Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2004, 15:55
AngelLena
AngelLena is offline
Ga jij voor zo goedkoop mogelijk, of is geen prijs je te duur als je iets wilt hebben?
Let jij op je budget als je gaat shoppen, of schrik je liever later van je bankafschriften?
Heb jij een vast budget als je gaat shoppen waar je je aan wilt houden?
Ga jij pas shoppen als je voldoende budget hebt, of let je daar niet op?

Kortom: wie doet er aan budget shoppen?
Oud 28-11-2004, 15:57
Verwijderd
Ik doe al mijn boodschappen bij de Lidl (L)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 15:58
AngelLena
AngelLena is offline
Ik gedeeltelijk. Ik let wel op hoeveel geld ik heb, maar ik heb geen vast budget als ik ga shoppen. Ik zie altijd wel hoe ver als ik kom.
Ik kijk wel altijd of iets niet goedkoper te krijgen is als ik iets erg duur vind en ik let ook altijd op of ik iets niet echt te veel geld vind kosten voor het plezier wat ik eraan ga beleven.
En ik ben van de instelling: als ik iets nodig heb, dan moet ik dat kopen, dus dan doe ik dat. Ik kijk wel even hoeveel ik ongeveer te besteden heb, maar op 10 euro meer of minder kijk ik ook niet.

En qua boodschappen:
Ik let niet op mijn budget, ik koop wat ik nodig heb. Ik heb een AH om de hoek voor de 'kleinere' boodschappen zoals een pak wc papier of een fles cola, maar als ik groot in ga kopen dan ga ik eigenlijk altijd wel naar de Jumbo of de Aldi. Is iets verder fietsen, maar scheelt me klauwen met geld op langere termijn.
Oud 28-11-2004, 15:58
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-11-2004 @ 16:55 :
of is geen prijs je te duur
Hahahahaha
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 15:59
Verwijderd
als dingen belachelijk duur zijn koop ik ze niet, hoe tof ze ook zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:00
Konstantine
Konstantine is offline
Hoi Angellenaaa! Leuk dat je weer eens een topic opent
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:02
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Konstantine schreef op 28-11-2004 @ 17:00 :
Hoi Angellenaaa! Leuk dat je weer eens een topic opent
Dank u, maar wel graag ontopic blijven.
Oud 28-11-2004, 16:05
Verwijderd
Ja ik ook , wat een leuk welkomskado zeg
En vond je het fijn , mij bannen ?!

Nou OT dan maar he ;
ik let er niet echt op hoeveel iets kost
als ik iets leuk vind koop ik het.
Met citaat reageren
Verwijderd
ik let er zeker op. Als ik op kamers woon over ongeveer 2 jaar zal ik zeker geen dure dingen gaan kopen. Hoezeer ik ook graag die dure schoenen wil, ik kan me goed beheersen
Met citaat reageren
Konstantine
Konstantine is offline
Okay

Nou ik doe mijn boodschappen bij vier verschillende supermarkten! [list=1][*]nachtwinkel om de hoek: als ik 's avonds drank of chips nodig heb[*]aldi: voor de goedkope dingennn[*]prima om de hoek: voor mijn lievelingsbrood[*]gb: voor de rest[/list=1]

Ik gooi altijd maar wat in mijn mandje maar nooit meer dan ik nodig heb hoor! Soms loop ik ook weer terug als ik vind dat ik het niet nodig heb en dan heb ik er later spijt van.

EDIT! Verder besteed ik veel geld aan mijn
  • rokjesverslaving
  • oorbellenverslaving
  • ondergoedverslaving
maar ik zorg altijd wel dat het binnen de perken blijft. Of eigenlijk niet maar goed op het eind is dan mijn budget op he en ja dan is dat maar zo.

