Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2002, 14:16
Frida
Frida is offline

En als ik later groot ben
dan sta jij daar vol pijn
gewoon, jezelf te zijn

Ik zal dan dwalen als een blad
van jouw takken
en lusteloos dieper de grond in zakken

En als we later samen zijn
dan staan we daar in het bos
gewoon, onszelf te zijn

Hij zal dan genieten
van de schaduw
en de geur van ons mos

Blahaaaa ik moet werken aan een beter rijmschema.. doe ik ook wel nog een keer maar dit is zowat het vertrek punt. Al meningen?
Oud 27-05-2002, 15:01
Verwijderd
hmmm.. Ik vind de "ennetjes" aan het begin van je strofes niet erg mooi. Ik vind het gedicht ook niet erg 'af' en ik vind totaal geen ritme.

Dit is het niet echt, naar mijn bescheiden mening..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:10
Frida
Frida is offline
Citaat:
Frida schreef:

Als ik later groot ben...
dan sta jij daar vol pijn
gewoon, jezelf te zijn

Ik zal dwalen als een blad
van jouw takken

Vermoedend, de momenten samen
daar in het bos verdolven onder zonnenschijn
gewoon, onszelf zijn

Hij zal niet langer in pijn genieten
van de schaduw in het bos
en de geur van ons mos

Blahaaaa ik moet werken aan een beter rijmschema.. doe ik ook wel nog een keer maar dit is zowat het vertrek punt. Al meningen?
hmzz *poging twee* :-s

Citaat:
Myself! schreef:
hmmm.. Ik vind de "ennetjes" aan het begin van je strofes niet erg mooi. Ik vind het gedicht ook niet erg 'af' en ik vind totaal geen ritme.

Dit is het niet echt, naar mijn bescheiden mening..
Je had gelijk wat betreft die ennetjes. "af" is het niet.. Het is enkel een beeld dat ik heb en niet kan verwoorden... Dat vind ik moeilijk Tips voor een beter ritme?

Laatst gewijzigd op 27-05-2002 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:46
berteltje
berteltje is offline
Ik sluit me bij Myself aan. Ben het met haar eens.
Citaat:
Frida schreef: Tips voor een beter ritme?
Tips voor een beter ritme.

Ik ben er zelf ook niet echt een ster in, maar probeer eerst voor jezelf je er echt heel erg strikt aan te houden.
Dus echt zoveel lettergrepen per regel en je proberen te houden aan een vast rijmschema. Misschien zal het hierdoor de eerste paar keren wat gedwongen over komen, maar zodra je hier mee kunt werken, kan je dat zelf veranderen en kan je weer wat vrijer gaan dichten en dan zal je zien dat je toch automatisch voor jezelf een bepaald ritme gaat volgen.

Dit hielp bij mij tenminste best wel. Ben nog steeds geen talent of heb geen geweldige gedichten, maar kan er nu mee voor de dag komen, zeg maar. En dat was in het begin echt niet zo. Dusse zo zie je maar: het kan altijd erger, want die van jou zijn meestal een stuk beter dan die van mij zonder vast ritme

Liefs kimry
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 17:00
Verwijderd
van jouw takken

is het enigste wat me er niet egt aan bevalt

verder weet je een iets met zoveel simplice te brengen, dat het haast eng is

misschien klinkt het stom, maar je gedichten zijn geniaal omdat ze het niet doen met moeilijke woorden maar met gebruikelijk taal
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 09:36
Secreet
Secreet is offline
Ik vind het juist heel mooi, juist omdat het zo simpel is...Je kunt zien dat er duidelijk meer achter steekt dan deze woorden en je meot er bij nadenken...erg goed vind ik...
Oud 28-05-2002, 20:45
Frida
Frida is offline
Citaat:
Kimry schreef:
Ik sluit me bij Myself aan. Ben het met haar eens.

Tips voor een beter ritme.

Ik ben er zelf ook niet echt een ster in, maar probeer eerst voor jezelf je er echt heel erg strikt aan te houden.
Dus echt zoveel lettergrepen per regel en je proberen te houden aan een vast rijmschema. Misschien zal het hierdoor de eerste paar keren wat gedwongen over komen, maar zodra je hier mee kunt werken, kan je dat zelf veranderen en kan je weer wat vrijer gaan dichten en dan zal je zien dat je toch automatisch voor jezelf een bepaald ritme gaat volgen.

Dit hielp bij mij tenminste best wel. Ben nog steeds geen talent of heb geen geweldige gedichten, maar kan er nu mee voor de dag komen, zeg maar. En dat was in het begin echt niet zo. Dusse zo zie je maar: het kan altijd erger, want die van jou zijn meestal een stuk beter dan die van mij zonder vast ritme

Liefs kimry
Bedankt voor je tips zou ik zeggen
Ik ehmz schreef in dr beginnen ook steeds aan zo'n simplistische structuur. Nu nog vaak Maar ik wil er graag van afwijken
Gedwongen wil ik vermijden, en ik heb momenten dat ik het kan, dus we gaan streven naar een vaker voor komen van deze momenten

Ik-wet-ook-helemaal-niet- of die van mij meestal een stuk beterzijn dan die van jou... Dis de smaak en de bescheidenheid vast Vind je dat er veel verschillen heersen tussen jouw en mijn stijl???
Oud 28-05-2002, 20:48
Frida
Frida is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
van jouw takken

is het enigste wat me er niet egt aan bevalt

verder weet je een iets met zoveel simplice te brengen, dat het haast eng is

misschien klinkt het stom, maar je gedichten zijn geniaal omdat ze het niet doen met moeilijke woorden maar met gebruikelijk taal
Wrom staat die zin je niet aan? Gegronde rede...Kdenk dat het de enige echte plaats in het stuk is waar een gevoel van onderdanigheid en pijn/verdriet naar boof kwam. Mag dat dan niet in een 'gedicht' als deze?

GENIAAL...*zwaar vereerd* IK wil het niet diep zoeken in taal iig...
ik ben ook maar een gebruikelijke Frida he

Citaat:
Secreet schreef:
Ik vind het juist heel mooi, juist omdat het zo simpel is...Je kunt zien dat er duidelijk meer achter steekt dan deze woorden en je meot er bij nadenken...erg goed vind ik...
Sommige denken enkel niet graag na en hebben een voor-de-hand-liggend gevoel nodig
Oud 28-05-2002, 21:11
Verwijderd
Het spreekt me niet aan. En het spijt me zeer, maar ik zou niet weten waarom niet. Het is gewoon niet mijn stijl, wat dus betekent dat er niet echt iets fout aan is. Er mist voor mij iets, maar voor anderen duidelijk niet. Ik kan het niet uitleggen
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 06:32
Frida
Frida is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Het spreekt me niet aan. En het spijt me zeer, maar ik zou niet weten waarom niet. Het is gewoon niet mijn stijl, wat dus betekent dat er niet echt iets fout aan is. Er mist voor mij iets, maar voor anderen duidelijk niet. Ik kan het niet uitleggen
"Vele" gedichten hier zijn geschreven vanuit een uitzichtloze situatie (om het zo grof te noemen) en deze beschrijft alles behalve een uitzichtloze situatie...Straalt ook meer rust en eenheid uit tov van de soms agressie en pijnlijke gedichjes hier (Geen kwaad woord over deze want ze zijn vaak heel mooi ) Maar dit staat me tegenwoordig meer aan
Reageren

Regels voor berichten