Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 17:44
-Flip-
-Flip- is offline
ik ontdekte gister een kale plek... het was maar een klein stukje.. nu keek ik net weer.. en ik voelde door mn haar... achter op mn hoofd een hele grote kale plek.. weet iemand wat dit zou kunnen zijn?? ik schrok er echt van.. Ik ben pas 18...
ik gebruik geen medicijnen ofsow... kben gewoon gezond!!!

Liefs - Flip-
Oud 03-01-2005, 17:58
Phlox
Phlox is offline
Ik kan alleen bedenken dat je niet genoeg voedingsstoffen binnnenkrijgt, maar je zegt zelf dat je gezond bent.
Zou voor de zekerheid even naar de dokter gaan, want het lijkt me niet normaal op je 18e
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 18:16
Qamra
Qamra is offline
Er is ook een ziekte, die alleen bestaat uit haaruitval. Geen idee hoe het heet

Maar als je niet onder zeer zware stress staat of zeer slecht eet, lijkt het me een goed idee om even naar de dokter te gaan (ook in voorgaande gevallen, maar dan is er meer aan de hand dan alleen haaruitval ).
Oud 03-01-2005, 19:25
coopergirl
coopergirl is offline
Vitamine B tekort? Kan namelijk eveneens haaruitval veroorzaken..
Oud 03-01-2005, 21:44
woezel
woezel is offline
of stress
Oud 04-01-2005, 07:55
-Flip-
-Flip- is offline
uhmm... vitamine b, waar zit dat zoal in? ik ben niet zo thuis in de voedingsstoffen wereld.
(ik eet niet bepaald zo als het zou moeten... )
maar zou dat dan echt een oorzaak kunnen zijn?
ik ga nu een glas melk pakken... (vitamine b?)

thanks voor de reacties..
Oud 04-01-2005, 08:45
Auntie M
Auntie M is offline
Misschien hebben die plekken er allang gezeten, heb je daar geen littekens? Als je je haar kamt of borstelt of wast valt er dan opvallend veel haar uit?
Het zou een vitaminegebrek kunnen zijn, maar als je het niet zeker weet en je maakt je zorgen: naar de huisarts.
Oud 04-01-2005, 09:03
-Flip-
-Flip- is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 04-01-2005 @ 09:45 :
Misschien hebben die plekken er allang gezeten, heb je daar geen littekens? Als je je haar kamt of borstelt of wast valt er dan opvallend veel haar uit?
Het zou een vitaminegebrek kunnen zijn, maar als je het niet zeker weet en je maakt je zorgen: naar de huisarts.
volgens mij zitten ze er nog niet zo lang... En ik zie zelf verder ook geen littekens.. Ik merkte wel op, dat wanneer ik mn haar waste dat er de laatste tijd veel haren in het putje terecht kwamen... maar doordat ik een grote bos krullen heb (had) viel dat verder niet op... Ik had altijd al minder haar willen hebben, maar toch niet op deze manier...
ik zal de huisarts eens bellen.....
Oud 04-01-2005, 17:33
-(L)-
Ik denk inderdaad ook aan stress of een ongezond voedingspatroon. Ik zou sowieso naar de dokter gaan als ik jou was, dan schrijft die je een zalf voor die je er op moet smeren. Verwacht dan wel niet dat het binnen een maand weg is, het kan een tijdje duren. Mijn moeder had het namelijk ook
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:37
Verwijderd
wat eng lijkt me dat

B12 zit alleen in dierlijke producten, vooral veel in vlees en ei, andere B-vitaminen zitten in dierlijke producten meer dan in plantaardige; alcohol vermindert de opname van vitamine B. Dus als je vegetarier bent en/of erg veel alcohol drinkt, zou dat er mee te maken kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:41
bench140
bench140 is offline
waar zeik je om, zoveel mannen worden kaal.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 18:01
hola
hola is offline
Citaat:
bench140 schreef op 04-01-2005 @ 18:41 :
waar zeik je om, zoveel mannen worden kaal.

