Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben een 'echte' en ik heb er geen moeite mee hoor als mensen zich maar goed voelen bij die keuze. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
3 jaar geleden heb ik "een vegetarische periode" gehad, maar ben toen weer vlees gaan eten, waarom weet ik niet meer. Nu ben ik sinds een maand weer vegetariër en het bevalt me prima, misschien oo omdat er nu in de schappen van de Appie 10x meer lekkere vegaburgers ed liggen. Ik hoef nu ook echt absoluut géén vlees meer ![]() Daarnaast eet ik bijna elke avond veganistisch met mijn broertje mee, en smorgens veganistisch brood, soms denk ik er zelfs over om veganist te worden, maar ik denk niet dat ik dat lang volhoud.
||
![]() |
Citaat:
Ik ken wel via-via mensen die veganist waren en toen vegetarier, vanwege de kaas, die ze zo lekker vonden. Nu eet ze wel kaas. En ik mensen die gestopt zijn met vegetarier zijn. Dit zijn toch wel de mensen die niet zozeer vegetarier zijn vanwege dierenleed, maar meer vanwege gewoonte of gezondheid. Als je echt achter je principes staat is er niks moeilijk. Ik heb geen moeite met veganist zijn, want ik heb het gewoon veel moeilijker om vlees te eten, melk te drinken, kaas te eten, etc. Geen dier meer door mijn strot! Voor de mensen die stoppen en het te moeilijk vonden... probeer het nog een keer. En luister dan niet naar je omgeving, maar wat je hart zegt. Een paar keer deze video kijken: http://www.petatv.com/tvpopup/videod...p?video=cot_uk of zoeken bij peta.org voor de meet your meat video Dat helpt goed om het ook gewoon te blijven.
||
![]() |
Citaat:
De moeheid komt door ijzertekort of door te weinig vitamineb12. Kwestie van praten met een dietist. Eventueel bijslikken van vitamines. Of gewoon je voedingspatroon aan passen.
|||
![]() |
Citaat:
Misschien even deze zien: http://www.petatv.com/tvpopup/videod...p?video=cot_uk Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
1) minder kans op hartziekten... Ja, maar meer kans op darmkanker (om maar een willekeurig gekozen voorbeeld te noemen). Zoiets zeggen ze er niet bij, want er zijn echt wel nadelen. 2) zelfde met vet 3) vies en bloederig... Subjectief etc. Maargoed ![]() @11568: Evengoed moeten sommige mensen juist weer vlees eten, vanwege darmklachten... Dus... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
In principe zijn al die wetenschappelijke onderzoeken een beetje slecht. Ze spreken elkaar allemaal zo tegen. Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Het lijkt toch dat je waarschijnlijk te weinig ijzer binnen kreeg. Spinazie eten helpt namelijk daarvoor niet. Beter broccoli en bruine boterhammen nemen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het zijn allemaal producten waar dieren de dood vinden. En dan kan je wel zeggen dat leer een bijproduct is. Dat is het ten eerste niet (10% van de winst van een dier noem je geen bijproduct) en ten tweede zou het dan alsnog een bijproduct zijn van een industrie waar je nee tegen zegt. Hetzelfde met wol. 80% van de wol komt uit australie. Daar maakt het ze niet uit als er bij de wolfabrikatie dieren dood gaan. Dat is daar gewoon. Iets van 20%(zo uit mijn hoofd als het niet hoger was) sterft bij geboorte (door het fokprogramma). Daarnaast sterven er vele schapen bij het scheren. Dat kan door stress al zijn of doordat er bij het scheren ruw word omgegaan, wat betekent dat ze uiteindelijk sterven doordat hun wond gaat ontsteken. Ik vond vegetarier zijn toch echt een beetje het halve werk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Vegetarisch zijn en vis ''moeten'' gaan eten. Verwijderd | 128 | 11-03-2007 22:38 | |
Eten & Drinken |
[ Het eenvoudige-gerechten topic! ] Mahonie | 32 | 04-02-2007 16:51 | |
Lifestyle |
Wat voor effect heeft het jaar 2005 gehad op je lifestyle? idontcare | 148 | 08-01-2006 23:06 | |
Eten & Drinken |
Waarom eet je vlees? Verwijderd | 342 | 26-09-2005 23:03 | |
Eten & Drinken |
geen vlees en geen melk Ingemar | 101 | 04-12-2003 16:15 | |
Flora & Fauna |
Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer. extinction | 6 | 08-08-2002 21:42 |