Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Denk ik.. En een beetje slordig gebruik van tijden, could/can't enzo ![]() Het engels stoort me een beetje, maar de boodschap komt over. Ik had het mooier gevonden als het gewoon in het nederlands was.
||
Citaat:
![]() maargoed, dank! ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Neem nu bijvoorbeeld de zin It looks like it never will be ending. --> 'never' en 'will' moeten omgekeerd staan --> verkeerde werkwoordvorm (moet gewoon 'end' zijn in deze zin, niet 'wil be ending') Vandaar dat ik dus de zin vertaalde als: Het lijkt alsof het zal nooit eindigend zijn. --> ik heb 'zal' en 'nooit' verwisseld --> ik heb een verkeerde tijd gebruikt. Letterlijk vertaald dus. En dat is inderdaad een rampzalige zin. Maar ik heb dat expres zo vertaald, omdat het er in het Engels ook zo staan en misschien ziet de threadstarter dan waar haar fouten zitten. (edit) Maar ik begrijp wel wat je bedoelt met 'nog rampzaliger'. Hier en daar is mijn vertaling inderdaad erger dan het Engels. Bijvoorbeeld: "doen alsof dat ik mijn leven haat". Die 'dat' is in het Nederlands foutief, terwijl het in het Engels wel correct is. Ik heb het er toch bijgezet, omdat het in het Engels wel nogal omslachtig overkomt. Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 18:38. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En het gedicht zelf, ja, alles is al gezegd, daar hoef ik niks aan toe te voegen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Het ergste is dat ik zélf ooit iemand op een forum verbeterd heb met deze fout... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
(waarderingstopic) The Suicide File DeadNation | 98 | 07-06-2006 08:30 | |
Muziek |
[Career Suicide Woe 15 februari Occii Amsterdam] Adam Warlock | 7 | 31-01-2006 18:43 | |
Muziek |
7/1/06[HARDCORE/PUNK]Career Suicide (can) e.a. Adam Warlock | 28 | 10-11-2005 18:23 | |
Verhalen & Gedichten |
~Dark stair of suicide~ kaleidoscope | 8 | 04-02-2002 17:32 | |
Verhalen & Gedichten |
* My Suicide * heksje | 3 | 29-08-2001 19:11 | |
Verhalen & Gedichten |
"The Birth of Suicide" AnTaRTiCa | 4 | 22-08-2001 13:54 |