Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2005, 19:26
Serginho
Serginho is offline
Zijn er mensen die vegetarier waren en er daarna mee gestopt zijn? Ik ben het sinds kort en volgens mijn omgeving hou ik het niet lang uit. (Er zijn zelfs weddenschappen gesloten). Dit geeft mij natuurlijk een nog grotere motivatie om door te gaan. Maar waarom zijn de voormalig vegetariers er mee gestopt??
Oud 12-01-2005, 19:35
Verwijderd
Ik ken wel een aantal vegetariers die weer vlees zijn gaan eten of veganisten die weer vegetarier zijn geworden. Voornamelijk omdat ze het niet handig vonden, als ze bijv ergens gingen eten. Ligt er ook maar aan hoe streng je bent natuurlijk.
Sommigen omdat ze vlees gewoon heel erg misten.
En omdat ze zwanger werden. Dan schijnen haringen een enorme aantrekkingskracht te hebben
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 19:37
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
ik zie nu echt een heel sexy haring voor me
Oud 12-01-2005, 19:50
Bloem
Bloem is offline
Ik heb 'vroeger' al een tijdje geen vlees gegeten, maar dat hield ik toen niet vol, de saucijzenbroodjes lokten te veel Nu eet ik sinds 9 maanden geen vlees, ook om mijn gezondheid, en het gaat nu heel goed. Ik heb één keer gehad dat ik heel erg zin had in een hamburger, een week of 2, en die heb ik toen gegeten, maar het ging me al snel tegenstaan.

Overigens eet ik wel af en toe vis, omdat ik merk dat mijn lijf daar dan heel erg behoefte aan heeft. Maar ook dat eigenlijk liever niet.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 03:35
Verwijderd
Ik heb toen ik 13 was een tijdje geen vlees gegeten. Ik stopte omdat ik merkte dat ik al een hele week toch vlees (broodjes kroket op school) at. Ik deed het gewoon onbewust maar toen merkte dat ik zoiets niet vol kan houden; ik vergeet dat soort dingen gewoon.

Ik denk eigenlijk wel dat vegetariers gezonder leven (mits je genoeg vervangende producten eet) maar vlees is imho gewoon te lekker om te laten staan.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 06:38
11568
11568 is offline
Ik ken er wel een paar, maar zelf heb ik totaal geen moeite gehad om vegetariër te worden. En te blijven. Natuurlijk liep mij weleens het water in de mond als ik zag dat mijn moeder rundervinken had gemaakt, maar ik peinste er niet over om weer eens een stukje te eten en bovendien had mijn moeder dat dan niet eens gegeven omdat ze wist dat ik er spijt van zou krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 08:30
Nobucta
Nobucta is offline
Ik ben na 5 jaar vegetarier zijn vorige maand weer vlees gaan eten. Niet omdat ik het zo lekker vond, meer omdat ik er het nut niet meer van inzag.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:00
Verwijderd
Ik heb een paar keer geprobeerd om vegetarier te worden, maar ik vond het te moeilijk. Nu eet ik een keer per week vlees (altijd eko-vlees) en een keer per week vis (wilde, die gevangen is in een gebied zonder overbevissing). En dat gaat heel goed en ik heb er zelf ook vrede mee.
Het is dus niet een kwestie van nooit vlees of altijd; mocht het niet lukken, dan zit er nog vanalles tussenin.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:30
Vice
Vice is offline
De reden waarom mensen stoppen met vleeseten kan ook verschillend zijn. Net als dat mensen weer beginnen met vlees eten. Ik eet liever geen vlees, omdat ik weet dat ik daar vreselijke buikkrampen van kan krijgen. Bovendien vind ik de meeste vlees niet eens lekker. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die vlees erg lekker vind, maar toch stopt met vleeseten, na een tijdje toch weer langzaam vlees eet. Helemaal als die rest van de familie elke dag vlees op hun bord hebben.

En wat Sarah al zei, er is meer dan elke avond met vlees volproppen en vegatarier zijn. Je kan ook 1 keer in de week of maand een stukje biologisch vlees eten.
Oud 13-01-2005, 15:17
Verwijderd
Ik 'ken' er één, die is weer mondjesmaat (hoe dubbelzinnig) vlees gaan eten nadat ze had ontdekt dat ze zwanger was.

