Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2003, 12:17
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Hoort dit op S&S, of hier?? Ik waag de poging hier..

Ik hoor van alle kanten dat de studie psychologie in het Engels is. Maar ik kan het nergens terugvinden in informatieboekjes van universiteiten. Iemand die duidelijkheid kan geven?
Een vriendin van mijn zus studeerd het in Groningen en zegt dat het daar iig wel in het Engels is, maar is het op andere plekken ook zo?
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2003, 12:19
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Een huisgenootje van mij studeert psychologie, eerstejaar in Utrecht. Al haar studieboeken zijn in het engels, maar de colleges zijn wel gewoon in het nederlands. Maar ik weet niet of je dat bedoelde.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:34
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Anneee schreef op 24-06-2003 @ 13:19:
Een huisgenootje van mij studeert psychologie, eerstejaar in Utrecht. Al haar studieboeken zijn in het engels, maar de colleges zijn wel gewoon in het nederlands. Maar ik weet niet of je dat bedoelde.
Ja, ik weet het zelf ook niet. Maar Utrecht en Groningen komen voor mij in aanmerking (voorkeuren) dus okay.. Dan weet ik dat.
Pff, zal zwaar worden, alles in het Engels..
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:37
Sithan
Sithan is offline
Van 8 van de 10 vakken die ik dit jaar heb gevolgd, waren de boeken in het engels maar de collesges en tentamens in het Nederlands wat ik dan weer vreemd vind, omdat je termen in het nederlands hoort, maar in het Engels leest...
Maar om eerlijk te zijn zijn de engelse boeken zoveel beter geschreven als de nederlandse dat ik liever duidelijk engels lees, dan onbegrijpelijk nederlands.

BTW Ik studeer aan de VU amsterdam.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 24-06-2003 om 12:39.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:39
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ga ook psychologie studeren volgend jaar (in Nijmegen, zie signature, (hint ) )

Mijn zus studeert ook psychologie, in Enschede, en zij heeft ook lessen in het Nederlands en boeken in het Engels. Maar zij zegt dat je daar zo aan gewend bent. Dus daar gaan we dan maar vanuit .
__________________
xxx
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:41
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ook al is het niet gheele on topic, op universitair niveau komt het volgens mij over het algemeen vrij vaak voor dat de boeken in het engels zijn.

Misshcien handig om te weten als je af zou haken door engels ofzo..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:08
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De beste boeken over psychologie worden toevallig in het Engels geschreven, daarom worden deze meestal gebruikt bij het onderwijs. De college's zijn verder wel 'gewoon' in het Nederlands meestal, bij ons wordt er ook uitleg gegeven over delen die in het boek moeilijk te volgen zijn en de Engelse termen worden verduidelijkt met de Nederlandse.
Als je een beetje Engels kunt, moet het best te doen zijn. Ok, reken er maar op dat je een woordenboek wel kunt gebruiken, maar op een gegeven moment went het Engels zo, dat je steeds meer 'weet' en gewoon in het Engels gaat denken over het onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:23
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
heyhey,

ik ben zelf naar een open dag geweest, en inderdaad (we mochten boeken inkijken) waren deze allemaal Engelstalig.

en dan nog iets.
volgens mij zijn alle universitaire studies Engelstalig. (ik heb een agenda van school waar de verschillen tussen HBO en de UNI duidelijk worden aangegeven. een van de verschillen is, is dat de voertaal op de universiteit engels is en op de HBO Nederlands.

-xxx- Wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:37
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
... schreef op 24-06-2003 @ 14:23:
heyhey,

ik ben zelf naar een open dag geweest, en inderdaad (we mochten boeken inkijken) waren deze allemaal Engelstalig.

en dan nog iets.
volgens mij zijn alle universitaire studies Engelstalig. (ik heb een agenda van school waar de verschillen tussen HBO en de UNI duidelijk worden aangegeven. een van de verschillen is, is dat de voertaal op de universiteit engels is en op de HBO Nederlands.

-xxx- Wendy
Hmm, mijn zus heeft op HBO een studie (half) gedaan, iets met economie, en die had het ook in het engels..
Verder heeft het zo zijn voor- en nadelen natuurlijk maar het is wel krom dat er dan weer in het Nederlands les wordt gegeven en dat de toetsen in het Engels zijn. Zo leer je engelse termen, maar moet je ze in het Nederlands kennen...
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:39
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
alpha schreef op 24-06-2003 @ 14:37:
Hmm, mijn zus heeft op HBO een studie (half) gedaan, iets met economie, en die had het ook in het engels..
Verder heeft het zo zijn voor- en nadelen natuurlijk maar het is wel krom dat er dan weer in het Nederlands les wordt gegeven en dat de toetsen in het Engels zijn. Zo leer je engelse termen, maar moet je ze in het Nederlands kennen...
Er zijn idd HBO instellingen die in het engels zijn... maar de meeste zijn toch echt Nederlands.
kan je niet gewoon de engelse termen gebruiken, door het tussen '....' te zetten ofzo?!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:41
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
... schreef op 24-06-2003 @ 14:39:
Er zijn idd HBO instellingen die in het engels zijn... maar de meeste zijn toch echt Nederlands.
kan je niet gewoon de engelse termen gebruiken, door het tussen '....' te zetten ofzo?!
weet ik niet?! Ik moet nog twee jaar vwo dus... Maar ik ben me nu erg aan het verdiepen omdat ik dat op de havo ook niet goed genoeg gedaan heb (anders had ik nu wel een keuze gemaakt, hbo of wo) en toen kwam ik dit tegen. Vandaar.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 15:02
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
alpha schreef op 24-06-2003 @ 14:37:
Zo leer je engelse termen, maar moet je ze in het Nederlands kennen...
Meesterlijk irritant is dat inderdaad
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 15:26
CryingHeart
CryingHeart is offline
Misschien een domme vraag, maar jullie hebben het over pyschologie aan de universiteit, maar kan je ook pyschologie volgen op de HBO? en dat zal dan zeker ook wel in het engels zijn? tenminste als het mogelijk is op hbo
__________________
L.B.J. How many kids did you kill today?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 15:48
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
CryingHeart schreef op 24-06-2003 @ 16:26:
Misschien een domme vraag, maar jullie hebben het over pyschologie aan de universiteit, maar kan je ook pyschologie volgen op de HBO? en dat zal dan zeker ook wel in het engels zijn? tenminste als het mogelijk is op hbo
we hebben het dacht ik over de uni.
maar de HBO psychologie is ook engelstalig.
daar ben ik heel zeker van.
-xxx-
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:03
Verwijderd
Ik vind het op S&S horen. Ik heb even met Anneee overlegt, omdat zij al gereageerd had, maar ze is het er mee eens. Het gaat meer om een 'technisch' aspect, dan om het psychologische.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:07
!!0p3n
Avatar van !!0p3n
!!0p3n is offline
Citaat:
CryingHeart schreef op 24-06-2003 @ 16:26:
Misschien een domme vraag, maar jullie hebben het over pyschologie aan de universiteit, maar kan je ook pyschologie volgen op de HBO? en dat zal dan zeker ook wel in het engels zijn? tenminste als het mogelijk is op hbo
Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden
psychologie wordt her en der ook op HBO niveau gegeven. De enige plaats waar ik heb gehoord dat dat wordt gedaan is in Deventer aan de Hogeschool Hanzesteden en verder wordt nog HBO-psychologie door de LOI en de NTI verzorgd, maarja... thuisstudie? Hoe het daar met Engels zit weet ik niet.

Het verschil is natuurlijk dat het op de HBO meer praktijkgericht is. Minder theoretisch en geen wetenschappelijk onderzoek. Denk aan bemiddelaar, begeleider, hulpverlener in het bedrijfsleven, gezondheidsdienst, jongerensteunpunt e.d.

Als de studie je ligt en je meer geïnteresseerd bent in wetenschappelijk onderzoek, zou ik na je propedeuse gewoon naar een universiteit gaan. Heb ik ook gedaan, na een HTS informatica-propedeuse zelfs. Daarna vrolijk begonnen met psychologie aan Universiteit Leiden. Is goed te doen hoor
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:15
Sysy
Avatar van Sysy
Sysy is offline
Ik studeer psychologie in Utrecht, eerstejaars. Bijna al mn boeken zijn in het engels, en bij het vak sociale psychologie hadden we ook engelse colleges omdat dat vak dan toegankelijk was voor internationale mensen. Wel irri we hadden geen engelsen, maar een duitser die engels praatte en een nederlander die erg slecht engels praatte en de laatste was een nederlander die gelukkig wel goed engels praatte...
__________________
Creecraw Toad's foot Geese walk Barefoot
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 13:47
Verwijderd
Ik studeer psychologie in Maastricht, eerste jaar.
Mijn boeken zijn allemaal in het Engels, op drie na, die wel gewoon in het Nederlands zijn. Extra literatuur is meestal ook in het engels. Colleges zijn meestal in het Nederlands, ik heb alleen twee colleges in het engels gehad, toen een italiaan het college gaf. Onderwijsgroepen zijn gewoon in het Nederlands, en tentamens (op 1tje na) ook.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2003, 15:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
mijn broer heeft in heel zijn schoolcarrière een onvoldoende gehad voor Engels en de Engelse docente zei hem destijds dat hij nog geen Engels zou leren al zou hij er 5 jaar gaan wonen, dus zijn niveau was wel heel erg laag ('t is btw een heel goede docente dus daar lag het niet aan hoor )
Maar goed, hij volgt nu al 2 jaar een studie in het Engels en hij heeft geen enkele moeite met het lezen van dikke pillen.
Als de studie is wat je wil, zou ik je er dus niet van laten weerhouden alleen omdat het veel in het Engels is.
Je bent er in geïnteresseerd en daardoor is het heel anders als met bijv. een Engels leesboek lezen voor school.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:28
Blutengel
Blutengel is offline
Citaat:
Sysy schreef op 24-06-2003 @ 17:15:
Ik studeer psychologie in Utrecht, eerstejaars. Bijna al mn boeken zijn in het engels, en bij het vak sociale psychologie hadden we ook engelse colleges omdat dat vak dan toegankelijk was voor internationale mensen. Wel irri we hadden geen engelsen, maar een duitser die engels praatte en een nederlander die erg slecht engels praatte en de laatste was een nederlander die gelukkig wel goed engels praatte...
Oh, god. Die Duitser die Engels probeerde te praten was idd erg! (maar 1x geweest ook daarom)

Ik studeer dus ook psych. in Utrecht. Ik ben nooit zo goed geweest in engels, dus ik was wel bang in het begin, maar het valt erg mee. Je bent er echt snel aan gewend, dus om het engels hoef je het niet te laten denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 23:21
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 25-06-2003 @ 14:47:
Ik studeer psychologie in Maastricht, eerste jaar.
Mijn boeken zijn allemaal in het Engels, op drie na, die wel gewoon in het Nederlands zijn. Extra literatuur is meestal ook in het engels. Colleges zijn meestal in het Nederlands, ik heb alleen twee colleges in het engels gehad, toen een italiaan het college gaf. Onderwijsgroepen zijn gewoon in het Nederlands, en tentamens (op 1tje na) ook.
Ik studeer psychologie in Nijmegen en hier is het ook zo. Ik heb bij één vak Engelstalige colleges gehad maar dat was heel makkelijk te volgen, juist omdat het Engels was werd er veeel herhaald zodat echt iedereen het begreep.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Switchen van studie? HBO Logopedie naar WO Psychologie
foreveryoung16
2 02-03-2015 15:41
Studeren Doordeweeks baantje naast studie psychologie
Verwijderd
3 29-07-2011 18:54
Studeren Studie Psychologie?
Silence_Night
74 01-11-2005 18:16
Algemene schoolzaken Studie Psychologie...
TheMain
43 18-06-2004 10:27
Algemene schoolzaken Psychologie
Verwijderd
23 06-02-2003 17:42
Algemene schoolzaken Psychologie
miro
46 09-12-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.