![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
"Herpes is een ziekte die veroorzaakt wordt door het Herpes Simplex Virus (HSV). Dit is een van de meest voorkomende virussen bij de mens en komt overal ter wereld voor. In Nederland is 50-70% van de bevolking drager van het HSV. Van het Herpes Simplex Virus bestaan twee typen: · type 1, meestal verantwoordelijk voor herpesinfecties van gelaat en lippen. · type 2, meestal de oorzaak van herpesinfecties rond de geslachtsorganen. Beide virustypen kunnen in principe elk gebied van huid en aangrenzende slijmvliezen aantasten, zodat bijvoorbeeld ook infecties met HSV type 1 "onder de gordel" voorkomen." http://www.ziekenhuis.nl/index.php?c...d=273&letter=H
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
In dat geval zijn er verschillende manieren om besmet te raken met het virus: - rechtstreeks huidcontact (zoenen, seksueel contact); - aanraking met de vingers van de herpesuitslag; - via bepaalde gebruiksvoorwerpen (eet- en drinkgerei, toiletartikelen), ondanks dat het virus een betrekkelijk korte levensduur heeft buiten het lichaam.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Soa-test? Verwijderd | 7 | 09-01-2008 19:24 | |
Seksualiteit |
[Enquete] SOA Megadeth | 59 | 13-02-2006 03:32 | |
Seksualiteit |
Hoe kan je een SOA krijgen justanothern00b | 4 | 25-01-2005 22:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
SOA preventie Verwijderd | 10 | 01-10-2004 11:04 | |
Seksualiteit |
Soa Onderzoek - Mijn ervaringen..... verbal-violence | 53 | 20-08-2002 18:03 | |
Seksualiteit |
Soa... babydoll | 6 | 16-06-2002 10:57 |