![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zit op het verlaten strandje. De zon schijnt fel en brandt op mijn huid. Echter zorgt een fluwelen bries voor enige verkoeling. Ik staar over het water, waar de glinstering van de zon de welving van de golfslag nog glanzender maakt.
Mijn gedachtegang raast voort en trekt me in een roes. Ik voel me machteloos en klein. Als een mier op de wereld. Het lijkt of mijn strandje is veranderd in drijfzand. Het zand, wat eens zachtgeel en fijn was, is een stinkende bruine blubber geworden. Ik vergelijk haar met een vlinder, een vlinder die van bloem naar bloem vloog, maar werd opgeslokt door een vleesetende plant. Bijna zeventien was ze. Verkracht. Haar sprankelende, spontane karakter is weggezogen, en heeft plaats gemaakt voor een gesloten, wantrouwende persoonlijkheid. De wereld is gek aan het worden. Moord, verkrachting, schietpartijen, geweld. Ik word misselijk hoeveel haat zich in mensen kan nestelen. Ik zit nog steeds op het verlaten strandje. De fluwelen bries die mijn huid eerder verkoelde geeft mij nu koude rillingen. Een dot wolken schuift voor de zon. De eens zo mooie welvende golfslag is nu dof en zwart. Ik staar nog even over het water en besluit naar haar toe te gaan. In de auto is alles om me heen een waas. Een cascade van snelle lichtbundels vormen een veelkleurig web. De ether troost mij met mooie muziek. Ik ben bang. Moet ik haar omhelzen, of niet? Wat zal ik haar zeggen? Ze slaapt. Haar borst gaat langzaam heen en weer. Ik geef een kusje op haar voorhoofd. Ik houd mijn adem in, het lijkt of ze voor altijd zou slapen. Even knippert ze met haar ogen, ziet me. Lief, zegt ze. Ze pakt mijn hand en knijpt erin. Met mijn hand nog vast valt ze weer in een diepe slaap. Ja, het kan wellicht kloppen dat je dit al eens gelezen hebt. Want ik heb iets soort gelijks al eens eerder gepost. Dat was heel wat maanden geleden, inmiddels heb ik het herschreven en aangepast met de stijl die ik tegenwoordig hanteer. En deze versie vind ik een stuk beter en fijner om te lezen. Laatst gewijzigd op 25-01-2005 om 16:15. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()