Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2004, 20:17
Anaïs
Anaïs is offline
Kan je zelf je ipadres wijzigen?

Ik ben verbonden via telenet.
In het venstertje opdrachtprompt weet ik dat je release/renew kan doen, maar dat levert mij net hetzelfde ipadres op als voorheen.

Is er geen andere manier dat ik dit kan veranderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2004, 20:35
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nee, je kunt zelf je IP adres niet wijzigen.

Je IP adres is net zoiets als je telefoonnummer, uniek en persoonsgebonden...

Renew of Release betekent eigenlijk alleen dat hij je IP refreshed (van belang bij sommige interne verbindingen)...
Oud 24-11-2004, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-11-2004 @ 21:35 :

Renew of Release betekent eigenlijk alleen dat hij je IP refreshed (van belang bij sommige interne verbindingen)...
Ik heb mijn @home IP-adres toch wel eens een aantal keren veranderd.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 21:09
freyk
freyk is offline
Citaat:
Er zijn vele manieren om dat te doen.
Maar toch vraag ik me af, waarom Anaïs haar ip wil laten veranderen.
Daar moet een geldige reden voor zijn, anders vertellen we het niet.

Citaat:
Nee, dit kan je beter over je mac-adres zeggen.
(Ik heb gehoord dat je deze ook weer kan veranderen)
Oud 24-11-2004, 21:55
Gimme more beer
Citaat:
freyk schreef op 24-11-2004 @ 22:09 :
Er zijn vele manieren om dat te doen.
Jah, je kunt een *censuur* gebruiken (hint gesnopen ) en je kunt een IP change aanvragen bij je provider, maar dat is niet wat ik bedoel.
Citaat:
Nee, dit kan je beter over je mac-adres zeggen.
(Ik heb gehoord dat je deze ook weer kan veranderen)
Nee, je MAC adres kun je zelf veranderen en daarvoor hoef je dus geen change aan te vragen, bij een telefoonnummer of IP adres moet je dat wel. Als je zelf je IP verandert door een *censuur* te gebruiken, mask je hem alleen maar en verander je je IP dus niet.

Snap je het verband tussen een telefoonnummer en je IP adres nu wel?
Oud 24-11-2004, 21:59
Verwijderd
ik ben het idd wel met freyk eens dat je wel een geldige reden moet hebben om je IP te veranderen...

IP is idd te veranderen maar hou er even rekening mee dat je waarschijnlijk meerdere ip's hebt, voor elke netwerkkaart heb je een IP wat of een netwerk of een internet ip is (loopback ip laat ik even buiten beschouwing) dus is het wel handig als je er even bijzegt of je met een pc binnen je netwerk of over internet verbonden bent.

mac-adres is hardwarematig verbonden aan je netwerkkaart, deze is hardwarematig zoiezo te veranderen (niet zomaar natuurlijk) maar tegenwoordig zijn er ook producten waarbij dit softwarematig kan, deze optie zit vooral vaak op routers e.d.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 22:14
Anaïs
Anaïs is offline
pc is rechtstreeks verbonden met het internet...

'k Ben niet uit op frauduleuze praktijken of zo...

Het zit zo:

we hebben thuis 2 pc's. Een gewone en een draagbare. De draagbare staat in thuisnetwerk met de gewone en maakt geen rechtstreekse verbinding met het internet.
Nu is het zo dat als ik hem wel rechtstreeks wil verbinden met internet, dan duurt het 2 uur vooraleer hij die pc herkent...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 22:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
router: klaar.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 22:51
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 24-11-2004 @ 23:14 :
pc is rechtstreeks verbonden met het internet...

'k Ben niet uit op frauduleuze praktijken of zo...

Het zit zo:

we hebben thuis 2 pc's. Een gewone en een draagbare. De draagbare staat in thuisnetwerk met de gewone en maakt geen rechtstreekse verbinding met het internet.
Nu is het zo dat als ik hem wel rechtstreeks wil verbinden met internet, dan duurt het 2 uur vooraleer hij die pc herkent...
Wat heeft je IP adres veranderen daar in hemelsnaam me te maken? Daar gaat hij echt niet sneller door hoor, lijkt me eerder een kwestie van netwerkinstellingen aanpassen.
Oud 24-11-2004, 23:18
Verwijderd
je kan bij je 2e pc het ip van de eerste als gateway instellen dan zal hij deze sneller herkennen omdat hij weet naar welke pc hij moet zoeken (maar volgens mij maakt het voor een lan niet veel uit aangezien dat met broadcasting werkt)

welke instellingen heb je gemaakt en welke windows versie's gebruik je (er vanuitgaande dat je windows gebruikt)

@Gimme more beer, ligt er maar net aan wat voor IP, internet ip moet je bij een aantal providers een change aanvragen, je kan dit bij de sommige ook automatisch laten doen om een bepaalde tijd en bij andere heb je elke keer als je opnieuw een ip aanvraagt een nieuwe (wat hier niet het geval is) en je hebt natuurlijk nog wat andere manieren om je IP te veranderen en om het te laten lijken of je ip is veranderd idd.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 06:15
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-11-2004 @ 22:55 :
Jah, je kunt een *censuur* gebruiken (hint gesnopen ) en je kunt een IP change aanvragen bij je provider, maar dat is niet wat ik bedoel.

Nee, je MAC adres kun je zelf veranderen en daarvoor hoef je dus geen change aan te vragen, bij een telefoonnummer of IP adres moet je dat wel. Als je zelf je IP verandert door een *censuur* te gebruiken, mask je hem alleen maar en verander je je IP dus niet.

Snap je het verband tussen een telefoonnummer en je IP adres nu wel?
Je hoeft helemaal een IP-change niet aan te vragen. Gewoon een IP kiezen die in dezelfde range zit en ervoor zorgen dat hij niet al gebruikt wordt.

Als je dan weer terugswitcht naar je oude IP dan krijg je af en toe wel van die vage meldingen dat er pakketten zijn verstuurd die niet voor dit IP zijn bedoelt ofzoiets, kan het me niet goed meer herrineren, was al meer als een jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 07:31
Verwijderd
volgens mij werkt dit niet voor alle providers hoor maar ik heb het nooit geprobeerd, maar volgens mij wordt je zodra je je bij de dhcp aanmeld toegevoegd aan een lijst (mits het IP er nog niet instaat) waarna je toegang hebt tot internet, sta je niet in die lijst wordt je niet doorgelaten door de servers van de provider ook al probeer je het met een IP wat door de dhcp aangemaakt kan worden maar ik zal het binnenkort eens proberen op @home (leen wel een IP van een vriend en laat hem zijn pc uitzetten)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 07:55
freyk
freyk is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-11-2004 @ 23:31 :
router: klaar.
helemaal mee eens
Oud 25-11-2004, 13:47
Gimme more beer
Citaat:
fosje schreef op 25-11-2004 @ 00:18 :
@Gimme more beer, ligt er maar net aan wat voor IP, internet ip moet je bij een aantal providers een change aanvragen, je kan dit bij de sommige ook automatisch laten doen om een bepaalde tijd en bij andere heb je elke keer als je opnieuw een ip aanvraagt een nieuwe (wat hier niet het geval is) en je hebt natuurlijk nog wat andere manieren om je IP te veranderen en om het te laten lijken of je ip is veranderd idd.
Ik nam aan dat ze het had over haar externe IP, lijkt me duidelijk.
Oud 25-11-2004, 15:35
ILUsion
ILUsion is offline
Voor Telenet moet je normaal je IP releasen op je eerste pc, de kabel naar de modem afkoppelen en de nieuwe insteken; Zelf heb ik mooi 2 uur gewacht om die router ertussen te krijgen, dat hebben ze ook niet door. Normaalgezien koppelt Telenet een MAC aan je modem die het IP krijgt. De modem geeft dat IP wel door naar de computer, door de releasen, wordt de verwijzing naar een MAC in de modem aangepast, zodat je een andere computer kan aansluiten. Ik heb het hier nog niet geprobeerd en zal dat ook niet doen omdat de router hier nu perfect werkt.
IP/MAC met telefoon vergelijken is nogal moeilijk. Volgens mij kan je een MAC-nummer het best vergelijken met een IMEI-nummer op je gsm. Beide nummers duiden een specifiek toestel aan, er zijn geen twee toestellen die hetzelfde MAC- of IMEI-adres hebben. Je MAC kan je wel wijzigen met enig geknutsel (in Linux in ieder geval, voor Windows weet ik zelfs niet of het zomaar kan). Een IP is het best te vergelijken met een telefoonnummer: als je thuis een telefooncentrale hebt, kun je naar bepaalde toestellen bellen door hun intern nummer te draaien, zo ook met een IP. Wil je een extern nummer, dan draai je het ook (weliswaar met een prefix, maar dat is bij IP's te herkennen aan de range en door je gateway/DNS) en je krijgt de andere aan de lijn. Nu moet je niet vergeten dat veel ISPs wel een vaste range(aantal nummers) hebben, zoals je voor een Proximusnummer +32 472 tot +32 476 ofzo hebt, +32 49x voor Mobistar en +32 485 en 486 voor Base. Voor je gsm heb je een abonnement nodig en dan krijg je een nummer toegekend, dat kun je het best vergelijken met een duurder abonnement voor Internet (in België zijn die amper gebruikt, enkel bedrijven gebruiken ze echt) en anders kun je een herlaadkaart nemen (vergelijken met het standaardabonnement voor internet zoals Telenet Mono/Duo). Het enige verschil is dat je als je "kaart" op is, een nieuw nummer zou krijgen (nieuwe sim-kaart kopen) en de computer vraagt automatisch een nieuw nummer voor je aan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, voor Telenet zou je dus gewoon je IP moeten releasen en dan je andere computer plaatsen (vergeet ook niet om hetzelfde te herhalen bij het terugplaatsen van de eerste computer)
Reageren

Regels voor berichten