Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2003, 12:19
Bludjinni
Avatar van Bludjinni
Bludjinni is offline
Ik vroeg me af of hier ook nog mensen rondlopen die 'vogelaars' worden genoemd, mensen die vogels opzoeken, bekijken en bestuderen en co. en wat voor vogels ze het liefst hebben (watervogels, loopvogels, etc.). Ikzelf was vroeger een actief vogelaar, nu wat minder, maar ik zoek nog steeds graag watervogels (alle soorten, van meerkoet tot visarend bij wijze van spreken ^_^ zolang ze maar van het water leven ^_^") op in polders en dergelijken.
Ben gewoon nieuwsgierig .
__________________
A lie always returns; be careful how you catch it. ~Magic the gathering
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2003, 08:59
GroteOneindig
Avatar van GroteOneindig
GroteOneindig is offline
hoi,
ik vind vogels ook interessant, ik ga er niet speciaal voor op pad, maar heb wel boeken thuis erover, weet van sommige vogels zelfs de latijnse namen (merel=turdus merula, huismus=passer domesticus) als ik naar school fiets let ik ook altijd goed op de vogels, rij namelijk langs een bos op weg naar school.

verder ben ik met buitenlandse vogels bezig: we hebben een parkieten voliere! met een boel jonkies
__________________
i'll take responsibility for what i do, but not for what i am----NOFX "don't call me white"
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 19:04
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
IK ben niet een echte vogellaar, ik bekijk ze wel , maar bestudeer ze niet. Tijdens de jacht komen we wel allemaal soorten vogels tegen, laast nog een klapekster. Als ik tijd heb ben ik ook weleens aan het eizoeken(weet niet dat dit bij jullie in de goede aarde valt?)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 15:51
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik vind vogels interessant, maar echt 'vogelen' doe ik niet meer. Een aantal jaar geleden nog wel, vooral op Terschelling. Nu kijk ik gewoon om me heen, niet meer door de verrekijker.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 16:24
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
ja, hier!

Ik kijk altijd vogels als ik buiten ben, ik zit ook bij de NJN, nederlandse jeugdbond voor natuurstudie, waarmee ik ook best vaak op kamp en excursie ga om o.a. vogels te kijken. Maar ik doe ook aan insekten (libelle's, zweefvliegen etc) en nog wel meer groepen.

(als ik dit mag zeggen: stuur maar een pm als je meer wil weten.)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 18:44
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
naar vogels kijken vind ik wel heel leuk, en als je dan een bijzondere ziet is dat extra leuk, zoals vandaag..






IK HEB EEN NIJLGANS GEZIEN !!!!!!!!!!!!
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:08
FryskTsjoender
FryskTsjoender is offline
Ik ben in een ver verleden lid geweest van de Fryske Jeugdfugelwacht Oftewel de friese jeugdvogelwacht.. Met een clubbie mensne die vogeltjes ook wel leuk vinden in een stel autotjesnaar vogeltjes kijken leuk toch
__________________
verloofde van FryskTsjoenster :)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 15:54
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
nijlganzen zijn exoten. exoten zijn vies, bah.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:30
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
mithril schreef op 31-03-2003 @ 16:54:
nijlganzen zijn exoten. exoten zijn vies, bah.

>Maar ze hebben wel lekker vlees. Bij ons komen ontzettend veel nijlganzen voor. Het zijn idd rotbeesten, aggresief tegen andere vogels en dieren en ze vernielen zelfs nesten van grondbroeders en verzuipen jonge eendenkuikens. Terwijl hun eigen jongen allemaal groot worden. Ze hebben een dikke verenpak daarom zijn ze moeilijk te schieten met een hagelgeweer of het moet een schot op de kop wezen maar het is moeilijk om bij ze in de buurt te komen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:13
rooddraakje
rooddraakje is offline
Ik vind vogelen ook erg leuk. Ik zit ook bij de NJN (nederlands jeugdbond voor natuurstudie) waar mitril ook bij zit. En het leuke vind ik is dat je daar veel dingen kan leren.. maar je hoeft niet.. er zit dus niet zo'n druk op (zoals bv bij school) En je wordt snel geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:57
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
jaa.. woei!! (hm.. reclame..) maar tis echt heel koel etc..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 18:46
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
rooddraakje schreef op 31-03-2003 @ 21:13:
Ik vind vogelen ook erg leuk. Ik zit ook bij de NJN (nederlands jeugdbond voor natuurstudie) waar mitril ook bij zit. En het leuke vind ik is dat je daar veel dingen kan leren.. maar je hoeft niet.. er zit dus niet zo'n druk op (zoals bv bij school) En je wordt snel geaccepteerd.
Wat voor dingen doe je bij de NJN?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 13:45
rooddraakje
rooddraakje is offline
Je hebt allemaal verschillende werkgroepen die kampen en excursies organiseren. Je kan bv vogelen, maar je kan ook met de insectenwerkgroep mee, of de zoogdierenwerkgroep, of de plantenwerkgroep enzenz. Je kan ook met meerdere werkgroepen mee, hangt er maar net vanaf waar jezelf zin in hebt.. Begrijp je een beetje wat ik bedoel..? of is t erg vaag..?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:59
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
rooddraakje schreef op 04-04-2003 @ 14:45:
Je hebt allemaal verschillende werkgroepen die kampen en excursies organiseren. Je kan bv vogelen, maar je kan ook met de insectenwerkgroep mee, of de zoogdierenwerkgroep, of de plantenwerkgroep enzenz. Je kan ook met meerdere werkgroepen mee, hangt er maar net vanaf waar jezelf zin in hebt.. Begrijp je een beetje wat ik bedoel..? of is t erg vaag..?
Je gaat, zeg maar op een zaterdag, met een werkgroep op pad. Even een voorbeeld van de zoogdierenwerkgroep, ga je dan op z'n dag, sporen, hollen enz van dieren zoeken en bestuderen?

Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 19:02.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 21:28
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
je kunt burlende herten bekijken (daar is in de herfst een speciaal kamp voor) of (ook een kamp) muizen onderzoeken, met life-traps, muizen levend vangen en bekijken. etc. etc.

maar je kunt op één dag niet zo veel doen aan zoogdieren, dan moet je toch echt op kamp omdat het meeste 's nachts gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 18:45
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
mithril schreef op 04-04-2003 @ 22:28:
je kunt burlende herten bekijken (daar is in de herfst een speciaal kamp voor) of (ook een kamp) muizen onderzoeken, met life-traps, muizen levend vangen en bekijken. etc. etc.

maar je kunt op één dag niet zo veel doen aan zoogdieren, dan moet je toch echt op kamp omdat het meeste 's nachts gebeurt.
Die kampen zijn meestal zeker in een natuurgebied,( in een weiland is ook veel te beleven denk maar aan de vos een de ree.)
Maar jullie doen zeker alleen studie, maar geen beheer, zoals schulplekken/ een voedselplek voor zoogdieren dieren maaken.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 18:24
BloodRayne
Avatar van BloodRayne
BloodRayne is offline
Mijn vriend vogelde al een tijdje in het Twiske voordat ik hem
leerde kennen...maar ja..nu doe ik het dus ook..

En ik ben al een paar keer meegeweest op kamp met de JNM (jeugdbond voor natuur en milieu nog wat).
__________________
Driven by pure lust
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 15:26
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
Citaat:
Die kampen zijn meestal zeker in een natuurgebied,( in een weiland is ook veel te beleven denk maar aan de vos een de ree.)
sorrie voor t late reageren.

we kamperen meestal in een weiland van een boer of zo, maar daar gaan we echt niet kamperen omdat er toevallig een ree zou kunnen komen. we fietsen overdag rond in de omgeving, naar natuurgebieden enz. we doen ook wel aan beheer hoor, bijvoorbeeld wilgen knotten of boompjes zagen op de heide.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-05-2003, 20:20
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
mithril schreef op 09-05-2003 @ 16:26:
sorrie voor t late reageren.

we kamperen meestal in een weiland van een boer of zo, maar daar gaan we echt niet kamperen omdat er toevallig een ree zou kunnen komen. we fietsen overdag rond in de omgeving, naar natuurgebieden enz. we doen ook wel aan beheer hoor, bijvoorbeeld wilgen knotten of boompjes zagen op de heide.
>Je kan beter die boomjes op de heide er uitsteken(of je moet ze insmeren met round-up, maar hier voor moet je een spuitlicentie hebben)Al je ze om zaagt komen ze weer terug(behalve berken en esdoorns, moet je wel in de zomer doen want dan bloeden ze dood) Ik hoop dat dit een handige tip is. Ik zelf ben ook wel actief bezig in de natuur, dit jaar heb ik stage gelopen bij het Fries landschapbeheer. We zijn veel bezig geweest in de boomwallen, met een motorkettingzaag gaat een stuk sneller als een handzaag . Maar je hebt wel de benodige diploma's voor nodig, omdat het het gevaarlijkste gereedschap is wat er is.(Bij het Frieslandschap hadden ze ook vrijwilligers en die mochten niet met de kettingzaag werken). Verders ga ik wel mee te jagen, Schuilplekken maken voor de dieren, gewoon even te vogelen. Enzovoort.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 12:58
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
haha.. sorrie. we trekken gewoon berkjes eruit, of als ze te groot zijn zagen we om. we gaan gewoon mee met de bospik.. uuh boswachter en dan gaan we gewoon werken. zij willen het zo. wij zijn ook niet dom..

jagen? bah.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 19:36
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
mithril schreef op 11-05-2003 @ 13:58:
haha.. sorrie. we trekken gewoon berkjes eruit, of als ze te groot zijn zagen we om. we gaan gewoon mee met de bospik.. uuh boswachter en dan gaan we gewoon werken. zij willen het zo. wij zijn ook niet dom..

