Advertentie | |
|
![]() |
|
Doordat er zoveel ophef over de NBV werd gemaakt is een vertaling mij ontgaan die ik nu tegenkwam. Een man heeft er 30 jaar aan gewerkt.
Deze complete vertaling is een letterlijke en zeer concordante woord-voor-woord-vertaling uit het Hebreeuws, Aramees en Grieks. Daardoor kun je literaire spelingen en ritmes in bijvoorbeeld psalmen ineens veel duidelijker herkennen. Enkele unieke kenmerken: De Godsnaam is vertaald met ENE. Zinnen zijn zo opgesteld dat de hele bijbel wel poëzie lijkt. Verleden tijd staat vaak in tegenwoordige tijd. Namen van plaatsen en of personen worden alleen van een vertaling voorzien als dit literair gezien belangrijk is. Soms worden er Hebreeuwse woorden onvertaald gelaten, met de vertaling ernaast, om zo woordspellen te tonen. De ordening van de OT-boeken is volgens die van de Hebreeuwse bijbel, het NT heeft de normale ordening. Het woordje "Gij" (met hoofdletter!) is weer terug als men tot God spreekt. Het voorlezen moet voorbereid gebeuren, om de klank en de accenten in de zinnen beter tot hun recht te laten komen. De editie gaat vergezeld met foto's van de gewelfschilderingen in de Grote Kerk te Naarden. Zodoende de naam van de bijbel. Naardense bijbel |
![]() |
||
Citaat:
je snapt het toch nooit... aangezien er niet 1 juiste itnerpretatie is wat valt er dan te snappen? Je kan iets pas snappen als er een ideaalbeeld is of een oplossing..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Naar mijn mening is er in grote lijnen wel degelijk maar 1 juiste interpretatie...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Welke bijbelvertaling? Tranzzam | 53 | 21-04-2005 18:39 | |