Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 18:37
Noddy
Noddy is offline
Sorry als dit weer zo'n standaard verhaal wordt die je hier vaker kan vinden.

Maar dit jaar heb ik twee jongens leren kennen. Eerst vond ik ze alleen heel erg aardig en een van hun vind ik al een tijdje meer dan aardig.
Dit heb ik verteld, maar hij is nooit echt duidelijk geweest of dit wederzijds is. Ik noem hem in dit verhaal ff M.
Opzich is dit het probleem niet echt, maar die andere jongen wel. Ik noem hem wel ff A.
Ik ga heel veel met die andere om, ik mag hem toch wel heel erg en ik heb veel lol met hem.
Maar steeds als ik alleen met hem ben, gaat hij praten over meisjes waarmee M weleens mee omgaat zodat ik jaloers word. Ook zegt hij opeen dat hij me wil koppelen aan M en dat het lukt, want hij zegt dan dat M mij ook erg leuk vindt. Vijf minuten later zegt hij dat ik de hoop moet opgeven want ik maak nooit van mijn leven kans bij M. Dat zegt hij.
Maargoed, gister zouden hij en M een film komen kijken met nog twee mensen. Uiteindelijk kwam A niet.
M wel gelukkig, en dat is wel gezellig geworden. Niet met zoenen enzo, maar wel lekker klef handjes vasthouden en heel veel lachen. gewoon een leuke avond was het.

Vanmorgen kreeg ik smsjes van A dat hij vond dat ik hem had gebruikt om met M in contact te komen. Dat is echt onzin, ik kan makkelijk zelf contact maken, ik zie M dagelijks dus ik heb A daar niet voor nodig. Dat zei ik, en verder wilde ik ook niet met hem discussiëren hierover, en toen begon hij me uit te schelden voor slet enzo.

Dat kwam best hard aan, ik zit hier nu best wel mee. Ten eerste omdat ik heel veel lol heb met A , dat wil ik niet kwijt.
Daarnaast ben ik ook bang dat hij raar over me gaat praten tegen M.

Redeljk veel mensen denken dat A verliefd op mij is en dat hij dit doet uit jaloezie, maarja...

Ik weet niet echt wat ik hiermee aanmoet...
any tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2005, 18:56
WolterB
WolterB is offline
A is idd jaloers op je. Ws zegt hij die dingen over M omdat hij onzeker is over zichzelf en op die manier wil zien of hij een kans maakt bij je.
Nu heeft hij er zelf voor gezorgd dat hij geen kans meer maakt en wil hij dat onterecht op je afreageren.
Probeer het aan hem uit te leggen en snapt hij het niet, dan wordt het lastig
Oud 05-01-2005, 23:16
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
hij is inderdaad (triest) jaloers en is bang jou aan M. te verliezen.
Oud 05-01-2005, 23:51
Pletterprater
Pletterprater is offline
Wat een vreemde gesprekken moeten dat zijn voor hem. Eerst is hij van meligheid bijna in staat je te koppelen aan M... dan bedenkt hij zich opeens weer dat hij jou zelf wel ziet zitten en krabbelt terug door te zeggen dat jij toch niets bent voor M.

Ik denk dat hij ook een beetje met zichzelf in de knoop zit... overigens praat hij blijkbaar over M alsof hij weet dat je M wel meer dan leuk vind? Dan had hij dit kunnen verwachten.

Arg... headexplosion alert.
*BOEM*

Hoe dan ook, maak A duidelijk, dat je hem altijd als een goede vriend hebt beschouwt en dat dit de reden was, waarom je met hem omging. Maak hierbij ook duidelijk dat je al makkelijk contact met M had, omdat je vaak met hem te maken hebt (of wat de reden ook is)

Hij zal dit in eerste instantie waarschijnlijk niet willen begrijpen... net als dat hij niet doorheeft, dat hij allang wist dat jij een oogje op M had. Dit kan enkele weken duren, voordat hij probeert een verontschuldiging aan te bieden... hoewel je nu maar een beknopte schets weergeeft van zijn persoon.

Ik neem aan dat je A als vriend wilt houden en M als je vriend wilt hebben. Laat dit dan ook duidelijk doordringen aan M en wellicht aan hem vragen om A wat te kalmeren (mocht dit nodig zijn)
Oud 06-01-2005, 18:55
filia dei
filia dei is offline
Mijn eerste gedachte was ook dat A. verliefd op je is. Maar als je zeker weet van niet. Ik denk dat je gewoon een keer een goed gesprek moet hebben. Of wachten tot 't overwaait. En je er verder niets van aantrekken en gewoon lol met A. maken.

Ik heb ook zo'n vriend waar ik best goed mee op kan schieten, maar die had me ook wijs gemaakt dat zo'n jongen waar ik verliefd op ben mij haatte. Nou jah.. heb ik ook nog flink lang gelooft tot die jongen naar me toekwam en iets zei in de trant van: 'waarom denk je dat ik je haat, ik haat je niet hoor'... En sindsdien negeer ik al die stook acties van die vriend.
Oud 07-01-2005, 16:11
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Doe ff niks meer met die A

Als je iets met M wil moet je dat niet via A gaan regelen. Spreek gewoon met M af zonder dat A erbij is, bijv samen naar de film of ga gewoon eens spontaan langs bij M want die A verkloot het alleen maar en die gedraagt zich niet echt als een vriend maar als een baricade!
Oud 07-01-2005, 16:15
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
MIssValo schreef op 05-01-2005 @ 19:37 :
Sorry als dit weer zo'n standaard verhaal wordt die je hier vaker kan vinden.
Dit is nou niet echt een voorbeeld van een standaard verhaal wat je hier vaker kunt vinden.

Oftewel, ik vind het maar een raar verhaal.
Ik zou A gewoon een tijdje laten zitten. Hij is belachelijk bezig
Oud 07-01-2005, 16:54
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 07-01-2005 @ 17:11 :
Doe ff niks meer met die A

Als je iets met M wil moet je dat niet via A gaan regelen. Spreek gewoon met M af zonder dat A erbij is, bijv samen naar de film of ga gewoon eens spontaan langs bij M want die A verkloot het alleen maar en die gedraagt zich niet echt als een vriend maar als een baricade!
Het probleem is dat ik bij M en A in de klas zit.
Nu heb ik nog vakantie en heb ik een paar keer de kans gehad om met M te praten zonder dat A erbij was.
Maandag moet ik weer naar school en zie ik ze dus weer. En als ik dan met M wil praten ofzo zal A er zeker bij zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:18
Noddy
Noddy is offline
Hmm.. ik heb dus weer een week school gehad.
Maandag deden ze echt heel vreemd. A schold me steeds uit voor slet en anders negeerde hij me en M deed eigenlijk niet zoveel.

Later kwam A naar me toe en zei dat hij vond dat hij fout was geweest en zei dat het em speet.
Nu is het wel weer goed en is het weer net zoals eerst eigenlijk. Alleen A smst me heel vaak nu. Gister zei hij bijvoorbeeld dat ik maar lekker moest gaan slapen en mijn zoetste dromen dromen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten