Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2004, 10:56
perfectme
perfectme is offline
Vind jij dat studeren en muziek samengaan? Kan jij studeren terwijl er muziek speelt?

Ik kan het alvast niet, om de een of andere reden eindig ik altijd meezingend in plaats van studerend en ik vraag me dan ook af, hoe het kan dat anderen dit wel kunnen?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2004, 11:06
Verwijderd
Ligt erg aan de muziek, maar over het algemeen gaat het bij mij dan juist beter, omdat ik me dan beter kan concentreren (op een gegeven moment hoor ik de muziek dan ook niet meer, maar ik merk het bv. wel als het stopt ofzo).
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 11:09
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-12-2004 @ 12:06 :
Ligt erg aan de muziek, maar over het algemeen gaat het bij mij dan juist beter, omdat ik me dan beter kan concentreren (op een gegeven moment hoor ik de muziek dan ook niet meer, maar ik merk het bv. wel als het stopt ofzo).
Maar hoe doe je dat dan, die muziek niet horen?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 11:58
Briseïs
Briseïs is offline
Ik kan het niet, want als ik muziek luister ga ik te veel op in de muziek.
Oud 12-12-2004, 12:22
Verwijderd
Ik schrijf wel vlotter met een muziekje op de achtergrond.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 12:23
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 12-12-2004 @ 12:09 :
Je helemaal in je werk verdiepen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 12:43
Nyawa
Zachte achtergrondmuziek werkt bij mij vaak juist wel goed.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 13:18
I love stars
I love stars is offline
Beste is stilte.

Maar als er veel lawaai is of ik moet iets doen waar ik 100% geen zin in heb en ik heb alle tijd dan zet ik muziek op.
Oud 12-12-2004, 14:06
Verwijderd
Ik kan niet leren zonder muziek aan. Vind ik veels te stil, ik ga me dan zitten ergeren aan de stilte
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:07
Verwijderd
als ik muziek luister waar ik speciale herinneringen aan heb (naar concert geweest, ontmoet, van een speciaal iemand gekregen etc etc) lukt het niet, want dan ga ik daaraan denken.
Anders lukt het meestal wel
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:11
Verwijderd
Ik moet altijd een geluid horen, stilte lukt me echt niet - ik hoor dan die stilte heel hard, elk geluid dat ik zelf maak vind ik dan vreselijk - muziek kan wel, maar 't ligt wel aan het soort muziek. 't Moet niet iets zijn dat ik mee kan gaan zingen, ook niet te hard/te ruig. Gewoon fijne rustige muziek.
Ik kan ook goed leren met de tv aan op een praat-programma, zolang ik dus maar geluid om me heen heb.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:15
cyntha
cyntha is offline
Ik kan niet leren met muziek aan. Dan zit ik de hele tijd naar de muziek te luisteren en kan ik me niet concentreren.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:18
the tourist
the tourist is offline
Echt leerwerk kan ik niet leren met muziek, maar als ik de hele dag leer zet ik op een gegeven moment wel even heel zacht muziek aan, omdat ik het mis. Als ik heel geconcentreerd ben, lukt het wel, maar dat komt niet vaak voor. Het moet wel rustige of instrumentale muziek zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het niet weten, gaat onbewust.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 15:36
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Jij bent denk ik geen iemand die diep nadenkt of druk ergens mij bezig bent.

Als je bevoorbeeld diep nadenk dan hoor je niks, althans niet bewust. Je ziet ook niks, terwijl je ogen open zijn.
En je hebt een probleem als je dan toevallig de hele tijd iemand aanstaart en je hebt het niet in de gaten .

Maar ken je dat niet dan dat je bv. naar school fietst en je denkt en je kijkt opeens waar je bent en je bent 4 kilometer verder je je weet niet hoe je er gekomen bent. Hoe het komt dat je onbewust steeds voor stoplichten heb gestaan , tegen niemand bent opgebotst, niet onder een auto bent gekomen. Ik ken heel veel mensen die dit hebben.
Oud 12-12-2004, 16:34
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
I love stars schreef op 12-12-2004 @ 16:36 :
Jij bent denk ik geen iemand die diep nadenkt of druk ergens mij bezig bent.

Als je bevoorbeeld diep nadenk dan hoor je niks, althans niet bewust. Je ziet ook niks, terwijl je ogen open zijn.
En je hebt een probleem als je dan toevallig de hele tijd iemand aanstaart en je hebt het niet in de gaten .

Maar ken je dat niet dan dat je bv. naar school fietst en je denkt en je kijkt opeens waar je bent en je bent 4 kilometer verder je je weet niet hoe je er gekomen bent. Hoe het komt dat je onbewust steeds voor stoplichten heb gestaan , tegen niemand bent opgebotst, niet onder een auto bent gekomen. Ik ken heel veel mensen die dit hebben.
Ik heb wel soms dat ik me er niet aan kan verstaan wat die persoon voor mij staat te doen en wat hij zegt en ja ik kan ook soms voor me uit staren zonder door te hebben dat ik iemand aankijk, maar ik kan echt niet studeren als er muziek opstaat, daarentegen kan ik wel wiskunde oefeningen maken met muziek op. Dat stoort me niet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:22
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik heb altijd muziek aan staan met leren enzo. Tegen stilte kan ik niet want dan ben ik door alles afgeleid enzo.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Altijd muziek, het maakt niet uit hoe hard het staat. Hoe harder hoe beter. Zolang het geen rap is of geschreeuw vind ik het best. Gestamp maakt me ook niet uit.
Ik kan me niet concentreren zonder muziek, als het stil is ga ik denken... Vallen kleine geluidjes mij op, wat ik irritant vind, en is m'n concentratie weg.

Ik kan bijna nooit zonder muziek. Op sommige momenten na...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:48
PV
PV is offline
mij maakt het eigenlijk niet uit.. ik leer ook niet echt vaak als ik leer is stilte wel prettig, maar muziek op de achtergrond is ook prima.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 20:29
Nieni
Nieni is offline
Hangt er erg vanaf wat ik moet doen. Maakwerk meestal met radio aan, bestuderen van leerwerk doe ik ook met radio aan maar het echte stampen of woordjes leren, daarbij moet soms echt de radio uit. (hoeft ook niet altijd)
Oud 12-12-2004, 20:47
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
De laatste tijd zet ik soms wel eens muziek of TV op terwijl ik studeer maar dan gaat het minder goed. Maar dat doe ik meestal 's avonds, als ik dan toch al de hele dag geleerd heb. De dingen die ik dan nog moet doen, doe ik op een relaxed tempo dus dan kan ik wel ff een muziekje of de TV opzetten.

Maar over het algemeen kan ik het beste leren in stilte. Vooral vroeger had ik dat, toen moest het echt muisstil zijn. Als ik een geluid hoorde wat continu doorging en wat nogal vervelend was als je ernaar bleef luisteren, werd ik bijna gek.
Oud 13-12-2004, 10:41
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
de muziek moet niet te leuk zijn, want dan wordt je afgeleid

hoewel ik wel op m'n leukste cd's in slaap kan vallen. maar ik slaap dan ook wel erg lekker
Oud 13-12-2004, 11:11
Drez
Drez is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 12-12-2004 @ 12:58 :
Ik kan het niet, want als ik muziek luister ga ik te veel op in de muziek.
Dat heb ik ook, behalve in de trein, als ik dan geen muziek bij me heb kan ik me niet concentreren op mn boek omdat ik dan naar de geluiden in de omgeving ga luisteren
Oud 13-12-2004, 11:11
Femic
Femic is offline
Meestal leidt het alleen maar af idd.. bij sommige vakken gaat het wel samen. Wiskunde kan bij mij bijv. wel met muziek.
Oud 13-12-2004, 11:14
waaromniet?
waaromniet? is offline
Beter met zacht achtergrond muziekje, anders irriteer ik me aan de totale stilte, en kan ik niet stil zitten.
Oud 13-12-2004, 11:35
Miep#1
Miep#1 is offline
Als ik moet leren voor toetsen dan zonder muziek, anders ga ik teveel meezingen.... Maar voor schrijven of maken van opdrachten werkt het bij mij prima. Gaat juist sneller met muziek op de achtergrond.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 11:58
Verwijderd
Bij maakwerk mag er wel muziek op de achtergrond zijn, maar bij leerwerk moet het ab-so-luut stil zijn. Anders neem ik niks in me op.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 14:07
Mara
Mara is offline
Ik vind 't wel fijn, als ik huiswerk maak dan heb ik achtergrond geluid nodig. Soms zet ik gewoon de tv op bijv. discovery, dan staat 't aan puur om 't geluid. Als ik moet leren zet ik wel 's muziek op, maar dan instrumentaal anders ga ik naar de tekst luisteren.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 19:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Hells Ezel schreef op 13-12-2004 @ 11:41 :
de muziek moet niet te leuk zijn, want dan wordt je afgeleid
Waarom zou je muziek draaien die je niet leuk vindt dan?
Oud 13-12-2004, 19:31
Global
Global is offline
ligt eraan wat voor muziek en vak
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:04
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 13-12-2004 @ 20:26 :
Waarom zou je muziek draaien die je niet leuk vindt dan?
tja ik bedoelde eerder iets van 'te opwindende' muziek.
of een nieuwe cd, want een cd waar je alle teksten met mee kunt zingen is niet handig als je stukken moeten lezen.
Oud 14-12-2004, 14:06
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het moet niet helemaal doodstil zijn om me heen, want dan ga ik me daar juist aan irriteren en lukt het leren helemaal niet meer.
Als ik iets simpels moet doen, of een Nederlandstalige tekst door moet lezen, kan ik best een cd met leuke muziek opzetten, terwijl ik juist klassiek-achtige muziek heel zacht opzet als ik Engelse teksten moet lezen (anders snap ik er niks van).
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:06
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Ligt aan de muziek, maar over het algemeen vind ik het prettiger om met muziek te leren of te maken.
Oud 14-12-2004, 17:01
Luna
Luna is offline
Ik heb áltijd muziek aan, ook als ik aan het leren ben.
Het staat dan hoogstens wat zachter.
Oud 14-12-2004, 17:26
Qamra
Qamra is offline
Ik kan niet tegen stilte als ik studeer. Dan ga ik juist luisteren naar wat ik wél kan horen.. De verwarming, de wasmachine, mijn moeder, kinderen buiten. Dus liever muziek en wel kunnen studeren dan stilte en niet kunnen studeren
Oud 14-12-2004, 18:41
Jarahh
Jarahh is offline
Citaat:
perfectme schreef op 12-12-2004 @ 11:56 :

Ik kan het alvast niet, om de een of andere reden eindig ik altijd meezingend in plaats van studerend en ik vraag me dan ook af, hoe het kan dat anderen dit wel kunnen?!
Om het meezingen tegen te gaan; neem muziek die je niet kent. Ik heb zelf altijd muziek aan. Gewoon WMP en dan willekeurige volgorde...

Bij m'n eindexamens heb ik toen ik moest stampen ook wel eens klassieke muziek opgezet (doe ik wel 'ns vaker) werkt rustgevend, dus begin je niet meteen te stressen.
Oud 18-12-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
op je werk concentreren..
mij lukt t ook
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 14:41
Balance
Balance is offline
Ik heb bijna altijd muziek aan op de achtergrond. Wel Engelse, want nederlandse muziek gaat op één of andere manier niet samen met huiswerk. Dan versta ik te makkelijk wat er gezongen wordt ofzo
Oud 18-12-2004, 17:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm ik kon het eerder wel. Maar nu ga ik alleen maar dansen als ik dan muziek hoor en dan kom ik niet meer aan t leren toe.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 18:37
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Het verschilt, als ik maakhuiswerk moet maken staat er altijd muziek aan, maar dan denk ik ook niet echt na .
Als ik echt dingen uit mijn hoofd moet leren lukt dat niet met muziek.
Oud 19-12-2004, 00:08
bamiPoep
bamiPoep is offline
muziek
kan me toch nooit concentren tijdens het studeren, ook neit zonder muziek. dus beter wel muziek, is gezelliger enzo
bij studeren werken beetje rustige nummers goed, beetje r&b enzo
Oud 19-12-2004, 13:32
AlopiA
AlopiA is offline
studeren met rustige muziek (celtic myst bijv.) lukt me nog wel.
Maar zodra er een beetje een beat in zit, dan kan ik het ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 13:32
Verwijderd
ik kan het niet; bij mooie muziek ga ik daarnaar luisteren, bij lelijke muziek ga ik me daar aan ergeren. Wel heb ik een huisgenote die cello speelt en daar heb ik nooit last van... maar dat is ook in een andere kamer enzo.
Ik kan er trouwens ook niet heel goed tegen als het helemaal stil is, in de bieb ofzo... gewoon wat achtergrondgeluidjes van andere mensen
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 15:43
kgp
kgp is offline
Ik vind dat juist relaxed, lekker muziekje op de achtergrond (meestal de radio). En als je je dan even verveeld kan je nog lekker naar de radio luisteren, of naar van die gesprekken (op 538 of Yorin)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:39
Konijn
Konijn is offline
Muziek.. maar t liefst niet met dj's die ertussendoor praten, want dat leidt me af. Vaak heb ik gewoon Arrow of een cdtje aanstaan.
Alleen als ik met frans bezig ben kan ik geen engelse muziek verdragen.
Als ik iets aan het leren ben, en ik krijg er op een toets een vraag over, weet ik vaak ook weer, owja, toen ik dat rijtje leerde was dat en dat liedje bezig.. en dan weet ik het rijtje ook weer .
Oud 19-12-2004, 22:04
battlestar
battlestar is offline
ik studeer het beste met muziek op, maar niet alle muziek is geschikt om mee te studeren. het liefst luister ik dan toch wel wat rustigere muziek als nightmares on wax, yonderboi, thievery corporation enzo.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 11:26
MB
MB is offline
ik luister meestal naar rustige muziek...

Nummers die ik zeer geschikt acht:

Nena Cherry - Seven Seconds Away
Dido - white flag
Dido - Thank you
George Michael & Mary J Blige - As
Jewel - Foolish Games
Jewel - Standing Still
KC and Jojo - All My Life
Lighthouse Family - High
R. Kelly - Gotham City
Savage Garden - Truly Madly Deeply

Is allemaal heel soft, maar als ik mijn favoriete muziek luister dan kan ik me niet concentreren en dit is ook wel relaxed
Oud 20-12-2004, 13:55
dash_t
dash_t is offline
Ik vind dat je de mogelijkheden met compileren en zo samen met je media-lampje tot een waardig einde moet breien
Oud 27-12-2004, 23:10
Winner
Winner is offline
Ik kan het niet. Wat gebeurt er gewoonlijk als ik wel muziek op heb gezet?

Stap 1 is dan: Oeh laat ik eens een stukje meezingen.
Stap 2: Hee, wat zingt Kylie daar, even op zoeken op internet.
Stap 3: *zingt mee*.
Stap 4: Oh nee, wat doe ik nu, ik moet studeren.
Stap 5: *gaat leren*.
Stap 6: *gaat beetje met schouders op muziek meebewegen*.
Stap 7: Hee hoe zou het zijn om bij de muziek te gaan dansen voor de spiegel?
Stap 8: Oh ja, ik gooi alle remmen los, ik ga erbij zingen.
Stap 9: Nee, ik moet leren, echt, anders gaat het mis met mij, ik ga nu leren, of zal ik toch...
Stap 10: *staat in karaokebar te swingen*
Oud 28-12-2004, 01:41
Sartre
Sartre is offline
Kan wel. soms is het wel lekker, omdat ik dan niet afgeleid wordt omdat ik zo graag muziek wil luisteren Maar bij sommige vakken wil ik totale stilte hebben, anders wordt het niks;l.
Reageren

Regels voor berichten