Laatst gewijzigd op 28-11-2004 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:09
rodina
rodina is offline
Ja ik let wel op wat ik koop. Zeker voor shirtjes en dergelijke waar van ik weet dat ik die niet vaak aan zal trekken dan ga ik naar de H*M ipv naar boss. Dingen die lang mee mogen gaan, broeken, winterjassen, schoenen betaal ik wel meer voor.
Ik heb geen extreme uitgaven, hoewel mn lingerieverslaving wil nog wel eens rood uitslaan :/, roken is ook een dure hobby. Maar ja je kan het maar één keer uitgeven dus ik bepaal wel van te voren wat ik koop.
Oud 28-11-2004, 16:09
Verwijderd
Oh en boodschappen doe ik niet , want ik woon thuis
dus daar hoef ik gelukkig niet op te letten
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:13
Verwijderd
Voordat ik ga shoppen weet ik wel hoeveel geld ik heb, no way dat ik iets wil pinnen en het lukt niet, omdat er geen geld op mn rekening staat. Als ik echt heel weinig geld heb ga ik niet winkelen.

Qua boodschapjes en eten let ik nooit zo op de prijs, als ik iets wil hebben koop ik het gewoon, geen gezeur. Bij kleding let ik er wel op, aangezien sommige kleding gewoon echt te duur voor me is. Maar meestal weet je al hoe duur de dingen ongeveer zijn als je een winkel binnen loopt.

Als ik bij de H&M winkel kijk ik vaak pas naar de prijs als ik iets al aan het passen ben ofzo, het is daar toch allemaal goedkoop.

Dingen als jassen en schoenen koop ik alleen als ik er echt geld voor heb, of als ik het echt nodig heb. Ik ga geen nieuwe schoenen kopen als ik daarna weken niet meer uit kan gaan, dan maar geen nieuwe schoenen. Prioriteiten stellen.

Mijn probleem is alleen, dat als ik iets niet koop omdat het te duur is, ik het maanden erna nog steeds perse wil hebben, en dan ga ik het overal zoeken en het alsnog kopen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:17
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik ben meestal wel goedkoop uit want ik koop 2e-hands, maar ik koop zoveel kleding dat het alsnog veel geld kost dus ben k duur uit.

neeee, ik doe niet aan budgetshoppen.
ik hou ook niet van de lidl, dit is nederland hoor, niet het oostblok.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:20
Verwijderd
ik drink goedkoop bier omdat dat ook prima te zuipen is en ik winkel verder bijna nooit maar als ik dat wel doe dan let ik wel op mn budget
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Konstantine schreef op 28-11-2004 @ 17:05 :
Okay

Nou ik doe mijn boodschappen bij vier verschillende supermarkten! [list=1][*]nachtwinkel om de hoek: als ik 's avonds drank of chips nodig heb[*]aldi: voor de goedkope dingennn[*]prima om de hoek: voor mijn lievelingsbrood[*]gb: voor de rest[/list=1]

Ik gooi altijd maar wat in mijn mandje maar nooit meer dan ik nodig heb hoor! Soms loop ik ook weer terug als ik vind dat ik het niet nodig heb en dan heb ik er later spijt van.

EDIT! Verder besteed ik veel geld aan mijn
  • rokjesverslaving
  • oorbellenverslaving
  • ondergoedverslaving
maar ik zorg altijd wel dat het binnen de perken blijft. Of eigenlijk niet maar goed op het eind is dan mijn budget op he en ja dan is dat maar zo.
wauw.

ik heb een ondergoedverslaving ook
daar geef ik best veel van mijn geld aan uit
maakt me ook nik suit hoeveel het kost
als ik het leuk vind , koop ik het
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:26
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
owja wat wel klote is als je een gigantische stapel kleding hebt uitgezocht en wil afrekenen en je saldo is ontoereikend.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:28
Konstantine
Konstantine is offline
Ja dat is echt vreselijk! Maar dat probleem heb ik hier niet want ik betaal hier alleen cash. Maar bij die pinautomaten heb ik dat dus wel soms, dat ik enthousiast wil pinnen maar het niet kan.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:30
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Konstantine schreef op 28-11-2004 @ 17:28 :
Ja dat is echt vreselijk! Maar dat probleem heb ik hier niet want ik betaal hier alleen cash. Maar bij die pinautomaten heb ik dat dus wel soms, dat ik enthousiast wil pinnen maar het niet kan.
het allerergste is nog doei moeten zeggen tegen die kleren.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:31
Konstantine
Konstantine is offline
En als je daarna terugkomt als je weer geld hebt zijn die kleren weg
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:36
Tom Violence
Tom Violence is offline
ik ben niet zo achterlijk dat ik op moet gaan schrijven hoeveel geld ik mag uitgeven. ik weet altijd wat ik heb en welke onkosten er nog komen en kan daar verantwoordelijk genoeg mee omgaan.
Oud 28-11-2004, 16:42
FAC51
FAC51 is offline
hehe, ik ben wel zo achterlijk <3

Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:45
11568
11568 is offline
Ik heb nooit veel uit te geven dus ik moet altijd wel budget shoppen. Helaas. Als ik boodschappen ga doen ga ik altijd naar de Aldi en de Lidl maar dat vind ik wel leuk, daar heb je prima dingen en whisky voor 5 euro.
Maar goed, het blijft het geweldigst om met heel veel geld naar de Albert Heijn te gaan en allemaal luxe vreten te kopen van de beste kwaliteit.
Soms denk ik niet na en ik koop ik in een keer een broek van al het geld wat ik heb voor die maand. En tja, op is op.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:57
Verwijderd
Ik let er wel een beetje op maar als een bepaald product gewoon duur is dan koop ik het toch. Het leven is te kort om spullen van kutkwaliteit te kopen. Heb daar ook echt wat tegen.... van die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 17:01
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Alex schreef op 28-11-2004 @ 17:57 :
Ik let er wel een beetje op maar als een bepaald product gewoon duur is dan koop ik het toch. Het leven is te kort om spullen van kutkwaliteit te kopen. Heb daar ook echt wat tegen.... van die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten
Dat is helemaal waar. Mijn vader heeft bijvoorbeeld nogal een bezuinigingswaanzin, koopt alles wat maar mogelijk van het merk 'Perfekt' en anders koopt ie het niet. En wat een ongelovelijk kutmerk is dat. Zelfs de chips zijn smerig! Koop dan gewoon thuismerk van de lokale supermarkt ofzow, dat is vaak nog wel goed te doen.
Dan geef ik liever een paar centen meer uit, dan heb ik iig iets in huis liggen.
Oud 28-11-2004, 17:03
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 28-11-2004 @ 18:01 :
Dat is helemaal waar. Mijn vader heeft bijvoorbeeld nogal een bezuinigingswaanzin, koopt alles wat maar mogelijk van het merk 'Perfekt' en anders koopt ie het niet. En wat een ongelovelijk kutmerk is dat. Zelfs de chips zijn smerig! Koop dan gewoon thuismerk van de lokale supermarkt ofzow, dat is vaak nog wel goed te doen.
Dan geef ik liever een paar centen meer uit, dan heb ik iig iets in huis liggen.
Precies. Dan ga je vieze chips eten omdat dat 20 cent goedkoper is. Waarom koop je chips? Ik omdat ik dat lekker vind.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 17:05
Miles
Miles is offline
Zelf let ik vaak op de prijs en zoek ik vaak naar ongeveer hetzelfde maar dan voor 'n goedkopere prijs. Behalve als het uniek o.i.d. is dan maakt de prijs me (bijna) niets uit.
Oud 28-11-2004, 17:08
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Alex schreef op 28-11-2004 @ 18:03 :
Precies. Dan ga je vieze chips eten omdat dat 20 cent goedkoper is. Waarom koop je chips? Ik omdat ik dat lekker vind.
Juist
Oud 28-11-2004, 17:27
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik moet wel op de prijs letten.. mijn vermogen is niet zo groot.
Oud 28-11-2004, 18:42
Susanne
Susanne is offline
Als ik iets echt moet hebben, heb ik er best veel voor over ja.. gisteren nog heb ik een te duur leren jasje gekocht, maar ik MOEST en zou 'm hebben, dan rust ik ook niet voordat het van mij is.

Als ik ging winkelen hoefde ik nooit echt op mijn budget te letten omdat ik best veel verdiende en niet zo vaak tijd/zin had om te winkelen dus ja, dan kon ik wel goed geld uitgeven op een middag.. nu is dat wel anders aan het worden helaas

De laatste tijd heb ik steeds vaker dat ik iets echt leuk vind maar mijn budget het niet toelaat, meestal kijk ik dan mijn vader zielig aan en ga ik 'smoesjes' verzinnen (er waren er veel jarig, ben veel uitgeweest, heb geen werk meer, etc) Meestal krijg ik het geld dan wel..
Erg slecht ik weet het, maar gelukkig komt er weer verandering in want ik heb weer werk
Oud 28-11-2004, 19:07
2B!
2B! is offline
Was ik maar een budget shopper...
Aangezien ik dat niet ben schrik ik van mn bankafschriften...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 19:18
mrsjones
mrsjones is offline
heb een gat in me hand
Oud 28-11-2004, 19:24
vixen
vixen is offline
Ik heb weinig geld want ik ga teveel uit dus ik koop alles bij de aldi en soms jat ik iets mee van thuis. Als ik dingen koop let ik niet echt op de prijs al zou ik dat wel moeten doen.
Oud 28-11-2004, 19:26
Lotte
Lotte is offline
Ik probeer op m'n budget te letten. Ik spaar namelijk voor als ik later geld nodig heb, of als ik een leuke vakantie wil hebben. Ik heb geen zin om als (te) arme student door het leven te gaan. Het is best moeilijk maar op de lange termijn heb je er profijt van, je doet langer met kleren enzo.

Ik irriteer me trouwens mateloos aan mijn broer die niks kan kopen zonder een lening bij mijn ouders af te sluiten. Dat vind ik gewoon zwak, maarja tis zijn keuze.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 19:42
2B!
2B! is offline
Gaten in je hand zijn irritant...beide handen...ieder genoeg gaten...geen geld...wel veel zooi...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 19:43
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Horror Kitty schreef op 28-11-2004 @ 17:26 :
owja wat wel klote is als je een gigantische stapel kleding hebt uitgezocht en wil afrekenen en je saldo is ontoereikend.
Gatver dat heb ik dus gisteren gewoon nog gehad, bah, ik schaam me dan gewoon Helemaal als het heel veel kleding is, of als je iets wegmoet doen ofzo..
Oud 28-11-2004, 20:22
tuttebel
tuttebel is offline
nou ik heb niet veel geld dus ik moet wel budgetshoppen.
Oud 28-11-2004, 20:43
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb een hele tijd vrijwel geen geld gehad, dus ik kocht alleen iets als ik het echt nodig had endan nog zo goedkoop mogelijk ook.
Nu heb ik wel geld en ik merk dat ik nog steeds 26 keer nadenk voordat ik iets koop en dat ik meestal alleen goedkope dingetjes uitzoek.
Ik ben een vrek geworden.
Oud 28-11-2004, 21:13
June bug
June bug is offline
Mja ik doe best wel aan budgetshopping denk ik..
Ik koop de meeste kleding bij de H&M, gewoon omdat de prijzen ideaal zijn en omdat ik er bijna altijd wel slaag.
Boodschappen hoef ik niet te doen, doet mijn moeder, maar het meeste wel bij de lidl of aldi ofzo. Veel dingen zijn daar net zo goed als bij de duurdere supermarkten en alles wat minder goed is of ze niet hebben wordt bij de Plusmarkt ofzo gekocht.
Ik heb altijd zoiets van, waarom zou ik veel geld uitgeven als t niet nodig is.
Oud 28-11-2004, 21:45
Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
Mooie kleren koop ik toch wel, prijs maakt niet heel veel uit. Als ik het niet heb sluit ik een leningkje af bij m'n moeder. Maar ik heb praktisch altijd wel geld genoeg..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 22:08
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik let wel op wat ik koop,
belachelijk dure merken hou ik niet van, kleren zijn kleren en een broek van €150.00 kan net zo hard verslijten als een van €50.00.

ben qua kleding best een gierkrent aan het worden,maar ik vindt de prijs/kwaliteit verhouding vaak niet reeel en vindt de mode dit seizoen niet zo leuk dus koop ik het ook niet.
Je leert wel om langer met je kleding te doen op deze manier

schoenen is een ander verhaal ivm met werk in schoenenwinkel en 20%personeelskorting, daarin ben ik soms wel eens TE enthiousiast
Oud 29-11-2004, 20:18
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ik krijg elke maand ongeveer 50 euro van mn ouders om mijn kleren te kopen en uit te gaan,filmpje, openbaar vervoer...dus ik moet wel spaarzaam zijn. Dus is het vaak H&M winkelen enzo...
ach het voordeel is dat ik spaarzaam leer omgaan met m'n geld
Oud 29-11-2004, 20:26
grandmommy
grandmommy is offline
hmmm, omdat ik tegenwoordig een baantje heb hoef ik niet meer zo heel erg op het geld te letten. en bij mij gaan de maanden supersnel dus voor ik het weet heb ik weer een aanzienlijke som geld op mijn bankrekening staan. ik koop vrijwel altijd iets bij de h&m maar tegenwoordig ook wel vaker bij wat duurdere winkels. budgetshoppen wat betreft voedsel doe ik nu niet meer aan, maar vroeger toen ik nog van een zakcentje van een schamele 4 euro per week moest leven koos ik altijd de goedkoopste choclade en de goedkoopste chips als ik eens wilde snoepen. nu koop ik gewoon waar ik trek in heb. Maar ik heb op dit moment ook nog geen rekeningen die ik moet betalen, ik kan mijn geld naar hartelust opmaken aan eigen secundaire en tertiaire (luxe)behoeften. wat een luizenleven
Oud 29-11-2004, 20:28
grandmommy
grandmommy is offline
waar ik overigens wel voor werk hoor, dus ik heb ook nauwelijks tijd om het geld uit te geven hihi
Oud 29-11-2004, 21:28
Verwijderd
ik let vrijwel niet op de prijs,als ik niet meer liquide meer ben,stop ik gewoon noodgedwongen met kopen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:32
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 28-11-2004 @ 20:18 :
heb een gat in me hand
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 06:09
Apomes
Apomes is offline
Pppff, ik pas de kleren en als ik ga betalen kijk ik wel hoeveel het me gekost heeft. Ik ben zelden verrrast omdat ik de prijsklasse ken van mijn winkels en merken dus...
Maar ik begin krap bij kas te geraken, maargoed dat het bijna Sint is en nieuwjaar .
Oud 30-11-2004, 07:18
leucomelas
leucomelas is offline
pas gaan winkelen wanneer ik mijn sneue budget heb, anders loop ik zo heel zielig langs al die etalages met mooie spullen die ik wel wil hebben maar niet kan kopen
Oud 30-11-2004, 08:37
Verwijderd
Het is niet zo daty ik persee duur wil, maar ik verwacht wel enige kwaliteit.
Ik betaal liever iets meer voor iets mooiers.

Net zoals met eten, betaal liever 0.50 meer voor echte Coca Cola dan van die goedkope helly pub ofzo te drinken...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 09:26
Gadje
Gadje is offline
ik ga eigenlijk altijd wel voor de merken, ook al is het duurder.
het is meestal wel beter.
maar ik hou ook van uitverkoop, budget shoppen is ook mijn ding
bij de h&m is t 70 % yeah
en ik ben ook wel van t prijs verglijken, ik zoek altijd t goedkoopste
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten