Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2006, 23:14
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Hallo!
Ik ga na de vakantie naar drie gymnasium, waar een hoop proefvertalingen op mij wachten.
Omdat ik graag wat beter wil worden in vertalen, en je na een klein tijdje de meeste vertalingen uit het boek wel kunt dromen is mijn vraag of jullie miss boeken weten met latijnse teksten, om te kunnen oefenen met het vertalen.

Alvast thanks!

-xxx-
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2006, 00:22
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Jippus en Jannica
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 09:07
Verwijderd
Of Harry Potter in het Latijn en Grieks
Neej, maar meis, je kan bijvoorbeeld een ander schoolboek ergens vandaan halen (misschien gewoon goedkoop bij de sleghte). Ik weet niet wat je nu hebt, maar je hebt voor Latijn vele boeken. Voor grieks wordt vooral Pallas gebruikt, dus ik weet niet of je daar veel anders voor kan vinden. Tja, jij bent nog niet op het niveau om echte teksten te doen, dat is wel jammer, anders was er materiaal genoeg Heb je al vakantie (denk het wel he...)? Anders kon je aan je leraar raad vragen, die heeft vast nog wel wat liggen
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 10:32
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Bedankt Ja ik heb al vakantie dus dat is wel jammer.
Weten jullie nog goede methoden dan?
Ik heb nu voor latijn via nova en voor gieks pallas.
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 10:55
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Ik heb Roma gehad, beviel me wel goed. Die heb ik geloof ik ook wel bij de slegte zien liggen. Overigens denk ik dat Jippus et Jannica nog te moeilijk is. Tenzij je het gerundium, het gerundivum en de ablativus absolutus al behandeld hebt.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 14:09
Morri
Morri is offline
Hmm... Grieks oefenen gaat dan moeilijk worden, er zijn weinig andere methodes. Voor Latijn kun je gewoon even een andere methode opzoeken (Roma oid). Let wel op welk boek je dan moet hebben, want sommigen beginnen in de eerste en anderen in de tweede met Latijn.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 15:43
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 21-07-2006 @ 11:55 :
Ik heb Roma gehad, beviel me wel goed. Die heb ik geloof ik ook wel bij de slegte zien liggen. Overigens denk ik dat Jippus et Jannica nog te moeilijk is. Tenzij je het gerundium, het gerundivum en de ablativus absolutus al behandeld hebt.
Ben het met Belgarath eens. Persoonlijk vind ik Via Nova maar niets en beviel Roma me ook prima.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 18:05
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik had Roma, daarna Fabulae
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 16:21
Verwijderd
Ik had Fortuna voor Latijn, die is ook wel goed vind ik. Ik zou dan daarvan het tweede deel nemen als ik jou was (het eerste is te makkelijk). Je kan het krijgen bij bijvoorbeeld de sleghte en ook bij atheneum in amsterdam op het spui (ik weet niet waar je woont...). Maar daar hoort ook een werkboek bij, daar staan ook oefenzinnetjes in en woordjes bij bepaalde teksten. Is misschien wel handig, aangezien jij misschien andere woordjes geleerd hebt dan hier worden gevraagd en je nog niet beschikt (neem ik aan) over een woordenboek.

Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 00:21
docent
Je kunt voor Grieks "tirocinium Graecum" gebruiken; wat ouderwetsch, maar er staan goede oefenzinnen in!
Ook is er nog Hellenikè - niet zo goed, maar wel oefenmateriaal. Waar woon je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 00:24
docent
Oeps, ik zie nu dat je alleen om Latijn vroeg. Je kunt "Tirocinium Latinum" gebruiken (zelfde opzet als Tirocinium Graecum) of Redde Rationem of Liber. Die boeken liggen vaak bij antiquariaten of je kunt ze vinden in De Slegte.
Ken je Latijn voor Beginners van Peter Jones (vertaald uit het Engels)? Daar staat ook veel oefenmateriaal in. Succes!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 13:34
Morri
Morri is offline
Citaat:
docent schreef op 27-07-2006 @ 01:24 :
Ken je Latijn voor Beginners van Peter Jones (vertaald uit het Engels)? Daar staat ook veel oefenmateriaal in. Succes!
Dat is sowieso wel een tof boek.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 18:40
Verwijderd
De boeken van Roma (geloof ik, is voor mij ook al 4 jaar geleden) zijn wel goed en niet heel erg moeilijk.
Succes.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 19:19
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Citaat:
docent schreef op 27-07-2006 @ 01:21 :
Je kunt voor Grieks "tirocinium Graecum" gebruiken; wat ouderwetsch, maar er staan goede oefenzinnen in!
Ook is er nog Hellenikè - niet zo goed, maar wel oefenmateriaal. Waar woon je eigenlijk?
Den Helder
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 22:52
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
docent schreef op 27-07-2006 @ 01:21 :
Ook is er nog Hellenikè - niet zo goed, maar wel oefenmateriaal.
Meer leraar is nog steeds lovend over Hellenike . Hij moppert dagelijks over het feit dat onze school nu ook in de onderbouw met Pallas werkt. De grammatica is een stuk degelijker in Hellenike, volgens onze Niek de Griek.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 12:15
docent
Ik heb bijles gegeven uit/met Hellenike en ik vond het verschrikkelijk! De vreemdste verhalen waren uitgekozen, dat wil zeggen onbegrijpelijke fragmenten die in ieder geval mijn bijlesleerlingen niet begrepen. Nu ja, ieder het zijne.
Overigens vond ik de verwijzingen en grammatica-oefeningen uit Roma (daar heb ik les uit gegeven) vaak heel onduidelijk, maar het kan zijn dat dat in de nieuwere druk(ken) verhelderd is.
Ben je intussen al aan het oefenen? Over anderhalve week moeten we immers weer aan de bak! (ja, ik dus ook)(en ik heb nog geen zin, hoewel ik leraar ben)(zeven weken zomervakantie zijn echt een minimum!)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 02:20
Estar
Estar is offline
Citaat:
docent schreef op 23-08-2006 @ 13:15 :
Ik heb bijles gegeven uit/met Hellenike en ik vond het verschrikkelijk! De vreemdste verhalen waren uitgekozen, dat wil zeggen onbegrijpelijke fragmenten die in ieder geval mijn bijlesleerlingen niet begrepen. Nu ja, ieder het zijne.
Overigens vond ik de verwijzingen en grammatica-oefeningen uit Roma (daar heb ik les uit gegeven) vaak heel onduidelijk, maar het kan zijn dat dat in de nieuwere druk(ken) verhelderd is.
Ben je intussen al aan het oefenen? Over anderhalve week moeten we immers weer aan de bak! (ja, ik dus ook)(en ik heb nog geen zin, hoewel ik leraar ben)(zeven weken zomervakantie zijn echt een minimum!)
Welke van de andere boeken heeft je voorkeur, via nova of fortuna?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 09:48
docent
docent is offline
Ik denk toch Fortuna, omdat dat meer oefeningen heeft. Meer keuze dus. [het kan overigens zijn dat dat in de nieuwe druk van Via Nova verbeterd is; die ken ik namelijk niet]
Via Nova vond ik best leuk, maar die tweeling kwam me op een gegeven moment wel de keel uit.
__________________
Quidquid id est timeo Danaos et dona ferentes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-10-2006, 23:50
pieniewienie
Citaat:
docent schreef op 17-09-2006 @ 10:48 :
Ik denk toch Fortuna, omdat dat meer oefeningen heeft. Meer keuze dus. [het kan overigens zijn dat dat in de nieuwe druk van Via Nova verbeterd is; die ken ik namelijk niet]
Via Nova vond ik best leuk, maar die tweeling kwam me op een gegeven moment wel de keel uit.
heb latijn gedumpt dit jaar en grieks vin ik geen zak meer aan kdoe er niks meer aan maar kblijf er 8en voor halen, HELP
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 15:02
tinustijger
Avatar van tinustijger
tinustijger is offline
Dom dat je griex hebt gehouden! Latijn houden is vast veel slimmer (dat heb ik gedaan!)
Nog ff wat info over mijn latijn boeken geschiedenis:
ik heb via nova gehad > kheb geen ervaring met andere boeken maar ik vond t wel een leuk boek op zich Die twee jongens en de kat felix en weet ik veel die slaaf > grammaticus was dat hoofdstuk !)
En dan griex: daar hadden we zo'n klein groen boekje voor, héééle ouderwetse methode die volgens mij in heel NL niet meer gebruikt wordt maar meneer Lobbes klik voor zijn wikipedia site (gemaakt door klasgenoot) zweert bij de methode, je bent van de derde klas tot halverwege de vijfde bezig met dat dunne boekje, extreem saai! (maar degelijk volgens meneer Lobbes, hij maakt de les zelf wel interessant door al zijn parate kennis over van alles en nogwat te noemen)
Pas halverwege de vijfde gingen ze bij ons bezig met echte griekse teksten! (nou ja, echte, er stonden op zich wel echte teksten in da groene boekje waar ik de naam niet van weet)
Heeft iemand van jullie dat boekje ook gehad? (ik ben na één jaar gestopt met grieks door dat boekje )

greetz
__________________
dabit deus his quoque finem!

Laatst gewijzigd op 12-10-2006 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 21:44
docent
docent is offline
Tirocinium Graecum?
__________________
Quidquid id est timeo Danaos et dona ferentes
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 13:58
tinustijger
Avatar van tinustijger
tinustijger is offline
Yepzz, dat is hem! Ik heb het ff nagevraagd aan een klasgenoot die grieks heeft!

greetz
__________________
dabit deus his quoque finem!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 15:41
docent
docent is offline
Tirocinium is inderdaad nogal aan de saaie kant...
Wél heb ik er goed Grieks uit geleerd (d.w.z. ik weet niet of het Grieks van alle zinnetjes zo authentiek was, maar mijn grammaticakennis is nu nogal goed, al zeg ik het zelf).[ik heb trouwens wel een hoop geleerd door het lesgeven, eerst aan bijlesleerlingen en later "echt" voor de klas]
__________________
Quidquid id est timeo Danaos et dona ferentes
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 18:57
BRAMO
Ik zit nu in Gym 5 en heb voor 't eerste jaar les uit het Tirocinium Latinum (En Ovidius en Ceasar, moeilijke teksten... maar dat terzijde) Het is een vrij saai boek, lettertype: getypt, maar alle gammatica die er is en je nodig hebt staat er vrij duidelijk in. Ik heb wel de nieuwe druk (19, die is rood)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Latijns leren
Ndimension
60 05-02-2012 18:42
VWO examen Engels
name.no
27 19-05-2006 17:26
Verhalen & Gedichten BOEKBESPREKING: A clockwork orange - A. Burgess EINDDATUM: 1-11-2002
Vlooienband
57 31-10-2002 22:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Romeinse goden :-(
2 13-11-2001 18:04
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Testversie nieuwe ANNOUNCEMENT
Sikamikanico
8 13-07-2001 11:42
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie heeft het boek Phoenix 4 ???
Lieselotje
1 22-11-2000 17:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.