Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2005, 13:46
Martjin
Martjin is offline
Mijn ouders zouden graag deze zomervakantie (1 week voor en 2 weken na augustus, dus 3 weken) op vakantie willen in Amerika met mij en misschien nog iemand
Het plan was om met een camper te touren dan zeg maar, nou is de vraag; waar kan je het beste rondtoeren? Wij willen wel bij Las Vegas maar natuurlijk ook bij NY, die afstand kan je natuurlijk niet rijden
En ook zouden we graag van die pretparken daar willen meemaken
Iemand ervaring met zo'n reis of waar je informatie kan vinden?
Advertentie
Oud 08-01-2005, 17:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ben zelf 2 weken in Florida geweest, dus qua locatie heb je weinig aan de info. We hebben ook geen camper gehuurd, maar een auto... en we sliepen dan in hotels. Weet niet meer die dingen van de prijzen en zo, kan nog wel aan mijn ouders vragen, maar we vlogen in ieder geval via vliegmaatschappij Martinair (misschien tip voor jou, past bij je naam ) en ja in Florida zijn veel pretparken, was dus heel gezellig en mooi daar. Maar ook de Everglades (wel saai om daar doorheen te rijden) en Cape Caneveral zijn leuk. Verder een mooie blauwe zee en mooie stranden.
Oud 08-01-2005, 19:38
Ieke
Ieke is offline
Camper is heel erg duur. Je mag er namelijk maar weinig kilometers mee rijden en voor elke km extra moet je bijbetalen. Was ook ons plan, maar uiteindelijk hebben we gewoon een auto gehuurt en dan in hotels geslapen.
Verder wijs ik naar mijn reactie in een oud topic:
http://forum.scholieren.com/showthre...5#post13709575
Oud 09-01-2005, 14:12
Roslyn
Roslyn is offline
Mijn opa heeft hetzelfde aan mij voorgestelt , om met een camper te toeren door Amerika. Californie, Florida, San Fransico..Veel plaatsen aan de kust trekken ons aan. We gaan waarschijnlijk dan ook naar New York en LA, en dan verblijven we in een hotel ofzo. Maar het staat allemaal nog niet vast..
M'n moeder heeft er verstand van aangezien zij weken door Amerika heeft gereisd.
Oud 25-02-2005, 18:13
*carmen*
*carmen* is offline
Twee zomers geleden ben ik met mijn ouders ook een kleine 4 weken rondgetrokken in de Verenigde Staten.
Op de heenweg hebben we een tussenstop gemaakt in New York, wij hebben toen bewust besloten om New York niet voor een paar dagen in te gaan, omdat New York zelf een hele vakantie waard is en niet snel een paar daagjes!
We zijn dus doorgevlogen naar Los Angeles, hebben een auto gehuurd en zijn met onze meegebrachte tentjes op weg gegaan. De eerste nacht trouwens wel in een hotel. Het was geweldig,
Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Bryce Canyon (!!! aan te raden, niet te missen), Zion, Salt Lake City, Yellowstone en toen via Yosemite terug naar San Francisco, daar zijn we nog 4 dagen geweest.

Zelf zou ik dus iedereen aan raden met tentjes te reizen, de campings kun je in Nederland al reserveren en de ervaring is geweldig. Je komt aan bij een receptie en je krijgt naast een plattegrond van de camping een waarschuwingsformulier voor beren!
Of je wilt 's nachts naar de wc, en de hele camping schrikt op... ik heb geweldig genoten! Ik had echt het gevoel dat ik ook echt IN de Verenigde Staten sliep.
Als je persé niet in tentjes wilt heb je onderweg ontzettend veel motels... wij hebben toen niet voor een camper gekozen omdat we ook wilden afslaan van de grote wegen, de kleine weggetjes op.. met een camper doe je dat minder snel dan met een 4wheel-drive! Een camper was ook enorm duur.

Heb ik nog meer te vertellen... lees voordat je vertrekt reisverhalen van anderen. Zodat je niet achteraf erachter komt dat je iets hebt gemist. Ik heb namelijk de hippie-wijk in San Francisco gemist... wist wel van het bestaan af, maar stond niet zo op de voorgrond in de reisgidsen dat we niet zijn gaan kijken.. stond er later een artikel in een tijdschrift.
enne.. op bestemming: praat veel met amerikanen, op straat, in de supermarkt overal! Is leuk en men wil je altijd wat vertellen, daarbij zijn ze ontzettend geintresseerd in Nederland wegens ons-aller-trots: Amsterdam!

Laatste tip: laat je niet verleiden tot het eten van brood in de ochtend, dat is niet te eten. Dus leg je er bij neer dat je 's ochtends ontbijt met donuts of bij de mc-donald eet...
En nee, zoveel kom je daar niet van aan als je een beetje leuke vakantie houd

Als je nog vragen hebt: carmenplatzer@hotmail.com
mail me dan!
Oud 28-02-2005, 16:25
Verwijderd
Kies iig voor óf Westcoast, óf Eastcoast.
Ik deed in 2001 de 2e, deze zomer de 1e
Oud 28-02-2005, 18:00
Thee
Thee is offline
Ik ben 4 weken in de westkust geweest.

we zijn naar san fransisco gevlogen, van daar uit naar las vegas gereden door yosimety national park en death valley.
toen naar de grand canyon en door naar phoenix.
en van phoenig uit naar san diego toen naar LA en terug naar san fransisco.

Ik denk dat dat ook t beste rondje is wat je kunt maken
Oud 28-02-2005, 21:33
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Tay schreef op 28-02-2005 @ 19:00 :
Ik denk dat dat ook t beste rondje is wat je kunt maken
Je vergeet heel erg Bryce Canyon. Serieus, dat mag je ech tniet overslaan. En als het even kan Monument valley er ook nog bijpakken, maar Bryce is belangrijker.
Oud 18-05-2005, 16:48
mini89
mini89 is offline
Wij gaan in de zomervakantie ook!
Maar in de folder stonden ook reizen met camper die eerst naar NY enz. gaan, daarna vliegen, en dan nog een rondje in de buurt van L.A.
Veel plezier.
Oud 18-05-2005, 16:54
Verwijderd
Volgens mij valt de camper juist wel mee, wij hebben een aantal jaar geleden 4 weken rond gereisd in een camper. LA, Vegas, enz.

Later een keer 1 week naar NY, echt super moet je doen!

En nu ben ik 6 weken in Miami Beach, ook echt mooi en je kan hier veel kanten op.
Oud 20-05-2005, 12:13
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik zelf in de herfst slechts 1 week naar Chicago en Atlanta...
Oud 31-07-2005, 14:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ieke schreef op 28-02-2005 @ 22:33 :
Je vergeet heel erg Bryce Canyon. Serieus, dat mag je ech tniet overslaan. En als het even kan Monument valley er ook nog bijpakken, maar Bryce is belangrijker.
Inderdaad, als je parken bezoekt, ga dan zeker naar Bryce Canyon. Dat was echt ongelooflijk mooi.

(Trouwens, ik heb ook een rondje gemaakt langs de westkust. Beginnend in LA, daarna door naar San Simeon (klein plaatje langs de kust), dan 3 dagen San Francisco, daarna naar het Yosemitepark, Fresno, Las Vegas, Bryce, Sedona (via de Grand Canyon, en de Red Canyon), Palm Springs, twee dagen Los Angeles en nog 3 dagen San Diego. Mooi en indrukwekkend rondje van 3 weken. In totaal een stuk of 5 parken bezocht, prachtig zijn ze. )

Laatst gewijzigd op 31-07-2005 om 14:34.
Oud 31-07-2005, 22:11
Verwijderd
washington state/canada is een aanrader
Oud 01-08-2005, 17:47
snoopy
snoopy is offline
Ben in 2,5 week de westkust van amerika doorgereist. Niet per camper maar per auto.
de route:
Los angeles
Anaheim (Disneyland)
Palm Springs (mooi plaatsje met palmen. duh)
Grand Canyon
Las Vegas
Bakersfield (tussenstop)
Yosemite Park
San Francisco
San Simion (plaatsje aan de zee, prachtige weg van SF naar LA)
Los Angeles
(Hawaii)

Ik schrijf Hawaii tussen haakjes omdat je dat kunt laten zitten (ik vond het wel fantastisch, maar het hoort er niet echt bij).
Oud 03-08-2005, 14:24
duivelaartje
duivelaartje is offline
Haha, Snoopy, als dat zo'n standaard reis ik heb ik die ook in een reisgids gezien. We zaten te twijfelen tussen die en onze.
Oud 04-08-2005, 07:06
Verwijderd
Zit nu te internetten in een hotel in Tusoyan (bij Grand Canyon).
Onze reis begon in LA, en via San Diego, Sedona, Phoenix/Scottsdale, Palm Springs nu in GC. Hierna nog naar Monument Valley, Bryce Cannyon, Zion National Park, Las Vegas, Death Valley en dan uiteindelijk naar San Francisco.
Erg cool!
Oud 04-08-2005, 14:03
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-08-2005 @ 15:24 :
Haha, Snoopy, als dat zo'n standaard reis ik heb ik die ook in een reisgids gezien. We zaten te twijfelen tussen die en onze.
t was niet echt een standaardreis, maar ik geloof dat de meeste mensen de meeste van deze plaatsen ook wel aandoen (zie post boven mij )
Oud 05-08-2005, 04:00
Verwijderd
Tja, tligt voor de hand natuurlijk
Oud 07-08-2005, 07:57
Talon
Talon is offline
ik zou naar georgia gaan, mooie natuur daar
alleen veel van die rednecks
Advertentie

Regels voor berichten