jagen? bah.
Nee, jagen is het mooiste wat er is. Ik ga dan mee te drijven(volgend jaar begin ik met de jachtcursis). Je komt onderweg allemaal soorten dieren tegen, je helpt mee aan faunabeheer. enz.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 21:39
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
kees17 schreef op 13-05-2003 @ 16:06:
Nee, jagen is het mooiste wat er is. Ik ga dan mee te drijven(volgend jaar begin ik met de jachtcursis). Je komt onderweg allemaal soorten dieren tegen, je helpt mee aan faunabeheer. enz.
Pha! Faunabeheer! Laat me niet lachen, het is dat je het zelf gelooft...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 13:44
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
Citaat:
Nee, jagen is het mooiste wat er is. Ik ga dan mee te drijven(volgend jaar begin ik met de jachtcursis). Je komt onderweg allemaal soorten dieren tegen, je helpt mee aan faunabeheer. enz.
volgens mij denk jij toch aan iets heel anders dan ik, als we het hebben over natuurbeheer en natuurstudie.

laat maar zitten dan of zo.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 16:26
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
rooddraakje schreef op 16-05-2003 @ 22:39:
Pha! Faunabeheer! Laat me niet lachen, het is dat je het zelf gelooft...
En wie ben jij nu weer?


Citaat:
mithril schreef: volgens mij denk jij toch aan iets heel anders dan ik, als we het hebben over natuurbeheer en natuurstudie.

laat maar zitten dan of zo.
>Weet jij wat Faunabeheer in houdt? Het zorgen voor voldoende rust, ruimte en voedsel voor het aanwezige wild. Gezonde en gevarieerde en evenwichtige wildstand. En voorkoming van wildschade. Hoe krijg je dit voor elkaar: Door aanleg en behoudt van rustgebieden (natuurbeheer), tegen gaan van stroperij(want een stroper kan in een nacht zodanig de wildpopulatie verstoren, dat het jaren kan duren voordat deze weer in oorde is). Populatie beheer, denk maar aan reeen en wilde zwijnen. Per jaar worden er zoveel afgeschoten, volgen een wildbeheersplan. Het opstellen van wildbeheersplannen, houden van wildtellingen en inventarisaties, beoordelen wildstand en wildschade. Jacht is heel wat anders dan veel mensen denken; het alleen maar dood schieten van zielige diertjes. Het is eigelijk een onderdeel van natuurbeheer.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:13
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
Citaat:
kees17 schreef op 18-05-2003 @ 17:26:
En wie ben jij nu weer?


>Weet jij wat Faunabeheer in houdt ? Het zorgen voor voldoende rust, ruimte en voedsel voor het aanwezige wild. Gezonde en gevarieerde en evenwichtige wildstand. En voorkoming van wildschade. Hoe krijg je dit voor elkaar: Door aanleg en behoudt van rustgebieden (natuurbeheer), tegen gaan van stroperij(want een stroper kan in een nacht zodanig de wildpopulatie verstoren, dat het jaren kan duren voordat deze weer in oorde is). Populatie beheer, denk maar aan reeen en wilde zwijnen. Per jaar worden er zoveel afgeschoten, volgen een wildbeheersplan. Het opstellen van wildbeheersplannen, houden van wildtellingen en inventarisaties, beoordelen wildstand en wildschade. Jacht is heel wat anders dan veel mensen denken; het alleen maar dood schieten van zielige diertjes. Het is eigelijk een onderdeel van natuurbeheer.
je hoeft niet tegen mij/ons te praten alsof we kleine kindertjes zijn, dan kun je beter naar het sesamstraatforum gaan of zo.

oke, terug naar jouw punt:

ik ben het er niet mee eens. ik ga niet eens meer uitleggen waarom niet (oh wat zwak - ja zwak he) want ik heb geen zin in eindeloze discussies.

Laatst gewijzigd op 19-05-2003 om 21:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2003, 19:22
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
[QUOTE]mithril schreef op 19-05-2003 @ 22:13:
[B]
Citaat:
je hoeft niet tegen mij/ons te praten alsof we kleine kindertjes zijn, dan kun je beter naar het sesamstraatforum gaan of zo.
Het is niet mijn bedoeling om zo over te komen, als ik het toch doe mijn excusis.

Citaat:
oke, terug naar jouw punt:

ik ben het er niet mee eens. ik ga niet eens meer uitleggen waarom niet (oh wat zwak - ja zwak he) want ik heb geen zin in eindeloze discussies.
Ik heb er echt geen problemen mee als jij tegen de jacht bent. Maakt me helemaal niks uit als je 100% voor of tegen de jacht bent. Ik heb wel een hekel aan mensen(dierenbeschermers) die jachtpartijen verzieken, door middel van lawaai of iets dergelijke te maken. Of leugens te verspreiden om mensen tegen de jacht te krijgen.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 10:47
RammsteinRulez
Avatar van RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
mja ik vind vogels ook wel koel


neuken?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 10:54
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
Citaat:
RammsteinRulez schreef op 21-05-2003 @ 11:47:
neuken?

arme, arme vogeltjes...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Over vogels en verleden.
Ieke
0 16-04-2005 21:47
Verhalen & Gedichten een vogel
boostart
5 02-12-2003 07:54
Verhalen & Gedichten vogeltje
damnation
2 22-07-2003 22:48
Verhalen & Gedichten dood vogeltje
Medea
1 01-02-2003 18:38
Verhalen & Gedichten gele vogels
Da Girl
5 08-11-2001 22:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.