Staat er nou een V bij haar naam of ben ik scheel?
Oud 04-01-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
hola schreef op 04-01-2005 @ 19:01 :
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:30
bench140
bench140 is offline
Citaat:
hola schreef op 04-01-2005 @ 19:01 :
Er staat een V bij haar naam, maar toch ben je scheel
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Een kennis van mij heeft last van haaruitval. Ze heeft een ziekte waarvan ze het oorzaak niet weten, waarschijnlijk een combinatie van vatbaarheid van de ziekte, stress, eetpatroon etc. Ik denk dat het ook heel erg ligt aan stress. Ga yoga proberen te doen ofzo. Denk ook aan je voeding. Zorg dat je voldoende groenten en fruit eet en je vitamines binnen krijgt. Verder zijn er nog kruiden en herbs tegen haaruitval, waarvan de meesten veilig zijn. Het zijn hele simpele dingen zoals bijv. gember (ik weet niet of dit tegen haaruitval is maar ik noem maar wat). Hier kun je nog wat informatie vinden: http://curezone.com/dis/1.asp?C0=164
Op die site staan oorzaken, etc. en verbeteringen voor je voedingspatroon wat gezonder is voor je haar ofzo.
Kijk ook hier http://www.holistic-online.com/Remed..._loss-diet.htm
en hier http://www.ivillagehealth.com/librar...245553,00.html

Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 15:52
-Flip-
-Flip- is offline
Bedankt, ik heb een afspraak bij de dokter en ik heb vitamine dinges gehaald.

enne, bench 140 ofsowiets, ik zeik niet en ik ben geen man. Zeg dan gewoon niks, scheelt je weer wat doelloze inspanning.

@happyyy, wat had je moeder precies? werd ze erg kaal? en begon dat ook met hier en daar een plekje?
Oud 05-01-2005, 15:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Je moet geen vitamine A nemen denk ik. Nou ja tenzij je dat nog niet uit je eten haalt. Als je teveel neemt werkt het vergiftigend en is ook niet goed voor je haar.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 15:56
-(L)-
Citaat:
@happyyy, wat had je moeder precies? werd ze erg kaal? en begon dat ook met hier en daar een plekje?
Ja, 't viel haar ineens op dat ze een kale plek had. Ze liet 't me zien en toen ontdekte ik er nog een paar. Ze waren niet echt groot, ongeveer een diameter van 1 a 2 cm.
Bij mijn moeder was de oorzaak stress. Ze is meerdere keren overspannen geweest.
Na door de dokter voorgeschreven zalf erop te hebben gesmeerd, ging het langzaam weg.
Helaas is het bij mijn moeder een paar keer teruggekomen, als ze in een moeilijke periode zat
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:12
-Flip-
-Flip- is offline
hmm... da's kut...
echt schrikken als je zo'n kale plek op je kop vind, terwijl je de leeftijd er nog helemaal niet voor hebt zeg maar...
Hopen voor je mam dat het niet meer terug komt!!!
bedankt voor je reactie.
Oud 05-01-2005, 16:12
-Flip-
-Flip- is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 16:56 :
Je moet geen vitamine A nemen denk ik. Nou ja tenzij je dat nog niet uit je eten haalt. Als je teveel neemt werkt het vergiftigend en is ook niet goed voor je haar.
Ik heb gewoon vitamine compleet gekocht...
Oud 05-01-2005, 16:15
-(L)-
Maar heb je zelf geen idee waarvan je het zou kunnen hebben? Herken je iets in stress/slecht voedingspatroon?

En weet iemand hier toevallig of het erfelijk is?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:35
-Flip-
-Flip- is offline
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb een slecht voedingspatroon... ik woon sinds april op kamers en voor jezelf koken is zoooo saai...
en stress... ja... ook wel... maar ik vind het idee dat je daar je haar door verliest zo wazig.
Oud 05-01-2005, 16:40
bench140
bench140 is offline
Citaat:
-Flip- schreef op 05-01-2005 @ 17:35 :
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb een slecht voedingspatroon... ik woon sinds april op kamers en voor jezelf koken is zoooo saai...
en stress... ja... ook wel... maar ik vind het idee dat je daar je haar door verliest zo wazig.
verloor je het nou maar op je kut, dan had je er nog wat aan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Probeer jezelf te relaxen door aan yoga te doen. En ja als je het niet voor jezelf over hebt om voor jezelf te koken, dan valt er ook niet veel meer aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:24
Auntie M
Auntie M is offline
Ik zat nog te denk...volgens mij kan het ook nog een hormonenkwestie zijn. Ben je misschien onlangs aan de pil gegaan? Anyway, je hebt al een afspraak gemaakt met de huisarts die kan vast een betere conclusie trekken dan wij hier met z'n allen.
Oud 05-01-2005, 22:24
-(L)-
Citaat:
Als de enige reden van je slechte voedingspatroon is dat je koken voor jezelf saai vindt, dan zou ik als ik jou was gewoon van die kant-en-klaar gerechten kopen die je alleen hoeft op te warmen. Dat is altijd gezonder dan friet of andere vettige dingen. En je moet natuurlijk veel fruit eten, maarja het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.

Je kan inderdaad het beste afwachten wat de dokter zegt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten