Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2004, 12:24
Mistery1
Mistery1 is offline
Ik heb er naar gezocht, maar niet kunnen vinden wat ik wil weten.

Door te wilde sex ben ik dus echt uitgescheurd, was geen maagd meer, maar dit ging er beetje erg aan toe.
Nu zie je dus ook echt dat achteraan, waar je binnenste schaamlippen beginnen een heel stuk is ingescheurd.

Hoe geneest dit het snelst? Het is volgens mij een gevaarlijke plek voor bacterien en zo? Toch een ontsmettend iets gebruiken? Zalfje of zoiets?
Katoenen ondergoed? is dat beter?
En hoe lang duurt het voor dat zoiets geneest? Heb het wel eerder gehad, maar je ziet het nu ook echt duidelijk en het is pijnlijk.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:54
Cookie
Cookie is offline
kzou het proberen schoon te houden en ff langs de dokter gaan....
Oud 05-12-2004, 13:21
Verwijderd
Een beetje moet kunnen, en volgens mij geneest dat ook vrij snel daar, hou het schoon en draag geen strings oid. Hou het in de gaten. Ik zou er niets op gaan smeren.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:57
Mistery1
Mistery1 is offline
Dokter is niet nodig toch? Het is ondertussen al even gestopt met bloeden...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:40
leucomelas
leucomelas is offline
ook weleens gehad, niks aan gedaan, ging vanzelf weer over.
Oud 05-12-2004, 21:42
Verwijderd
en natuurlijk geen seks tot het genezen is...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 21:56
Madfet
Madfet is offline
Dat heb ik op mijn eikel. De wondjes willen maar niet helen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 14:42
Mistery1
Mistery1 is offline
Hmm ik bloed nog steeds, maar weet niet waar het vandaan komt
En geen sex voorlopig nee, daar moet ik ook even niet aan denken
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 17:07
Verwijderd
Hmm bloed het nu nog steeds? Lijkt me niet echt goed. Ik heb er geen ervaring mee, maar mss is het toch slimmer om even naar de dokter te gaan. Die kan je toch zeggen hoe en wat precies, ookal is het wel een beetje genant om met zo'n probleem te komen ...

Verder zou ik tsjaa wat er al gezegd is, geen seks, geen strings...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 17:45
Mistery1
Mistery1 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 06-12-2004 @ 18:07 :
Hmm bloed het nu nog steeds? Lijkt me niet echt goed. Ik heb er geen ervaring mee, maar mss is het toch slimmer om even naar de dokter te gaan. Die kan je toch zeggen hoe en wat precies, ookal is het wel een beetje genant om met zo'n probleem te komen ...

Verder zou ik tsjaa wat er al gezegd is, geen seks, geen strings...
Nee dokter vind ik opzich niet erg, maar hier ga ik echt niet mee naar de dokter hoor
Het doet al wat minder pijn, misschien is dat een goed teken..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 23:04
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kep t regelmatig op mn schaamlippen en soms zijn t scheurtjes soms heel erg schraal kep vorige week zon vaginale gel bij etos gekocht die je kunt gebruiken bij schraalheid en irritaties.. verzacht beetje.. misschien helpt dat?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 16:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zinkzalf wil ook wel eens helpen en ik heb het voorgeschreven gekregen voor een vaginale infectie dus die voorkom je dan ook gelijk.
Oud 07-12-2004, 17:49
Mistery1
Mistery1 is offline
Mjah het waren/zijn geen kleine scheurtjes, het is een diepe snee in een schaamlip en achteraan is het dus echt een flink stuk ingescheurd.
Het ziet er gelukkig goed uit, het lijkt te gaan genezen en het bloed komt alleen van die scheur achteraan, dat beweegt natuurlijk toch met lopen enzo.
Het ziet er allemaal schoon en goed uit voor zover ik het kan zien, al een stuk beter dan in het begin.
En die vaginale gel is misschien toch wel idee voor het schrale verder (want dat heb ik ook wel een beetje).
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 14:24
Dawntje
Dawntje is offline
Ik heb dit dus ook! Niet zo erg als jij beschrijft, maar vooral achteraan.. Durf er niet echt goed mee naar de dokter, al lijkt het me wel het beste.. Heb het idee dat hij het dan dicht gaat naaien ofzo, haha..

Tip:het wil niet echt genezen als je elke keer seks blijft hebben (ben ik nu achter na een maand of 2)
Oud 08-12-2004, 15:22
Mistery1
Mistery1 is offline
Haha ja maar hoe lang moet je dan in godsnaam geen sex hebben? Echt lang houd ik dat niet uit hoor
En dichtnaaien lijkt me niet toch!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:29
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Mistery1 schreef op 08-12-2004 @ 16:22 :
En dichtnaaien lijkt me niet toch!
Tja, zo te lezen ben je op dezelfde plek ingescheurd als dat wel eens bij een bevalling gebeurd (het stukje huid tussen de vagina en de anus, of te wel het perineum), en dan worden vrouwen ook vaak gehecht Maarja, dat hangt er natuurlijk vanaf hoe ver je bent ingescheurd.... Bloedt het nu nog steeds?
Oud 08-12-2004, 15:29
Lorelei
Lorelei is offline
In principe geneest het inderdaad snel, maar omdat je natuurlijk wel gewoon beweegt, is er een redelijk grote kans dat-ie steeds opnieuw open schiet. Heel rustig aan doen dus. En inderdaad: geen seks!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:43
Joris
Joris is offline
Mij LIJKT het verstandig om er mee naar de arts te gaan, maar ik kan me voorstellen dat dat erg vervelend is. Misschien kun je de arts opbellen tijdens bijvoorbeeld telefonisch spreekuur en de situatie uitleggen en vragen watje nu het best kunt doen, hij kan dan altijd nog zeggen dat hij je toch graag even ziet om eventueel iets voor te schrijven ivm mogelijke infectie.

Citaat:
grl schreef op 08-12-2004 @ 16:29 :
In principe geneest het inderdaad snel, maar omdat je natuurlijk wel gewoon beweegt, is er een redelijk grote kans dat-ie steeds opnieuw open schiet. Heel rustig aan doen dus. En inderdaad: geen seks!
Het gebied rond de genitalien is een van de minst snel genezende weefsels... Lopen zorgt voor beweging wat de genezing ook nog bemoeilijkt.
Oud 08-12-2004, 16:10
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Joris schreef op 08-12-2004 @ 16:43 :

Het gebied rond de genitalien is een van de minst snel genezende weefsels... Lopen zorgt voor beweging wat de genezing ook nog bemoeilijkt.
Je klinkt alsof je er verstand van hebt, dus het zal wel zo zijn maar ik moet zeggen dat het bij mij meestal wel snel gaat. Ik ben overigens nog nooit zo erg uitgescheurd als de ts.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:14
Mistery1
Mistery1 is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 08-12-2004 @ 16:29 :
Tja, zo te lezen ben je op dezelfde plek ingescheurd als dat wel eens bij een bevalling gebeurd (het stukje huid tussen de vagina en de anus, of te wel het perineum), en dan worden vrouwen ook vaak gehecht Maarja, dat hangt er natuurlijk vanaf hoe ver je bent ingescheurd.... Bloedt het nu nog steeds?
Uhh ja het bloed nog steeds een beetje en het is denk ik 1,5 cm ingescheurd... (je ziet het duidelijk zitten in ieder geval em het is groter dan een cm)
Het is inderdaad dat stukje huid tussen de vagina en de anus..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:19
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Mistery1 schreef op 08-12-2004 @ 19:14 :
Uhh ja het bloed nog steeds een beetje en het is denk ik 1,5 cm ingescheurd... (je ziet het duidelijk zitten in ieder geval em het is groter dan een cm)
Het is inderdaad dat stukje huid tussen de vagina en de anus..
Dan zou ik inderdaad net als wat Joris aanraadde, even de huisarts bellen en de situatie uitleggen. Misschien dat hij er inderdaad even naar wil kijken dan, want het gaat toch om een behoorlijk stuk dat in is gescheurd (hoe heb je dat voor elkaar gekregen joh?? ). En misschien geneest het ook vanzelf wel, het bloed kan natuurlijk ook komen door het feit dat het steeds weer opengaat.
Oud 08-12-2004, 18:24
Mistery1
Mistery1 is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 08-12-2004 @ 19:19 :
Dan zou ik inderdaad net als wat Joris aanraadde, even de huisarts bellen en de situatie uitleggen. Misschien dat hij er inderdaad even naar wil kijken dan, want het gaat toch om een behoorlijk stuk dat in is gescheurd (hoe heb je dat voor elkaar gekregen joh?? ). En misschien geneest het ook vanzelf wel, het bloed kan natuurlijk ook komen door het feit dat het steeds weer opengaat.

Ja heel stom maar ik wacht toch echt nog even af, als het dit weekend niet (bijna) dicht is, dan ga ik volgende week even langs.
En hoe ik het voor elkaar heb gekregen.. tsja iets te wild
Ga verder geen details geven
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 21:47
Verwijderd
Kan je niet aan je vriend vragen of hij voortaan wat rustiger aan doet?
En... ik zou wel naar de huisarts gaan, het kan niet goed zijn zo!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 10:25
Chimera
Chimera is offline
Een scheur van 1.5 cm? Mijn god, hoe heb je dat in hemelsnaam voor mekaar gekregen?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 12:57
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Chimera schreef op 09-12-2004 @ 11:25 :
Een scheur van 1.5 cm? Mijn god, hoe heb je dat in hemelsnaam voor mekaar gekregen?
Ik denk dat je je moet afvragen of je het uberhaupt wel wil weten.

Maar het was ook het eerste wat ik dacht. Tjesis...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 15:27
MightyDuck
MightyDuck is offline
Nou ik vraag me af of het een scheur van 1,5cm "verticaal" is ( dus in de vagina omhoog lopend ) of echt een scheur van 1,5cm diepte van vagina tot anus. Dat laatste lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

En ik vraag me af of dát uberhaupt mogelijk is met een gewone mensen-mannen-penis.
Oud 10-12-2004, 17:47
Mistery1
Mistery1 is offline
Hehe nee het is ' uitgescheurd' dus het is geen snee ofzo.
Ik zou het bijna uit gaan tekenen
Maar het is dus dat mijn vagina nu wat langer doorloopt zeg maar. Bij mij beginnen op die plek mn schaamlippen en dat plekje is uitgescheurd.
Hmm duidelijker zo?
Het bloed niet echt meer, maar je ziet wel duidelijk ' vlees' zitten, het is felrood die plek.
Ja het wordt steeds vager...
Maar goed, hoe ik er aan kom, ja hele nieuwsgierige mensen pm-en me maar ofzo.
En ik ga na het weekend wel naar de huisarts (als ik durf!).
Geen kans dat je zoiets ook bij de GGD ofzo kan laten ' hechten' of in ieder geval laten nakijken?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:14
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Joris schreef op 08-12-2004 @ 16:43 :

mijn piercing was anders al binnen een week genezen, dus dat valt ook wel mee
Oud 12-12-2004, 22:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Het gebied rond de genitalien
Citaat:
Firefly182 schreef op 12-12-2004 @ 19:14 :
mijn piercing was anders al binnen een week genezen, dus dat valt ook wel mee
Schatje toch.. nou zijn we al een paar maanden bi-vriendinnetjes en dat wist ik niet eens.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 22:10
the_conquer
the_conquer is offline
Ik zou naar de plaatselijke somalische doctor gaan en de bende laten dicht hechten.....

nu even serieus , de doctor
Oud 13-12-2004, 18:00
DvoorA
DvoorA is offline
ja,shit, dat heb ik dus nu ook, iets TE enthousiast geweest denk ik in elk geval is het na een paar dagen wel weer goed heb ik me laten vertellen. Als je die plek een paar dagen met rust laat geneest het wondje wel weer.
Oud 14-12-2004, 15:22
Li
Li is offline
Zinkzalf heb ik voorgeschreven gekregen. Werkt wel. Verder even niet sexen voordat het genezen is
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:03
Mistery1
Mistery1 is offline
Haha het is nog niet helemaal over, maar begint er op te lijken, moet er niet aankomen want dan bloedt het.. maar komt wel weer goed!
Bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 14:28
DvoorA
DvoorA is offline
bij mij is het nu al genezen, binnen een paar dagen, dus er is hoop voor je
Oud 15-12-2004, 18:39
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
grl schreef op 12-12-2004 @ 23:09 :
Schatje toch.. nou zijn we al een paar maanden bi-vriendinnetjes en dat wist ik niet eens.
het was een verrassing liefje

Regels voor berichten