Advertentie | |
|
![]() |
|
Camper is heel erg duur. Je mag er namelijk maar weinig kilometers mee rijden en voor elke km extra moet je bijbetalen. Was ook ons plan, maar uiteindelijk hebben we gewoon een auto gehuurt en dan in hotels geslapen.
Verder wijs ik naar mijn reactie in een oud topic: http://forum.scholieren.com/showthre...5#post13709575
|
Twee zomers geleden ben ik met mijn ouders ook een kleine 4 weken rondgetrokken in de Verenigde Staten.
Op de heenweg hebben we een tussenstop gemaakt in New York, wij hebben toen bewust besloten om New York niet voor een paar dagen in te gaan, omdat New York zelf een hele vakantie waard is en niet snel een paar daagjes! We zijn dus doorgevlogen naar Los Angeles, hebben een auto gehuurd en zijn met onze meegebrachte tentjes op weg gegaan. De eerste nacht trouwens wel in een hotel. Het was geweldig, Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Bryce Canyon (!!! aan te raden, niet te missen), Zion, Salt Lake City, Yellowstone en toen via Yosemite terug naar San Francisco, daar zijn we nog 4 dagen geweest. Zelf zou ik dus iedereen aan raden met tentjes te reizen, de campings kun je in Nederland al reserveren en de ervaring is geweldig. Je komt aan bij een receptie en je krijgt naast een plattegrond van de camping een waarschuwingsformulier voor beren! Of je wilt 's nachts naar de wc, en de hele camping schrikt op... ik heb geweldig genoten! Ik had echt het gevoel dat ik ook echt IN de Verenigde Staten sliep. Als je persé niet in tentjes wilt heb je onderweg ontzettend veel motels... wij hebben toen niet voor een camper gekozen omdat we ook wilden afslaan van de grote wegen, de kleine weggetjes op.. met een camper doe je dat minder snel dan met een 4wheel-drive! ![]() Heb ik nog meer te vertellen... lees voordat je vertrekt reisverhalen van anderen. Zodat je niet achteraf erachter komt dat je iets hebt gemist. Ik heb namelijk de hippie-wijk in San Francisco gemist... wist wel van het bestaan af, maar stond niet zo op de voorgrond in de reisgidsen dat we niet zijn gaan kijken.. stond er later een artikel in een tijdschrift. enne.. op bestemming: praat veel met amerikanen, op straat, in de supermarkt overal! Is leuk en men wil je altijd wat vertellen, daarbij zijn ze ontzettend geintresseerd in Nederland wegens ons-aller-trots: Amsterdam! Laatste tip: laat je niet verleiden tot het eten van brood in de ochtend, dat is niet te eten. Dus leg je er bij neer dat je 's ochtends ontbijt met donuts of bij de mc-donald eet... En nee, zoveel kom je daar niet van aan als je een beetje leuke vakantie houd ![]() Als je nog vragen hebt: carmenplatzer@hotmail.com mail me dan! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() (Trouwens, ik heb ook een rondje gemaakt langs de westkust. Beginnend in LA, daarna door naar San Simeon (klein plaatje langs de kust), dan 3 dagen San Francisco, daarna naar het Yosemitepark, Fresno, Las Vegas, Bryce, Sedona (via de Grand Canyon, en de Red Canyon), Palm Springs, twee dagen Los Angeles en nog 3 dagen San Diego. Mooi en indrukwekkend rondje van 3 weken. ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 31-07-2005 om 14:34. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studeren in het Buitenland MRxSMITH | 9 | 19-06-2010 10:58 | |
Werk, Geld & Recht |
Vakantie in Amerika en de dollar valt om? Wat dan? Verwijderd | 20 | 02-02-2009 11:40 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #36 Verwijderd | 497 | 25-07-2007 23:17 | |
Muziek |
Nummers over Amerika duivelaartje | 72 | 19-07-2005 07:41 | |
Liefde & Relatie |
'bang' Vini-Vidi-Vici | 19 | 23-07-2004 18:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal in Amerika Sweetsurrender | 3 | 24-04-2004 16:30 |