Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2004, 17:21
marrietje
marrietje is offline
Is er misschien iemand die weet hoe je kunt bewijzen dat er koolhydraten in sportdranken zitten en hoe je kunt berekenen hoeveel ? of weet je misschien hoe dit met suikers moet? Help ajb, t is voor mn profielwerkstuk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2004, 18:24
Keith
Keith is offline
Jood is te gebruiken als indicator voor zetmeel. En er zijn ook indicatoren voor suikers, de namen ben ik vergeten. Om uit te veinden hoeveel moet je denk ik een titratie uit gaan voeren, maar hoe precies weet ik zo niet en kan je denk ik beter zelf uitzoeken. Voor zetmeel zou ik het je kunnen vertellen, maar voor suikers weet ik het niet en i kdenk niet dat ewr zetmeel in sportdranken zit.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:27
sdekivit
sdekivit is offline
koolhydraten (zetmeel) kun je aantonen met jood. Glucose kun je aantonen met het fehlingreagens
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 01:21
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 08-11-2004 @ 19:27 :
koolhydraten (zetmeel) kun je aantonen met jood. Glucose kun je aantonen met het fehlingreagens
In sportdranken zit hopelijk geen of niet al te veel zetmeel. Ik las in een artikel van Natuur, wetenschap en techniek van afgelopen zomer dat er een balans tussen maltose en glucose in sportdrank is gevonden die de beste prestaties oplevert. Ik denk dat deze twee koolhydraten het meeste in sportdrank aanwezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:57
Keith
Keith is offline
inderdaad zul je niet veel zetmeel tegenkomen in sportdranken, het bevat wel veel energie, maar het duurt lang voordat de energie beschikbaar is voor het lichaam.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:15
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Keith schreef op 09-11-2004 @ 17:57 :
inderdaad zul je niet veel zetmeel tegenkomen in sportdranken, het bevat wel veel energie, maar het duurt lang voordat de energie beschikbaar is voor het lichaam.
Bij sportdranken is het juist de bedoeling dat het niet lang duurt. Of lullen we nu langs elkaar heen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 23:25
Keith
Keith is offline
Dat is toch hetzelfde als wat ik zeg?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:24
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Keith schreef op 10-11-2004 @ 00:25 :
Dat is toch hetzelfde als wat ik zeg?
Dat bedoelde ik dus met mijn tweede zin. Ik kon jouw bericht op twee manieren opvatten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten