Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2002, 19:44
Rosie
Rosie is offline
He iedereen,

Ik zat net eens rond te kijken op alle onderwerpen enzo en toen kwam ik tegen: hoe belangrijk is jou beste vriend of vriendin?

Dat zette me even aan het denken. Ik had er altijd heel veel, zeker wel 3 waar ik alles aan kwijt kon en 1 die verder weg woonde. Het ging altijd goed, 1tje raakte ik kwijt maar dat maakte me eigenlijk niet zo veel uit, klinkt hard maar we waren te veel veranderd en te vaak ruzie.
Dus had er nog twee dicht bij over. Dat werd steeds closer en steeds gezelliger. We hebben veel meegemaakt in onze omgeving maar we hebben alles door gemaakt en overleefd met zijn drieen. Al die tijd heb ik ook al een hele lieve vriend en dat ging ook goed, hij weet veel van mij (duh) n tis kei leuk, soms ruzie maar ok.. das normaal.
Nu had ik wat gezeik met die twee vriendinnen en stond ik er echt best wel erg alleen voor. Daar baalde ik nogal van.. En nog steeds.
Voor hun gevoel is alles goed maar voor mijn gevoel kan ik ze nog steeds niet vertrouwen en willen ze mij ook nog steeds kwijt. Dan heb ik mijn vriend nog, gelukkig wel want zou niet
weten waar ik zonder hem zou zijn, maar das zo anders. Soms heb ik gewoon het idee dat ie me zat is, mijn gezeik mijn gezeur mijn alles...
Ik ben twee belangrijke mensen in mijn leven kwijt maar wil ze wel terug hoewel mijn vriend zegt dat ik ze terug moet pakken en ze duidelijk moet zeggen wat ik vind. Maar dan weet ik zeker dat ik ze kwijt raak.... Damn, ik wil mijn vriend er niet mee opzadelen omdat hij al te veel gezeik met mij heeft meegemaakt vind ik dan..
Ik weet echt niet wat ik nu moet doen? Tegen die vriendinnen zeggen wat ik vind of zo door gaan en mezelf kwellen???
Of zijn er nog andere oplossingen behalve van het dak af springen? Zucht..
En stiekum hoop ik dat hij dit niet leest maar als je het leest dan moet je wel even reageren..

Alvast bedankt *rosie*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2002, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Rosie schreef:
Of zijn er nog andere oplossingen behalve van het dak af springen?
Leren met je eigen gevoelens om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 22:57
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
je moet ze in ieder geval niet probereb 'hard terug te pakken' want dan kom je in een visieuze cirkel naar beneden. Je zal ze beter kunnen vergeven enz. wel zachtjes zeggen dat je het niet helemaaal normaal vond wat ze deden, maar hierbij geen verwijten maken.

Wat me opvalt is dat vrouwen vaak ruzie met elkaar krijgen. Verklaring?
Oud 28-05-2002, 17:05
Rosie
Rosie is offline
Heb vaker rusaie gehad met me vriend dan met die vriendinnen..
Maarja, het zou best kunnen.. Verklaring heb ik dus niet..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 17:11
PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:

Wat me opvalt is dat vrouwen vaak ruzie met elkaar krijgen. Verklaring?
hihi, ja dat is wel raar.. maar tis wel waar, kdenk omdat meisjes elkaar meer bekritiseren.
meisjes gaan ook wel closer met elkaar om...
Verklaring?
Oud 09-06-2002, 08:47
sweatbear
sweatbear is offline
Ha rosie,

Bedenk dat je niet alleen bent,
Je vriendinnen zullen het wel niet in de gaten hebben omdat je, je misschien anders voordoet tegen hun.
Ze zullen het heus niet so bedoelen, zoals je al zei namelijk dat jullie al heel veel meegemaakt hebben..
Zo'n sterke band laat jullie heus niet uit elkaar gaan...

Bedenk goed voordat je, je conclusie trekt en denk altijd... Je bent NIET alleen...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 17:07
Fantasygirl
Fantasygirl is offline
Citaat:
sweatbear schreef:

Bedenk goed voordat je, je conclusie trekt en denk altijd... Je bent NIET alleen... [/B]
I Agree with Sweatbear !!

Kusss Fantasygirl!!
Oud 10-06-2002, 23:01
Roozie
Roozie is offline
Ik ken dit! Ik ben de afgelopen maand mijn vriendje kwijtgeraakt, door een ontzettend stomme daad: vreemdgaan. Ik ben vreemdgegaan met een jongen die ontzettend veel voor mij betekent maar waarmee het contact bijna helemaal over is, ik mis hem dan ook heel erg. Mijn inmiddels ex-vriendje mis ik ook, het idee dat hij me nu als een grote bitch ziet, doet me pijn, en ik hoop vooral dat hij er niet zo erg mee zit. Mijn beste vriendin loopt over me heen, we hebben veel ruzie en ik probeer flink te zijn en me niet te laten inpakken door haar, in september gaat ze een jaar weg, samen met een andere goede vriendin van mij. Dan heb ik nog een stel oppervlakkige vrienden, niet qua inhoud, maar qua tijd die ik er mee doorbreng

ik voel me sinds de examens voorbij zijn, vriendje weg is, erg alleen. Niet altijd negatief want ik kan heel goed alleen zijn maar ik vind het jammer. Het lijkt alsof ik niemand heb. Het enige wat ik weet, is dat ik komend jaar ga studeren, dat alles nieuw is, en dat het merendeel van de studenten toch geen contact meer heeft met oude vrienden
Reageren

Regels voor berichten