Heel veel kennissen van me hebben het geprobeerd, je kent dat wel, op de eerste dag zeggen ze dat ze nooit meer vlees eten en een paar dagen later hebben ze toch weer gezondigd. Maar of dat nou zo serieus te nemen is... Een goede vriend van me is trouwens na zo'n poging een paar maanden later alsnog vegetariër geworden. Mijn ervaring is dat als mensen het een weekje hebben volgehouden en het aan iedereen hebben verteld, ze vlees meestal voorlopig afzweren.

Nu ik erover nadenk, er is nog iemand van een forum die na een aantal jaren weer vlees is gaan eten, ik geloof dat het om gezondheidsredenen was. Maar die is gestopt aan het begin van haar puberteit, de puberteit speelt soms een grote rol in het al dan niet vegetariër zijn.

In het algemeen zou je dus kunnen zeggen dat grote veranderingen in de hormoonspiegel een grote rol spelen in het al dan niet vegetariër zijn. Jou zal het dus wel lukken.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:52
Jampot
Jampot is offline
ik ben veganist, en ik zou me ook niet kunnen voorstellen dat ik ooit nog vlees zou eten.. het idee alleen al

maar veganist afstappen is misschien een optie. ik heb met mezelf afgesproken dat ik veganist ben zolang het nog gezond is, waar ik eigenlijk bijna nooit last van heb.

behalve als ik ergens ben waar er niks anders te eten is, dan wil ik nog wel eens een paar boterhammen met lecithine eten ipv niet eten.

maar ik heb zelf voor dit standpunt gekozen, ik denk niet dat ik er zo 1,2,3 vanaf stap, hoe lekker een pizza zo nu en dan ook mag lijken. zo lang ik weet waar ik het voor doe verandert er niks.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 21:34
miekmuis
miekmuis is offline
Ik ben vegetarisch opgevoed. Dat wil zeggen, mijn moeder heeft me nooit vlees gegeven tot ik er zelf om ging vragen. Op een gegeven moment (toen ik een jaar of 5 was) werd ik er nieuwsgierig naar en ben ik vlees gaan eten. Later ben ik een keer 1 of 2 jaar vegetarisch geweest, maar omdat ik er niet heel erg achter stond en de frikandel voor mijn neus er zo aantrekkelijk uitzag heb ik weer opgegeven. Nou had ik laatst een weddenschap dat ik 2 maanden geen vlees mocht eten. In die periode heb ik dus ook geen vlees gegeten, maar daarna wel weer.

Overigens, als ik vegetarisch ben eet ik ook geen vis. Die heeft net zo goed oogjes en een leven gehad. En daarnaast vind ik vis ronduit smerig
Oud 14-01-2005, 10:03
Verwijderd
Ik ben al een jaar of 2 vegetariër en mijn denkwijze daarachter is om het mezelf niet te verbieden om vlees te eten, maar gewoon te eten wat ik wil. Dit is een iets andere houding en ik kies er constant voor om iets vegetarisch te eten, dus weet ik dat ik het echt wil. Een verbod is te streng voor mij
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Serginho schreef op 12-01-2005 @ 20:26 :
Zijn er mensen die vegetarier waren en er daarna mee gestopt zijn? Ik ben het sinds kort en volgens mijn omgeving hou ik het niet lang uit. (Er zijn zelfs weddenschappen gesloten). Dit geeft mij natuurlijk een nog grotere motivatie om door te gaan. Maar waarom zijn de voormalig vegetariers er mee gestopt??
Beetje vreemd die weddeschappen. Laten ze je eerst eens accepteren zoals je bent. Iemand die ik ken noemt zichzelf ook vegetariër, maar kiest er soms voor om vlees te eten. Wat is dan het probleem??
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 13-01-2005 @ 16:17 :
Mijn ervaring is dat als mensen het een weekje hebben volgehouden en het aan iedereen hebben verteld, ze vlees meestal voorlopig afzweren.
Op zich hield ik het twee weken vol... maar ik had 't inderdaad niet aan veel mensen verteld. Alleen mijn ouders en zus, eigenlijk. Na die twee weken begon ik soms stiekem (alsof ik 't voor anderen deed ipv voor mezelf) plakjes ham uit de koelkast te halen, en dat soort dingen. Na vier weken ging ik zelfs bij het avondeten hapjes vlees van de borden van mijn mede-eters stelen. Nogal belachelijk, eigenlijk... maargoed
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 14:31
saartjeh
saartjeh is offline
een vriendin van mij is gestopt, 1e x omdat ze het vlees miste, 2e keer omdat ze te weinig vleesvervangers had gehad en bijna ondervoed was man, vet vitamine b12 tekort, ik heb nog nooit last van gehad
kijk het gaat om je motivatie, en die is bij mij heel hoog, als jij heel lang vlees hebt gegeten en het op een gegeven moment wel een beetje zielig vind en zelf twijfelt over je doorzettingsvermogen heb je weinig kans, ik werd 5jaar geleden vegetarier, mijn broertje kort daarna en hij deed het egt omdattie het zielig vond maar had heel veel motivatie en is het nu ook nog steeds en ik weet zeker dat ie vegetarier blijft voor de rest van zijn leven dus naja, sommige mensen houden het vol, tja en anderen niet.. succes in ieder geval
vind het wel grappig van die weddenschappen opzich, lol
Oud 14-01-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 14-01-2005 @ 11:04 :
Beetje vreemd die weddeschappen. Laten ze je eerst eens accepteren zoals je bent. Iemand die ik ken noemt zichzelf ook vegetariër, maar kiest er soms voor om vlees te eten. Wat is dan het probleem??
Het probleem is dat dat stigmatiserend kan zijn voor échte vegetariërs.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 18:50
dark_poetry
dark_poetry is offline
vanaf de eerste dag dat ik gestopt was met vlees eten had ik er totaal geen moeite mee. ik word nu misselijk aan de gedachte dat ik die meuk zou moeten eten. maar ben t nog niet zo lang hoor. een jaartje ongeveer.
Oud 14-01-2005, 19:23
-(L)-
Citaat:
Serginho schreef op 12-01-2005 @ 20:26 :
Ik ben al ongeveer 10 jaar vegetarier. Ben niet van plan het in de toekomst op te geven. Zal ook moeilijk gaan, ik vind vlees gewoon vies.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 04:48
Daevrem
Daevrem is offline
Ik ben gestopts me vleet eten, vooral voor de gezondheid maar ook voor het economische systeem/consumptiemaatschappij/de honger in Afrika. Dierenleed vind ik opzich niet zo erg, lijden hoort bij het leven. Maar de bioindustrie is wel heel raar. Beetje dieren martellen om je daarna een hart en vaatziekte te eten. Ik zie er de logica niet van in. Mijn geld krijgen ze dus niet. Verder ben ik ook tegen het overbevissen van de zeeen. Die mensen boycott ik ook.

Ik heb nooit de behoefte gehad me een vegetarier te noemen. Geen vlees eten was uitzonderlijk makkelijk. Naar een paar maanden had ik helemaal geen zin meer in vlees. De laatste keer dat ik vlees at deed ik dat met prezier. Nu heb ik het gevoel dat ik het niet meer lust.

Ik kan me nog wel voorstellen dat ik dat ooit nog eens tonijn of zalm zou eten. Als de zeeen weer in balans zijn en er geen grote hoeveelheden zware metalen in vissen zitten. Maar ik kan net zo goed genieten van eten zonder. Maar het blijft in mijn ogen een luxeproduct. Het is zonde veel dieren te doden als je planten kunt eten.
Oud 15-01-2005, 10:36
jet
jet is offline
ik heb het vier maanden volgehouden.. maar ik moest weer vlees gaan eten van de dokter, omdat mijn lichaam te zwak is en alle vitamine nodig heeft
Oud 15-01-2005, 10:56
AlopiA
AlopiA is offline
ik ben anderhalf jaar vegetarier geweest, maar ik ben weer vlees gaan eten. Voornamelijk omdat het voor mijn moeder een enorme berg extra werk betekende, dat vond ze niet zo leuk.
Oud 15-01-2005, 11:23
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik ben het nu 3 maanden...waarom? Ik heb geen flauw idee
Dus dat zal misschien wel weer vlees snaaien zijn binnenkort. Het is gewoon kut dat je niet fatsoenlijk uit eten kunt (jaja er zijn heus wel vegetarische gerechten (Die niet te vreten zijn)).

Misschien dat ik het wel gedaan heb om te kijken of ik het vol zou houden. Aan de ene kant heb ik zoiets van "ach waarom zou je vlees eten? IS toch helemaal niet nodig", hoewel het antwoord daarop vrij simpel is "LEKKER" :+

Maargoed, ik ga wel lekker door met niet-vlees eten onder het motto van "het is niet nodig"
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 16:47
Verwijderd
Er zijn best lekkere vegetarische gerechte in restaurants, vind ik als je tenminste houdt van quiche en gevulde courgette, want meestal kun je daaruit kiezen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:29
dyfusica
dyfusica is offline
Mijn moeder is het ruim 10 jaar geweest maar is er enkele jaren geleden mee gestopt omdat ze wou uitproberen of haar moeheid er minder van werd. En dat werd het.
Ze at daarvoor trouwens wel vis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2005, 21:24
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 14-01-2005 @ 19:37 :
Het probleem is dat dat stigmatiserend kan zijn voor échte vegetariërs.
Waarom? Vinden ze die mensen dan te weinig fanatiek om ook bij de vegetariërs te behoren? Of is het een kwestie van ego, ik ben beter dan die ander want ik hou me er wel aan...

Ik ben een 'echte' en ik heb er geen moeite mee hoor als mensen zich maar goed voelen bij die keuze.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 15-01-2005 @ 22:24 :
Waarom? Vinden ze die mensen dan te weinig fanatiek om ook bij de vegetariërs te behoren? Of is het een kwestie van ego, ik ben beter dan die ander want ik hou me er wel aan...

Ik ben een 'echte' en ik heb er geen moeite mee hoor als mensen zich maar goed voelen bij die keuze.
Ik ook niet, maar het kan in wezen vrij hypocriet overkomen als iemand soms wel vlees eet en zich toch vegetariër noemt, want dat is eenvoudigweg niet de definitie van vegetariër. Zo ken ik iemand die zich vegetariër noemt, maar een uitzondering maakt voor de hamburgers van de Mac Donald's, omdat die zo ontzettend lekker zijn. Dat vind ik beschamend.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 13:16
shanker
shanker is offline
ik eet al een jaar of 12 geen vlees meer, gewoon om het idee van de overconsumptie van de maatschappij enzo. Dat ze gewoon dieren fokken, vetmesten en slachten om daarna de helft weer weg te gooien omdat er gewoon teveel vlees is in de supermarken vind ik echt belachelijk. Als het weer gewoon zo is zoals weet ik veel de inuit en de indianen vroeger, dat ze een dier slachten en het compleet gebruikten (vacht, vlees, vet, enzo) voor hun gezin, vind ik het prima. Ik bedoel, jacht, en andere dieren eten is gewoon iets uit de natuur, het hoort zo en het is goed. maar op dit moment is de mens een beetje doorgeslagen vind ik.
Overigens het ik er totaal geen moeite mee dat andere mensen vlees eten enzo, ik doe het echt voor mezelf, uit mijn eigen principe enzo. Dit is ook de reden dat ik het echt makkelijk volhou. En dat het voor een gezin lastig is met koken is echt zo'n onzin vind ik!! Er hoeft niets speciaals gekookt te worden of wat dan ook, ik eet ipv vlees wat de rest eet, gewoon een vega ding, en als we bv spagetti eten waar normaal gehakt inzit, doet mn moeder de gehakt gewoon los erbij, of ik vis het eruit ofzo.
Ik denk dat als je er zelf gewoon achter staat dat het echt niet moeilijk vol te houden is, je doet het namelijk voor jezelf. Je gaat toch ook niet make up opdoen als je het zelf niet wilt?? Gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt en dan komt het wel goed hoor
succes in ieder geval!
Oud 26-01-2005, 13:36
Lottiej
Lottiej is offline
heeej, ik ben zelf vegatarisch al bijna 4 jaar lang.
Ik ben vegatarisch geworden omdat ik gezien heb hoe der dieren geslacht werden en dat vind ik echt verselijk om te zien en nog erg zielug oowk!
Of ik het volhou geen vlees te eten? Jah makkelijk!

Alsje eenmaal een tijdje vegatarisch bent heb je helemaal geen behoefte meer aan vlees.
Maar in het begin was het wel erg moeilijk, maar met een beetje wilskracht red je het wel!

Dikkkuh kussiew...

Lottiej
Oud 26-01-2005, 13:37
Lottiej
Lottiej is offline
Citaat:
Lottiej schreef op 26-01-2005 @ 14:36 :
heeej, ik ben zelf vegatarisch al bijna 4 jaar lang.
Ik ben vegatarisch geworden omdat ik gezien heb hoe der dieren geslacht werden en dat vind ik echt verselijk om te zien en nog erg zielug oowk!
Of ik het volhou geen vlees te eten? Jah makkelijk!

Alsje eenmaal een tijdje vegatarisch bent heb je helemaal geen behoefte meer aan vlees.
Maar in het begin was het wel erg moeilijk, maar met een beetje wilskracht red je het wel!

Dikkkuh kussiew...

Lottiej
Oud 26-01-2005, 20:10
biep
biep is offline
Citaat:
Lottiej schreef op 26-01-2005 @ 14:37 :
Ik vind je irritant.

3 jaar geleden heb ik "een vegetarische periode" gehad, maar ben toen weer vlees gaan eten, waarom weet ik niet meer.
Nu ben ik sinds een maand weer vegetariër en het bevalt me prima, misschien oo omdat er nu in de schappen van de Appie 10x meer lekkere vegaburgers ed liggen. Ik hoef nu ook echt absoluut géén vlees meer .

Daarnaast eet ik bijna elke avond veganistisch met mijn broertje mee, en smorgens veganistisch brood, soms denk ik er zelfs over om veganist te worden, maar ik denk niet dat ik dat lang volhoud.
Oud 26-01-2005, 20:44
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Alex schreef op 13-01-2005 @ 04:35 :
Ik denk eigenlijk wel dat vegetariers gezonder leven (mits je genoeg vervangende producten eet) maar vlees is imho gewoon te lekker om te laten staan.
Voor een vegetarier is er niks om te vervangen.

Ik ken wel via-via mensen die veganist waren en toen vegetarier, vanwege de kaas, die ze zo lekker vonden. Nu eet ze wel kaas.

En ik mensen die gestopt zijn met vegetarier zijn. Dit zijn toch wel de mensen die niet zozeer vegetarier zijn vanwege dierenleed, maar meer vanwege gewoonte of gezondheid.

Als je echt achter je principes staat is er niks moeilijk.

Ik heb geen moeite met veganist zijn, want ik heb het gewoon veel moeilijker om vlees te eten, melk te drinken, kaas te eten, etc.

Geen dier meer door mijn strot!

Voor de mensen die stoppen en het te moeilijk vonden... probeer het nog een keer. En luister dan niet naar je omgeving, maar wat je hart zegt.

Een paar keer deze video kijken:
http://www.petatv.com/tvpopup/videod...p?video=cot_uk

of zoeken bij peta.org voor de meet your meat video

Dat helpt goed om het ook gewoon te blijven.
Oud 26-01-2005, 20:46
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 15-01-2005 @ 18:29 :
Mijn moeder is het ruim 10 jaar geweest maar is er enkele jaren geleden mee gestopt omdat ze wou uitproberen of haar moeheid er minder van werd. En dat werd het.
Ze at daarvoor trouwens wel vis.
Dus geen vegetarier geweest. Pescotarier.

De moeheid komt door ijzertekort of door te weinig vitamineb12.
Kwestie van praten met een dietist. Eventueel bijslikken van vitamines.
Of gewoon je voedingspatroon aan passen.
Oud 26-01-2005, 20:48
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 15-01-2005 @ 12:23 :
Ik ben het nu 3 maanden...waarom? Ik heb geen flauw idee
Dus dat zal misschien wel weer vlees snaaien zijn binnenkort. Het is gewoon kut dat je niet fatsoenlijk uit eten kunt (jaja er zijn heus wel vegetarische gerechten (Die niet te vreten zijn)).

Misschien even deze zien:

Citaat:
Misschien dat ik het wel gedaan heb om te kijken of ik het vol zou houden. Aan de ene kant heb ik zoiets van "ach waarom zou je vlees eten? IS toch helemaal niet nodig", hoewel het antwoord daarop vrij simpel is "LEKKER" :+
Daarbij... vegetarisch eten is ook lekker! Iets anders lekkers heb je niet meer nodig
Oud 26-01-2005, 20:54
11568
11568 is offline
Ik hoorde vandaag nog van een arts dat zij alle mensen met maag en darmklachten aanraadt om vegetariër te worden
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 21:14
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-01-2005 @ 21:48 :
Misschien even deze zien:
Die video is zo schraal:
1) minder kans op hartziekten... Ja, maar meer kans op darmkanker (om maar een willekeurig gekozen voorbeeld te noemen). Zoiets zeggen ze er niet bij, want er zijn echt wel nadelen.
2) zelfde met vet
3) vies en bloederig... Subjectief

etc.

Maargoed

@11568: Evengoed moeten sommige mensen juist weer vlees eten, vanwege darmklachten... Dus...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 21:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-01-2005 @ 22:14 :
Die video is zo schraal:
1) minder kans op hartziekten... Ja, maar meer kans op darmkanker (om maar een willekeurig gekozen voorbeeld te noemen). Zoiets zeggen ze er niet bij, want er zijn echt wel nadelen.

In principe zijn al die wetenschappelijke onderzoeken een beetje slecht. Ze spreken elkaar allemaal zo tegen.

Citaat:
@11568: Evengoed moeten sommige mensen juist weer vlees eten, vanwege darmklachten... Dus...
Of mensen die melk moeten gaan drinken als ze botontkalking hebben... kan je ze beter meteen een pistool geven...

Oud 27-01-2005, 21:49
biep
biep is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-01-2005 @ 22:17 :

Of mensen die melk moeten gaan drinken als ze botontkalking hebben... kan je ze beter meteen een pistool geven...

Oud 28-01-2005, 00:05
Verwijderd
Ik ben een jaar vegetarisch geweest en was aldoor ziek en altijd moe. Ondanks dat ik alles wat ik miste goed verving met andere dingen en braaf mijn portie vitamine B12 nam (wat je dus mist omdat je geen vlees meer eet).

Ik eet inmiddels nu weer 3 jaar vlees, een paar keer per week, en ik voel me er een stuk beter bij dan toen ik het niet deed.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 00:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
BloodyLotte schreef op 28-01-2005 @ 01:05 :
Ik ben een jaar vegetarisch geweest en was aldoor ziek en altijd moe. Ondanks dat ik alles wat ik miste goed verving met andere dingen en braaf mijn portie vitamine B12 nam (wat je dus mist omdat je geen vlees meer eet).

Ik eet inmiddels nu weer 3 jaar vlees, een paar keer per week, en ik voel me er een stuk beter bij dan toen ik het niet deed.
Nogmaals mis je b12 niet als je vlees weg laat. De gemiddelde mens eet ook nog genoeg ei en drinkt genoeg melk om die b12 te vervangen. Vegetariers hoeven daar amper op te letten.

Het lijkt toch dat je waarschijnlijk te weinig ijzer binnen kreeg. Spinazie eten helpt namelijk daarvoor niet. Beter broccoli en bruine boterhammen nemen.
Oud 28-01-2005, 07:06
leucomelas
leucomelas is offline
ja, kwilde op me 12 vegetarier zijn... mode ofsow heb het een paar maanden volgehouden en toen had ik al weer een boterham salami op... toen was me ma het beu speciaal voor me te koken en liet me weer vlees eten, waar ik overigens nieteens zoveel moeite mee had
Oud 28-01-2005, 08:38
Verwijderd
Ik ken er wel die het van plan waren of het probeerden, maar die het vlees idd te erg misten of die het niet handig vonden (idd bv. als ze ergens gingen eten) ofzo.

Zelf heb ik daar geen moeite mee...ben op m'n elfde (oid) vegetariër geworden en ben het (gelukkig ) nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:11
Bleater
Bleater is offline
Mijn zus had toen ze een jaar of 13 was (nu 20) besloten om vegetarier te worden.
Daar werd dus iedereen de dupe van -> Ranzige groenteburgers ipv vlees.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:12
Verwijderd
Ik neem aan dat je ook geen leren kleding en ander dierlijke producten gebruikt dan?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Bleater schreef op 28-01-2005 @ 15:11 :
Mijn zus had toen ze een jaar of 13 was (nu 20) besloten om vegetarier te worden.
Daar werd dus iedereen de dupe van -> Ranzige groenteburgers ipv vlees.
"Stom" van je ouders... Toen ik vegetariër werd blijven mijn ouders en zusjes gewoon vlees eten, alleen ik deed het niet...lijkt me dan een betere "oplossing"...

Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-01-2005 @ 15:12 :
Ik neem aan dat je ook geen leren kleding en ander dierlijke producten gebruikt dan?
Tegen wie heb je het? Tegen de mensen die vegetariër zijn? Iemand die geen dierlijke producten gebruikt en geen leren kleding draagt heet een veganist, dat is iets anders dan een vegetariër. (Ik probeer het wel zo veel mogelijk te doen (geen leren kleding, geen gelatine en dierlijk stremsel gebruiken, ...), maar dat is wat anders.)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2005 @ 16:37 :

Tegen wie heb je het? Tegen de mensen die vegetariër zijn? Iemand die geen dierlijke producten gebruikt en geen leren kleding draagt heet een veganist, dat is iets anders dan een vegetariër. (Ik probeer het wel zo veel mogelijk te doen (geen leren kleding, geen gelatine en dierlijk stremsel gebruiken, ...), maar dat is wat anders.)
Ok, het gaat me niet echt om het juiste woord. Het gaat me om de gedachte. Doe of helemaal niet, of wel. Maar alleen geen dierelijke producten eten, maar wel gebruiken is imo krom, tenminste met de gedachte ik vind dat de dieren misbruikt worden oid
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-01-2005 @ 17:29 :
Ok, het gaat me niet echt om het juiste woord. Het gaat me om de gedachte. Doe of helemaal niet, of wel. Maar alleen geen dierelijke producten eten, maar wel gebruiken is imo krom, tenminste met de gedachte ik vind dat de dieren misbruikt worden oid
Het ligt dan dus aan de reden waarom je vegetariër bent of het krom is of niet.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2005 @ 17:37 :
Het ligt dan dus aan de reden waarom je vegetariër bent of het krom is of niet.
Een hoop mensen die vegetariër worden, worden dat omdat ze het slecht vinden dat de dieren worden afgemaakt. In dat geval vind ik het krom als je wel kleding ed koopt. Maar er kunnen natuurlijk ook andere redenen zijn om vegetariër te worden, misschien wel uit medisch oogpunt oid.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 16:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-01-2005 @ 17:48 :
Een hoop mensen die vegetariër worden, worden dat omdat ze het slecht vinden dat de dieren worden afgemaakt. In dat geval vind ik het krom als je wel kleding ed koopt. Maar er kunnen natuurlijk ook andere redenen zijn om vegetariër te worden, misschien wel uit medisch oogpunt oid.
Gezondheid is een reden. Vegetarier slaat wel vaak op de voeding en niet zozeer op de kleding enzo. Toch vind ik een echte vegetarier pas als men naast geen vlees, vis e.d. ook geen leren kleding moet dragen en geen zijde. En eigenlijk ook geen wol.

Het zijn allemaal producten waar dieren de dood vinden. En dan kan je wel zeggen dat leer een bijproduct is. Dat is het ten eerste niet (10% van de winst van een dier noem je geen bijproduct) en ten tweede zou het dan alsnog een bijproduct zijn van een industrie waar je nee tegen zegt.
Hetzelfde met wol. 80% van de wol komt uit australie. Daar maakt het ze niet uit als er bij de wolfabrikatie dieren dood gaan. Dat is daar gewoon. Iets van 20%(zo uit mijn hoofd als het niet hoger was) sterft bij geboorte (door het fokprogramma). Daarnaast sterven er vele schapen bij het scheren. Dat kan door stress al zijn of doordat er bij het scheren ruw word omgegaan, wat betekent dat ze uiteindelijk sterven doordat hun wond gaat ontsteken.

Ik vond vegetarier zijn toch echt een beetje het halve werk.
Oud 28-01-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-01-2005 @ 17:48 :
Als je vegetariër wordt omdat je het slecht vindt dat dieren afgemaakt worden, dan zie ik niet in waarom je geen producten als melk en eieren zou mogen gebruiken, daar worden, voor zo ver ik weet, geen dieren voor gedood. Dingen als gelatine, dierlijk stremsel, enz. is wat anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten