Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2005, 22:17
Changshan
Changshan is offline
Je zei me te wachten. Twee keer een ontmoeting wil niet zeggen dat we onafscheidelijk worden. Je zei dat we tijd nodig hebben, elkaar moeten leren kennen. We zullen een band moeten creëren om echt goed samen te komen…

Ik voel me allang niet meer alleen van mezelf, afgescheiden, ik ben een deel van jou. Ik hou van de muziek waar jij van houdt (I walk alone, I walk alone...), van de paden die jij bewandelt. Ik heb voor mezelf geen tijd meer nodig. Ik ken je door en door; dat is tenminste wat ik mezelf voorspiegel. De band is er al, altijd geweest ook. Ik kan me geen sterkere verbintenis voorstellen, al lijkt hij nu nog van maar één kant aanvaard.

Ik weet niet meer wat me bezielt, noch wat ik van mezelf moet denken. Kan ik mezelf nog eerlijk in de ogen zien? Of is dat het probleem, dat ik gewoon voor mezelf toegeef dat ik me vergeef aan iemand die ik nog maar net ken; en dat nog goedkeur ook? Wie ben ik nog, nu ik eigenlijk nog maar voor één iemand, één fenomeen leef? Kan ik de onrustbarend lage cijfers die op school in golven over me heen vloeien, nog aan, nu ik half mijn lichaam verlaten heb, om me aan een ander te hechten?
Heeft het überhaupt nog zin te geloven in een eigen toekomst nu ik niks meer voor mezelf voel, want dat is het toch: alle liefde en zorg die ik ooit voor mezelf achterhield, stroomt nu direct in jouw armen, met alle verschrikkelijke gevolgen van dien…

-------------------------------------------------------------------------

Schrik niet, dit stukje is niet geheel autobiografisch; alleen in zoverre, dat ik enige inspiratie kon ontlenen aan mijn eigen, hedendaagse leven.

Laatst gewijzigd op 01-01-2005 om 22:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2005, 22:23
Roosje
Roosje is offline
Green Day.

Over de liefde he. Nah, ik moet zeggen, ik vind 'm mooi. Alleen het woord objectief vind ik er niet zo in passen, en in je titel zeg je "Je zei me te wachten", en dan is de eerste zin "Je zegt me te wachten . Beetje vaag.
Oud 01-01-2005, 22:26
Changshan
Changshan is offline
Dank, ik heb de titel gewijzigd . Voorlopig is objectief voor serieus vervangen... ik weet alleen niet of dat nog zo goed past.
Oud 01-01-2005, 22:30
Roosje
Roosje is offline
Ik vind het iig beter dan objectief, maar ik zou eerlijk neerzetten. Nja, dat zou ik dan doen, hoor.

PS: de titel is niet veranderd.
Oud 01-01-2005, 22:42
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 01-01-2005 @ 23:30 :
Ik vind het iig beter dan objectief, maar ik zou eerlijk neerzetten. Nja, dat zou ik dan doen, hoor.

PS: de titel is niet veranderd.
Opnieuw gewijzigd. De titel laat zich alleen niet veranderen... dus heb ik wat andere wijzigingen doorgevoerd . Dank voor de aandacht; ik kan meestal niet zo goed naar mijn zelfgeschreven stukjes kijken, en zeker hier niet. Dit schreef ik nogal in een opwelling...
Oud 01-01-2005, 22:44
Roosje
Roosje is offline
Dat was dan wel een goede opwelling.
Als ik iets in een opwelling schrijf, komt er iets uit over bruggetjes op Corsica.
Oud 01-01-2005, 22:48
Verwijderd
Opwellingen zijn vaak een goed begin van wat dan ook
Mooi gedaan!

Res to the fucking pect.

Grim - Zozo, kwam dat niet extreem gangster over?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 10:47
niam
niam is offline
Erg goed werk, Godfather.

Dit is op dit moment in mijn leven een herkenbaar stuk. Wel minder dramatisch, dat wel, maar de kern is levendig.

niam
Oud 02-01-2005, 11:16
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Changshan schreef op 01-01-2005 @ 23:17 :
Je zei me te wachten. Twee keer een ontmoeting wil niet zeggen dat we onafscheidelijk worden. Je zei dat we tijd nodig hebben, elkaar moeten leren kennen. We zullen een band moeten creëren om echt goed samen te komen…
de laatste zin is ineens in t.t.

Ik voel me allang niet meer alleen van mezelf, afgescheiden, ik ben een deel van jou.
twee volledig losstaande zinnen, doch gescheiden door een komma. Ik hou van de muziek waar jij van houdt (I walk alone, I walk alone...), van de paden die jij bewandelt.Ik vind dat je (door de onderbreking van de tekst) de herhaling van 'ik hou' beter kunt laten staan. Ik heb voor mezelf geen tijd meer nodig.deze punt had juist weer beter een komma kunnen zijn Ik ken je door en door; dat is tenminste wat ik mezelf voorspiegel. De band is er al, altijd geweest ook. Ik kan me geen sterkere verbintenis voorstellen, al lijkt hij nu nog van maar één kant aanvaard. deze zin vind ik ook niet lekker lopen, vooral omdat 'te zijn' is weggelaten. Het kan wel, maar ik vind het storend.

Ik weet niet meer wat me bezielt, noch wat ik van mezelf moet denken. Kan ik mezelf nog eerlijk in de ogen zien? Of is dat het probleem,
hoort eveneens bij de voorgaande zin, zou eveneens beter staan met een komma (en de vraagteken achter probleem, of gewoon niet omdat hij al achter ook staat) dat ik gewoon voor mezelf toegeef dat ik me vergeef aan iemand die ik nog maar net ken; en dat nog goedkeur ook? Wie ben ik nog, nu ik eigenlijk nog maar voor één iemand, één fenomeen leef? Kan ik de onrustbarend lage cijfers die op school in golven over me heen vloeien'op school in golven' twee bepalingen direct achter elkaar, werkt verwarrend, vooral omdat met dit deel de zin wordt onderbroken en het dus geen noodzakelijke informatie vormt, nog aan, nu ik half mijn lichaam verlaten hebis op meerdere manieren te interpreteren: heb jij deels je lichaam verlaten, of heb je een deel van je lichaam achtergelaten?, om me aan een ander te hechten?
Heeft het überhaupt nog zin te geloven in een eigen toekomst nu ik niks meer voor mezelf voel
deze vraag heeft nergens een vraagteken, want dat is het toch: alle liefde en zorg die ik ooit voor mezelf achterhield, stroomt nu direct in jouw armen, met alle verschrikkelijke gevolgen van dien…
Zoals je ziet vind ik het geheel rommelig. Naast dat dit voor mij heel storend is krijg ik sowieso al weinig gevoel bij deze tekst. Je eindigt met 'verschrikkelijke gevolgen' maar het enige steekhoudende argument dat je geeft is dat je cijfers erdoor op achteruit gaan.
Inhoudelijk kan ik me er totaal niet in vinden omdat ik tegenwoordig een heel andere kijk heb op relaties. Ooit was het voor mij ook zo, maar dat dit niks is, zul je zelf moeten ontdekken. Dat kan ik niet toelichten...
Oud 02-01-2005, 11:47
Raakvlak
Raakvlak is offline
Je had gelijk. In mijn top 5-comment had ik het meer over de algemene aanwezigheid hier zonder onzin te brabbelen. Niet over je schrijven.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 12:00
Anki
Anki is offline
Leuk Chang!! Ow, nee, niet het goede woord.. Mooi
Oud 02-01-2005, 13:31
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
O god...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 13:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dramatisch, maar wel mooi Ik vind het wel goed geschreven en ik vind het ook niet zo heel rommelig, eigenlijk...

onrustbarend lage cijfers

Ik heb iets tegen dat onrustbarend, maar vraag me niet waarom
Oud 02-01-2005, 13:57
terror4life
terror4life is offline
Citaat:
Changshan schreef op 01-01-2005 @ 23:17 :
Schrik niet, dit stukje is niet geheel autobiografisch; alleen in zoverre, dat ik enige inspiratie kon ontlenen aan mijn eigen, hedendaagse leven. [/B]
volgens mijn schrok simoen wel
Oud 02-01-2005, 14:00
Nijn*
Nijn* is offline
Ik vind het, tegen de stroom in, niet zo geweldig eigenlijk. Het is vrij rommelig geschreven en om nou te zeggen dat het me wat doet, nee. De vorm en woordkeuze vind ik nou ook niet echt wat je zegt 'top'. Ik heb wel eens betere dingen gelezen van je.

Nijn*
Oud 02-01-2005, 14:28
Changshan
Changshan is offline
Wow, vrij uiteenlopende reacties; al moet ik met lede ogen toe zien, dat de best onderbouwde reacties ook de meest negatieve zijn...
Laat het in ieder geval duidelijk zijn dat ik dit in minder dan een minuut heb geschreven, en in diezelfde opwelling gepost heb. Kraak het dus niet teveel af, als het gevoel niet (geheel) overkomt; is dat ook wel begrijpelijk.

Chan
Oud 02-01-2005, 15:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ben het met Nijn* eens, ik vind het niet geweldig. Toen ik het las kreeg ik geen (echte) gevoelens. Ook vind ik het rommelig geschreven en fouten in de opbouw van je zinnen.
Je begint veel zinnen met 'ik' en de zinnen die niet met 'ik' beginnen zijn een vraagzin. (Ik overdrijf wel een beetje.)
Zoals Nijn* al zei, je woordkeuze vind ik ook niet geweldig. Volgens mij kan je beter.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:00
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Het staat bol van de slordigheden, maar dit is iets te persoonlijk om op in te gaan denk ik...

Het is allang verleden tijd....
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:01
Changshan
Changshan is offline
Zoals ik al zei, het was maar een opwelling. Ik ben allang blij dat ik uberhaupt zo'n opwelling heb mogen krijgen...
Oud 04-01-2005, 17:23
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Timo als poëet. Wat een verrassing .
Oud 04-01-2005, 18:56
Verwijderd
ik vind het best een mooi herkenbaar stukje.

alleen:
Kan ik de onrustbarend lage cijfers die op school in golven over me heen vloeien, nog aan
is school relevant als je het over liefde hebt?

ik verwachtte dat je een hele lijst zou geven van dingen die je 'verwaarloosde/liet hangen' voor de band die in het stukje beschreven werd. dit bleef wat uit, daarom vond ik die ene mededeling een beetje loos.

van de vorm ben ik niet wild maar (om er maar een sandwich van te maken), ik vind dat je er best in bent een geslaagd iets over de liefde op papier te zetten. het klinkt best oprecht.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:42
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Miss Jones schreef op 04-01-2005 @ 19:56 :
Ik vind dat je er best in bent een geslaagd iets over de liefde op papier te zetten. het klinkt best oprecht.
Dank . Tja, de vorm is misschien inderdaad wat minder, en een keer over iets materieels als school praten is ook wat loos... maar ach, de opwelling was er. Alleen de volgende keer zorgen dat hij wat langer aanhoudt, dus.
Reageren

Regels voor berichten