen met vrienden en ik vind t ook wel ns fijn om alleen thuis. Maar in de toekomst zie ik mezelf met mn vriend, met een goeie baan, standaard dus. En nu ik dr zo over nadenk. Vanaf mn 15e heb ik een vaste relatie gehad maar met een half jaar "alleen" zijn dr tussen en zelfs toen had ik vriendjes. Nee ik ben dus eigenlijk iemand die altijd iemand om zich heen moet hebben. Of t een voorwaarde is om gelukkig te zijn voor mij weet ik niet, ik vermaak me ook prima zonder. Het is niet zo dat t moet, dat ik dr echt naar toeleef, ik zie wel wat er gebeurd. Maar t zit wel echt in mn toekomstbeeld. Laatst gewijzigd op 03-11-2003 om 21:49. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb nu weer een relatie en op zich heb ik me daar ingestort, maar ik heb ook heel snel op de rem getrapt. Nu is het 6 maanden en loopt het niet altijd even soepeltjes, mede doordat ik voortdurend voorzichtig blijf en dat is ook lastig met houden van.. je kunt het immers niet doceren. Maar goed, als je je in een relatie stort en je daar goed bij voelt is er niets mis mee natuurlijk. Pas als het je op gaat breken zit er iets fout en dan kun je daar altijd weer iets aan doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het heerlijk om van iemand te houden, op rationeel gebied, ben er zelfs altijd een beetje trots op zeg maar. Alleen is het niet de enige liefde die mijn aandacht krijgt.. Mn liefde gaat ook uit naar allerlei andere mensen op allerlei verschillende manieren, ook voor vreemden kan ik liefde voelen. Wanneer er geen relationele liefde aanwezig is richt ik me op al die andere soorten, er ontstaat nooit een leeg en eenzaam gevoel. En daarbij ook nog liefde voor bepaalde dingen, bepaald werk, hobbies etc. Ook dat verdient aandacht. Jij zegt: Jij noemt jezelf de belangrijkste in je leven. Terecht. Op deze leeftijd is dat ook zo. Ben jij dan van mening dat dit op latere leeftijd verandert? Ik denk dat ik altijd de belangrijkste persoon in mijn leven zal blijven en dat bedoel ik niet op een egoïstische manier. Maar als ik niet goed voor mezelf zorg en dergelijke slokt dat uiteindelijk meer tijd op dan wanneer ik dit wel doe. Ik kan veel meer voor anderen betekenen als ik zelf lekker in mn vel zit. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat als ik ooit kinderen krijg, zij de prioriteit krijgen. Maar dat zie ik dan wel weer ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Je beschrijft exact wat ik bedoel. 3) Ik heb dit inderdaad een beetje ongenuanceerd gezegd. Wat ik eigenlijk bedoelde, is: Op deze leeftijd is het van het grootste belang en ligt het het meest voor de hand dat men eerst leert zichzelf optimaal lief te hebben. Want de basis voor liefde blijft tot in de lengte van jaren een vruchtbare combinatie van op de eerste plaats liefde voor jezelf, en op de tweede plaats liefde voor de ander. Is er iets mis met de liefde voor jezelf, dan lijdt de relatie met de ander eronder. Voor de ouderliefde geldt volgens mij precies hetzelfde. Dat is ook een verschijningsvorm van de liefde, met - naar ik vermoed - nog veel meer nadruk op het affect. Dezelfde golflengte dus. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een geleidelijkere verwerking leidt mijns inziens tot een stabieler fundament. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 2) Ok ![]() 3) Goed, dan begrijp ik beter wat je bedoelt. Het is inderdaad belangrijk van jezelf te houden en ik geloof dat ik dat ook doe. Ik weet het niet zeker, ik vind liefde een moeilijk gevoel om te voelen. Van mn ouders en broertje kan ik zonder moeite houden, doordat zij er al mijn of hun hele leven zijn.. Ik ben gewend aan het gevoel. Voor andere mensen echter.. eng.. heel eng. En dat heeft misschien ook nog iets te maken met de liefde die ik voor mijzelf voel, dat weet ik niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
3) Het leren houden van jezelf kan een levenslange zoektocht betekenen. Met in het kielzog daarvan toe- en afnemende maten van de hoeveelheid liefde die je anderen toedient. Of zie ik het nu te rationeel? Maar ja, liefde is - hoewel er genoeg van is - een kostbaar iets. Een ander liefde geven vereist durf en moed. Eng? Tja, je moet toch naar elkaar toe over de brug komen... Laatst gewijzigd op 03-11-2003 om 23:17. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
3) Ik denk wel dat je gelijk hebt, dat het nooit echt op zal houden en het is ook zeker toe dat ik het ene moment vol liefde zit en die heel makkelijk kan geven en dat ik het andere moment veel meer met mezelf bezig ben en dan is er een stuk minder liefde om weg te geven.. somehow. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je beschrijft de liefde voor je vader. Maar is het niet zo dat er achter elke vorm van binding zuivere en onzuivere motivaties zitten? Ik houd ook van mijn ouders, omdat ik hun geld nodig heb, maar toen mijn vader ziek was, heb ik mijn ziel wel aan de duivel verkocht. Snap je? Eigenlijk stelde me dat toen gerust. Ik voelde blijkbaar toch de echte liefde. Een definitie van liefde? Zullen we er samen een bedenken? Wat dacht je van: "een paradoxale houding van zelfrespect en jezelf wegcijferen voor de ander"? De mens heeft de ander nodig om zichzelf te zijn. Wat zou er van dit gesprek overblijven als jij er niet was? Ik bedoel maar. 3) Ja. Precies. Het is als met communicerende vaten... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil trouwen, en ik wil een hond
![]() Ik zou me echt niet kunnen inbeelden om mezelf met 10 jaar te zien staan zonder iemand naast me, ik heb nu al eenbehoefte aan iemand die er voor me is... mijn vriend. Het is ook mijn doel om t egaan trouwen en ooit te bevallen van een kind.. ooit. Daarnaast is het mijn levensdoel om een goede baan te vinden, om de wereld te zien.. eventueel met iemand waarvan ik hou, naast mijn famillie. Dus ja, op zich is een vriend/man iets wat een groot deel speelt in of ik gelukkig ben of niet. |
![]() |
|
Liefde is op dit moment absoluut niet belangrijk in mijn leven. Ik wil voorlopig ook helemaal geen [vaste] vriend, dat benauwd me en ik ben nu nog jong en wil kunnen gaan en staan en doen wat ik wil. Als ik mij nu op mijn 30e zie, alleenwonend, zonder man kan dat me niet echt veel schelen, kinderen wil ik toch niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
2.ik kan in alle situaties gelukkig zijn, maar t gelukkigst denk ik als ik gesetteld ben, leuk huisje, kinderen en een lieve vent, ik heb altijd al graag kinderen gewild, dus dat zal niet weg gaan,der zal voordat die grut komen toch echt een vent voor nodig zijn. 3.das een moeilijke |
Ads door Google |
![]() |
||
Citaat:
|
voor zover ik er wat over te zeggen heb ga ik m'n geluk niet af laten hangen van zoiets grilligs als liefde.
het is geweldig, maar zeker geen voorwaarde voor geluk. en inderdaad, misschien ben ik op m'n 30ste nog wel alleenstaand maar ik moet heel eerlijk zeggen dat dat me zo verschrikkelijk nog niet lijkt.
|
Verwijderd
|
Ik ben nu vrijgezel en heb ook nog nooit een vriendje gehad, dus eigenlijk weet ik het niet precies
![]() Liefde is dus zeker wel belangrijk in m'n leven. Maar misschien verandert dat wel als ik ooit een relatie heb (gehad). Zie ik dan wel weer. Belangrijker voor mij zijn nu school, gezondheid en vriendschap. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En misschien is er wel zuivere en onzuivere motivatie, maar is onzuiver echt onzuiver? Je gaat dan een bepaalde binding aan omdat je er gelukkiger van wordt, dat is toch al een zuivere motivatie? Of waar je gelukkiger van wordt nou het geld is dat je krijgt maakt toch weinig uit? Jouw definitie klopt denk ik wel aardig. Het gaat altijd om evenwicht vinden maar zoiets is vaak hondsmoeilijk. De verleiding om te denken in uitersten is erg groot.. maar het klopt wel aardig, het klinkt alleen zo zakelijk ![]() 'De mens heeft de ander nodig om zichzelf te zijn', die vind ik wel heel erg mooi eigenlijk. Heb ik me eigenlijk nooit gerealiseerd ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Ja, die mensen heb je. Maar toch kunnen ze bijleren. En: wat versta jij onder "hopeloos verliefd"? "Verliefd" en "hopeloos" zijn toch onverenigbaar? "Hopeloos verliefd" is toch: verliefd zijn zonder dat er enige hoop/kans op slagen bestaat? En dan is het toch niet verstandig om oogkleppen op te zetten en verliefd te blijven? Of zie ik dat verkeerd? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Als je het zo zegt, zoals jij dat doet, is wat ik "onzuiver" noem, misschien niet onzuiver. Als je trouwt omdat "alleen maar alleen is", of om het geld, lijkt dat op het eerste gezicht een zakelijke overweging, maar is het ook wel aleen maar zakelijk? Is het misschien een soort angoisse, een soort existentiële nood, een diepgevoelde angst, niet voor het niet kunnen ontvangen van liefde, maar voor het niet kunnen schenken van liefde? En dan zijn we terug bij wat jij de liefde voor jezelf noemt. Bedoel je het zo? 3) Sommigen leren het nooit. Hondsmoeilijk, inderdaad. Toch denk ik van mezelf dat ik een vorm van evenwicht heb bereikt. Maar ja, wat is evenwicht? Door te rationaliseren kun je vat krijgen op zaken. 4) Toch was jij het die me op die gedachte bracht. Dank je wel. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |