Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Want, zoals je zegt, het gaat niet over specifiek dit gedicht, maar over mijn dichtwerk in het algemeen, wat belangrijk voor me is. En inderdaad, de metaforen van pen, papier, kleuren enz. gebruik ik vaak, omdat ik ze leuk vind. Maar pas nu jij dit opmerkt, besef ik dat dat niet altijd leuk is en gaat vervelen, vooral voor anderen. Het is gewoon niet meer origineel. Ik ga proberen (in het nieuwe jaar dan maar ![]() Je vraagt of ik mezelf teveel forceer om te schrijven. Ik denk het niet. Ik schrijf gewoon, zodra er een idee in mijn hoofd zit. Dan ontstaat er de drang om het op papier te zetten, maar toen ik hier gisteravond overna dacht, bedacht ik dat dit misschien juist het probleem was. Misschien wil ik het te snel te graag op papier zetten. Ik weet niet waarom. Misschien zou ik mijn ideeën langer moeten uitdenken, voordat ik het in een gedicht ga gieten. Maar nou vraag ik me af wat jij daarvan denkt. En ik zou ook wel willen weten je waarom die potentie op het puntje van je tong proeft, en waarom het er volgens jou niet uitkomt, of slechts bij vlagen. Zou je misschien kunnen vertellen wat ik moet doen, proberen, veranderen? Nou ja, in ieder geval heel erg bedankt, sowieso dat je de moeite hebt genomen om me uit te leggen wat jij bij het lezen van mijn gedichten denkt/voelt. ![]()
Laatst gewijzigd op 31-12-2004 om 09:01. |
![]() |
||
Citaat:
Allereerst aan Xineof. Je bent het niet met me eens, of niet geheel, maar je verwoordt toch dat wat ik bedoel =) Over je potentie (nu komt het goede stukje ![]() Al vlug kon ik het lied der zwaluwen horen: een zwerm die door de zoete hemel vloog of dit: Ik wil, zoals jij, zwijgend zweven in jouw dromen van hoe het moet zijn. En je hebt vaker van dat soort momenten dat ik echt denk wauw. Een paar regels verder echter, is het dan zo weer weg, of in sommige gedichten komt dat 'wauw-moment' er helemaal niet. Het is niet zo alsof je erover na moet gaan denken cq forceren, want de ene keer denk ik dat het pure inspiratie is en de andere keer een weloverwogen gedachtenspinsel. Ik kan niet echt benoemen waarom het soms wel goed is, en andere keren niet. (Als dat zou kunnen was ik de nieuwe grote woordenkunstenaar geweest). Wat me wel opvalt is dat je sommige beelden, sommige ideeën vaker gebruikt. Het uitmelk idee zeg maar. De eerste lading is het beste en daarna wordt het steeds slapper. Misschien helpt het om in een melancholische bui met de zoekfunctie eens als je gedichten achter elkaar te lezen en dan te kijken welke je geslaagd vond, welke niet, wat je mooi vond etc. Over het te snel schrijven, daarin zou je zou wel eens helemaal gelijk kunnen hebben. Ik dacht eigenlijk precies hetzelfde namelijk toen ik dat opschreef. Dit is dus mijn tip, lees je eigen gedichten nog eens door en zoals je zelf al heel goed aangaf, probeer ideeën vast te houden, probeer compacter te schrijven, meerdere inspiraties in een gedicht te verwerken. Het is niet erg als je in een vlaag van inspiratie een gedicht schrijft, laat liggen en twee dagen later herleest en herschrijft. Veel succes ermee, en ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, alhoewel ik graag voorop wil stellen dat ik ook maar een leek ben, maar wel eentje met een sterke mening =)
||
Citaat:
Dus, ik ga mijn best doen, en dan zien we wel wat eruitkomt. ![]() En nog een gelukkig nieuwjaar. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
weerwolfspel #32 Eye of Sauron | 345 | 15-04-2007 21:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Archieftopic: wie schreef wat wanneer? Verwijderd | 17 | 01-02-2007 11:59 | |
Drugs & Alcohol |