Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2005, 15:59
*4
*4 is offline
ik vind het echt heel moeilijk om een leuk origineel idee te verzinnen voor de opdrachten bij tekenen. DIt keer hebben we ook weer wat: een gebouwtje (bij iedereen hetzelfde) waarbij je zelf de omgeving mag bepalen.
Ik zit hier altijd weken over na te denken, maar nu moet ie al volgende week af zijn! Kan ik me erin oefenen ofzo dat ik sneller op leuke ideeen kom, want met mn examen heb ik anders een probleem..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2005, 18:58
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Misschien kan je op internet kijken, en in boeken, je gewoon een beetje laten inspireren?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 21:03
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Gewoon honderden afbeeldingen bekijken van kunst en zo, en dan kom je meesal wel iets tegen wat je inspiratie oplevert.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 18:36
Sappie
Avatar van Sappie
Sappie is offline
En anders denk je aan boeken bijv. die je gelezen hebt, of aan dingen die je meegemaakt hebt, misschien krijg je dan vanzelf inspiratie
__________________
1,2,3,4, hoedje van, hoedje van, 1,2,3,4, hoedje van papier
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 11:07
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
wat je ook kan doen is elk ideetje wat je in je hoofd krijgt (ook al denk je in eerste instantie: dat is niks) opschrijven, en erover na gaan denken en uitwerken, misschien kom je uiteindeijk wel tot een goed idee?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 22:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ga gewoon schetsen. Van nadenken komt niets. Ik ken maar wat mensen die altijd gingen zeuren dat ze niks wisten en waar vervolgens ook niks van kwam. Maar als je ze dan aan het schetsen zette, dan kwam er uiteindelijk wel iets.
Oké, in eerste instantie lijkt de schets misschien nutteloos, maar uiteindelijk heb je wel een tiental schetsen waar ideetjes op staan. En als je die vervolgens uitwerkt blijkt er toch best wel wat in te zitten.

En nog een concreet idee: we hebben een keer een opdracht gemaakt met kartonnetjes en verf. Je doopt je stukje karton in de verf en zet vervolgens strepen op je blad. Je kan de stukken karton zo breed of dun maken als je zelf wil. Het geeft een heel futuristisch beeld. Misschien kun je zo drukte om het gebouw heen creëeren, waardoor het dus lijkt alsof je in een stad verkeert waar alles constant voorbij raast? Het is bovendien iets wat je heel snel kan maken, dus dat is handig ivm je tijdslimiet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:49
brinta
brinta is offline
wat bij werkt is uitgaan van iets wat ik belangrijk vind, bvb een actuele kwestie en mijn mening daarover weergeven in een werkstuk of tekening, dmv van bvb symbolen of metaforen. Zo strraalt het eindresultaat ook enige diepgang (uche uche) uit

als je voor jezelf een aantal basisonderwerpen hebt die je meestal bezig houden, kan je je eerste schetsen daarvan uit laten gaan en dan kom je vanzelf op andere ideeën

ook als je dingen gaat natekenen die iets te maken hebben met je opdracht kom je vaak op andere ideeën (ik zeg maar wat: je opdracht heeft iets met milieu te maken en je gaat een boom natekenen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] wiskunde a-lympiade opdracht
scoobsdodo
1 04-06-2013 17:47
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Onvoldoende voor tekenen :-(
schnappie
57 30-01-2006 11:32
Huiswerkvragen: Exacte vakken praktische opdracht biologie
sarita
5 10-01-2005 20:21
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Tekenen: examenopdracht
Balance
15 06-02-2004 18:48
ARTistiek [tekening] strip
emi
12 08-08-2003 21:07
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Opdrachten voor tekenen?
Sannetje
3 25-03-2002 16:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.