Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
waarom zeikt hij ? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Met dat verhaaltje bij "creationisme is onzin", probeerde ik duidelijk te maken dat waarnemingen objectief zijn, maar de intepretaties van die waarnemingen subjectief. Hierdoor laat jij je evenals gelovigen leidden door aannames. Macro-evolutie is niet bewezen, zij is slecht een interpretatie van wat er is waargenomen, namelijk een hoop botten in een hoop aardlagen. Op grond van diezelfde waarnemingen kan men andere modellen hanteren, waarin bijvoorbeeld degeneratie een plaats heeft. Zoals jij in het begin al zei geloven is het vertrouwen in de waarheid van iets. Zodra iets is bewezen hoef je niet meer op de waarheid daarvan vertrouwen, want dan is het een feit. Dat maakt dus macro-evolutie tot een geloofsstelling voor de mensen die vertrouwen dat macro-evolutie waar is. En dat betekend dat deze mensen geloven in macro-evolutie.
Laatst gewijzigd op 12-01-2005 om 20:12. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik dacht namelijk meer aan Descartes, alhoewel ik nu lach nu ik dit typ, want de vraag is welke van de twee, Descartes of de matrix-gedachte, meer cliché is. Ik probeerde alleen te stellen dat zowel religie als wetenschap in zijn beginselen berust op aanname.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor het maken van de uitspraak "kennis zegt niets over de waarheid" zijn oogkleppen nodig van Jumboformaat. Jij zit nu achter een computer, zonder kennis over de 'waarheid' zou die er niet zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
boedhisme bv is wel een religie maar het bestaan van een god laten ze voor wat het is ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind nee trouwens ook het beste antwoord wat te geven is aan dit soort mensen die door drammen op hun stelling dat macro-evolutie/evolutie/wetenschap geloven zijn. Dat wetenschap geen geloof is zullen de meeste mensen wel accepteren, maar evolutie is ook wetenschap. Mensen komen ineens met dingen aan als degeneratie om hun geloof gebaseert op een oud book, waarvan nieman weet wie daadwerkelijk de auteur is, nog een beetje te naar een heel onwaarschijnlijke waarheid te laten klinken. Keer op keer dit soort post beantwoorden wordt op een gegeven moment irritant, zeker omdat de mensen die dat soort dingen schrijven meestal zelf niet weten hoe precies evolutie in elkaar steekt of zou moeten werken. Creationisme geloof je. Evolutie theorie snap je. En je kan prima evolutie theorie snappen en creationisme geloven, maar dat is het verschil. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Katholieke school Verwijderd | 176 | 10-08-2009 14:16 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NL] Debateren jeffke15 | 5 | 27-10-2005 22:36 | |
Stelling: Intelligentie en Logica brengt Ongeloof met zich mee.. one. | 112 | 04-02-2005 00:13 | |
Voor ongelovige, hoe zit deze wereld in elkaar? Upke | 99 | 30-12-2004 20:56 | |
Openingspoll: filosofie of wetenschap Verwijderd | 80 | 20-11-2004 13:51 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 |