Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
he ?? Dat heb ik ook heel erg gehad, en op de een of andere manier is het toch minder geworden.
In de pauzes op school bijvoorbeeld durf ik ECHT niet te eten of te drinken. bang dat ik raar eet of mors inderdaad. Ook ben ik bang dat ik smak ofzo, terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet zo is. Ik heb (of had) ook altijd het idee dat iedereen naar me keek enzo. Tijdens me examens ook, durf ik absoluut niet te drinken ofzo, want STEL dat ze me horen drinken... Maar bij mij is het toch minder geworden, ik weet eigenlijk niet hoe dat kan...ik heb dat echt heel erg gehad, maar op de een of andere manier is het toch minder geworden... hmmm, mischien dat ik het op een later tijdstip kan verklaren ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Post-traumatische onzekerheid?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Leer eerst maar eens lachen om je probleem (dat in feite helemaal niet zo'n erg probleem is). Relativeer het. Voor jou lijkt het raadzaam om niet voor de bovengenoemde ad-hoc-oplossing te kiezen, maar om vanuit jezelf, zonder "hulp" van de machtige psychologische/psychiatrische lobby, je probleem te tackelen. Dat is namelijk de enige manier om ervanaf te komen. Succes! PS Wist je dat de tafeltjes bij fast-food-restaurants vroeger zo waren gerangschikt dat de mensen elkaar niet konden zien bij het eten? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() *heeft medelijden met Richard in die serie* |
![]() |
|
![]() |
Kan het niet een soort faalangst zijn ??
Je hebt het dus niet alleen bij het eten, maar ook bij het lopen etc. (ik ook btw.) Word je zenuwachtig als je het idee hebt dat iedereen naar je kijkt of op je let, en ben je bang om dan iets verkeerds te doen ??
||
Citaat:
En dan vooral als er zo'n superactieve gymleraar staat te survileren....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
HelpMePlease schreef:
ik eet liever niet, lijdt de hele dag honger dan dat ik moet eten terwijl ik mensen tegenover mij heb. Gewoon het idee dat ik aan het eten ben, dan eet ik scheef, ik mors, kan niet snijden, of alleen al de angst om te morsen zorgt ervoor dat ik ZO onzeker ben dat ik niet durf te eten. wie heeft dit nog meer? dit voelt zo vaag en verrot. Ik word hier heel onzeker van, dan nodigt mijn schoonmoeder mij uit om eten en dan kom ik ook wel, maar dan zitten we daar aan tafel en dan denk ik echt van 'niet morsen, goed snijden, in een keer goed happen' en dat gaat constant door me hoofd. Ik kan niet eens genieten van mijn eten omdat ik alleen maar daar aandenk. wie herkent dit...... Helpmeplease Dit heb ik echt pcies hetzelfde, en weet nie hoe ik daarvan af kom.............. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|