Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2004, 17:27
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
het kan aan mij liggen hoor, maar ik hoor erg weinig kritiek op de europese grondwet. veel mensen hebben niet in de gaten wat voor grote gevolgen deze wet heeft voor nederland en er wordt dan ook weinig aandacht aan besteed.
ik vind dat het tijd wordt om hier wat meer aandacht aan te besteden. in engeland komt een referendum over de europese grondwet. ik vind dit een erg goed idee en vind dat dit ook in nederland moet. wat vinden jullie daarvan?
door de europese grondwet zullen wij onze eigen wetten kwijtraken, die ons land zo uniek maken (abortus enz.). laten we dit zomaar gebeuren??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2004, 18:33
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Kunnen we er wat aan doen dan?
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 18:50
Verwijderd
Worden we hier opgeroepen in hongerstaking te gaan?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 18:50
pvm
pvm is offline
Citaat:
Sasz schreef op 25-04-2004 @ 18:27 :
het kan aan mij liggen hoor, maar ik hoor erg weinig kritiek op de europese grondwet. veel mensen hebben niet in de gaten wat voor grote gevolgen deze wet heeft voor nederland en er wordt dan ook weinig aandacht aan besteed.
ik vind dat het tijd wordt om hier wat meer aandacht aan te besteden. in engeland komt een referendum over de europese grondwet. ik vind dit een erg goed idee en vind dat dit ook in nederland moet. wat vinden jullie daarvan?
door de europese grondwet zullen wij onze eigen wetten kwijtraken, die ons land zo uniek maken (abortus enz.). laten we dit zomaar gebeuren??
Dat we niets over de ontwerp Grondwet van de Europese Unie horen is vanzelfsprekend; er is geen overeenstemming over de grondwet tussen de lidstaten. Pas als er overeenstemming is kan aan de burgers van o.a. Engeland en Nederland de ontwerp Grondwet worden gepresenteerd.

Citaat:
door de europese grondwet zullen wij onze eigen wetten kwijtraken, die ons land zo uniek maken (abortus enz.). laten we dit zomaar gebeuren??
Heb je het voorstel tot een Europese Grondwet van de Europese Conventie wel eens gelezen?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Sasz schreef op 25-04-2004 @ 18:27 :
door de europese grondwet zullen wij onze eigen wetten kwijtraken, die ons land zo uniek maken (abortus enz.). laten we dit zomaar gebeuren??
De Europese Gw is voorlopig niet veel meer en niet veel minder dan het samenvoegen van enkele verdragen die ten grondslag liggen aan de EG. Dus no spang.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 19:52
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
No spang, altijd.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 25-04-2004 @ 20:52 :
No spang, altijd.
Jeweettoch.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 22:26
Verwijderd
OH NOSSSsss!!!11! IT SI TEH EUROPEAN CONSTITUTION!!!!11 Nu raken we al onze wetten kwijt. Voor het geval je het nog niet wist, op dit moment vormt al ongeveer 60 procent van onze wetgeving een implementatie van Europese richtlijnen of zijn het zelfs direct werkende verdragsbepalingen. Daar komt echt geen verandering in door het aannemen van een Europese grondwet, want die bevat helemaal geen bepalingen van materiëel recht, tenminste niet wat we nog niet hadden in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:31
Verwijderd
Inderdaad, zo vernieuwend is het allemaal niet hoor. Het is meer het vastleggen van bepaalde procedures die erin gegroeid zijn, wat jurisprudentie, een mensenrechtencatalogus en wat bepalingen m.b.t het buitenlandbeleid.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 22:22
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Ik ben tegen een referendum, 98% van de mensen weet toch niet wat erin staat, en stemmen straks tegen omdat ze er toch geen bal van snappen, of omdat ze denken dat een of ander stom artikeltje ze niet aanstaat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Grondwet II
Mark Almighty
500 01-06-2005 22:44
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog: Europese Grondwet
Man16
10 23-05-2005 21:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Grondwet
Verwijderd
491 16-05-2005 16:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese grondwet voor Nederlander groot vraagteken.
Hydrogen
8 05-02-2005 13:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De Europese grondwet; Voor of Tegen? (Update: EP stemt voor/er komt een referendum)
Verwijderd
255 31-01-2005 21:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ben jij voor of tegen een Europese Grondwet (zoals ze die nu plannen)?
Gatara
75 25-01-2004 21:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.